Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Bardzo fajne, rzeczowe porównanie, bez zbędnych emocji - super, brawo dla autora za utrafienie moim zdaniem w sedno sprawy! Redaktorzy m.in. Auto Świata powinni to przeczytać i czegoś się nauczyć. Odbieram te auta w 95% jak ten pan. Jedyne co bym polemizował to czy obecna Mazda albo Focus III mają faktycznie tak zdecydowanie lepszy ten układ kierowniczy. Ten z 10tki mi osobiście w każdym razie bardzo odpowiada, a jak bym miał już dawać przykład lepszego w klasie kompaktowej to wskazał bym tylko jeden: BMW 1er.

    Dzisiaj takie spotkanie na stacji benzynowej z nowiutkim 1.5T Prestige:

    k1.jpg

    k2.jpg

    Auto w realu wygląda bardzo fajnie, chociaż wzór felg (jak sam lubię te odważne jak pewnie zauważyliście) - uznał bym za nieco... dyskusyjny. Ale na pewno niebanalne. Pogadałem chwilę z sympatycznym właścicielem, który też ujeżdża niepierwszego swojego Civica. Ma auto od paru dni, ale jest bardzo zadowolony. Miejskie spalanie wg. komputera to 8,1L/100km. Oboje ponarzekaliśmy sobie za to zdecydowanie jak te auta bezsensownie urosły i że jak następca będzie jeszcze większy to trzeba będzie zajrzeć do segmentu B Z resztą zobaczcie na to drugie zdjęcie. Mimo wszystkich Rkowych dokładek i poszerzeń, masywna Xtka jest praktycznie o rozmiar większa Oczywiście, złośliwie chwilę potem taki spojler stoi na drodze...

    20170310_075500.jpg

    Ale nowy Civic fajny. Sylwetkę wychwytuje się natychmiast, jest niepowtarzalna w tłumie aut. Choć w folderach (przy całej swoje nonsensowności jako samochód) C-HR designem wydaje mi się oryginalniejszy, to dzisiaj stojąc o 5 aut od siebie (fotki akurat już nie mam) w realu dużo oryginalniejszy i ładniejszy jest nowy Civic! Dobra robota.
    Last edited by Alix; 26-04-2017, 20:30.
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • Przyspieszenia 1.0T

      Last edited by Alix; 26-04-2017, 22:46.

      Comment


      • Dla porównania 1.8 (R18 z 8/9gen) 0-205km/h licznikowe:



        Jednak lepiej mu idzie tak na maxa 42 a 61 sek do 200 to dość gruba różnica Większa niż mi się wydawało subiektywnie jadąc. Dla porównania 1.5T:



        Czyli 1.8 jest dokładnie pośrodku między 1.0T a 1.5T w teście na "dynamikę do odcinki".
        Last edited by Alix; 26-04-2017, 22:56.
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • Jeździłem dzisiaj M6 2.5 i po raz kolejny potwierdza się, że tego typu porównania są bez sensu.
          1.0 zwłaszcza z CVT bez wątpienia jest przyjemniejszy w codziennym użytkowaniu.
          Nie dorabiałbym tu ideologii o tym, kto przebywa po której stronie obrotomierza, turbo to dziś rzecz oczywista i daje przyjemne odczucia z jazdy.
          Samochody jeżdżą zgodnie z odczuciami, a nie papierem czy racelogic'em.

          Comment


          • Turbo robi dobrą robotę generalnie. W obecnym Motorze jest opis trwałości silników downsizingowych i poza niezbyt udanym 1.6THP z PSA w zasadzie nie ma wiekszych zastrzeżeń ci do trwałości konstrukcji, w tym tych najmniejszych R3 jak Forda czy PSA, mimo, że napędzają całkiem spore jaknna swoje pojemności (1.0 i 1.2) kompaktowe auta. Poza tym nie-downsizingowe silniki też nie są idealne i też miewają wcale nie rzadziej problemy np. z rozrzadem itp.
            Last edited by Alix; 27-04-2017, 07:11.
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
              W obecnym Motorze jest opis trwałości silników downsizingowych i poza niezbyt udanym 1.6THP z PSA w zasadzie nie ma wiekszych zastrzeżeń ci do trwałości konstrukcji
              To ten silnik oraz 1.2L, będą teraz wkładać do nowych Opli, m.in. do nowego Grandlanda X.

              Comment


              • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                Mimo wszystkich Rkowych dokładek i poszerzeń, masywna Xtka jest praktycznie o rozmiar większa
                Postaw obok siebie swojego czarnego zabijake i żelazko taka tendencja od wielu lat, każdy kolejny model puchnie.
                Ja mam w garażu UFO i EK4, i ten 6gen wyglada na klase mniejsze auto.
                Producenci lubia sie chwalic, ze nowy model ma wiecej miejsca na nogi, wiekszy bagaznik itp. Do wyjatkow naleza sytuacje jak np Accord 7 i 8gen gdzie kombi sie skurczylo pod wzgedem wymiaru i 200l bagaznika wyparowalo i Accord Tourer mial bagaznik jak Civic hatchback
                Civic urosl zapewne z wielu wzgledow - na moje oko to - globalny rynek i chec zaspokojenia oczekiwan USDM ale i azji, ktora lubuje sie w "limuzynach". Do tego po przejsciu z belki na wielowahacz, jakby utrzymali dlugosc ufo, to bagaznik bylby jak u konkurencji. 300 litrow i koniec. A tak moga sie chwalic, ze rozmiar bagaznika pozostal na poziomie 8 i 9 gen.

                Comment


                • Nie zgodzę się, że silniki wolnossące to przeżytek. Bogaci klienci jeżdżą pojemnością, turbo to taki biedasilnik obecnie, mam na myśli te downsizingowe. Żadna z obecnych Acur nie ma silnika turbo, 2.0t w Lexie też regres w stosunku to stareńkiego 2.5. Dla mnie liczy się "papier" nie odczucia, co z tego, że "odczucia" są super w 1.0 X jak z filmików wyżej widać, że to nie jedzie, tak samo nie będzie jechać w trasie w porównaniu do IX 1.8, zakładając, że kierowcy skrzynia biegów w aucie nie przeszkadza. Ja bym wolał w Civicu X wolnossące 2.4 zamiast 1.5.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
                    Bogaci klienci jeżdżą pojemnością, turbo to taki biedasilnik obecnie, mam na myśli te downsizingowe.
                    Zobacz co sie dzieje z silnikami w segmencie premium. BMW schodzi z pojemnosci, obcina cylindry i doklada turbo.


                    Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
                    Żadna z obecnych Acur nie ma silnika turbo
                    Mowilmy o Europie. US to troche inny rynek. Podobnie jak np Australia. Tam nie ma presji na downsizing.
                    Dla przykladu Hyundai i30. U Australii masz do wyboru 1.6T, 2.0NA i 1.6TD. W EU 1.0T, 1.4NA, 1.4T i 1.6TD.



                    Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
                    Ja bym wolał w Civicu X wolnossące 2.4 zamiast 1.5.
                    Sa juz filmiki porownujace 1.5 z IXgen Si 2.4l. 1.5 jest szybsze.

                    Comment


                    • Jak to się mówi "potrzeba matką wynalazków", downsizingu by nie było gdyby nie wygórowane normy środowiskowe i przede wszystkim wysokie ceny paliwa... Żeby paliwo kosztowało 1zł to nikt by nie wnikał czy jeździ autem o pojemności 3l czy 6l.. a pojemność 1,5l to by był śmiech na sali.. Każdy kupi takie auto w zależności jakie ma potrzeby, priorytety.. 1,0T nie jedzie ? a 1,5T jedzie ?, a może 1,8 nie jedzie.. co za różnica.. tak na prawdę każde auto jedzie..
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • Jeździłem tym X 1.5, porównując to do prawdziwej klasy D, czyli Accorda 2.4 to słaby jest ten silnik 1.5 w X, 2.4 jest bardziej dynamiczne w Accordzie, spokojnie bym tym 2.4 Accorda objechał to 1.5 Civica, ze startu zatrzymanego i podczas prób elastyczności, realnie w trasie. Żeby było zabawniej to spalanie w tym 2.4 pewnie byłoby 1l większe, albo i mniej niż w Civicu. Kultura pracy 2.4 i 1.5 bez porównania, panowanie nad autem też, odpalcie na zimnym to 1.5 i 2.4 to zobaczycie różnicę.
                        Też się kiedyś jarałem turbo. Trochę to jest łabędzi śpiew i moje gderanie bo w EU to już dużych wolnossących silników jak na lekarstwo, ale ja marketingu firm motoryzacyjnych nie łykam jak pelikan. Nie ma silników wolnossących bo emisja, bo eko, bo siamto owamto ok, ale niech mi nie pociskają kitu, że te silniki od kosiarek lepsze.

                        Comment


                        • Silnik turbo jest sporo lżejszy w porównaniu do wolnossacego odpowiednika. Oznacza to zysk dla producenta i dla użytkownika, bo lżejsze auto sprawniej jeździ i zużywa mniej paliwa.
                          Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
                          Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Arpuc Zobacz posta
                            Silnik turbo jest sporo lżejszy w porównaniu do wolnossacego odpowiednika. Oznacza to zysk dla producenta i dla użytkownika, bo lżejsze auto sprawniej jeździ i zużywa mniej paliwa.
                            co z tego, że lżejsze jak auta cięższe, mniej przez to nie palą. Przykład Lexus Is 2.5 wolnossące vs 2.0t nowe. Civic X 1.5 tak mało nie pali, ja obstawiam okolice 9l. mi tak palił, tam dołu nie ma, trzeba deptać żeby to jechało.

                            Comment


                            • Wszedłem na stronę Hyundai. Wybrałem najtańszą wersję nowego i30 z automatyczną skrzynią biegów. 1,4 T 140KM z najgorszym pakietem kosztuje 87 tysięcy. W tym jest ręcznie sterowana klima. Nie ma aktywnego tempomatu. Jeśli się nie zmieniło to rabaty w Hyundaiu są symboliczne.
                              Dalej uważacie, że Honda jest droga, gdzie 1,0 130 KM z automatem i aktywnym tempomatem jest 3 tysiące tańsze?
                              Last edited by Krzysio; 27-04-2017, 12:19.

                              Comment


                              • Czy osoby, które jeżdżą już civiciem X, mogłyby się trochę wypowiedzieć na temat tapicerki - jej jakości i trwałości w codziennym użytkowaniu?
                                Czy naprawdę z nią jest aż tak źle?

                                Comment

                                Working...
                                X