Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Z Honda obawiam się raczej później... u mnie 3,5mca...
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • Ja wczoraj odebrałem swojego Sporta, po niecałych 2 tygodniach od zamówienia. Ale miałem farta bo akurat był w drodze taki jak chciałem.

      Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • To jest różnie, w tamtym miesiącu zadzwoniłem we wtorek do Aso, akurat przyjechał srebrny sport, a w piątek trzy dni później już miałem Hanie pod domem.

        Comment


        • Po kilku kolejnych dniach ze swoim sedanem 1.5 cvt stwierdzam:

          - Android Auto jednak działa - musiałem mieć zainstalowaną niepoprawna wersję apki (uff, trzeba wiedzieć jaką architekturę ma smartfon z androidem: 32 czy 64 bit). Teraz google maps śmiga. Co prawda telefon jest po wymianie płyty głównej, ale jest spoko Zapraszam innych do dzielenia się jakie apki działają pod Android Auto,
          - pendrive'y jednak działają, wszystkie - po prostu trzeba chwile odczekać, aż system je przetrawi, choć na początku daje informację, że nie da się odczytać.
          - jazda w trybie "S" - inne auto zupełnie! Szatan! Ja się ogarnę to zmierzę ile zajmuje mu osiągnięcie setki, ale to jest dosłownie moment! Nie spodziewałem się, że różnica między trybem D a S może być aż taka W trybie "D" trzeba umiejętnie operować pedałem gazu, aby wkrecić samochód na chociaż 3 tys. obrotów, a w "S" 3-4-5 tys. to nie problem - wciska w fotel niesamowita dynamika
          - nagrywanie i wybieranie głosowe - też działa. Już. Nie wiem o co chodziło, ale w pierwszych dniach system multimedialny był całkowicie niefunkcjonujący. Teraz wszystko śmiga...
          - w porównaniu z VIII genem fotele z przodu są wyraźnie dłuższe - i dobrze. Po przejażdżce VIII g. nie mogłem uwierzyć, że 1/3 nogi/uda nie miała podparcia i czułem to.
          - obecnie z rzeczy funkcjonalnych najbardziej irytuje fakt, że mając najwyższą wersję system bezkluczykowy zapewnia jedynie dostęp do auta bez kluczyka. Nie bez powodu Honda pisze o systemie dostępu bezkluczykowego, a nie o systemie bezkluczykowym. W innych markach auto zamyka się i uzbraja po odejściu od drzwi na kilka metrów, a tu nie: trzeba wciskać guzik w klamce lub operować pilotem. Bezsens. Dla mnie to główny minus obecnego civika do tej pory (choć i Hond ogólnie, bo w crvkach jest to samo). No i odczuwa się brak elektrycznych foteli. Elektryczna jest tylko regulacja podparcie lędźwiowego, która na możliwie najbardziej wklęsłym poziomie i tak za bardzo wystaje jak dla mnie. Pozycję za kierownicą można zająć jeszcze niżej niż w VIII genie. To plus jak dla mnie.
          - no i cisza - może to tylko fakt "nowości" auta, ale pokonywanie garbów, studzienek bez żadnych hałasów to inna bajka Ogólnie nic nie trzeszczy i jest cisza

          Spalanie - po 4 tankowaniach zauważyłem, że kontrolka poziomu paliwa zapala się gdy w baku jest jeszcze co najmniej 10l paliwa! Wierząc instrukcji, gdzie piszą, że zbiornik ma 46,9l przy pierwszym tankowaniu po wyjedzie z salonu wlałem mu dokładnie 45,02l.
          Po zapaleniu kontrolki pojechałem zatankować i weszło 35l z hakiem. Ostatnie tankowanie - poczekałem, aż wskazówka spadnie do poziomu minimum, komp pokazywał, że można przejechać jeszcze 10 km - zatankowałem 37 l paliwa... Czyli rezerwa jeszcze jest.
          No i dystans jaki pokonałem na tym baku - 50% trasa/50% miasto - 508 km. Szału nie ma. Średnie spalanie zatem 7,3 i komp wiele się nie mylił bo pokazywał 7,2 l.
          W porównaniu do silnika 1.8 obecny 1.5 nie jest jakoś wybitnie oszczędny, oba są bardzo podobne. Jedynie chwilowe spalanie przy jeździe 70-100 km/h jest niższe niż w 1.8. Przy około 80-90km/h wynosi nawet niecałe 4l.
          Ciekaw jestem jak będzie dalej po 10-15kkm. A na razie 1500 km na liczniku.

          Comment


          • Nie jestem pewien, ale chyba w menu jest możliwość ustawienia, że po wyjściu z samochodu po 30 sekundach się sam zablokuje. Z rezerwą też miałem to samo, pokazywał 0km przejechałem jeszcze ok 7 a i tak po zatankowaniu weszło jedynie ok 37l.

            Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
            Moja Honda
            https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

            Comment


            • Z tego co się zorientowałem do tej pory to te 30 sekund (lub 60 lub 90) to czas po którym zamek faktycznie się zatrzaskuje, ale po otworzeniu z pilota i nie zbliżeniu się do auta. Wtedy fakt - działa. Tylko nie o to chodzi.

              Comment


              • Zamieszczone przez kajojek Zobacz posta
                Ciekaw jestem jak będzie dalej po 10-15kkm. A na razie 1500 km na liczniku.
                Bedzie dalej tak jak piszesz ja właśnie powolutku dobijam do pierwszych 10 tysiaków. wszystko śmiga pięknie a spalanie z całości mam 7l/100

                Comment


                • Nowa konkurencja dla Civica: i30 fastback:
                  Hyundai is launching the newest member of its i30 range, the Fastback, a car that features a sloping roof line, a high spoiler line and a strong C-pillar

                  hyundai-i30-fastback-revealed-9.jpg
                  hyundai-i30-fastback-revealed-3.jpg

                  I nowa dla CTR:
                  The first, fully-blown performance hatchback from Hyundai is finally here: meet the hot new i30 N. Hyundai’s answer to the VW Golf GTI will be available

                  Hyundai-i30N-11.jpg

                  Fastback będzie także w wersji N.

                  Comment


                  • Niby Korea goni i jest super jak piszą germańskie gazety, ale mnie nowe i30 nie porywa, bo niby czym 1,4 140KM, wolałbym astrę, Leona, Golfa (na którym i30 się wzoruje-stonowane linie i nudny design), mazde 3, o Civicu nie wspominając. Zresztą koreanczyki i tak maja kiepską wartość rezydualna.
                    Jeździłem ze 3 lata temu santa fe za prawie 200 tys zł- głośny, bujał się na zakrętach a i tak kiepsko filtrował nierówności i miał podobno 200KM, tylko że cr-v z 1,6 160KM w automacie choć demonem nie jest dużo lepiej się zbierała.
                    Wolałbym zaoszczędzić kasę i kupić tipo niż hundaia

                    Comment


                    • z wyglądu ja już po trzykroć wolę Civica aniżeli tego fastback'a...
                      a ogólnie rzecz biorąc to zdecydowanie bardziej podobała mi się poprzednia generacja I30 niż aktualna - ta jest nudna i bezpłciowa jeszcze bardziej niż Golf

                      Comment


                      • Mi też się kompletnie nie podoba obecna generacja i30. Jest poprawna i bezcharakterna do bólu. W dodatku wyceniona jak japońska czy niemiecka konkurencja, straciła przewagę cenową. A czy ma do zaoferowania więcej? No właśnie nie, może poza dłuższą gwarancją... Przynajmniej wylądowały w niej wreszcie turbobenzyny, ale z drugiej strony zachwytu nad nimi jakoś nie widzę. Myślę, że jak ktoś rozważa charakternego designem Civica to to jest żadna konkurencja.
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • Oj tam, jedne i drugie na "H"...

                          A tak serio to Koreańczycy ostatnimi czasy odwalili kawał solidnej roboty i ich auta są faktycznie coraz lepsze. Do tego udział w sportach motorowych i zwycięstwa w prestiżowych rajdach WRC... Zresztą fakt wypuszczenia kompaktowego hot hatcha świadczy też o ich pewności siebie.
                          Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
                          Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

                          Comment


                          • W zasadzie to nawet nie wiem czy te auta to nadal ten sam segment - 30cm różnicy w długości ;-)

                            Comment


                            • Zaczął bym od tego że obecny Civic to też fastback/liftback, a nie żaden hatchbackz tą prawie płaska klapą - tu dupa się podnosi (lift) a nie jest ścięta (hatch)... Podobnie niestety z wzrostem długości. Przeciez sedan tez urósł do ponad 4,7 metra. Patrząc na Mazde czy VW to są wymiary 6/Passata a nie 3/Jetta...?
                              ............................C I V I C
                              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                              . .
                              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                              Comment


                              • Ten i30 fastback przypomina elantre i astrę, jakis taki deflinowo-rybi kształt.
                                I zgadzam się, nowy i30 to krok wstecz pod względem stylistyki. Nawet obecna i poprzednia Astra czy Meganka były/są ciekawsze. Jak parę miesięcy temu zobaczyłem nową i30 to zastanawiałem się czy to nie żart. I nie był, hehe. Nie rozumiem jak można było coś takiego wypuścić na rynek. Golf duuużo bardziej atrakcyjny.

                                Comment

                                Working...
                                X