Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Cojakco Zobacz posta
    To zmusi producentów do zainwestowania choćby w pirotechniczne napinacze pasów w tylnym rzędzie.
    Akurat X-gen posiada napinacze i ograniczniki napięcia na tylnej kanapie:
    Capture.PNG

    Comment


    • Upsss... Czyli kwestia bezpieczeństwa z tylu będzie wymagała większych nakładów na badania. Niemniej ja sie cieszę, że EuroNCAP robi szersze testy. Bedą mieli producenci, nie tylko Honda, motywacje do działania.

      Comment


      • Gdyby nie pakiet systemów bezpieczeństwa dołożony w standardzie do każdej wersji, to byłyby tylko *** gwiazdki. Czyli ogólny poziom bezpieczeństwa bardzo słaby. Wstydź się Hondo.

        Comment


        • Witam jestem tu nowy i od jakiegoś czasu zastanawiam się na zakupem X-gena. Co do testów EuroNcap to dziwny jest ten wynik ogólny tj 4*, ponieważ wychodzi na to że tylko ochrona na tylnej kanapie brana jest po uwagę. Wyniki w innych kategoriach są wyższe niż u konkurencji, a Honda dostaje niższą ocenę ogólną niż inni?!
          Użytkuję obecnie VIII i od dawna rozglądam się po rynku, nad zmianą na nowy lepszy model.
          Mam do Was pytanie czy jeździł ktoś Astrą V lub Golfem, Octavią bo one w testach redakcyjnych wygrywają z X-genem w wielu kategoriach. Ja osobiście mam podejrzenie, że te wygrane są lekko naciągane. Jakie są Wasze opinie na ten temat? Mam dylemat ponieważ np. Opel daje mega rabaty, Skoda ma olbrzymi bagażnik ( ale to nadal tylko Skoda), VW wygrywa w testach,a w rzeczywistości jest super wykonany no i teraz jeszcze te 4* dla Hondy w teście zderzeniowym, dają mi do myślenia, bo mam dziecko i przewożę je na tylnej kanapie
          Last edited by lukazs; 06-07-2017, 09:40.

          Comment


          • Po pierwsze i tak jest bezpieczniejszy od viii, którego posiadasz, ja mogę porównać do astry k 1,4 150, którego objezdzalem przez weekend, golfem i octavia jeździłem na jazdach próbnych. Co do Astry poziom głośności podobny, wnętrze w astrach skrzypi(testowy egzemplarz, ludzie na astra klub narzekają ), w x też pewnie z czasem będzie coś się odzywać,więc też remis. Materiały ja lekko wskazalbym na civica, przestronnosc też lepiej u hondy, tj bagażnik. Silnik astry jak przesiadlem się z ix mile mnie zaskoczył tzn dół fajny, góra taka sobie, w x dół trochę gorszy, ale później wyraźnie lepiej ciągnie i na pewno mniej pali, także osiągi plus dla civica. Zawieszenie astra ma bardzo twarde, bardziej niż ix, nie wspominając o x, która bardzo łagodnie tłumi nierówności jak na segment c, lepiej niż octavia i golf. Co do zakrętów i układu kier to astra wypada całkiem nieźle, natomiast x prowadzi się jakby wazyla 1200, a nie przeszło 1300. Ergo activ w astrze są wygodne, ale mi się super wygodnie siedzi w civicu, natomiast tylna kanapa zdecydowanie lepiej w civicu. Poza tym mimo rabatów na opla ja bym się nie zastanawiał i brał civica.

            Comment


            • Dane według NCAP - porównanie Seat Leon III 2012 / Honda Civic X 2017
              adult occupant: 94% / 92%
              child occupant: 92% / 67%
              pedestrian: 70% / 75%
              safety assist: 71% / 88%

              Comment


              • Seat nie zmienił konstrukcji od tej pory więc bezpieczeństwo osób dorosłych i dzieci pozostaje na tym samym, wysokim poziomie.
                Seat Leon po lifcie ma systemy bezpieczeństwa takie jak Front Assist i Lane Assist więc tu dwie ostatnie oceny będą znacznie wyższe. 5 lat temu ich po prostu w Leonie nie było a teraz są tak jak w Hondzie.

                Zamieszczone przez lukazs Zobacz posta
                Witam jestem tu nowy i od jakiegoś czasu zastanawiam się na zakupem X-gena. Co do testów EuroNcap to dziwny jest ten wynik ogólny tj 4*, ponieważ wychodzi na to że tylko ochrona na tylnej kanapie brana jest po uwagę. Wyniki w innych kategoriach są wyższe niż u konkurencji, a Honda dostaje niższą ocenę ogólną niż inni?!
                Użytkuję obecnie VIII i od dawna rozglądam się po rynku, nad zmianą na nowy lepszy model.
                Mam do Was pytanie czy jeździł ktoś Astrą V lub Golfem, Octavią bo one w testach redakcyjnych wygrywają z X-genem w wielu kategoriach. Ja osobiście mam podejrzenie, że te wygrane są lekko naciągane. Jakie są Wasze opinie na ten temat? Mam dylemat ponieważ np. Opel daje mega rabaty, Skoda ma olbrzymi bagażnik ( ale to nadal tylko Skoda), VW wygrywa w testach,a w rzeczywistości jest super wykonany no i teraz jeszcze te 4* dla Hondy w teście zderzeniowym, dają mi do myślenia, bo mam dziecko i przewożę je na tylnej kanapie
                Ja też wahałem a miałem Civica Sport 9gen z silnikiem 1.8.
                Przejedź się Seatem Leonem ST z silnikiem 1.4 150KM ze skrzynią DSG. Wersja EXcellence. To jest kombi o długości identycznej jak nowa Honda HB i ma bagażnik 580l o równych kształtach i jeszcze mieści się dojazdówka.
                Jest dobrze wyciszony.
                Mam taki od maja i jestem mega zadowolony.
                Last edited by Lukas; 06-07-2017, 12:17. Powód: Połączenie postów.

                Comment


                • Zamieszczone przez Nowy2017 Zobacz posta
                  Dane według NCAP - porównanie Seat Leon III 2012 / Honda Civic X 2017
                  adult occupant: 94% / 92%
                  child occupant: 92% / 67%
                  pedestrian: 70% / 75%
                  safety assist: 71% / 88%
                  Fajnie, że porównujesz kryteria NCAP 2012 z tymi 2017.
                  Według nich poprzednia generacja jest bezpieczniejsza - bezsens.
                  IX-gen / X-gen
                  adult occupant: 94% / 92%
                  child occupant: 83% / 67%
                  pedestrian: 69% / 75%
                  safety assist: 86% / 88%

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
                    Fajnie, że porównujesz kryteria NCAP 2012 z tymi 2017.
                    Według nich poprzednia generacja jest bezpieczniejsza - bezsens.
                    IX-gen / X-gen
                    adult occupant: 94% / 92%
                    child occupant: 83% / 67%
                    pedestrian: 69% / 75%
                    safety assist: 86% / 88%
                    Podaję tylko dostępne dane. Dlaczego zakładasz z góry, że nowa generacja musi być lepsza od wcześniejszej. Wcale tak być nie musi.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Nowy2017 Zobacz posta
                      Podaję tylko dostępne dane. Dlaczego zakładasz z góry, że nowa generacja musi być lepsza od wcześniejszej. Wcale tak być nie musi.
                      Oczywiście, że nie musi. Ale wymagania EuroNCAP z 2017 są chyba ostrzejsze od tych z 2012, prawda? Porównywanie wyników procentowych z różnych lat mija się więc z celem.

                      Comment


                      • Pomijając procenty faktem jest że Leon mimo większego stażu na rynku ma np poduszkę kolanową kierowcy, której nowy Civic nie posiada.
                        Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
                        Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

                        Comment



                        • można?
                          A tutaj są ostatnie testy: https://www.autocentrum.pl/newsy/new...-civica/22844/
                          Last edited by Nowy2017; 06-07-2017, 18:13.

                          Comment


                          • Dla mnie 4 czy 5 gwiazdek to podobne wyniki.
                            Gdyby było 3 to juz lipa. No ale 4 jest absolutnie akceptowalne.
                            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                            Comment


                            • Jeśli zaakceptujemy urazy klatki piersiowej dziecka przy zderzeniu czołowym i poważny uraz głowy przy bocznym to 4 gwiazdki są też akceptowalne. Sugeruję ściągnięcie raportu w pdf ze strony NCAP i oglądnięcie obrazków z urazami - szczególnie te miejsca w czerwonym i brązowym kolorze.
                              Last edited by marekwar; 06-07-2017, 20:29.

                              Comment


                              • Spokojnie bo są auta np. Audi, które super wypadały w ncap, a w iihs( amerykańskim ncap) kiepsko, generalnie widzę jednak cały czas hejt na Hondę, od co poniektórych,ciągle coś nie tak: ceny, rabaty, dostępność, tapicerka, spalanie, bezpieczeństwo, złe spasowanie, brak obiegu dla turbo, kiepskie multimedia, paskudny wygląd, tańszy opel, lepszy seat, mazda ładniejsza, żaden samochód nie jest ideałem, Ale myślę że nowy civic wyszedł całkiem fajny i naprawdę na czasie, pozostaje tylko trzymać kciuki za niezawodność i autko samo się obroni zadowoleniem klientów i wysoką wartością rezydualna jak poprzednie modele, chyba że będzie rdzewieć albo się psuć to wtedy hejt uzasadniony, bo póki co w tej cenie, wyposażeniu i osiągach za bardzo nie ma konkurencji.

                                Comment

                                Working...
                                X