Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Czyżby klapka od wlewu paliwa otwietała się przy większych prędkościach

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

    Comment


    • Zamieszczone przez libidinously Zobacz posta
      I jeszcze test hamulców - 43 m. Ciężko te testy poważnie traktować, jeśli w AŚ wyszło im 10 m mniej dla wersji 1.5 T. Opony te same i hamulce chyba też? 43 m to wynik niemal kompromitujący, a nawet słowem się nie zająknęli na ten temat w tekście testu. Może warunki drogowe były słabe i stąd taki wynik.
      Z tego co widziałem, to X gen ma przednie hamulce identyczne jak IX gen (zacisk ATE wygląda tak samo, klocki z tym samym oznaczeniem ATE GALFER 4750), tarcza też wydaje się podobnej wielkości (w IX 293x25 - tarcze 16" i 280x25 tarcze 15"). Jednak hamulec wydawał mi się na jeździe próbnej 1.5T CVT ostrzejszy, kwestia serwa? Nie wiem, może ktoś bardziej obeznany technicznie podpowie...

      Co do wyników testu - w AŚ w te 33,XX m jakoś nie bardzo chce mi się wierzyć - bo podobne wartości nie tak dawno widziałem mierzyli w jakiejś gazecie dla CTR 9 z 4-tłoczkowymi zaciskami BREMBO na przedniej osi. Generalnie nie spodziewałbym się wielkiej różnicy między 1.0 a 1.5 w hamowaniu (w podobnych warunkach) skoro jest tylko niewielka różnica w wielkości tarczy, a opony piszesz, że są identyczne (ja akurat nie zwróciłem uwagi jak jest w 1.0, mocniejsza wersja miała Michalinki Primacy 3 R17 235/45 W).

      Wszystkie te wyniki z prób hamowania w gazetach to czasami ciężko porównać - pamiętam raz w AŚ testowali Golfa VII 2.0 TDI i wyniki hamowania były w teście na poziomie 33-34m. Innym razem testowali chyba Rkę, która z lepszym układem hamulcowym robiła 34-35m. Nie bardzo się to kupy trzymało.
      Last edited by martin; 05-04-2017, 00:38.

      Comment


      • Zamieszczone przez martin09 Zobacz posta
        Konkretnie jak to będzie wyglądać żaden salon w 3mieście nie wiedział , gdyż zamówiłem ten zestaw jako jeden z pierwszych
        Napisz nam proszę cenę tego zestawu i jak już będzie wrzuć własne real foto: https://www.civicforum.pl/showthread...gen-kompendium
        A jeszcze lepiej zakładaj temat auta tu: https://www.civicforum.pl/forumdisplay.php/383-X-gen

        Zamieszczone przez libidinously Zobacz posta
        A czytaliście test 1.0 M/T w nowym Motorze?
        A czytaliśmy Całkiem sensowny. Nie przeszyty wszystkimi możliwymi złośliwościami jak AŚ dla odmiany

        Zamieszczone przez libidinously Zobacz posta
        Przyśpieszenie nieco słabiej bo 10,7 s. Nie wiem na ile można odnosić poszczególne pomiary Motoru do siebie, ale W IX wyszło im 8,5 s (więc raczej przepaść)
        Te 8,5 sekundy przewijało się przez prasę za cholerę nie chcąc się potwierdzić w nie-prasowo-masowych pomiarach i o dziwo bez odchyleń pomiarowych pomiędzy gazetami jak się praktycznie nigdy nie zdarza ("opłacone" przez koncern?)... W realu raczej nie schodziło poniżej 9s. A raczej bliżej 9,5. Na amatorskim pomiarze w moim ufo 1.8 wychodziło też z grubsza tyle. Natomiast 10,7 raczej realne dla tego silnika - raz, że trzeba wrzucić 3. bieg przed 100tką (przy 1.8 nie trzeba było więc sekunda do przodu), a dwa subiektywne wrażenia są dla mnie podobne.

        Zamieszczone przez libidinously Zobacz posta
        w HRV 1.5 - 9,5 s
        Nadwozie HR-V jest lżejsze od Civica Myślę, że osiągi 1.0T w tym aucie będą zasadniczo identycznie.

        Zamieszczone przez Krzysio Zobacz posta
        Co prawda uważam, że auta z fwd generalnie są mało szalone w tym pozytywnym sensie jednak każdy to inaczej postrzega.
        No cóż są różne drogi do upojenia, którąś z tych w zasięgu ręki trzeba wybrać...

        20170403_172955.jpg

        Auto bez RWD to trochę jak whisky bez torfu... wielu smakuje, ale nie wszystkie emocje są obecne

        A propos testu Motoru to ja tam znalazłem ciekawsze dla mnie porównanie w tym temacie... S3 vs M140i xDrive Steptronic. Wszystko to, co mi się podoba ma BMW a nie ma Audi i autor tekstu sugeruje dokładnie to samo. Tak więc napęd RWD z dołączanym głównie do stabilizacji przodem vs FWD na Haldexie to inna zabawa. Owszem, Audi prościej prowadzić szybko, ale charakterem... wiadomo, trzeba uderzać do BMW DSG może pojedynczy bieg zmienia szybko... ale reszta we wszystkim jest słabsze od znakomitego 8-biegowego hydrokinetyku... 4,5 do setki, biało-niebieski znaczek, tylnonapędowy charakter, kompaktowy (a nie przerośnięty jak Civic X czy Octavia) wymiar, cena z jedynką z przodu... ajajaj bóstwo Taki charakter auta wybitnie mi odpowiada (https://www.civicforum.pl/showthread...214#post247214), no, może mógłby być te 100-150kg lżejszy, ale znając BMW to potrafi to nieźle zakamuflować. Wyglądem do Type R się nie umywa, aczkolwiek po drobnych poprawkach...



        Nie byłoby tak źle...

        Nie żebym narzekał, bez torfu też są znakomite whiskey... i z nimi też można się świetnie bawić

        20170404_193156.jpg
        Last edited by Alix; 05-04-2017, 09:15.
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
          A już panel dotykowy klimy jak w HR-V to jakiś kretynizm dla mnie. Kompletnie do d*py rozwiązanie, nie dość, że musisz patrzeć gdzie macasz to jeszcze czy aby na pewno podziałalo...
          Działa,działa i to póki co bezbłędnie.Patrzeć trzeba fakt,ale ile korzystasz z tego w czasie jazdy?Raz nastawiam i spokój.Na standardowa klime też trzeba zerknąć zanim przyciśniesz.

          Comment


          • Dzień doberek wszystkim . Jestem nowy na forum, wiec z góry proszę o wyrozumiałość.
            Znalazłem się tutaj, bo mocno jestem zainteresowany zakupem X. Tak mocno, że ją zamówiłem .
            Sport Plus w automacie.
            Aczkolwiek po pierwszych emocjach i ochłonięciu zaczęły nachodzić mnie delikatne wątpliwości czy aby nie wycofać się z zakupu.
            Dlatego chciałbym pogadać z Wami, czy aby na pewno jest to dobry wybór, a jeżeli nie, to co proponujecie za alternatywę.
            No więc, skoro sięgnąłem po 1.5 CVT, to wiadomo, że zależy mi na fajnym, dającym frajdę z jeżdżenia aucie z wystarczającą mocą pod maską, by na naszych polskich drogach nie wlec się za tirem :P.
            I tutaj nie mam żadnych wątpliwości - auto jest naprawdę super! Pierwsze wrażenia z jazdy - krótkiej co prawda - rewelacyjne.
            Ale u mnie wchodzi drugi aspekt - ma to być auto rodzinne. Mam dwójkę dzieci. Być może w niedalekiej przyszłości doczekam się trzeciej pociechy. I tutaj się zastanawiam - czy do takiego civic'a zmieściłyby się na tył 3 odpowiednio spasowane foteliki? (jakby dobierać w jednym sklepie). Ma ktoś może pojęcie jaka jest szerokość tylnej kanapy? Na chwilę obecną mam mazdę 6 z 2004 roku - i tam bagażnik jest naprawdę pojemny, wręcz idealny - w civicu jest o 70 L mniejszy - czy to realna, mocno odczuwalna różnica? Uważacie, że przy niewielkich kompromisach, ten dosyć egzotyczny kompakt dałby radę trójce dzieci i dwóm dorosłym? Czy jednak nie ma szans?
            Proszę, wspomóżcie radami.

            Comment


            • Zamieszczone przez darthkurak Zobacz posta
              dającym frajdę z jeżdżenia aucie
              Auto w tym celu wybrałeś na pewno dobrze, bo Civic jeszcze z adaptywnym zawiasem jest tu zdecydowanie świetnym wyborem... pytanie tylko czy w wersji z CVT. Moim zdaniem dużo więcej emocji będzie jednak w manualu.

              Zamieszczone przez darthkurak Zobacz posta
              czy do takiego civic'a zmieściłyby się na tył 3 odpowiednio spasowane foteliki?
              Spokojnie. Ja w mniejszej i węższej 8gen mieściłem tak: https://www.civicforum.pl/showthread...841#post273841

              Zamieszczone przez darthkurak Zobacz posta
              Na chwilę obecną mam mazdę 6 z 2004 roku - i tam bagażnik jest naprawdę pojemny, wręcz idealny - w civicu jest o 70 L mniejszy - czy to realna, mocno odczuwalna różnica?
              Najpierw co jest wartością realną. Bo Mazda to ma bagażnik większy głównie na papierze. Realny pomiar mówi co innego (386 Mazda 6 kombi vs 413 Civic IX gen): https://www.civicforum.pl/attachment...0&d=1470995440

              Gdyby to była kwestia IXgen to powiedziałbym Ci - spokojnie - jak nie kupujesz idiotycznych nowomodnych spacerówek co się nie składają i rozsądnie się pakujecie, to auto 3-kę dzieci opęka, a już w wersji Tourer na 100%. 9gen miał jeszcze dodatkowe 100 litrów bagażnika pod kanapą i... czekam na realny pomiar Xgena, bo wciąż wydaje mi się, że IX gen miał jednak większą (głębszą i bardziej regularną) pakę. A na pewno łatwiej ją było wykorzystać analogicznie w kombi (półka za tylne siedzenia i ładujemy jak do kombiaka pod sufit, a zagłówki służą za kratkę), zobacz: https://www.civicforum.pl/showthread...606#post326606 W Xgen to bardziej liftback i jest inne pochylenie i do szyby/klapy to już się aż tyle nie pomieści...

              Tu wychodzi problem: brak wersji Tourer Xgen, którą można by polecić spokojnie. Hatchback/liftback do 2+2 spokojnie. 2+3... na siłę raczej. Tym bardziej, że w wersji, którą wybrałeś teoretycznie nie wolno montować bagażnika dachowego - a to zawsze rozwiązuje problem nadmiaru bagaży na dalsze dłuższe wyjazdy jednak i pozwala ominąć kupno niepotrzebnie dużego auta, którego to rozwiązania jestem gorącym zwolennikiem. Bo duże wiadomo... nie ta cena, nie te koszty, nie ta frajda, zawsze jakieś kompromisy i potem wożenie powietrza i góry stali na co dzień Jak to Clarkson ujął "nie kupuje się butów narciarskich, by w nich chodzić cały rok"...
              Last edited by Alix; 05-04-2017, 09:40.
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • Nie można montować bagażnika? Czemu? A w której wersji można?

                Comment


                • Przejrzyj przynajmniej ostatnie 50 stron wątku i katalog Hondy. Dowiesz się tego i wielu innych kwestii, które pewnie Cię nurtują.
                  ............................C I V I C
                  .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                  . .
                  Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                  Comment


                  • Zamieszczone przez darthkurak Zobacz posta
                    Nie można montować bagażnika? Czemu? A w której wersji można?
                    Można tylko w tych co nie mają szklanego dachu, a przynajmniej tak jest oficjalnie podane. Nie wiem czy to z powodu słabszej konstrukcji czy z obaw, że otwarcie dachu przy zamontowanym bagażniku spowodowałoby jego uszkodzenie (bo jak tak można by się pilnować i nie otwierać ; ) - z tegoż też powodu interesuje mnie Sport bez Plusa ...

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Kurian Zobacz posta
                      interesuje mnie Sport bez Plusa
                      Niestety z kolei Sport bez Plusa to nie ta jazda bo nie ma kluczowej dla elementu "Sport" rzeczy, która robi przepaść w jeździe - adaptywnego zawieszenia...
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • @darthkurak
                        Ja też mam trójkę dzieciaków i Civikiem IX byliśmy 4 razy w Chorwacji więc można tym autem zabrać się w 5 osób - Xgen ma podobną ilość miejsca. Sprawę zmienia jednak wózek - tu kombi jest niezastąpione a nowy Civic na razie w tym nadwoziu nie występuje. Rozumiem rozterkę - chciałoby się mieć auto z emocjami ale jest się też odpowiedzialną głową rodziny, trudny wybór który musisz sam rozstrzygnąć.
                        CIVIC IX 1,8/142KM

                        Comment


                        • Zamieszczone przez ozzymir Zobacz posta
                          Wy tu sobie gadu gadu, a Honda próbuje nowy rekord ustanowić ;-)

                          [ATTACH=CONFIG]34275[/ATTACH]
                          Czyzby CTR mial miec inne lampy? Ewidentnie widac soczewki pod kloszami
                          Czyli cos jakby slabsze wersje za oceanem
                          2016-Honda-Civic-LX-front-headlight.jpg
                          niz europejskie LED
                          headlights-600x339.jpg

                          Comment


                          • Ale czy te adaptatywne zawieszanie robi dużą różnicę? W sensie - zwykły sport jak ma zestrojone zawieszenie? Tak jak komfort w adaptatywnym?

                            Comment


                            • Moim skromnym zdaniem warto dopłacić do wersji Sport + , porównywałem oba samochody i właśnie takie rzeczy jak adaptywne zawieszenie , monitorowanie ruchu poprzecznego , monitorowanie martwego pola czy w końcu tak przydatna rzecz jak lusterko wsteczne fotochromatyczne to są elementy za które warto dopłacić. Szklany dach/ szyberdach jak zwał tak zwał też jest przyjemny podczas jazdy więc zaliczam go na + . Ja akurat nie mam potrzeby nic przewozić na dachu...

                              Natomiast czy lepiej kupić wersję 1.5t z manualem czy cvt to powiem tak , dla mnie wybór był tylko jeden - manual. Cvt bardzo zmniejsza przyjemność z prowadzenia tego fajnego dynamicznego autka. Generalnie z większości testów z którymi się zapoznawałem - wniosek płynął jeden - jak wersja 1.5t to tylko z manualną skrzynią. Po jazdach testowych wypadało mi się tylko zgodzić z taką opinią.

                              Comment


                              • A możecie mi jeszcze powiedzieć, czemu wersja Sport i Sport plus, ma pomniejszony ten bagażnik, o to co jest pod podłogą? Z czego to wynika? Taka wersja Prestige już ma.
                                Po za tym. Gdzie w katalogu/specyfikacji jest w ogóle wspomniany szklany dach? Szukam właśnie i w ogóle tego nie mogę znaleźć. Może ktoś naprowadzić?

                                Comment

                                Working...
                                X