Zamieszczone przez katana
Zobacz posta
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Raczej żenujące tłumaczenia... chyba trzeba być idiotą, żeby je przyjąć... poza tym Mercedes to raczej wyżej stawiana marka od Infinity, więc... A w Lexusie Toyota wymieniala te nieszczesne diesle nawet po gwarancji żeby nie było wstydu.
A ja w mojej "japońskiej" Hondzie w zasadzie całe podwozie mam niemieckie. Hamulce, zawieszenie, wszystko. Jakby jakiś kretyn wyszedł mu z tlumaczeniem, że coś się zepsuło bo to "niemiecki szmelc" to chyba tylko wysmiac, nagrać i wrzucić na www.wiocha.pl [emoji14] Honda to w tym momencie firmuje i kropka. A skąd to wzięli mam gdzieś - może być z Lublina spod Pcimia Dolnego, jeżeli inżynier Hondy stwierdził że to OK i firma się podpisuje.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Zamieszczone przez Burton Zobacz postaA Infinity ma coś wspólnego z renault? Bo chyba raczej z nissanem... chyba, że idąc dalej nissan ma dużo wspólnego z renault...
Zamieszczone przez Alix Zobacz postaRaczej żenujące tłumaczenia... chyba trzeba być idiotą, żeby je przyjąć... poza tym Mercedes to raczej wyżej stawiana marka od Infinity, więc... A w Lexusie Toyota wymieniala te nieszczesne diesle nawet po gwarancji żeby nie było wstydu.
A ja w mojej "japońskiej" Hondzie w zasadzie całe podwozie mam niemieckie. Hamulce, zawieszenie, wszystko. Jakby jakiś kretyn wyszedł mu z tlumaczeniem, że coś się zepsuło bo to "niemiecki szmelc" to chyba tylko wysmiac, nagrać i wrzucić na www.wiocha.pl [emoji14] Honda to w tym momencie firmuje i kropka. A skąd to wzięli mam gdzieś - może być z Lublina spod Pcimia Dolnego, jeżeli inżynier Hondy stwierdził że to OK i firma się podpisuje.
Natomiast Skoda (chociaz to nie jest najczystszy przyklad przez Niemieckie wlascicielstwo) juz nim jest.
Wiec czym innym jest amortyzator czy wahacz made in Germany zamontowany w Hondzie, a czym innym jest amortyzator czy wahacz (gdziekolwiek zrobiony) zamontowany w Mercedesie czy VW.
Poruszony przez Ciebie przyklad silnika 2.0 od Rovera w Civicu czy Accordzie - w tym wypadku mozna narzekac na usterki tych silnikow mowiac, ze to Angielski wytwor wyobrazni - bo poza tym, ze zamontowany w aucie japonskiej marki, nie byl zaprojektowany przez Hondę. Zatem - oczywiscie np podczas gwarancji zapewne serwisowany przez ASO Hondy, ale pamietam, ze z racji braku oficjalnej sprzedazy w PL byl problem z diagnostyka tych silników w ASO Hondy bo nie mieli wyposazenia do tego. Tak samo bylo np z Micra K11, do ktorej Nissan z braku wlasnego silnika ładował Diesla od koncernu PSA. I podobnie ASO Nissana w PL nie bylo w stanie tego silnika serwisowac.
Reasumując. Nie liczy się miejsce produkcji a miejsce, gdzie powstała koncepcja. O iPhonie nikt nie mowi, ze to chiński telefon. W przeciwieństwie do np One Plus czy Huawei. Mimo, że wszystkie te telefony produkowane są w Państwie Środka, bazując na komponentach i podzespołach od tych samych dostawców (procesory, pamięć, ekrany etc). Analogia do świata motoryzacyjnego jest tu dość wyraźna
Comment
-
O to samo mi chodziło, o autora koncepcji, a nie miejsce produkcji............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Jeszcze w kwestii ceny nowego Civika. Wszyscy na różnych portalach motoryzacyjnych (tym także) piszą, że samochód ma jedna wadę - cenę. Ale czy jest to prawda, gdy popatrzymy na ceny konkurencji. Zrobiłem sobie takie porównanie, które potwierdza, że dzisiaj wszystkie samochody w tej samej klasie z podobnym wyposażeniem kosztują w zasadzie tyle samo (co oznacza, że księgowi wykonują dobrze swoją pracę).
Porównałem trzy samochody - dwa z nich skonfigurowałem do poziomu wyposażenia Civika 1.0 129KM Elegance:
Opel Astra 1.4 125KM S/S Dynamic - cena ok. 90 000 zł
Seat Leon 1.4 125KM S/S Xcellence - cena ok. 89 000 zł
Honda Civic 1.0 129KM S/S Elegance - cena 89 100 zł
Dodam tylko, że w tej konfiguracji Astra i Leon maja z tyłu belkę skrętną, zaś Astra nie ma aktywnego tempomatu. No i pojemność bagażnika - Astra 310L, Leon 380L, Civic 478L (aczkolwiek jest to pojemność nad i pod podłogą bagażnika, realnie 420L). W porównaniu celowo wybrałem silnik 1.4 125KM konkurencji, gdyż silnik 1.0T Hondy to dzisiaj rewolucja motoryzacyjna w tej klasie silników. Wczoraj oglądałem na YT kolejny test Civika 1.0T i po raz kolejny dziennikarze rozpływają się nad klasą tego silnika. Chwalą nawet "rasowy" dźwięk tego silnika - słychać że samochód przyśpiesza :-)
Oczywiście, pozostaje kwestia rabatów przy zakupie, bo jeśli będzie to kwota symboliczna 2-3 tys., to wielkiej sprzedaży raczej nie będzie. Oczekiwałbym kwot rzędu 5-8 tys. zł. Jak będzie zobaczymy 18 marca br.
Comment
-
Ja obstawiam, że bedzie cieżko porównywać 1.0 Hondy z 1.4 od VAGa.
Naturalnym porównaniem bedzie 1.0 vs 1.0, dlatego, że pomimo różnej mocy mają praktycznie identyczne osiągi (moment obrotowy taki sam)
Jak ktoś zacznie porownywać z 1.4 TSI to baty będą mocne dla Civica
1.0 TSI: 9,6-9,9s do 100km/h w zaleznosci od karoserii - Leon, Golf szybsze, Octavka większa i lekko wolniejsza.
Nowy Civic ma bardzo krótko zestopniowany 1 i 2 bieg. Na 2 biegu zabawa kończy się na ok. 86 km/h.
Patrząc więc na same suche dane techniczne spod świateł bedzie słabo, jednak 60-100 km/h czy 80-120 km/h powinno byc juz bardzo dobrze i 1.0 TSI powinien dostać baty.
Tak więc oficjalnie Hondziarze zmieniają front na forach dyskusyjnych "Civic vs świat".
Od Civica X gen nie liczy się juz przyspieszenie, tylko elastycznośćPamietajcie o tym
Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F
Comment
-
Zamieszczone przez Nowy2017 Zobacz posta. Zrobiłem sobie takie porównanie, które potwierdza, że dzisiaj wszystkie samochody w tej samej klasie z podobnym wyposażeniem kosztują w zasadzie tyle samo (co oznacza, że księgowi wykonują dobrze swoją pracę).
Porównałem trzy samochody - dwa z nich skonfigurowałem do poziomu wyposażenia Civika 1.0 129KM Elegance:
Opel Astra 1.4 125KM S/S Dynamic - cena ok. 90 000 zł
Seat Leon 1.4 125KM S/S Xcellence - cena ok. 89 000 zł
Honda Civic 1.0 129KM S/S Elegance - cena 89 100 złCIVIC IX 1,8/142KM
Comment
-
Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F
Comment
-
Opel czy Fiat tylko pokazuje, jak chamsko przeszacowane są cenniki konkurencji. I dobrze. Inflacja w ciagu ostatnich lat nie wyniosła jakoś 30%, a praktycznie o tyle wzrosły ceny wielu aut segmentu C. Bez powodu. Biorąc pod uwagę, że wiele rozwiązań stanialo, w tym elektronicznych, to nawet ich wrzucenie na pokład ma się nijak. I dobrze, niech się Opel i Fiat sprzedają i dają po dupie innym naciąganym marketingom, wymuszając normalniejsze ceny. Od tego w końcu jest konkurencja.Last edited by Alix; 22-02-2017, 11:17.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F
Comment
Comment