Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
    Co do Leona, to jednak 1,4 tsi niby poprawiony, ale w poliftowym golfie już ma być 1,5 tsi, czyli, że do końca jednak nie udało im się wyeliminować pewnych usterek. Poza tym zaczekałbym na nowego w salonie i dopiero skonfrontował go z konkurencją.
    W poliftowym Golfie jest nadal 1,4TSI. Został podany już cennik na 2017 rok. A co do silnika 1,5TSI, to silnik ten jest niesamowicie skomplikowany pod względem budowy i posiada jeszcze więcej osprzętu i elektroniki.
    Tutaj piszą o tym silniku: https://magazynauto.interia.pl/porad...a-,nId,2259796

    Comment


    • ja liczę, że 1.5 da się podkręcić do 220 km i ponad 340 Nm i wtedy szeroki kapeć może się przyda

      Comment


      • tak a propos Golfa to w porównywalnych już pieniądzach - ok. 110 tys. (po rabatach) można byłoby się już pokusić o Golfa GTI 220 KM...

        Comment


        • Przecież to proste produkcja masowa...to jest ich rozwiązanie . Przezbrojenia generują bardzo duże straty, więc na nich oszczędzają nie robiąc indywidualnych aut. Nie rozdrabniają się na x wersji, dlatego mają taniej całą partię i większy zysk jednostkowy, bo kto ma kupić ten i tak kupi.

          Comment


          • Ale na razie z ACT nie ma żadnego problemu, a te silniki trochę już jeżdżą. Miedzy wersja 125 a 150 TSI jest przepaść w dynamice i charakterze. 125 to silnik jak diesel, puchnie na obrotach gdzie powinna się zaczynać zabawa i ma turbolaga jak stąd w kosmos. Mocniejsza wersja jest dużo zwawsza, lubi obroty i zwykle na rolkach legitymuje się mocą bliżej 170 niż 150 kucy... Do pyrkania Skoda dla mojej 60-letniej koleżanki która nigdy nie przekracza 3000rpm bo Jej "wyje" to 125 jest OK, ale do dynamicznego Leona ja bym brał tylko ten mocniejszy.

            Fajnie, tylko czemu ta masowka z taniej na partie jakoś wychodzi dla klienta drożej w cenniku niż u tych co się rozdrabniaja? Co do 1.5T to samym softem tak wiele potencjału na razie nie pokazali, Hondata 200KM nie pękło. Przypuszczalnie przynajmniej IC i wydech trzeba zrobić aby dojść do 220. Dla porównania, Fiesta ST ma tyle samym softem (teraz jest nawet wersja 200 w serii).
            Last edited by Alix; 24-01-2017, 16:22.
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • 190 KM pokazuje na hamowni w serii, więc chyba 200 KM nie powinno być wyczynem, może nawet po prostu na lżejszych kołach coś w tych okolicach pokaże.

              Mimo wszystko, ciężko uwierzyć, że auto cięższe nie więcej niż 50 kg od IX, a realnie mocniejsze o jakieś 50 KM, jest szybsze 0-100 tylko o niecałą sekundę. Myślę, że w testach te przyśpieszenia będą wychodzić lepiej - szczególnie w manualach.
              Last edited by libidinously; 24-01-2017, 21:43.

              Comment


              • Jak to dlaczego? Celowy zabieg zwiększenia zysku. Produkują taniej, a ceny dają podobne do konkurencji, która bardziej personalizuje auta. Mówię...jak ktoś ma kupić to i tak kupi, ludzie lubią nowości, a jak ktoś był niepewny zakupu to po prostu nie kupi. Chyba, że po jeździe testowej zakocha się tak, jak można było zakochać się w IX .

                Comment


                • C-HR też ma ceny bez sensu i zupełnie nie jest warty ceny za jakie wystawia go Toyota - 120tys. za 120 - konnego SUVika z pogranicza B/C zakrawa dla mnie na ciężkie frajerstwo... ale o dziwo chętnych ponoć nie brakuje...
                  ............................C I V I C
                  .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                  . .
                  Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                  Comment


                  • Hehe no właśnie, dopóki są barany dopóty trzeba ich golić

                    Comment


                    • Mało kto dysponujący taką kasą jest baranem lub frajerem. To, że nie dokonuje najbardziej racjonalnego wyboru z motoryzacyjnego punktu widzenia, wcale o tym nie świadczy. Może po prostu mieć taki kaprys, a Toyota CH-R idealnie na taki kaprys się nadaje
                      Last edited by libidinously; 24-01-2017, 21:44.

                      Comment


                      • No, ja też miałem kaprys, mogłem przecież mieć passerati w tedeiku a nie kupować jakieś dziwactwo Tylko przynajmniej wiem, gdzie moja kasa jest jak zajrzę pod maskę... a taki C-HR w obecnym Auto Motor Sport skonfigurowany za 141 tys. g...no sobą reprezentuje i taka prawda... przy nim Civic Xgen 1.5T Prestige to bardzo przemyślany, racjonalny i ekonomiczny zakup
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                          Miedzy wersja 125 a 150 TSI jest przepaść w dynamice i charakterze. 125 to silnik jak diesel, puchnie na obrotach gdzie powinna się zaczynać zabawa i ma turbolaga jak stąd w kosmos.
                          Zgadzam się w 100%. Ostatnio miałem okazję przejechać się Golfem VII 1.4 TSI 125 kolegi z pracy i porażka. Chwila mocy, a potem nie jedzie. Już mój Leon 1.6 MPI 100KM lepiej jechał między 4k-6k rpm. Elastyczność 130-150 km\h też nie powala, a im szybciej tym gorzej (większe obroty i po dynamice).

                          Zamieszczone przez libidinously Zobacz posta
                          Mimo wszystko, ciężko uwierzyć, że auto cięższe nie więcej niż 50 kg od IX, a realnie mocniejsze o jakieś 50 KM, jest szybsze 0-100 tylko o niecałą sekundę. Myślę, że w testach te przyśpieszenia będą wychodzić lepiej - szczególnie w manualach.
                          Porównując wersje Sport (9.4s IX gen i 8.2s X gen) wychodzi 1.2s różnicy. Pewnie dla pomiarów 0-160 czy 0-200 będzie już przepaść na korzyść 1.5T, a pomiarach elastyczności nie ma co nawet wspominać. Generalnie czas podobny do 1.4 TSI 150 KM i lepszy niż 1.5 ecoboost 182 KM (8.6s dla 5D).

                          Zobaczymy w rzeczywistości jakie będą wrażenia po jazdach testowych. Ja np. z słabszymi silnikami VAG (1.2TSI, 1.4 TSI 125 czy 1.6 TDI) odnoszę takie, że wszystko jest "strojone" pod dobry wynik 0-100 w danych technicznych, a po przekroczeniu 100-120km\h dynamika leci na pysk. W żadnej Hondzie nie odczułem takich "niedogodności"
                          Przypuszczam, że jak na Hondę przystało, w kwestii osiągów spełni oczekiwania - 240Nm ale w szerokim zakresie do 5k rpm, a różnicy 0,5s do 100km\h raczej i tak nie da się wyczuć. Problemem jest zbyt wysoka cena i brak możliwości skrojenia auta do własnych potrzeb. Ja np. nie chcę bzdetów w stylu ADAS, bezkluczykowy dostęp, czy tej całej masy "wspomagaczy", czujników, która jak pamiętamy w USA już potrafiła wygenerować sporo błędów. Zamiast tego wolałbym ściemniające się lusterko wsteczne, solidniejszy niż w IX gen montaż\lakier. Ciekawe czy nad tymi dwoma ostatnimi kwestiami popracowali...
                          Last edited by martin; 25-01-2017, 00:40.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez martin Zobacz posta
                            Porównując wersje Sport (9.4s IX gen i 8.2s X gen) wychodzi 1.2s różnicy.
                            Katalogowo owszem, ale w testach motoryzacyjnych, a także prywatnych, HTB zawsze wychodził lepiej - w przedziale 8,5 - 9 s.
                            Skoro tak, to ciężko mi uwierzyć, że 1.5 T nie będzie w stanie wykręcić czasu z '7' z przodu.

                            Comment


                            • No właśnie Civic hatchback 1,5T 180KM 8,2 do setki, a Leon hatchback 1,4 150KM 8,0 do setki. Z tego, co czytałem o nowym Civiku X, to silnik 1,5T ma mieć "charakterystykę" silnika wolnossącego, to znaczy ma mieć bardzo mocną górę przy nieco słabszym dole. Stąd może słabsze przyspieszenie na papierze od 0 do 100. Ale i tak, na papierze przyspieszenie nowego Civika 1,5T wygląda trochę słabo przy tej mocy.

                              Comment


                              • Może to kwestia przełożenia... Jak na dwójce do 100km/h nie pociągnie, to co najmniej 0,5 sekundy w plecy jest przez wachlowanie na trójkę.
                                Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                                Comment

                                Working...
                                X