Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts


  • Pełna specyfikacja wraz z przyspieszeniami dotycząca Civic Hatchback 5D 2017.
    Wczoraj Honda Plaza przekazała informację na swoim oficialnym profilu FB.

    Cheers
    Last edited by Blinky; 21-01-2017, 09:45.

    Comment


    • Witam wszystkich serdecznie
      Na stronie fb HondaPlaza są podane dane odnośnie przyspieszenia i tak wersja 1.5 turbo, w zależności od wyposażenia i skrzyni, przyspiesza 0-100 km/h w 8,2-8,4 sec a v max to bodajże 220 km/h dla wersji z manualem i ok 200 km/ha dla cvt. O kolega mnie chyba wyprzedził post wyżej

      Comment


      • Spojrzalem na cennik nowego Golfa pofita.
        Ceny Varianta w ciagu 3 lat tez poszly w gore prawie o 10 tys pln w mocnym dieslu.
        Ja placilem za najwyzsza wersje Varianta czyli Highline 2.0 TDI 150KM 97 tys pln (baza), teraz kosztuje on 106 tys pln. Hatch jest 4 tys tanszy.

        Natomiast aktualnie Civic 1.0 Elegance (nie biore EXE, bo to lepiej wyposazona wersja niz Highline w Golfie) kosztuje 89 tys pln, a Golf Highline 1.4T kosztuje 85 tys pln.
        Niby nie jest zle. Calosc rozbije sie wiec o rabaty.

        Wersja 1.5 182 km to abstrakcja cenowa. Zeby to mialo sens musialaby sie pojawic w Hondzie wersja 1.5 np. 150-160KM z cenami gdzies posrodku pomiedzy wersją 129 i 182 KM.
        Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

        Comment


        • Zamieszczone przez Blinky Zobacz posta
          Pełna specyfikacja wraz z przyspieszeniami dotycząca Civic Hatchback 5D 2017.
          1.0 slabizna. 129KM i prawie 11s do setki ? W takim razie ludzie beda porownywac do Vagowskiego 1.0, a nue 1.4T (mimo mniejszej mocy Golf dynamiczniejszy)


          1,5 o 1 sekunde gorzej niz w USA...dziwne. Poziomy przyspieszen konkurncji z 1.4t 150 KM.
          Czyzby jednak spora nadwaga ?
          Last edited by Glosima; 21-01-2017, 10:08.
          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

          Comment


          • Zamieszczone przez libidinously Zobacz posta
            W temacie pojemności bagażnika to chyba sytuacja jest dość prosta: wersje Sport z centralnym wydechem mają 420 l, a wszystkie pozostałe 478 l. Czyli albo cały bagażnik jest płytszy, albo prawdopodobniej sam schowek pod podłogą płytszy lub jego zupełny brak w wersjach z wydechem.
            Dla wersji S pojemność 420 l jest podana chyba przez pomyłkę, albo żeby dodatkowo ludzi zdemotywować do brania tej wersji pod uwagę, jeśli brak klimy w aucie tej klasy nie jest już wystarczającym policzkiem w twarz (bo nie nawiewem).

            Ten cennik to totalny nonsens. Jeśli komuś zależy na Civicu w opcji praktyczniejszej bo z większym bagażnikiem i niekoniecznie z 3-cylindrowcem to MUSI wyłożyć ponad 110 kafli za wciąż kompakta.
            Co do wersji sport to na zdjęciach ze strony, której link tutaj umieściłem wcześniej widać, że jest ta dźwigana podłoga, czyli schowek pod spodem powinien być. Natomiast faktycznie może być płytszy z uwagi na to, że wydech leci centralnie.

            Comment


            • Jestem pozytywnie nastawiony do civica x, ale 8,2s do setki?! astra 1,6 t 7,0, leon 1,8 tsi 7,5, v-max astra 235, v-max leon 226, nawet obecna ix 1,8 v max 215, mazda 165 konna( która ponoć tyle nie ma ) ma 8,2s. Mam wielką nadzieję, że w testach będzie schodziła poniżej 7,5. Oczywiście wiem, że są to tylko suche dane, że liczy się co innego, ale jestem tym conajmniej zdziwiony. Chyba, że masa poszła sporo do góry ( ta rzeczywista nie katalogowa ). Silniki 1,0 i 1,5 mocami i przyspieszeniami są bardzo zbliżone do przestarzałego i ociężałego focusa, jeszcze cvt zblokowane do 200, brawo

              Comment


              • Zamieszczone przez Onkel Zobacz posta
                Co do wersji sport to na zdjęciach ze strony, której link tutaj umieściłem wcześniej widać, że jest ta dźwigana podłoga, czyli schowek pod spodem powinien być. Natomiast faktycznie może być płytszy z uwagi na to, że wydech leci centralnie.


                Wersja Sport Plus : 3:28 to by sie zgadzało że jest płytsza podłoga przez centralny wydech, i dojazdówka tak na moje oko nie wejdzie tylko ten mały zestawik.

                Comment


                • Te czasy do setki jak i również spalanie nie mogą być prawdziwe chyba, że na europe silnik 1.5t i cvt będą całkiem inaczej zestrojone. W USA 1.5t z cvt w testach ma nawet 0-7s do 60mph przy czym tam Honda oficjalnie podaje, że silnik ma 174km, tymczasem u nas ma mieć 182 i gorsze czasy do "setki"?
                  Dodatkowo w USA cvt jest nastawione najbardziej na oszczędność tam spalanie cvt jest mniejsze w porównaniu z manualem tymczasem u nas ma być większe w przypadku 1.5t?

                  Osobiście uważam, że odział polski hondy jak i dealerzy nie mają pojęcia co podają, co piszą na swoich profilach na fb, jakiś czas temu pisali, że systemu LKAS nie będzie, jednak w obecnym specu już się znajduje - oczywiście na oficjalnej stronie hondy na eu odnośnie danych technicznych system LKAS już dawno był podany iż będzie się znajdował.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Burton Zobacz posta
                    Wersja sport plus ma też szklany dach czego w cenniku nie ma...
                    Może ściągają przed odbiorem?

                    Zamieszczone przez jestem Zobacz posta
                    Osobiście uważam, że odział polski hondy jak i dealerzy nie mają pojęcia co podają
                    A tak poważnie - myślę, że to niestety to. Poza paroma zapaleńcami w salonach, te katalogi jak i sprzedaż aut prowadzą ogólnie "ekonomiści", równie dobrze mogliby sprzedawać mydło. Niestety stąd pewne ilość błędów w oficjalnych materiałach, Honda oczywiście nie jest jedyna, ale ma tych błędów trochę. Wydaje mi się to o tyle istotne, że kupcy Hondy bywają częściej chyba trochę bardziej "świadomi" statystycznie niż mainstreamu - bo porównują parametry, a nie wychodzą z założenia "to musi być SUV" i biorą Kumkwata bo tani czy "to musi być pasek w tedeiku bo o takim pół wioski marzy" - Civic to raczej dla wielu alternatywny wybór i musi swoje o miejsce w głowach ludzi wybierających świadomie zawalczyć - tym bardziej ważne jest, aby dane te były spójne i nie prowadziły do niepoważnej dezinformacji.

                    Niestety interesując się autami i motoryzacją generalnie, już kilkakrotnie w salonie przekonałem się, że o dziwo wiem o aucie czasem więcej niż sprzedawca, zwykle też w związku z tym na wiele moich pytań nie otrzymuję sensownych odpowiedzi Tu serdeczne pokłony dla panów Arka z Mini Inchcape Motors i Michała z Suzuki Pol-Motors z Wrocławskich salonów, którzy udowadniają, że jak się chce i lubi motoryzację, to jednak można...

                    Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                    1,5 o 1 sekunde gorzej niz w USA...dziwne. Poziomy przyspieszen konkurncji z 1.4t 150 KM. Czyzby jednak spora nadwaga ?
                    Czyżby bo w USA jest 0-96km/h ?

                    No niestety - może niektórzy mnie tu uważają za świra z tymi kilogramami i nadwagą - ale taki jest właśnie jej efekt. Porównując Civica 1.5T z Golfem 1.4TSI/150KM w +/- porównywalnych wersjach już z papieru wychodzi dramatyczna różnica 114kg na niekorzyść Hondy. Niestety, to wpływa nie tylko na czas do setki ale wszystko - subiektywne odczucie osiągów, branie zakrętów, spalanie, rzutkość w mieście, zapas ładowności itd. To jest to za co wszyscy chwalą tak bardzo obecną Astrę w stosunku do poprzedniej, że jeździ o niebo lepiej... bo straciła te >100kg... I jak widać 182KM Civica są warte co 150KM Golfa - dają 8,2 do setki obydwa... Co więcej, w Golfie mamy mimo mniejszej pojemności 10Nm więcej - sami sobie policzcie różnicę Nm/kg... Co więcej, dla fanów automatów przy DSG nie ma ściętych Nm jak w CVT... Na koniec bombka cenowa: cennikowo taki Golf startuje od 80790 w stosunku do startu Civica od 97500... jasne, VW jest słabiej wyposażony - ale wbrew pozorom wcale nie goły, ma automatyczną klimę i radio MP3/BT i generalnie wszystko, co niezbędne jak ktoś nie jest gadżeciarzem... ale też w VAG są różne sensowne pakiety i z reguły większe rabaty - nie chcę tu oczywiście zachęcać do zakupu Golfiny, sam bym jej nie nabył tylko z powodu cennika - ale dla wielu ludzi takie różnice będą istotne. Tym bardziej, że porównujemy do Golfa, a nie do Kia czy jakiejś budżetowej marki...

                    Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                    1.0 slabizna. 129KM i prawie 11s do setki ? W takim razie ludzie beda porownywac do Vagowskiego 1.0, a nue 1.4T (mimo mniejszej mocy Golf dynamiczniejszy)
                    Z grubsza tak samo jak Focus 1.0/125KM... tyle, że nawet Focus jest 70kg lżejszy od Civica... no niestety, Civic, zawsze jeden z lżejszych na rynku i błyszczący przez to niegdyś osiągami, zaczął się wyróżniać in minus Niestety, to koszt niepotrzebnie rozrośniętej budy, obecnie wyraźnie poza średnią segmentu

                    Zamieszczone przez Blinky Zobacz posta
                    płytsza podłoga przez centralny wydech, i dojazdówka tak na moje oko nie wejdzie tylko ten mały zestawik.
                    Kolejny praktyczny "krok do przodu" po zlikwidowaniu Magic Seats... tak, ja wiem, większość w nowych autach nie wozi dojazdówki, ale niektórzy jednak czują się z tym bezpieczniej... a inni mogą kiedyś myśleć o sprzęcie audio (np wrzucić sub do zapasu z Mazdy czy Seata - już odpada) czy chociażby LPG w tym miejscu...

                    Ech, mam nadzieję, że ten Civic naprawdę genialnie jeździ jak go Amerykanie chwalą - to może dać mu przewagę... jak nadwaga tego nie spapra
                    Last edited by Alix; 21-01-2017, 12:31.
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • Kiedy Nowy model w polskich salonach !

                      Jak to jest: znalazłem juz na paru stronach www, ze wersja s za 69K jest bogato wyposażona: https://autogaleria.pl/nowosci/produ...j-hondy-civic/ a w linku którym ktoś przytoczył to nawet radia i klimy nie ma..

                      Comment


                      • Oby było jak mówisz! Aczkolwiek dziennikarzom wierzę troszkę mniej niż niby oficjalnym materiałom Hondy. Poczekajmy, aż informacja zostanie oficjalnie podana na www.honda.pl, to będziemy wiedzieć
                        Last edited by Alix; 21-01-2017, 13:40.
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • Mnie zastanawia jedno, mianowicie kto kupi silnik 1.0??? To jest jakaś porażka moim zdaniem.

                          Comment


                          • Ten sam co kupował wcześniej 1,4

                            Comment


                            • 1.0T będzie myślę dużo fajniejszym silnikiem w obyciu niż 1.4 dzięki momentowi z turbiny i jakby nie było ma 29% wiecej mocy... Subiektywnie bez kręcenia będzie przypuszczam jechał jak poprzednie 1.8 przy normalnej jeździe. To calkiem fajny silnik podstawowy, konkurencja ma słabsze. Poza tym uważam, że naprawdę warto się przejechać zanim skreślicie go tylko dlatego, że ma 3 gary, a nie 4. Jeśli jest równie dobry co 1.0EcoBoost Forda to normalnym ludziom do przemieszczania się naprawdę wystarczy, to nie żadna zawalidroga!
                              ............................C I V I C
                              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                              . .
                              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                              Comment


                              • Wszystkie znaki na niebie wskazują, że to to będzie ostatni Civic benzynowy. Następny (może za 5-6 lat) będzie pewnie hybrydowy, elektryczny albo z napędem wodorowym. Era silników benzynowych i Diesla dobiegła końca. Za 5-10 lat będziemy się uśmiechać na myśl, że kiedyś jeździliśmy takimi kopcącymi pojazdami.

                                Comment

                                Working...
                                X