Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeśli 1.5 Prestige z CVT wycenili na 116tysi+ lakier to na ile wycenią nowego TypeR ? Alix, chyba zrobiłeś genialny zakup

    Comment


    • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
      Spalanie 1.5 oficjalne: 8,6 / 5,3 / 6,5 (czyli formalnie z grubsza jak obecny 1.8)
      Obecny 1.8 wg Hondy ma 7,6/5,2/6,1

      Wiec znaczący wzrost spalania 1.5T tylko w miescie. Na trasie w praktyce bedzie tak samo.
      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

      Comment


      • Ufff. Koniec dnia. W końcu chwila czasu żeby coś więcej napisać. Od jakiegoś czasu śledziłem wpisy na forum odnośnie nowego Civica. Trochę się podpaliłem na wersję z silnikiem 1.5T jak większość z Was. W końcu postanowiłem dzisiaj ruszyć swoje 4 litery i pojechać do salonu. W sumie miałem nie pytać o cennik nowego Civica bo z tego co sobie poczytałem na forum to myślałem, że mi go nie dadzą lub jest jeszcze niedostępny. I tu małe zdziwko gdy po miłej rozmowie z handlowcem, po pytaniu o cennik przyszłych modeli pan z ironicznym uśmiechem powiedział mi, że wersja 1.5T zaczynać się będzie w okolicy 100k. Troszkę się pośmialiśmy. Ale podesłał mi cennik HB i specyfikację (nie ma w niej masy i przyśpieszeń/vmax). Wersja 1.5 coś mi się widzi, że ma cenowo wypełnić u nas lukę po accordzie. W sumie nowy accord jest w stanach sprzedawany więc jak honda będzie dalej takie manewry odstawiać w europie to się niedługo pożegnamy z Civicem w europie też. Po tym jak doszedłem szybko do siebie po tym kuble zimnej wody wylanym na głowę to się umówiłem na jazdę aktualnym modelem (interesuje mnie 1.8 kombi). Naprawdę nie ma się to auto czego wstydzić jeśli chodzi o wykonanie vs Auris czy mazda 3 - jest po prostu lepiej wykonany i bardziej funkcjonalny. Może mi tylko ktoś powiedzieć czy ja mam jakąś skrzywę czy kombi ma faktycznie taką dużą szparę pomiędzy klapą bagażnika a karoserią ?Jeśli chodzi o cennik nowego modelu to nie wiem czy to jest jakaś taktyka hondy Polska. Dowalić cenę w przedsprzedaży żeby poprzedni model zszedł z placu a potem jakoś cennik doprowadzić "do używalności". Podsumowując, z japończyków w tej cenie teraz trzeba albo brać aktualny model civica albo Avensisa który startuje od około 75 koła.
        Last edited by diamento; 03-12-2016, 21:01.

        Comment


        • Ponieważ musi być w kontrze jakiś głos to może ja spróbuję
          Otóż CENNIKOWO Skoda Octavia, której właściwie nie aż tak daleko do X gena, z silnikiem 1.8 T 180 KM w wersji wyposażenia Style i doposażona w pakiet Amazing (ksenony, czujnik deszczu, zmierzchu i kilka innych) oraz najtańszą nawigację - czyli jednym słowem z wyposażeniem zbliżonym do Sporta 1.5 T kosztuje.... 97 k zł Brzmi znajomo.
          Tylko słowo klucz tutaj to 'cennikowo'. Wiadomo, że jak przyjdzie co do czego, to taką Octavią wyjedzie się z salonu za 85-87 k zł. Jak będzie z rabatowaniem nowego civica to chyba się wszyscy domyślamy - urwanie 4-5 tysi zamknie temat. No ale nie jest to już aż taka dysproporcja.
          Last edited by libidinously; 03-12-2016, 21:42.

          Comment


          • Zamieszczone przez libidinously Zobacz posta
            Jak będzie z rabatowaniem nowego civica to chyba się wszyscy domyślamy.
            Nie będzie sprzedaży to i się zacznie rabatowanie.....no chyba że nie zależy im na naszym rynku,a i tak może być.

            Comment


            • Zamieszczone przez Oli Zobacz posta
              Otóż CENNIKOWO Skoda Octavia, której właściwie nie aż tak daleko do X gena, z silnikiem 1.8 T 180 KM w wersji wyposażenia Style i doposażona w pakiet Amazing (ksenony, czujnik deszczu, zmierzchu i kilka innych) oraz najtańszą nawigację - czyli jednym słowem z wyposażeniem zbliżonym do Sporta 1.5 T kosztuje.... 97 k zł Brzmi znajomo.
              Problem jest tez gdzie indziej.
              W Octavii czy Astrze mozesz wybrac 1.4T z mocą 125 czy 150 KM i juz kolejna "dycha" idzie w dół.
              A nadal masz dynamivzne auto.
              W Civiku X nie ma nic posredniego i to moim zdaniem zabije im sprzedaz.
              Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

              Comment


              • Tyle, że Avensis jest mniej praktyczny od Tourera, dużo gorzej się prowadzi, jest cięższy i ma gorsze silniki, a komfort jest tylko trochę większy (w stosunku do wersji z adaptywnym zawieszeniem nawet nie). To już lepiej Tourer. Tak właśnie zrobił mój brat - wycofał się z kolejnego Avensisa i wziął Tourera Lifestyle...

                Zamieszczone przez diamento Zobacz posta
                Dowalić cenę w przedsprzedaży żeby poprzedni model zszedł z placu a potem jakoś cennik doprowadzić "do używalności".
                Mam nadzieję, że to takie klocki i rynek to zweryfikuje... może na razie nie mają za dużych mocy produkcyjnych jak z HR-V i im się nie spieszy z potencjałem sprzedaży - nie wiem.

                Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                W Civiku X nie ma nic posredniego i to moim zdaniem zabije im sprzedaz.
                Jak tak dalej pójdzie - faktycznie, tak jak Civic w poprzedniej generacji zniknął z Japonii... tak... kto wie... a w salonie Hondy będą tylko szczudlaki jak CR-V, HR-V i koszmarki jak WR-V. Mam nadzieję, że nie...
                ............................C I V I C
                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                . .
                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                Comment


                • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                  Tyle, że Avensis jest mniej praktyczny od Tourera, dużo gorzej się prowadzi, jest cięższy i ma gorsze silniki, a komfort jest tylko trochę większy (w stosunku do wersji z adaptywnym zawieszeniem nawet nie). To już lepiej Tourer.
                  Tu sie nie zgodzę. Poliftowy Avensis z 1.8 147 KM to całkiem fajne auto i moim zdaniem całościowo lepsze od Civica 1.8.
                  Komfort wyraznie wyzszy od Tourera, miejsca wiecej, bagazniki podobne z lekką przewagą Tourera - ale uczciwie trzeba przyznać, że oba sa duże.
                  Znaczaco poprawili tez jakosc wykonania i materiałów wewnatrz.
                  Tak jak nigdy nie lubiłem Avensisa, tak musze przyznać, że poliftówka jest warta kasy jaka za nią chce Toyota.
                  Inna sprawa, ze to model spóźniony o jakieś 3 lata

                  Aktualnie 1.8 147 KM, Premium z Navi, metalik, czujnikami deszczu, zmierzchu, tapicerką z alcantary jest za ok. 90k PLN.


                  I nawet deska w koncu sensownie wygląda:
                  Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                  Comment


                  • Najbardziej mnie boli, że nie można kupić wersji Elegance z silnikiem 1.5T. W Oplu jest tak, że to klient decyduje jaki chce silnik w danej wersji. W Hondzie decydują za ciebie. Jak taniej to silnik od kosiarki. A chcesz w miarę normalny silnik to płać. Owszem wersja 1.5T Sport jest bardzo dobrze wyposażona, może aż za bardzo. Niektóre rzeczy mogłyby być opcjonalne, a wówczas cena byłaby trochę niższa np. przyciemniane szyby (w Oplu Astrze jest to opcja - chcesz dopłać, nie chcesz oszczędzasz kilkaset złotych). Dobrze, że dilerzy z uśmiechem przekazują klientom cennik nowego Civika, ale domyślam się, że jest to niestety śmiech przez łzy...
                    Zerknąłem na cennik Seata Leona 2017 (model poliftowy) i wygląda to tak:
                    wersja Style: 1.4 125KM 79900; 1.4 150KM 87700;
                    wersja Xcellence lub FR: 1.4 125KM 81500; 1.4 150KM 89300; 1.8 180KM 94800
                    Gdyby w Hondzie zaczęli dawać upusty po 10 tys. Ale to tylko pewnie moje pobożne życzenie.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez diamento Zobacz posta
                      Może mi tylko ktoś powiedzieć czy ja mam jakąś skrzywę czy kombi ma faktycznie taką dużą szparę pomiędzy klapą bagażnika a karoserią ?
                      Tourer ma giga szpary na klapie bagażnika... Widocznie nadwozie trochę pracuje i trzeba było to zrekompensować na szczelinach. Odnośnie Twojej oceny Tourera, to mam podobne zdanie. Ja bym brał bez watpliwości. Środek w porównaniu do Aurisa jest jakościowo i estetycznie dużo fajniejszy. Odnośnie stanów, to obserwuję parking dealera Hondy... Civiców na nim nie ma, natomiast jest dużo CRVek. Widocznie każdy kupuje IX póki są. Ceny motywują
                      Last edited by Cojakco; 03-12-2016, 21:59.

                      Comment


                      • Też uważam, że bez sensu to porównanie Civic vs Avensis. Bujnij się tym 160km/h na autostradzie kilka godzin to zobaczymy gdzie jest miejsce Civica, no chyba, że ktoś jeździ dookoła komina. Silniki tez podobne w osiągach, Avensis 1.8 ma 9.7s do 100km, rów mariański różnicy to nie jest do Civica, siedzenia lepsze w Avenie. Nie uważam, że Toyota ma fajne auta, ale bez przesady.

                        Comment


                        • +1. Żaden zwykły golf nie będzie lepszy całościowo od passata, megane od talismana czy civic od avensisa...
                          Nie ta klasa. Też mnie nie porywa żadna toyka ale dają rabaty nawet 20 tys i robi się ciekawie...
                          Podstawa od 72 tys...nie dużo więcej od jazza..
                          Do civica prewnie będzie mata bagażnika..

                          Comment


                          • Jakby nie patrzeć, to sprzedaż w tej cenie będzie słaba... Jeżeli X porównujemy do samochodów o klasę większych, to trudno to nazwać pomyłką. To jest celowe działanie podyktowane strategią lub ograniczeniami.

                            Może Honda nie ma mocy przerobowych i ustawiła ceny zaporowe? Jak już bedą mogli zaspokoić potrzeby rynków kluczowych dla Hondy, to wtedy cena magicznie spadnie o 10 tys i wszyscy będziemy sie cieszyć, że jest tanio. W rzeczywistości będzie to i tak drożej niż jest teraz pozycjonowana IX, a Honda osiągnie swoje cele: ostudzi rynek i wypozycjonuje wyżej Civika

                            ...kurcze, te ceny zbliżyły się do Audi A3

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Cojakco Zobacz posta
                              Jakby nie patrzeć, to sprzedaż w tej cenie będzie słaba... Jeżeli X porównujemy do samochodów o klasę większych, to trudno to nazwać pomyłką. To jest celowe działanie podyktowane strategią lub ograniczeniami.

                              Może Honda nie ma mocy przerobowych i ustawiła ceny zaporowe? Jak już bedą mogli zaspokoić potrzeby rynków kluczowych dla Hondy, to wtedy cena magicznie spadnie o 10 tys i wszyscy będziemy sie cieszyć, że jest tanio. W rzeczywistości będzie to i tak drożej niż jest teraz pozycjonowana IX, a Honda osiągnie swoje cele: ostudzi rynek i wypozycjonuje wyżej Civika

                              ...kurcze, te ceny zbliżyły się do Audi A3
                              To że Honda nie ma mocy produkcyjnych jeśli chodzi o hatchbacka jest pewne. Jeden zakład nie da rady produkować dla całego świata. Gdyby był drugi zakład w USA produkujący tylko dla Stanów sytuacja byłaby inna. Ale z drugiej strony jak się wprowadza produkt do sprzedaży, to chyba po to żeby go ktoś kupował. I trzeba się liczyć z tym że będzie popyt. W ostateczności mogą uruchomić produkcję na Żeraniu w Warszawie ;-)

                              Comment


                              • Funt rekordowo tani, ceny w górę. Dziwna taktyka Hondy.

                                Comment

                                Working...
                                X