Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy akumulator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Ja odpinalem już kilka razy i mała choinka jest przez pierwsze 2 min. , i to wszystko.

    Comment


    • #92
      Dokładnie tak jest. Trzeba tylko przejechać niewielki odcinek aby wszystko zgasło. IO wyraźnie to opisuje.

      Comment


      • #93
        Dokładnie kolega wyżej ma rację tak jest opisane, a tu proszę foto:Screenshot_20220604-114953_Acrobat for Samsung.jpg

        Comment


        • #94
          Podbije temat w dziale X bo w dziale XI tematu jeszcze nie ma... a moje pytanie z parametrami najbliższe Xgen

          Problem padniętego akumulatora i mnie dziś dopadł, choć i tak późno bo obstawiałem to poprzedniej zimy
          z racji różnych dziwnych okoliczności, których nie będę tłumaczył poratowałem się kupnem boostera i odpaliłem auto (ps. fajne to urządzonko, kupic już mialem dawno a teraz była okazja jak i to, że moto zimuje w garażu wiec sie przyda...)
          niemniej kupno akumulatora mnie raczej czeka i teraz mam takie parametry seryjnego aku:
          12V i 57Ah oraz EFB pod start stop to jest dokładnie takie aku 31500-TLA-A11: https://www.google.com/search?q=3150...Pxc8P_6eCEQ_37
          u nas raczej niespotykane i raczej musze szukac zamiennika.
          Z racji, że lubie i ufam firmie Yuasa typowałem ich a oni dają na swojej stronie po wpisaniu VIN https://www.yuasa.co.uk/ybx7027.html
          z parametrami YBX7000 EFB Start Stop PlusYBX7027 12V 65Ah 600A

          pytanie do ludzi co tu się wypowiadają - mają większe wiedze o aku niż ja - czy 65Ah to nie za dużo? 57AH na naszym rynku raczej nie znajdę, 54Ah nie chce... wiec celuje ewentualnie w dostępne zamienniki 60Ah - dobrze?
          pytanie nr 2 - z racji, że już zainwestowałem w booster pewną zauważalną kwotę nie chciałbym kupować Yuasy za 700zł
          Przyznam, że zadowoliłbym sie jakąś niższą klasowo marką, z która przejeżdżę ze 2-3 sezony i ktos ma dobre doświadczenia - poleci cos ktoś z niższych półek?
          Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
          Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

          Comment


          • #95
            Yuasa jest całkiem spoko i akumulator co podałeś kosztuje 377zł, a nie 700zł...
            https://www.petrostar.pl/akumulatory...0a,p1315519393

            Comment


            • #96
              Zamieszczone przez manieku Zobacz posta
              Yuasa jest całkiem spoko i akumulator co podałeś kosztuje 377zł, a nie 700zł...
              https://www.petrostar.pl/akumulatory...0a,p1315519393
              cena faktycznie petarda i nie szukam nic innego jak te parametry będą ok - 65Ah 600A -niech sie ktos wypowie...
              Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
              Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

              Comment


              • #97
                Yuasa ostatnio spada z jakością ale ta bateryjka im wyszła.
                Mam dokładnie ten model w IX i jest to twarda sztuka. Nie ma u mnie lekko, z tego co wyczytałem na forum Civic też ją traktuje brutalnie. Bywało, że u mnie już wygladała agonalnie ale prostownik ją wskrzeszał i jakby nic się nie stało działa.
                Dobry wybór a produktów w tym akurat rozmiarze i specyfikacji wcale tak dużo nie ma.

                Cena z linku rewelacyjna, cztery i pół roku temu w moim pobliskim sprawdzonym sklepie dałem za nią 450 zł. Więc tutaj to tłusta promocja jest.

                Comment


                • #98
                  A robisz jakieś trasy np z 50-80km z raz na miesiąc lub dwa, czy np tylko krótkie odcinki po mieście.
                  Bo z Yuasy EFB masz do wyboru tylko 45Ah lub 65Ah.
                  45Ah wydaje mi się trochę mało jak oryginalny ma 57Ah, ja osobiście bym szedł w 65Ah mimo że codziennie jeżdżę krótkie odcinki do pracy po 2-3 kilometry.
                  Ale właśnie doładowuje mi się akumulator, jak z raz w miesiącu jadę na działkę ~80km (mam jeszcze oryginalny aku z 2017r).

                  Comment


                  • #99
                    raz w miesiącu robię trasy po 120km x 2 (czasem sporo więcej ale bywa, że 1,5m-c bez trasy). A większość to miasto do 30km dziennie.
                    Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                    Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                    Comment


                    • Yuasa swoją świetność ma już dawno za sobą, to nie te akumulatory świetne co 10/6 lat temu.


                      Od siebie polecę dla wielu mało oczywisty wybór : fiamm / Tab / Topla..

                      Więcej napisałem tutaj :

                      Strona 103 z 105 - Akumulator accord VII gen. - napisał w Układ elektryczny: Chciałem prosić o poradę. Aku VARTA BATTERY D24 60AH 540A BLUE dynamic type 027 jest do wymiany, bo jeździ od po UK od 20.01.2016 i już od jakiegoś czasu są z nim problemy + dziś dojechałem do domu, ale z włączonymi kontrolkami ABS, poduszki i hamulca no i auto juz nie wystartowało (2 raz w tym tygodniu).   Rozważam zakup tego samego modelu: VARTA BATTERY D24 60AH 540A BLUE dynamic type 027 albo Yu...

                      Comment


                      • nie jestem nastawiony na konkretną markę - raczej na dobry stosunek ceny do jakości
                        tylko czy 65AH to nie za duzo?
                        Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                        Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                        Comment


                        • Nie za dużo, spokojnie.
                          Pierwsze wypusty YBX7027 miały 60Ah/560A, więc dość blisko OEM.
                          Wszystko to w tym samym rozmiarze skrzynki więc po prostu zoptymalizowali/wycisnęli więcej.

                          Ja następny do IX zamierzam wstawić Grom Racing EFB (ten żółty, produkcji ukraińskiej Westy), mam mniejszy w Acco i jestem pod wrażeniem.
                          Ale to dopiero jak Yuasa wyciągnie kopyta, a na razie ma się dobrze.
                          Last edited by Pete; 18-11-2024, 22:24.

                          Comment


                          • Bierz jaki największy się zmieści i na jakiego Cię stać.
                            Ja osobiście mam zamontowanego jakiegoś Ukraina od 2 lat, ponad 60ah choć fabryka dawała 45ah, co prawda jeżdżę więcej niż Ty (codzień ponad 60km, miesięcznie ok 2tys km) ale od wiosny do jesieni tylko z musu odpalam, bo przesiadam się na motor, a akku ma parametry jak z fabryki.

                            Uważam, że wielkość ma znaczenie w tej kwestii a duży akumulator płytko rozładowywany wytrzyma więcej, niż mały rozładowywany mocniej (mimo iż ładunek mocy pobranej jest identyczny w obu przypdkach) .

                            Nie wiem jak z EFB, ale przy standardowych, ta taktyka zawsze mi służyła.

                            Comment


                            • Ja ostatnio wymieniłem na Exide EL600 60Ah 640A EFB, kupiony lokalnie za 440zl. Wcześniej Varta wytrzymała ok 3,5 roku.
                              Moja Honda
                              https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

                              Comment


                              • Jak wymieniam aku to szukam nowego o parametrach takich samych lub większych. W tej samej obudowie rozstrzał będzie niewielki. Jeśli masz sprawny układ to raczej nie ma możliwości, że będzie niedoładowany czy coś podobnego. Dodatkowo to co jest napisane nie zawsze jest zgodne z rzeczywistością. Czasem są to pobożne życzenia producenta lub tego kto nakleja naklejki
                                Ostatnio jak wymieniałem u siebie w Civ VII to na szybko dostałem Yuasę serii 5000 w dobrej cenie o parametrach o 10-25% lepszych niż był OEM (45/364 vs 50/450). W innym aucie mam aku o 2x większych parametrach i działa już kilka lat bez problemów.
                                Ważne aby zostać w tej samej technologii wykonania akumulatora - kwasowy czy żelowy. EFB i AGM to nowe wariacje akumulatora kwasowego.

                                Comment

                                Working...
                                X