Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy akumulator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    1. Co to jest HH ? [emoji848]
    3. Każdy akumulator nowy należy naładować przed montażem na full , co najmniej 10h , nawet gdy na ładowarkach pisze FULL po 3 h to nadal one wprowadzają ładunek dla wysycenia elektrolitu .
    Samochód nie jest w stanie naładować akumulatora , ja robię trasy 1300km i nie naładuje a podladuje .
    3.
    Jaki akumulator kupiłeś , kwasiak , EFB , AMG ?

    Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

    Comment


    • #77
      Kto mi odpowie jaki to rodzaj aku ? EFB czy AGM ?A281B925-C8D6-46D2-A4FE-697B0BAA777D.jpg

      Comment


      • #78
        Zamieszczone przez Lysek_81 Zobacz posta
        Kto mi odpowie jaki to rodzaj aku ? EFB czy AGM ?
        Sam sobie odpowiesz... potrząśnij tym akumulatorem i będziesz wiedział. Jak usłyszysz bulgotanie to EFB, jak nic nie usłyszysz to AGM.
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • #79
          Zamieszczone przez Lysek_81 Zobacz posta
          Kto mi odpowie jaki to rodzaj aku ? EFB czy AGM ?[ATTACH=CONFIG]59125[/ATTACH]
          Mam identyczny to EFB ładuje się go ładowarka Noco Genius najpierw tryb 12V , a po naładowaniu daje tryb recon / Repair i ładuje impusami do 1,6V do wysycenia elektrolitu 1,28.
          Ciekawostka , że Varta nie ma 60Ah o prądzie 450A a 540A i na testerach wychodzi prąd 540A lub więcej.


          Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

          Comment


          • #80
            Znowu po raz drugi mam wyczerpany aku ,zastanawiam się co może podbierać prąd ...ładowanie jest ok.

            Comment


            • #81
              Najpierw sprawdź czy rzeczywiście jest za duży prąd.
              Podłącz amperomierz między klemę, a biegun minusowy akumulatora.
              Zamknij klapę i cały samochód tak jak zawsze to robisz.
              Odczekaj około 30minut i zobacz jaki prąd jest pobierany.

              Comment


              • #82
                Zamieszczone przez gabler Zobacz posta
                Znowu po raz drugi mam wyczerpany aku ,zastanawiam się co może podbierać prąd ...ładowanie jest ok.
                Nie pamiętam czy pisałeś, ale nie masz może jakiegoś rejestratora podłączonego na stałe?
                Moja Honda
                https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

                Comment


                • #83
                  Zamieszczone przez malina84 Zobacz posta
                  Nie pamiętam czy pisałeś, ale nie masz może jakiegoś rejestratora podłączonego na stałe?
                  Nic nie mam na stałe ,tylko z gniazda 12v,stacyjka wyłączą wszystko.
                  Ostatni raz podładowywałem w grudniu a jeżdżę co dziennie ok 30,50 km.Dziwna to sprawa.
                  Last edited by gabler; 07-02-2022, 20:13.

                  Comment


                  • #84
                    Zrób tak jak napisał kolega:

                    Zamieszczone przez manieku Zobacz posta
                    Najpierw sprawdź czy rzeczywiście jest za duży prąd.
                    Podłącz amperomierz między klemę, a biegun minusowy akumulatora.
                    Zamknij klapę i cały samochód tak jak zawsze to robisz.
                    Odczekaj około 30minut i zobacz jaki prąd jest pobierany.
                    To najbardziej wiarygodna metoda wyeliminowania, czy aby coś nie zjada Ci prądu. Wyłączony i zamknięty samochód nie powinien pobierać z akumulatora więcej niż 20-30 mA.
                    Jest też opcja, że akumulator jest już słaby, zasiarczony i może być przyspieszony proces samorozładowania. W takim wypadku można próbować go reanimować poprzez długie ładowanie małym prądem. Pisał o tym gdzieś Grzechu. Jeśli to nie pomoże, a prąd pobierany przez auto jest w normie..... wymiana aku na nowy.
                    Pozdrawiam Czarodziej
                    Mój Szogun

                    Comment


                    • #85
                      Zrobiłem test u siebie z poborem prądu, bo zazwyczaj nie zamykam auta w garażu i np. po 3-4 dniach stania auta napięcie pokazane przez Honda Hack wskazywało ok 11,8V. Co ciekawe test z wpiętym modułem ELM 327 obd w gniazdo przy nie zablokowanych drzwiach - zużycie ok 0,15A, analogicznie z zablokowanymi drzwiami - 0,08A, niby nie dużo ale jak postoi kilka dni to już może być jakiś spadek. Oczywiście otworzenie drzwi i zapalenie wszystkich światełek i m.in. podświetlanych progów to zużycie ponad 1A.
                      Moja Honda
                      https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

                      Comment


                      • #86
                        Ciekawe czy ELM nie powoduje tego, że komp nie wyłącza wszystkich bloków funkcyjnych, bo musi być komunikacja i zasilanie, co powoduje wzrost poboru prądu np. do tych 80mA... A może po uśpieniu spada do około 40-50mA. Najlepiej mierzyć amperomierzem wpiętym między akumulator a klemę. 80mA to jest za dużo.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • #87
                          Tak było mierzone, ale ok 2 min po zablokowaniu drzwi, fakt że przy odblokowanych drzwiach i wypiętym ELM było jeszcze mniej. Może w weekend zrobię dłuższy test.
                          Moja Honda
                          https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

                          Comment


                          • #88
                            Czy ktoś z Was ładował aku ładowarką Noco Genius 5 w trybie Repair bez odpinania klem? Pytam, ponieważ w tym trybie napięcie wzrasta pod 16V, i mam obawy czy jest to bezpieczne, czy nie uszkodzę elektroniki w aucie. Od zawsze ładuję na aucie bez odpinania klem, ale normalnym trybem 12V, w którym napięcie osiąga max. 14,5V. Stąd moje pytanie właśnie o tryb Repair. Nie mam garażu, nie chce mi się wypinać aku i nosić do domu, dlatego pytam. Dodam, że mam oryginalny aku VARTY, już trochę wysłużony, chciałbym go trochę zreanimować.

                            Kolega Bodex1 wspominał niedawno, że ładuje Noco Genius w tym trybie - pytanie czy odpinasz klemy?

                            Comment


                            • #89
                              Pytanie czy odpięcie klem nie spowoduje choinki błędów.

                              Comment


                              • #90
                                A czemu miałoby spowodować. Odcięcie prądu przez odpięcie klemy to nie za niskie napięcie podczas jazdy. Nic się nie stanie. Na wymiane akumulatora też nie musisz jechać do ASO czy warsztatu z komputerem.

                                Wysłane z mojego SM-G988B przy użyciu Tapatalka

                                Comment

                                Working...
                                X