Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy akumulator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Zamieszczone przez votek Zobacz posta
    doradzicie jakie aku teraz kupic?
    na razie były same varty
    Ja i kilku kolegów kupiliśmy Forse 3lata gwarancji, sa jeszcze polskie Gromy
    Civic X 2.0 USA

    Comment


    • #47
      Zamieszczone przez votek Zobacz posta
      doradzicie jakie aku teraz kupic?
      na razie były same varty
      Nie ma lepszych obecnie od :
      Baner power Bull.
      To jest absolutnie nr 1.
      Jeśli jednak szukasz tańszego , to polski jeszcze zakład ZAP Piast robi dobre Aku . Warto wziąć te Ca , szybciej się ładują na krótkich odcinkach od zwykłych .
      Jeszcze szybciej EFB i te są bardziej odporne Przez konstrukcje płyt z ramką na duże i częste przeciążenia , do diesla bym tylko takie polecił.

      Nie zalecane jest dobierać większy Aku niż zaleca IO , bo trudniej i dłużej trzeba go ładować . Jeśli ktoś robi krótkie odcinki zimą po 10 km to się nie naładuje i całą zimę będzie w 6o% naładowany, a to równia pochyła do zasiarczenia płyt siarczanem ołowiu i przyspieszonej śmierci akumulatora .

      Dla zwolenników Aku do diesla o pojemności 80Ah i więcej podam do wiadomości , że w moim Espace 4 do 1,9 Dci był fabryczny z naklejka Renault 70Ah , a ten okręt miał 6 osobnych dmuchaw , grzałkę przedniej szyby podgrzewa fotele .

      Orginał wytrzymał 12 lat .

      Więc nie przewymiarowywać Aku dla dobra środowiska i własnej kieszeni .


      Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • #48
        Baner bardzo dobry.

        Mogę tylko polecić jeszcze naszą rodzimą produkcję Topla/Tab:

        Oferujemy wysokiej jakości akumulatory. Sprawdź naszą ofertę i znajdź najlepsze rozwiązanie dla swojego pojazdu.

        Comment


        • #49
          Banner nr 1!!
          Panowie nie piszcie bzdur, że Grom i Topla/Tab to produkcja PL!

          Comment


          • #50
            Mój błąd : tab / topla = Słowacja.
            Nie zmienia to faktu że to bardzo dobre akumulatory.

            Comment


            • #51
              Moje aku chyba nie jest w najlepszej kondycji (po 4 dniach postoju w garażu lekko się zająknęło przy zapalaniu). Doraźnie podładowałem ale spodziewam się, że przy mrozach może byc różnie. Ktoś poda parametry fabryczne aku do 1.5 Sport? Sprawdzałem ale mam fabryczny bez żadnych oznaczeń.
              Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
              Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

              Comment


              • #52
                Proszę:

                Aku.jpg
                Last edited by Theo74; 21-11-2021, 20:53.

                Comment


                • #53
                  @Theo74 mam ten sam , tylko on ma naklejkę 450A a faktycznie 560A.
                  To dupochron Hondy

                  Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                  Comment


                  • #54
                    Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                    on ma naklejkę 450A a faktycznie 560A.
                    No to jestem w szoku, bo 110Ah to spora różnica. Skąd o tym wiesz? Jest to w jakimś manualu?

                    Comment


                    • #55
                      Bzdurki piszecie

                      Comment


                      • #56
                        Zamieszczone przez piter77 Zobacz posta
                        Bzdurki piszecie
                        W katalogu Varty ten EFB 60Ah na 540
                        Rozładowany przez wideorejestrator, ale i tak widać

                        Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                        Comment


                        • #57
                          Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                          Rozładowany przez wideorejestrator, ale i tak widać
                          Wg. jakiej normy wykonujesz pomiar ? Bo to co pokazałeś świadczy, że złą normę wybierasz... Ten akumulator nie może mieć więcej niż 450A wg. EN.
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • #58
                            EN , przed ładowaniem oraz bez różnicy czy wbije 450A, czy 560A to mierzy to samo .
                            Rozładowany trochę, a rozrusznik kręci pięknie.

                            Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                            Comment


                            • #59
                              To może to nie jest wg. normy EN. Najgorzej, że nie napisali na akumulatorze. Ja jak kupiłem rok temu nowy akumulator do Opla, który miał wyraźnie napisane prąd rozruchowy 360A wg. EN i zrobiłem pomiar tym miernikiem co masz, to również dokładnie pokazał 360A... ani grama więcej.. teraz jak ładowałem, po roku, to znowu zmierzyłem po ładowaniu to pokazał 370A.. ale potem spadło, zaś przed ładowaniem 325A. Może zrób pomiar wg. CCA.
                              Last edited by Grzechu; 21-11-2021, 19:49.
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • #60
                                Potwierdzam, wynik pomiaru nijak się ma do wpisu na etykiecie... akumulator oryginalny z 2015 roku, 2 razy w roku "odświeżany" CTEK-iem.

                                IMG_20211031_151116.jpg

                                i to nie jest jednostkowy przypadek, bo np. prawie 2 lata temu pokazał coś takiego:

                                IMG_20200130_143428.jpg

                                więc albo miernik do bani albo coś jest na rzeczy.
                                Last edited by ZbyszekS; 21-11-2021, 21:10.
                                był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
                                jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
                                sigpic
                                http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic

                                Comment

                                Working...
                                X