Zamieszczone przez votek
Zobacz posta
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Nowy akumulator
Collapse
X
-
-
Zamieszczone przez votek Zobacz postadoradzicie jakie aku teraz kupic?
na razie były same varty
Baner power Bull.
To jest absolutnie nr 1.
Jeśli jednak szukasz tańszego , to polski jeszcze zakład ZAP Piast robi dobre Aku . Warto wziąć te Ca , szybciej się ładują na krótkich odcinkach od zwykłych .
Jeszcze szybciej EFB i te są bardziej odporne Przez konstrukcje płyt z ramką na duże i częste przeciążenia , do diesla bym tylko takie polecił.
Nie zalecane jest dobierać większy Aku niż zaleca IO , bo trudniej i dłużej trzeba go ładować . Jeśli ktoś robi krótkie odcinki zimą po 10 km to się nie naładuje i całą zimę będzie w 6o% naładowany, a to równia pochyła do zasiarczenia płyt siarczanem ołowiu i przyspieszonej śmierci akumulatora .
Dla zwolenników Aku do diesla o pojemności 80Ah i więcej podam do wiadomości , że w moim Espace 4 do 1,9 Dci był fabryczny z naklejka Renault 70Ah , a ten okręt miał 6 osobnych dmuchaw , grzałkę przedniej szyby podgrzewa fotele .
Orginał wytrzymał 12 lat .
Więc nie przewymiarowywać Aku dla dobra środowiska i własnej kieszeni .
Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
Comment
-
Moje aku chyba nie jest w najlepszej kondycji (po 4 dniach postoju w garażu lekko się zająknęło przy zapalaniu). Doraźnie podładowałem ale spodziewam się, że przy mrozach może byc różnie. Ktoś poda parametry fabryczne aku do 1.5 Sport? Sprawdzałem ale mam fabryczny bez żadnych oznaczeń.Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012
Comment
-
Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz postaon ma naklejkę 450A a faktycznie 560A.
Comment
-
Zamieszczone przez piter77 Zobacz postaBzdurki piszecie
Rozładowany przez wideorejestrator, ale i tak widać
Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
Comment
-
Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz postaRozładowany przez wideorejestrator, ale i tak widać
Comment
-
To może to nie jest wg. normy EN. Najgorzej, że nie napisali na akumulatorze. Ja jak kupiłem rok temu nowy akumulator do Opla, który miał wyraźnie napisane prąd rozruchowy 360A wg. EN i zrobiłem pomiar tym miernikiem co masz, to również dokładnie pokazał 360A... ani grama więcej.. teraz jak ładowałem, po roku, to znowu zmierzyłem po ładowaniu to pokazał 370A.. ale potem spadło, zaś przed ładowaniem 325A. Może zrób pomiar wg. CCA.Last edited by Grzechu; 21-11-2021, 19:49.
Comment
-
Potwierdzam, wynik pomiaru nijak się ma do wpisu na etykiecie... akumulator oryginalny z 2015 roku, 2 razy w roku "odświeżany" CTEK-iem.
IMG_20211031_151116.jpg
i to nie jest jednostkowy przypadek, bo np. prawie 2 lata temu pokazał coś takiego:
IMG_20200130_143428.jpg
więc albo miernik do bani albo coś jest na rzeczy.Last edited by ZbyszekS; 21-11-2021, 21:10.był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
sigpic
http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic
Comment
Comment