Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Skrzypiący pedał sprzęgła

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kupiłem auto tydzien temu 2009 30 tys przebiegu i po 100 km sie zaczeło przeskakiwanie pedała:/. Przy wciskaniu i zwalnianiu sprzęgła czuć pod nogą dziwne stuknięcie/uskoczenie sprzęgła. Czy komuś pomogła wymiana tulejki sprezyny sprzegła? Lub cokolwiek ktos coś wie w temacie? Tulejka do kupienia w ASO? Zna ktoś cene? I czy wymiana jest skomplikowana?

    Comment


    • Stuknięcie to pompa sprzęgła do wymiany.
      Wymiany tulejek, smarownaie itp zabiegi raczej nie pomagają. Pompa ciśnienia nie trzyma.

      Sprawdz w ASO czy pompa w aucie była wymieniana.
      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

      Comment


      • Nie było tego jak kupowałem auto. Zaczęło sie w trasie po tygodniu niestety. Jak ustale w aso czy czy była wymiana to cos mi to da? Auto mam 2009 listopad w 2012 listopad był ortatni raz na przegladzie w aso przy 20 tys km, teraz mam 30, w aso powiedzieli ze jak zrobie teraz przeglad oleje,filtry itp za 700 to moge pisac do Hondy o partycypacje w kosztach pompy bo kier.serwisu powiedział ze pompa do wymiany. Jak myslicie probowac ta drogą? I czy takie stukanie moze miec jakies skutki?
        Last edited by mareckiabc; 19-05-2014, 10:15.

        Comment


        • Wg. mojego ASO stukanie pompy nie wpływa na jej prawidłowe działanie. Tak mi tłumaczyli jak akurat jechałem na wakacje i 5 tys km było przede mną, a pompy nie dowieźli na czas do ASO. Przejechałem ten dystans i faktycznie nic sie nie stało.
          Mi pompę w polifcie wymieniali 3 razy na gwarancji
          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

          Comment


          • W nowych pompach to samo sie dzieje? W koncu pomogła 3 wymiana?

            Comment


            • Pierwsza wymiana pompy ok. 20 tys km, druga wymiana przy ok. 60 tys km, trzecia wymiana przy ok. 95 tys km.
              Auto sprzedane przy ok. 135 tys km i problemów nie było. Więc wydaje mi się, że ostatnia pompa najtrwalsza.
              Aktualnie auto ma 145 tys km i pompa ok (szwagier właśnie wymieniał komplet tarcz hamulcowych - drogie ale oryginalne wytrzymały ponad 140 tys km !)
              Dodatkowo ostatnio komplet drążków, tuleje tylnej belki itp - nic poza tym się nie dzieje - sprawność amortyzatorów ok. 70% (wszystkie 4 szt.)
              Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

              Comment


              • Witam.
                Jeżeli jest to tylko pykniecie przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła a nie jakiś znaczący uskok to raczej nie trzeba się tym przejmować tylko tyle ze denerwuje ale jezeli chcesz to naprawić to w biuletynie ASO, który zamieściłem na dole jest o tym mowa (jako Step 2) i z tego co tam jest napisane to ASO wymienia cały mechanizm widoczny na zdjęciu razem z pedałem sprzęgła (koszt ok 900zl) bo zapewne same tulejki o które pytałeś nie są dostępne. Jeżeli natomiast nic ci nie piszczy to raczej wymianą pompy sprzęgła głowy bym sobie nie zawracał bo była ona wymieniana tylko ze względu na hałasy. Ani pyknięcia ani piszczenie nie wpływa na funkcjonowanie sprzęgła i można bez obaw z tym jeździć. Najlepiej gdybyś podjechał do jakiegoś mechanika lub możesz sam to sprawdzić czy to na pewno sa te tulejki a wtedy można zastanawiać się nad rozwiązaniem problemu.
                Załączone pliki
                Serwisowka 8 gen

                Comment


                • Czyli mechanizm sprzęgła a pompa to dwie różne sprawy? Na tel nie mam jak podejrzeć tego linka dodanego stąd moje pytanie. U mnie jest pykniecie i uskok mały też i ogólnie denerwuje to w aucie z przebiegiem 30 tyś. Rozczarowuje że nie umietą sobie z tym poradzić skutecznie w dzisiejszych czasach.

                  Comment


                  • Bez przesady - potrafią sobie z tym poradzić - tyle, że trochę im to zajmuje
                    Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                    Comment


                    • Tak, to sa dwie różne części współpracujące ze sobą. Jest jeszcze jedna możliwość, wyrobione miejsce na łączeniu popychacza pedału sprzęgła z tłoczkiem pompy sprzęgła. Moze tam się zrobił jakiś luz ale najpierw trzeba by było sprawdzić te plastikowe tulejki i jeśli są spoko to następnie sprawdzić to łączenie z tłoczkiem pompy. Zaznaczone na rysunku SMG6E3AE34116317031KBLD04.PNG
                      Serwisowka 8 gen

                      Comment


                      • W aso mówią że pompa ale widze, że podajecie też inne możliwości więc w ciemno na pompe się nie umawiam mimo że aso tak podaje. Pojade chyba do morawicar może znajdą powód.

                        Comment


                        • Skrzypiący pedał sprzęgła

                          Witam, może i się mylę ale nie potrafiłem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi na moje pytanie, więc z góry przepraszam jeżeli powtarzam temat.

                          W mojej hondzie civic VIII, przebieg 86 tyś km, rocznik 2008 skrzypi pedał sprzęgła...jest to chyba typowa usterka tego modelu. Czy ktoś wie jak to rozwiązać? gdzie posmarować? Ciężko mi wierzyć w posmarowanie wysprzęglika ponieważ skrzypnięcie jest wyraźnie w środku samochodu a nie od zewnątrz...

                          Do wymiany pompa sprzęgła? Tylko czy to pomoże na długi czas?

                          Dziekuje za odpowiedzi
                          Pozdrawiam
                          T.
                          Last edited by Predator92; 11-09-2014, 13:11.

                          Comment


                          • Skoro nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie, to ja znalazłem je za Ciebie.
                            Przeniosłem tu Twój wątek/post, lektura od samego początku powinna pomóc Ci rozwiązać ten mankament.
                            Swoją drogą wiele osób się z tym męczy...
                            Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                            Comment


                            • Czasami u mnie tez słychac, nie jest to uciążliwe ale... tez porozmawiam w serwisie przy okazji.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Predator92 Zobacz posta
                                Witam, może i się mylę ale nie potrafiłem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi na moje pytanie, więc z góry przepraszam jeżeli powtarzam temat.

                                W mojej hondzie civic VIII, przebieg 86 tyś km, rocznik 2008 skrzypi pedał sprzęgła...jest to chyba typowa usterka tego modelu. Czy ktoś wie jak to rozwiązać? gdzie posmarować? Ciężko mi wierzyć w posmarowanie wysprzęglika ponieważ skrzypnięcie jest wyraźnie w środku samochodu a nie od zewnątrz...

                                Do wymiany pompa sprzęgła? Tylko czy to pomoże na długi czas?

                                Dziekuje za odpowiedzi
                                Pozdrawiam
                                T.
                                witam mialem podobny problem w mojej VIII sedan wlasnie przy przebiegu 85tys. niestety nie pomoge bo zaraz pozniej zamienilem na nowszy model. ale ewidentnie to cos z pedalem sprzegla bylo i skrzypialo w zaleznosci od tego jak sie naciskalo pedal.

                                pozdrawiam

                                Comment

                                Working...
                                X