Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Skrzypiący pedał sprzęgła

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Witam
    Jak już wszyscy zauważyli wątek z piszczącym sprzęgłem jest chyba jednym z najdłuższych na naszym forum, problem ten dotyczy rownież mojego auta, nie mam pojęcia czy da sie go całkowicie rozwiązać ale znam pewien sposób który za kilka złotych, bez wizyty u mechanika może pomóc w "cierpieniach" podczas jazdy.

    W czego co wiem problem leży nie w samym tylko pedale sprzęgła a także w części zlokalizowanej nad skrzynią biegów w komorze silnika (sorry za opis ale nie znam dokładnej nazwy, po prostu jest to cześć która widać że sie rusza gdy sie wciska pedał sprzęgła). Co należy zrobić to użyć wd40, spryskać ową cześć najlepiej podczas gdy druga osoba wciska pedał w kabinie samochodu (może to trochę potrwać, ale bez przesady), pózniej spróbować spryskać sprężynę w pedale.

    Nie jest to rozwiazanie permanentne, a tylko podpowiedź (nie jestem specjalistą ani mechanikiem) która może pomóc przy tej bolączce.

    Pozdrawiam

    Comment


    • Zamieszczone przez Boldrik23 Zobacz posta
      Co należy zrobić to użyć wd40,
      ... to jest rada ale niedoskonała , WD40 bowiem szybko wysycha i za jakiś czas jest to samo. Zdecydowanie lepsze rezultaty i na dużo dłużej daje użycie środków smarnych w sprayu (podobnie jak WG40) ale zawierających olej, lub smar silikonowy.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Witam
        Dobre spostrzeżenie, czy możesz mi polecić jakieś inne inne preparaty które są dostępne na rynku?
        Wiem ze wd40 wysycha i cały proces należy powtarzać co 2/3 miesiące.

        Comment


        • Pełno jest tego, np. Sonax
          https://www.sonax.sklep.pl/index.php...category_id=43
          Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

          Comment


          • Ja do wszelkiego rodzaju skrzypień mechanicznych mogę polecić biały smar litowy - np. Permatex.
            LIVE WELL • LOVE MUCH • LAUGH OFTEN
            sigpic

            Moja była Hanula... niestety ;(

            Comment


            • Miałem ten sam przypadek pół roku temu i faktycznie wystarczyło nasmarować miejsce o którym pisze Boldrik23. Osobiście użyłem oleju do zawiasów/zamków, bo taki miałem pod ręką. Przejechane już 10k km i nie słychać piszczenia ani pukania w sprzęgle.

              Comment


              • Smarowałeś pod maską czy od dołu?Chodzi o dostęp do tego mechanizmu na skrzyni.
                pzdr

                Comment


                • Raczej od dołu. Mi ciężko powiedzieć, bo mam zrobiony dolot przez co cała puszka na filtr powietrza jest wyjęta i się dostałem do tego od góry. Tylko strzykaweczka z igłą bądź jakaś inna rzecz z kilkucentymetrową końcówką abyś mógł jak najdalej się dostać. Zsuwasz gumke, wciskasz preparat. Nakładasz gumke i powinno być OK.

                  Comment


                  • rozumiem ,ze chodzi o tą owalną gumkę (harmonijkę),ktora jest na lince sprzęgła?
                    pzdr

                    Comment


                    • Dokładnie o nią chodzi.
                      Pozdrawiam

                      Comment


                      • Hej!
                        Mam pytanie. Skrzypi mi pedał sprzęgła w hondzie Civic VII 140km 1.8.
                        Czy wymiana samego pedału coś zmieni? Próbowałem sparować i pomagało ale na jeden dzień. Ewidentnie jest to sam pedał (wydaje mi się, że to te sprzężny) jak wsadzam głowe pod kierownice to słyszę jak ten dźwięk dochodzi dokładnie z samego pedału - nie z pod maski. Dodatkowo czy taka wymiana jest ciężka?
                        Z góry dzięki za cenne opinie

                        Pozdrawiam,

                        Comment


                        • Regulamin się kłania kolego...


                          Co do samego skrzypienia. Na forum jest taki poradnik odnośnie likwidacji tego. Próbowałeś już?
                          https://www.civicforum.pl/showthread...II-2006-3-4-5D
                          https://www.civicforum.pl/showthread...3-4-5D-(part2)
                          sigpic
                          Moja piękna - http://www.civicforum.pl/showthread....stia-EG3-D13B2
                          Custom Buggy 126p - http://www.civicforum.pl/showthread....t=custom+buggy

                          Comment


                          • Zamieszczone przez m_isie_k Zobacz posta
                            Regulamin się kłania kolego...


                            Co do samego skrzypienia. Na forum jest taki poradnik odnośnie likwidacji tego. Próbowałeś już?
                            https://www.civicforum.pl/showthread...II-2006-3-4-5D
                            https://www.civicforum.pl/showthread...3-4-5D-(part2)
                            Dzięki za info. Jakoś to przeoczyłem.
                            //Sprawdziłem i nadal nic. Dźwięk dochodzi z dolnej cześć pedała. Nasmarowałem tam wszystko co możliwe i nadal bez poprawy.
                            Znalazłem hurtownie z częściami hondy, mają w swoje ofercie pedał sprzęgła. Czy ciężko się wymienia taki pedał w tej hondzie?

                            Comment


                            • Czy ciężko się wymienia taki pedał w tej hondzie?
                              No, nie jest to banalne. Trzeba mieć choćby nitownicę, aby przełożyć sportową nakładkę (o ile masz sporta lub executive). Ale właściwe pytanie raczej brzmi, czy stać cię na kolejne wymiany pedału?

                              Ja miałem wymieniany raz na gwarancji, i jakiś czas był spokój, ale "chrupanie" powróciło (po zakończeniu gwary oczywiście). Moim zdaniem to wada konstrukcyjna. Wyrabiają sie plastikowe wkładki pomiędzy sprężynami a obudową pedału sprzęgła. Nasmarowanie niewiele daje niestety, spręzyna jak nie jest idealnie centralnie trzymana, przeskakuje. Irytujący i powodujący dyskomfort feler, który trudno poprawić, mimo że to drobiazg nie wpływający na pracę mechanizmu sprzęgła.

                              Comment


                              • Dodam coś od siebie. Skorzystałem z rady zawartej w temacie:
                                https://www.civicforum.pl/showthread...II-2006-3-4-5D
                                Wielkie podziękowania dla autora za poświęcenie czasu.
                                Pomimo tego, że wszelkie środki firmy Forch z którymi się spotkałem w życiu uważam za raczej średniej jakości, postanowiłem patent przetestować u siebie. W telegraficznym skrócie... Popsikałem - skrzypiało, popsikałem więcej - skrzypiało. Stwierdziłem, że smar musi nabrać właściwości poprzez odparowanie rozpuszczalnika. Zostawiłem auto z uchylonymi drzwiami na noc - pomogło. Wyzerowałem licznik przebiegu dziennego, zacząłem jeździć. Skrzypienie powróciło dokładnie 271 kilometrów później. Powtórzyłem operację, 310 kilometrów bez skrzypienia. Znajomy polecił mi sprawdzony smar firmy OKS 3751
                                Nawinięte jest już ponad 1.5k km i nie zaskrzypiało ani razu w temperaturach +30 stopni i bliskich zera w tym okresie. Sam jestem ciekaw ile taki stan się utrzyma, ale póki co jestem zadowolony. osobiście uważam, że na to nieszczęsne sprzęgło powinien być stosowany nie tyle co penetrator, co smar o wzmocnionych właściwościach przylepnych. Jeżeli skrzypienie powróci, zastosuję jeszcze inny patent - czyli smar Beco TecLine. Jak to nie pomoże, to chylę się ku stwierdzeniu, że żadna chemia nie da rady. Tak jak mówię.. Póki co OKS dzielnie daje radę. Oby jak najdłużej. Jeżeli coś się zmieni, to dam znać. UWAGA, oba smary - zarówno OKS jak i BEKO należy aplikować z dużą uwagą. Zanieczyszczenia z tych smarów na tapicerce czy dywanikach są praktycznie niemożliwe do usunięcia.

                                Comment

                                Working...
                                X