Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Dzisiaj wymieniłem olej silnikowy. Kolejny raz zapodałem Shell 5w40. Była okazja sprawdzić luz zaworowy więc pstryknąłem fotkę.

    20210111_164212.jpg

    Comment


    • Bardzo ładny silnik.Widać że dbany.To doskonały przykład dla zwolenników płukanek że są zbędne a nawet szkodliwe.
      Wydziwiacze olejowi też powinni się zastanowić zamiast szukać kij wie czego do normalnego silnika.
      Last edited by m26; 12-01-2021, 06:12.

      Comment


      • Też jestem pozytywnie zaskoczony. Zalewam cały czas Shellem 5w40. Żadnych płukanek czy ulepszaczy nie używałem. Ostatnio przejechane od wymiany do wymiany ponad 13.5 tys. km i dolałem oleju około 0.6 l.

        Comment


        • Posiadam CIVIC 1.4 83 KM benzyna i też szukam o oleju (ale za dużo stron do szukania ....173 ). Ale jeśli komuś się to przyda to napiszę że auto mam serwisowane w niemieckim ASO, auto kupilem z Niemiec. Wg dokumentów olej lali ROWE OIL 5-W30 ale czy akurat tej firmy olej jest dostepny w Polsce? Jeśli ktoś się zna to czy to dobry olej?

          Comment


          • Zamieszczone przez wojnecki Zobacz posta
            (ale za dużo stron do szukania ....173 )

            Nie elegancko się zachowujesz , jak takie podejście będzie miał każdy , to co drugi post będzie pytanie o markę ,czy warto i tak dalej .

            W tym wątku jest wszystko. A ty chcesz iść na skróty, wysil się troszkę , poszukaj, przeczytaj .

            I takimi pytaniami zaśmiecasz wątek i na takie pytania mało kto odpowiada bo jak tobie się nie chcę to mi też nie.

            Poszanuj trochę wypociny chłopaków i dziewczyn którzy stworzyli tutaj mega skarbnicę wiedzy za którą suma summarum nie płacisz i możesz uniknąć dzięki tej wiedzy wizyty u mechanika.

            Pozdrawiam

            Comment


            • Widziałeś silnik powyżej?
              Olej czysty,brak nagarów.To świadczy o tym że nie ma przedmuchów,że nic się nie trze ,że nie jest za cienko,że wystarczy to co jest .
              Oczywiście ten silnik upalany nie jest,ale wystarczy przestrzegać okresu i w razie cięższej pracy zmieniać częściej.
              Jeśli masz zastrzeżenia to szukaj dalej ...
              Pamiętaj tylko że każdy jeden serwis będzie polecał to na czym akurat trzepie kasę i na co podpisał dogodne umowy.

              Comment


              • Zanim mnie zablokujesz to nakieruj mnie gdzie wśród 173 stron pisze coś o oleju firmy ROWE. Jesteście zbyt agresywni i niemili drodzy moderatorzy.

                Comment


                • Jesten tutaj zwyczajnym userem jak Ty.
                  Nie jestem agresywny,staram się pisać konkretnie,zaoszczędzić Twój czas,pieniądze silnik-otworzyć oczy na pomijane realia..
                  Nawet gdybym moderował (robiłem to kiedyś gdzieś) to jestem przeciwny kasowaniu czegokolwiek.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                    Zanim mnie zablokujesz to nakieruj mnie gdzie wśród 173
                    nikt Cię nie blokuje.
                    do rzeczy, ok nie chce się czytać. to inaczej niemiecka Instrukcja jest? (może być nawet chińska) informacje o oleju są napisane w każdym języku tak samo.
                    Wybierasz ACEA i wybierasz SAE. Markę oleju wybierasz sam. Niemcy lali co uważali, Ty lej to co zaleca Instrukcja i własne doświadczenie, bo na pewno takie masz.
                    W instrukcji pisze, poczytaj 1 stronę dobierz olej i się wypowiemy.
                    Instrukcja Obsługi Honda Civic - Oleje zalecane IX-gen, X-gen, R-Type: FK2, FK8.

                    Zamieszczone przez wojnecki Zobacz posta
                    CIVIC 1.4 83 KM benzyna i też szukam o oleju (ale za dużo stron do szukania ....173 ).
                    nie rób jaj ... tu nikt nie czyta ... przecież trzeba by było być wariatem by napisać 173 strony i 2000 wpisów by dobrać olej .
                    To jest watek dla Takich jak TY ...co 10 wpisów ktoś zadaje dokładnie takie samo pytanie. Więc wystarczy że się cofniesz o 10 stron i poczytasz takie same pytania.
                    Tu w tym temacie pytanie o olej co 5-10 stron identycznie pytanie zadało 785 osób.
                    Tu nikt nie czyta, każdy woli zdać to samo pytanie.
                    Last edited by rambo7; 16-01-2021, 22:33.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • Zamieszczone przez wojnecki Zobacz posta
                      Wg dokumentów olej lali ROWE OIL 5-W30 ale czy akurat tej firmy olej jest dostepny w Polsce? Jeśli ktoś się zna to czy to dobry olej?
                      Musisz sprecyzować który Ciebie interesuje, o tej lepkości trochę tego mają.. ale przede wszystkim zwróć uwagę na specyfikację ACEA - musi być zgodna z tym co masz napisane w instrukcji. https://www.rowe-oil.pl/shop/oleje-s...5W-30%22%5D%7D
                      Ale widać, że cywilne oleje to baza HC, a wiec jak większość ogólnodostępnych na rynku olejów w przedziale cenowym 30-40zł /l. Oleje Shell jak już wiadomo cechują się bdb bazą GTL.
                      Last edited by Grzechu; 16-01-2021, 23:03.
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • Zaczalem sobie ostatnio czytac o tych wszystkich oliwach i postanowilem dolozyc swoj kawalek wegla do piecyka. W swoim R18 w pewnym momencie zamienilem Shell Helix Ultra 5W40 na Mobil 1 0W40 i zachowanie silnika sie poprawilo (subiektywnie).

                        Wg danych Mobil 1ma:
                        lepkosc w 40 st.C 70,8
                        lepkosc w 100 st.C 12,9
                        Wskaźnik lepkości 186

                        Natomiast Shell ma:
                        lepkość w 40st.C cSt 79.10
                        Lepkość w100st.C cSt 13.10
                        Wskażnik lepkości 168

                        Zalewajac Shell, mialem pewne zuzycie oleju na poziomie 0,5l na 10kkm, natomiast po wlaniu Mobila i przejechaniu 5kkm nie bylo ubytku. dalej nie wiem bo auto pojechalo do nowego domu.

                        I tak zaczalem sie zastanawiac ktory z tych parametrow jest najistotniejszy? Z mojego porownania wynikaloby ze Wskaznik lepkosci ma najwieksze znaczenie i im wyzszy tym lepiej.

                        Obecnie w Accordzie mam Neste pro 5W30:
                        Lepkość w 40 st.C 55
                        Lepkość w 100st.C 9,8
                        Wskaźnik lepkości 166

                        Nie jest zly, silnik fajnie chodzi, ale jak widac po danych Lepkosc w 40 i 100 stopniach wyraznie gorsza zarowno od Mobila i Shella. Wskaznik podobny jak w Shellu a nizszy niz w Mobilu.

                        Tak juz totalnie abstrahujac od marki oleju. Czy opieranie sie na tych wskaznikach, oczywiscie zakladajac ze olej jest A3/B3 A3/B4, jest uzasadnione? czy dobrze rozumuje, ze im wyzsze te wskazniki tym lepiej? Ktory z nich jest najistotniejszy?
                        Last edited by Crisownik; 21-01-2021, 11:17.
                        The 1st. - EJ9
                        The 2nd. - ES7
                        The 3rd. - FD7
                        The 4th. - CU2
                        ------------------------------------------------------------------

                        ------------------------------------------------------------------

                        Comment


                        • Ja pozwolę sobie przytoczyć tabelkę którą gdzieś znalazłem, mam zalany obecnie motul x-cess 8100 5w-40, focus od 8 lat jeździ też na motulu tylko 6100 10w-40 to tak poza właściwym forum, u mnie honda warunki raczej ciężkie- krótkie odcinki, częste rozruchy, bez gazu. Upatrzyłem sobie Ravenol vst 5w-40 cleansynto USVO, ale już sam nie wiem czy zmienić.oleje.pdf

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Crisownik Zobacz posta
                            I tak zaczalem sie zastanawiac ktory z tych parametrow jest najistotniejszy? Z mojego porownania wynikaloby ze Wskaznik lepkosci ma najwieksze znaczenie i im wyzszy tym lepiej.
                            Wskaźnik lepkości definiuje zmianę lepkości cieczy w zależności od zmiany temperatury, a więc im wyższy wskaźnik lepkości, tym mniejsza zmiana lepkości w danym przedziale temperatur, to znaczy lepkość płynu roboczego jest bardziej stabilna, a więc rzeczywiście jest to jeden z ważniejszych parametrów oleju. Można też zauważyć, że wskaźnik lepkości jest wyższy wraz z rozpiętością SAE.. a więc mamy SAE 0W40 - mamy wysoki wskaźnik, SAE 10W40 - niski wskaźnik (stąd masz niższe wskaźniki dla olejów 5W30 w porównaniu do M1 0W40). Oleje wielosezonowe - wysoki, jedno sezonowe - niski, ale nie możemy powiedzieć, że ten pierwszy olej będzie lepszy od tego drugiego i na odwrót, będą lepsze, ale każdy z nich w określonych warunkach - i tutaj ważne jest aby dobrać odpowiedni olej do sposobu i warunków użytkowania silnika. Wskaźnik lepkości oblicza się na podstawie dwóch lepkości kinematycznych -KV40 i KV100 - czyli to co mamy w karcie. Generalnie to tylko jeden z ważniejszych parametrów oleju, mamy jeszcze szereg innych, od których zależy również, zachowanie się oleju w danym silniku, a więc np. odparowalność -noack, temp. zapłonu, lepkość dynamiczna w wysokiej temp. pracy, lepkość strukturalna CCS. Wszystkie te parametry uwarunkowane są od tego z czego dany olej jest zrobiony, a wiec rodzaj i właściwości fizykochemiczne bazy, rodzaj i skład pakietu dodatków uszlachetniających -od tego zależy jak dany olej będzie się sprawował podczas pracy w silniku i może to być zupełnie inne zachowanie nawet w przypadku gdy SAE jest takie same.
                            Last edited by Grzechu; 21-01-2021, 12:45.
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Grzechu jak odpisze to nie ma wuja

                              trzeba nieco zawezic. Doswiadczenie moje z R18 przy stosowaniu Shella 5W40 a potem Mobila 0W40 bylo nastepujace:

                              najwieksze brzebiegi robilem po autostradach, predkosci 140 do czasami 180 w razie potrzeby. I w zasadzie wtedy obserwowalem minimalne zuzycie oliwy. Po miescie moglem jezdzic jak zly caly miesiac i nie bylo kropli zuzycia, pojechalem w jedna trase 600km i na bagnecie malutki znak juz byl.

                              Czy mozna wiec przyjac ze przy dlugotrwalej jezdzie z w miare stalymi predkosciami sprawia ze nalezy szukac oleju o wyzszym indeksie lepkosci? Dobrze rozumiem?
                              The 1st. - EJ9
                              The 2nd. - ES7
                              The 3rd. - FD7
                              The 4th. - CU2
                              ------------------------------------------------------------------

                              ------------------------------------------------------------------

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Crisownik Zobacz posta
                                Czy mozna wiec przyjac ze przy dlugotrwalej jezdzie z w miare stalymi predkosciami sprawia ze nalezy szukac oleju o wyzszym indeksie lepkosci? Dobrze rozumiem?
                                Cris, stała prędkość to np 90km/h przy tej prędkości, stałej prędkości, to i indeks 135 wystarczy bez problemu.
                                Indeks jest potrzebny albo dokładniej ..pożądany... wtedy gdy, jest możliwe że z powodu trudnych warunków temp zewnętrznej i np agresywnej jazdy ze zmianami tempa czyli wzrostem temp oleju... jest ryzyko że olej straci swoje zdolności fizykochemiczne które posiada.
                                Kiedy takie zdolności traci? wtedy gdy takiemu olejowi jest bardzo zimno lub bardzo gorąco. Więc jak olej ma mały indeks, stałą prędkością możęsz jechać byle nie 180km/h w lato jak upał na polu +35stC. ..wtedy wiedząc żę ten olej ma ograniczenia ..lepiej na takiej oliwie nie przesadzać bo wuj go wie jak on się zachowa... pierwsze 10 km jazdy wytrzyma ...a potem?...
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X