Zamieszczone przez BlackHawk
Zobacz posta
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Jaki olej do Civica 8gen
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
Zamieszczone przez rambo7 Zobacz postasorry ale kompletnie się nie zgodzę z opinią że A1/B1 / A5/B5 nadają sie do silnika R-ki....??? nie , niejadaną się
! To parametry olejów tzw. "enegry" "eco" ...czyli do konstrukcji najnowszych spełniających najwyższe wymagania emisji spalin.
R-ka Grzesia nie wymaga oleju "eko energy" ba, jest wysoce niezalecany! jego zadaniem nie jest ochrona silnika! - jego zadaniem jest ochrona środowiska a to jest w sprzeczności z ochroną silnikagdyż go nie chroni! ...nie chroni go tak jak to robi 10W-60.
To m.in z tego powodu zaprzestano produkcji R-ki w specyfikacji wolnossącej.
TBN tez nie ma większego znaczenia.
W kwestii wymiany owszem po 10tys można rozważyć wymianę jeśli wykorzystane bywały często w pełni własności oleju.
Info o Hurtowni na pw.
Natomiast co do R-ki Grzesia - pozostane przy swojej opini. Nie ma sensu lac 10w60, bo po pierwsze jest to zbyt lepki olej do tego silnika. Po drugie znam ludzi zwiazanych z marka Subaru (mechanicy i rajdowcy), ktorzy do Imprez 2.5 STI zalewaja 5w40, dopiero do modyfikowanych silnikow 450km+ leja 5w50, no ale te maszyny jezdza w rajdach. Sa to maszyny z turbinami o wysokiej mocy. Sa to ludzie, ktorzy niejeden silnik rozebrali, naprawili i spowrotem zlozyli do kupy. W mojej opini 5w40 jest najlepszym rozwiazaniem do R-ki. 10w60 nataje sie do takich maszyn jak BMW M5 - inne pasowania, zgola inna moc.
Co do allegro, wyrazilem tylko swoja osobista opinie. Jesli juz kupowac przez internet to u rekomendowanych przez producenta oleju sprzedawcow.
Comment
-
Jestem świeżo po trasie tam i z powrotem do Bułgarii, łącznie ponad 3000 km. Olej zmieniałem przed samym wyjazdem. Ostateczne wlałem Motul 8100 ECO-NERGY 0W-30. Spalanie na tej trasie: wg komputera 6,4l/100km, rzeczywiste: 7l/100km (suma litrów z faktur przez dokładną ilość km). Nie mam lekkiej nogi więc jestem bardziej niż zadowolony z takiej średniej, tym bardziej że jazda całą drogę z włączoną klimą. Do oleju nie mam najmniejszych zastrzeżeń. Wcześniej miałem wlany Shell Helix 5W30, żadnych różnic w dynamice czy to na plus czy na minus nie odczułem.
Comment
-
A ja zalalem dzisiaj olej MPM 5W30 Premium Synthetic ESP do Civica Ufo 1.8 i vtec 2006 rok. Samochod ma przejechane 190tys. Km I chodzi jak zegarek. Mialem do czynienia z tym olejem w Accordzie 2.0 i vtec type S z 2007 roku. Olej malo znany ale godny uwagi. Firma Holenderska. Wchodzi na rynek w Irlandii tu gdzie mieszkam. Powiem tak. Widzialem jak wyglada po 10 tys w Accordzie. Silnik na nim cicho pracuje. I zdejmowalem pokrywe do regulacjii zaworow. Wszystko fajnie koloru troszke ciemniejszego zlotego. I jeden z najlepszych mechanikow w okolicy takze go poleca. Tak wiec z mojego doswiadczenia a takze czyjegos polecam ten olej. I nie jest to reklama.Odezwe sie za jakis czas jak zrobie kilka tys. I powiem jak z poborem tego oleju.
Comment
-
Zamieszczone przez schamrock Zobacz postaA ja zalalem dzisiaj olej MPM 5W30 Premium Synthetic ESP do Civica Ufo 1.8 i vtec 2006 rok. Samochod ma przejechane 190tys. Km I chodzi jak zegarek. Mialem do czynienia z tym olejem w Accordzie 2.0 i vtec type S z 2007 roku. Olej malo znany ale godny uwagi. Firma Holenderska. Wchodzi na rynek w Irlandii tu gdzie mieszkam. Powiem tak. Widzialem jak wyglada po 10 tys w Accordzie. Silnik na nim cicho pracuje. I zdejmowalem pokrywe do regulacjii zaworow. Wszystko fajnie koloru troszke ciemniejszego zlotego. I jeden z najlepszych mechanikow w okolicy takze go poleca. Tak wiec z mojego doswiadczenia a takze czyjegos polecam ten olej. I nie jest to reklama.Odezwe sie za jakis czas jak zrobie kilka tys. I powiem jak z poborem tego oleju.
Comment
-
Zagladnalem na forum I widze ze jestem oskarzony o reklamowanie produktu. Juz ktorys raz. Nie mam nic wspolnego z ta firma. Poprostu po przeczytaniu ogromnej ilosci stron na temat roznych rodzajow oleji silnikowych. Rozlozylem rece. Jeden ze sklepow z czesciami w okolicy gdzie mieszkam sprzedaje ten olej od kilku lat. Tak wiec postanowilem zaufac panom ktorzy mi ten olej polecili podczas gdy kupowalem filtry do Accorda mojego poprzedniego auta. I jestem zadowolony do tej pory. Civic na nim teraz jezdzi I jest git. Mowilem juz wczesniej wam takze o jednym z najlepszych mechanikow tu u nas w okolicy ktory traci zaufanie do reklamowanych oleji I stawia na ta nowa marke. Za niedlugo robie zawory w civicu tak wiec sobie zobacze jak tam w srodku. Prosze chlopaki dajcie juz poprostu spokuj z oskarzaniem o reklame. Chce tak jak wy wydluzyc zywotnosc mojego silnika do maximum. I tak na boku Uwielbiam samochody z ogromnymi przebiegami ktore cykaja jak zegarki. Pozdrowienia...
Comment
-
Sam pewnie rozumiesz że forum to znakomite pole do nadużyć w imię własnych interesów i musimy być bardzo czujni by uniknąć takich sytuacji.
Nie tolerujemy lobbowania produktów, ciężko wyczuć czy to szczere intencje użytkownika czy cwaniactwo handlowca.
Z chęcią zobaczę fotki z remontu zaworów które będziesz robić u siebie.Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły
Comment
-
Super. Zrobie zdjecia. Czekam teraz tylko na przesylke klucza do regulowania zaworow ten orginalny hondy. Wiem ze mozna zrobic to latwo I bez tego bo robilem w Accordzie zadna filozofia ale zobaczymy czy ten klucz ulatwia sprawe. I jutro odbieram klucz dynanometryczny. Zaraz ktos powie do czego. Wlasnie do pokrywy zaworow. Nie chce na wyczucie jak ostatnio. 10 NM I bez strachu. Troche odbiegam od tematu. Przepraszam. Beda zdjecia obiecuje....
Mowiac bede robil zawory mam na mysli regulacje..
Comment
-
Olej i filtry do wymiany .
Witamnie wiem czy tutaj mam o to pisać ale mniejsza z tym ;p Mam pytanie kupiłem moją Honde gdy miała przejechane 32608 km i była zalana olejem Liqui Moly Super Leichtlauf 10W-40. Przy 36000 tyś. założyłem instalacje gazową i Honda śmiga elegancko
ale mam pytanie teraz mam przejechane 40206 tyś km i chce wymienić właśnie olej i filtry . Co do oleju mam zamiar kupić Motul 8100 eco-nergy 0W30 , czy waszym zdaniem jest odpowiedni ? a co do filtrów to nie moge znaleźć filtra paliwa ...?
Honda jest z 2011 roku i ma silnik benzynowy 1.8 i-Vtec 140 km .
z góry dzięki za odpowiedź
pozdrawiamLast edited by markow71; 24-02-2015, 22:23.
Comment
-
Zamieszczone przez fireman1014 Zobacz postaOlej jakiej by nie był firmy o klasie 10W to półsyntetyk czyli.... stary był nieodpowiedni. Oleje 0W i 5W to syntetyki i takie powinny być lane do tego silnika. A o filtrze paliwa to tu tomy o nim napisano więc poszukaj, a przy okazji przeczytaj nasz regulamin
Jednak faktycznie w naszym klimacie jest polecany 0W bądź 5WI taki też Ci zalecam nalać. Jak pisałem wcześniej moje auto jak kupiłem jeździło na 10W60 i również zmieniłem na 5W
Co do firmy oleju się nie wypowiadam bo ilu ludzi tyle opinii, chcesz lać Motul
dobry olej, ja używam Mobila
Last edited by grzes41gt; 25-02-2015, 16:32.Moja ko-Hankahttp://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R
Szerszeń by grzes41gthttps://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
sigpic
Comment
-
Dlaczego tak ostro Kolego Moderatorze?
informację o oleju można zaczerpnąć tu https://liquimoly.strefamarek.allegr...10w-40-5l.html. "Synthese technology" znaczy tyle samo co HD Ready, czyli ani to pełny syntetyk ani pełne HD. Może castrol robi syntetyczne oleje o klasie lepkości 10 (wyjątki potwierdzają regułę - tak mówi porzekadło), jednak u większości producentów syntetyki mają lepkość do 5
Po to m. inn wymyślono syntetyki aby były "rzadkie" zimą i zachowywały wysokie parametry smarowania cały rok. Syntetyk o lepkości 10 to jakiś specyfik zagęszczany może dla silników wyczynowych, luźno pasowanych aby te silniki nie brały dużo oleju, lub dla pojazdów używanych w okolicach Równika. Myślę, że silnik 1,8 Hondy w naszych szerokościach geograf. bardziej będzie się "cieszył" z rzadszego syntetycznego oleju o klasie lepkości 0 do 5 niż z zagęszczonego syntetyku o klasie lepkości 10.
Może poprzedni właściciel Hondy kol. @mecenasika celowo lał olej 10W40 bo jego silnik lubił "pić olej" Oby nie!!, bo inaczej po zmianie olelu na 0 lub 5W to dopiero może piiiććć.
Do drugiej części postu nie mam uwag.bo tu się zgadzamy, ale patrz wyżej..
Comment
-
Zamieszczone przez fireman1014 Zobacz postaDlaczego tak ostro Kolego Moderatorze?
Podajesz przykład 10W40 natomiast Grzes pisał o 10W60. Po prostu zbyt generalnie ująłeś 10W.
W drugiej kwestii już się zgadzacieThe 1st. - EJ9
The 2nd. - ES7
The 3rd. - FD7
The 4th. - CU2
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
Comment
-
Kolejny wątek o oleju się zaczynaProszę przyjmijcie do wiadomości że klasy lepkości to jedno, a rodzaj(syntetyk, półsyntetyk, mineralny) to drugie. Nic więcej nie mam do dodania, jeśli ktoś nie wieży niech zapyta wujka google
Moja ko-Hankahttp://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R
Szerszeń by grzes41gthttps://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
sigpic
Comment
Comment