Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
    Są klucze łańcuchowe, paskowe albo nawet automatyczne.
    https://www.narzedziak.pl/category/w...i-korkow-oleju
    No właśnie nie wiem czy te z taśmą albo te łańcuchowe tam wejdą. Te pierwsze 2 co pokazałeś na samej górze w linku wyglądają dość sensownie...
    W takim razie prośba; jak ktoś sam sobie zmieniał filtr to czym go odkręcał.
    5andman - dużo miałeś zabawy żeby odkręcić tym co pokazałeś na obrazku?

    Comment


    • Nie jest łatwo złapać filtr tym kluczem ale ostatecznie się udało. Najgorsze, że dostęp jest ograniczony i nie zostaje wiele miejsca na ''skok" klucza. Na przyszłość zainwestuje w nasadkowy.

      Jeśli nasadka kosztuje w granicach 50zł to moim zdaniem nie ma się co zastanawiać, zwróci się przy pierwszej wymianie oleju.
      Last edited by 5andman; 02-07-2014, 15:27.

      Comment


      • Zamieszczone przez 5andman Zobacz posta
        Jeśli nasadka kosztuje w granicach 50zł to moim zdaniem nie ma się co zastanawiać, zwróci się przy pierwszej wymianie oleju.
        50? Ja kupiłem taką za kilkanaście zł i sprawdza się doskonale, w dodatku pasuje na filtr w Fiacie brata

        Comment


        • ten klucz co pokazał 5andman w moim przypadku nie sprawdził się w ogóle. Przy poprzedniej wymianie ktoś dokręcił tak filtr, że klucz ślizgał się po filtrze a sam dostęp do filtra nie pozwalał dobrze go założyć. Dopiero jakieś kombinacje z żabką pozwoliły na poluzowanie filtra i odkręcenie.

          Żeby uniknąć sytuacji jaką ja miałem, pamiętajcie, że filtr dokręcamy w rękach, żadnych kluczy i innych narzędzi. Tyle ile mamy pary w rękach i wystarczy (wcześniej oczywiście zwilżamy nową uszczelkę olejem).

          Comment


          • Czytalem ostatnio forum Honda Accord Club Polska, watek olejowy. Ponad 430 stron i straszne parcie w kierunku plukanek i olejow 0w-20. Dodatkowo role "guru" pelni facet sprzedajacy oleje przez internet i to on uwazany jest za najlepszego znawce problemow. Nic merytorycznego wyciagnac sie z tego watku nie da. Wszystkim uzytkownikom, niezaleznie od przebiegu i wczesniej zalewanego oleju, podaje sie jedyna "sluszna" recepte - plukanka i 0w-20 - okreslonych producentow oczywiscie. Dobrze, ze ten watek nie rozwinal sie do skali marketingowego smietnika. Ludzie nie potrafiacy dobrze zrozumiec kart produktow dywaguja o ile lepszy jest 0w-30 od 5w-30 itd, no bo wiadomo, ze jedyny sluszny to 0w-20, ale to w wiekszosci wywoluje groze dla wiekszosci uzytkownikow. Ci co sie decyduja po zaledwie kilkuset kilometrach sa spowrotem na forum, zachwalaja i nawracaja innych grzesznikow na tenze olej. Wszystko to tylko pasuje koledze sprzedajacemu oleje, bo badz co badz, ale the 0w20 full synthetic to troche kosztuja.
            Pozdro.

            Comment


            • Wczoraj zmienilem olej. Faktycznie jest bardzo malo miejsca zeby dobrac sie do filtr oleju kluczem paskowym. Na szczescie miejsca jest dosc by poluzowac filtr. Wczesniej mialem zalany Millers 5w30 Eco i przez 5 tys km dosc mocno zczernial. Wyglada na to, ze bylo co czyscic (auto zalewane wczesniej 10w40 i interwaly co 20 tys. km). Teraz zalalem Petronasa 5w30 FR i tez posiedzi przez okolo 5 tys. km. Wysoki TBN i klasa jakosci SN powinny zapewnic dobre czyszczenie od srodka.
              Dla tych co lubuja sie w organoleptycznych ocenianiu, ktory olej jest lepszy - nie widze roznicy i na Millers'ie i na Petronas'ie silnik pracuje tak samo (nie oczekiwalem niczego innego). Wczesniej uzywalem Millers's ale cena z roku na rok idzie w gore tu gdzie mieszkam, a to przeciez zwykly 5w30 syntetyk grupy III i nie widze powodu by przeplacac. Petronas wszedl teraz na Amazon, wiec mozna dobry olej z pewnego zrodla za dobre pieniadze dostac prosto pod drzwi.
              Pozdro.
              Last edited by walezy; 07-07-2014, 10:19.

              Comment


              • Witajcie,

                mam do Was pytanie odnośnie jaki olej wybrać do Hondy Civic UFO 2006r, z przebiegiem 149tyś km, silnik 1,8 140KM. Z faktur Niemieckich wywnioskowałem że był zalany rok temu w ASO Hondy olejem 10W40 jakiej firmy to nie wiem.. ale jeśli był serwisowany w ASO Hondy to był zalewany olejem "Hondowskim" (?) Tak więc.. jaki olej teraz wybrać? Może być 5W30? Jakiej firmy najlepiej?

                Comment


                • Z bardzo podobnym przebiegiem UFO z tego samego roku z takim samym silnikiem zalany w maju FUCHS Titan GT1 Pro c-3 5W30. Auto pali, silnik nie zatarty, oleju nie ubywa także polecam Bo organoleptycznie stwierdzić konkretnych właściwości przeciętny kowalski nie jest w stanie zauważyć i każdy chwali to co ma

                  Comment


                  • Zamieszczone przez BlackHawk Zobacz posta
                    Może być 5W30? Jakiej firmy najlepiej?
                    Może! to optymalny, czyli najlepszy wybór w naszym klimacie. Firma? - dowolna podam w kolejności przypadkowej: Shell Helix 5W-30, Valvoline Synpower 5W-30, Castrol Edge 5W-30, Mobil1 5W-30. Zaletą tych propozycji jest to że masz to dostępne wszędzie i w każdym miejscu w kraju i Europie gdzie byś się nie ruszył. 10W-40 to stanowczo za gęsty olej do tego silnika ktoś taki zalał, bo nie inwestował, wiedział że będzie sprzedawał auto .
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • Koszty najprawdopodobniej, albo też niestety to jeden z tych egzemplarzy R18, co lubią sobie łyknąć oleju nieco więcej niż przeciętnie... wtedy ASO polecało/zalewało 10W40 (olej wciąż w parametrach zalecanych w instrukcji obsługi) i zakres problemu istotnie się zmniejszał. W skrajnych przypadkach niektórzy lali nawet 10W60 - ale IMO to już olej raczej zdecydowanie nie do tego silnika.

                      Jednak na początek zacząłbym od powrotu do wydaje się chyba "złotego środka" pomiędzy osiągami a bezpieczeństwem dla tego silnika, czyli wspomnianego 5W30, w pełni syntetycznego i przyzwoitej firmy - przedmówca je wymienił; z tej listy jedynie mieszane uczucia miałbym do Castrol EDGE - poczytaj na poprzednich stronach + ryzyko podróbek.
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • A co powiecie na temat oleju FUCHS TITAN GT1 PRO C-2 5W30 ??

                        Ma rekomendację Hondy to powinien być dobry (?)

                        Comment


                        • Zamieszczone przez BlackHawk Zobacz posta
                          A co powiecie na temat oleju FUCHS TITAN GT1 PRO C-2 5W30 ??

                          Ma rekomendację Hondy to powinien być dobry (?)
                          Diesel czy benzyna?

                          Comment


                          • Benzyna

                            Comment


                            • Zamieszczone przez BlackHawk Zobacz posta
                              Benzyna
                              Jesli benzyna to nie potrzebujesz oleju o specyfikacji ACEA C2. Jest rekomendowany do Hondy, bo pewnie z mysla o dieslu z DPF'em. TITAN SUPERSYN F SAE 5W-30 spokojnie starczy.

                              Comment


                              • Aha, ok rozumiem. Czy może wybrać coś z Castrola? Np. Castrol EDGE lub Castrol Edge Professional ?

                                Comment

                                Working...
                                X