Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez BlackHawk Zobacz posta
    Aha, ok rozumiem. Czy może wybrać coś z Castrola? Np. Castrol EDGE lub Castrol Edge Professional ?
    Wybor jest szeroki. Upewnij sie jednak, ze kupujesz produkt oryginalny. Duzo podrobek Castrola i nietylko (Motul) krazy po Polsce. Odradzam alegro itp, lepiej wejsc na polska stronke producenta i poszukac w ich wyszukiwarce sklepu w twoim miescie lub internecie. Np. Valvoline Polska ma taki sklep (nie jestem zwiazany z firma, sugeruje bo brat uzywa valvo i w ten sposob znalazl sklep).

    Comment


    • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      sorry ale kompletnie się nie zgodzę z opinią że A1/B1 / A5/B5 nadają sie do silnika R-ki ....??? nie , niejadaną się ! To parametry olejów tzw. "enegry" "eco" ...czyli do konstrukcji najnowszych spełniających najwyższe wymagania emisji spalin.
      R-ka Grzesia nie wymaga oleju "eko energy" ba, jest wysoce niezalecany! jego zadaniem nie jest ochrona silnika! - jego zadaniem jest ochrona środowiska a to jest w sprzeczności z ochroną silnika gdyż go nie chroni! ...nie chroni go tak jak to robi 10W-60.
      To m.in z tego powodu zaprzestano produkcji R-ki w specyfikacji wolnossącej.
      TBN tez nie ma większego znaczenia.
      W kwestii wymiany owszem po 10tys można rozważyć wymianę jeśli wykorzystane bywały często w pełni własności oleju .
      Info o Hurtowni na pw.
      Ten post byl skierowany do @Blackhawk, ktory to chcial do swego auta zalac 5w30 C2. Odradzilem, mowiac, ze do benzyny lepsze sa A1/A5. On tez ma R-ke?

      Natomiast co do R-ki Grzesia - pozostane przy swojej opini. Nie ma sensu lac 10w60, bo po pierwsze jest to zbyt lepki olej do tego silnika. Po drugie znam ludzi zwiazanych z marka Subaru (mechanicy i rajdowcy), ktorzy do Imprez 2.5 STI zalewaja 5w40, dopiero do modyfikowanych silnikow 450km+ leja 5w50, no ale te maszyny jezdza w rajdach. Sa to maszyny z turbinami o wysokiej mocy. Sa to ludzie, ktorzy niejeden silnik rozebrali, naprawili i spowrotem zlozyli do kupy. W mojej opini 5w40 jest najlepszym rozwiazaniem do R-ki. 10w60 nataje sie do takich maszyn jak BMW M5 - inne pasowania, zgola inna moc.

      Co do allegro, wyrazilem tylko swoja osobista opinie. Jesli juz kupowac przez internet to u rekomendowanych przez producenta oleju sprzedawcow.

      Comment


      • Jestem świeżo po trasie tam i z powrotem do Bułgarii, łącznie ponad 3000 km. Olej zmieniałem przed samym wyjazdem. Ostateczne wlałem Motul 8100 ECO-NERGY 0W-30. Spalanie na tej trasie: wg komputera 6,4l/100km, rzeczywiste: 7l/100km (suma litrów z faktur przez dokładną ilość km). Nie mam lekkiej nogi więc jestem bardziej niż zadowolony z takiej średniej, tym bardziej że jazda całą drogę z włączoną klimą. Do oleju nie mam najmniejszych zastrzeżeń. Wcześniej miałem wlany Shell Helix 5W30, żadnych różnic w dynamice czy to na plus czy na minus nie odczułem.

        Comment


        • A ja zalalem dzisiaj olej MPM 5W30 Premium Synthetic ESP do Civica Ufo 1.8 i vtec 2006 rok. Samochod ma przejechane 190tys. Km I chodzi jak zegarek. Mialem do czynienia z tym olejem w Accordzie 2.0 i vtec type S z 2007 roku. Olej malo znany ale godny uwagi. Firma Holenderska. Wchodzi na rynek w Irlandii tu gdzie mieszkam. Powiem tak. Widzialem jak wyglada po 10 tys w Accordzie. Silnik na nim cicho pracuje. I zdejmowalem pokrywe do regulacjii zaworow. Wszystko fajnie koloru troszke ciemniejszego zlotego. I jeden z najlepszych mechanikow w okolicy takze go poleca. Tak wiec z mojego doswiadczenia a takze czyjegos polecam ten olej. I nie jest to reklama.Odezwe sie za jakis czas jak zrobie kilka tys. I powiem jak z poborem tego oleju.

          Comment


          • W PL MPM to dostępne są tylko produkty AGD . Olej spełnia wymagania producenta, wiec nie ma żadnego problemu by go stosować.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Zamieszczone przez schamrock Zobacz posta
              A ja zalalem dzisiaj olej MPM 5W30 Premium Synthetic ESP do Civica Ufo 1.8 i vtec 2006 rok. Samochod ma przejechane 190tys. Km I chodzi jak zegarek. Mialem do czynienia z tym olejem w Accordzie 2.0 i vtec type S z 2007 roku. Olej malo znany ale godny uwagi. Firma Holenderska. Wchodzi na rynek w Irlandii tu gdzie mieszkam. Powiem tak. Widzialem jak wyglada po 10 tys w Accordzie. Silnik na nim cicho pracuje. I zdejmowalem pokrywe do regulacjii zaworow. Wszystko fajnie koloru troszke ciemniejszego zlotego. I jeden z najlepszych mechanikow w okolicy takze go poleca. Tak wiec z mojego doswiadczenia a takze czyjegos polecam ten olej. I nie jest to reklama.Odezwe sie za jakis czas jak zrobie kilka tys. I powiem jak z poborem tego oleju.
              A co to,reklama nowego produktu?

              Comment


              • Zagladnalem na forum I widze ze jestem oskarzony o reklamowanie produktu. Juz ktorys raz. Nie mam nic wspolnego z ta firma. Poprostu po przeczytaniu ogromnej ilosci stron na temat roznych rodzajow oleji silnikowych. Rozlozylem rece. Jeden ze sklepow z czesciami w okolicy gdzie mieszkam sprzedaje ten olej od kilku lat. Tak wiec postanowilem zaufac panom ktorzy mi ten olej polecili podczas gdy kupowalem filtry do Accorda mojego poprzedniego auta. I jestem zadowolony do tej pory. Civic na nim teraz jezdzi I jest git. Mowilem juz wczesniej wam takze o jednym z najlepszych mechanikow tu u nas w okolicy ktory traci zaufanie do reklamowanych oleji I stawia na ta nowa marke. Za niedlugo robie zawory w civicu tak wiec sobie zobacze jak tam w srodku. Prosze chlopaki dajcie juz poprostu spokuj z oskarzaniem o reklame. Chce tak jak wy wydluzyc zywotnosc mojego silnika do maximum. I tak na boku Uwielbiam samochody z ogromnymi przebiegami ktore cykaja jak zegarki. Pozdrowienia...

                Comment


                • Sam pewnie rozumiesz że forum to znakomite pole do nadużyć w imię własnych interesów i musimy być bardzo czujni by uniknąć takich sytuacji.
                  Nie tolerujemy lobbowania produktów, ciężko wyczuć czy to szczere intencje użytkownika czy cwaniactwo handlowca.
                  Z chęcią zobaczę fotki z remontu zaworów które będziesz robić u siebie.
                  Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                  Comment


                  • Super. Zrobie zdjecia. Czekam teraz tylko na przesylke klucza do regulowania zaworow ten orginalny hondy. Wiem ze mozna zrobic to latwo I bez tego bo robilem w Accordzie zadna filozofia ale zobaczymy czy ten klucz ulatwia sprawe. I jutro odbieram klucz dynanometryczny. Zaraz ktos powie do czego. Wlasnie do pokrywy zaworow. Nie chce na wyczucie jak ostatnio. 10 NM I bez strachu. Troche odbiegam od tematu. Przepraszam. Beda zdjecia obiecuje....

                    Mowiac bede robil zawory mam na mysli regulacje..
                    Last edited by rambo7; 01-12-2014, 08:11. Powód: edit.

                    Comment


                    • Olej i filtry do wymiany .

                      Witam nie wiem czy tutaj mam o to pisać ale mniejsza z tym ;p Mam pytanie kupiłem moją Honde gdy miała przejechane 32608 km i była zalana olejem Liqui Moly Super Leichtlauf 10W-40. Przy 36000 tyś. założyłem instalacje gazową i Honda śmiga elegancko ale mam pytanie teraz mam przejechane 40206 tyś km i chce wymienić właśnie olej i filtry . Co do oleju mam zamiar kupić Motul 8100 eco-nergy 0W30 , czy waszym zdaniem jest odpowiedni ? a co do filtrów to nie moge znaleźć filtra paliwa ...?

                      Honda jest z 2011 roku i ma silnik benzynowy 1.8 i-Vtec 140 km .

                      z góry dzięki za odpowiedź
                      pozdrawiam
                      Last edited by markow71; 24-02-2015, 22:23.

                      Comment


                      • Olej jakiej by nie był firmy o klasie 10W to półsyntetyk czyli.... stary był nieodpowiedni. Oleje 0W i 5W to syntetyki i takie powinny być lane do tego silnika. A o filtrze paliwa to tu tomy o nim napisano więc poszukaj, a przy okazji przeczytaj nasz regulamin

                        Comment


                        • Zamieszczone przez fireman1014 Zobacz posta
                          Olej jakiej by nie był firmy o klasie 10W to półsyntetyk czyli.... stary był nieodpowiedni. Oleje 0W i 5W to syntetyki i takie powinny być lane do tego silnika. A o filtrze paliwa to tu tomy o nim napisano więc poszukaj, a przy okazji przeczytaj nasz regulamin
                          Wierutna bzdura, olej o oznaczeniu 10W równie dobrze może być syntetykiem jak i półsyntetykiem(10W;5W;0W to tylko klasy lepkości), wszystko zależy od oleju. Moje auto jeździło na 10W60 (Castrol Edge)który był pełnym syntetykiem.

                          Jednak faktycznie w naszym klimacie jest polecany 0W bądź 5W I taki też Ci zalecam nalać. Jak pisałem wcześniej moje auto jak kupiłem jeździło na 10W60 i również zmieniłem na 5W Co do firmy oleju się nie wypowiadam bo ilu ludzi tyle opinii, chcesz lać Motul dobry olej, ja używam Mobila
                          Last edited by grzes41gt; 25-02-2015, 16:32.
                          Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                          Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                          sigpic

                          Comment


                          • Dlaczego tak ostro Kolego Moderatorze?
                            informację o oleju można zaczerpnąć tu https://liquimoly.strefamarek.allegr...10w-40-5l.html. "Synthese technology" znaczy tyle samo co HD Ready, czyli ani to pełny syntetyk ani pełne HD. Może castrol robi syntetyczne oleje o klasie lepkości 10 (wyjątki potwierdzają regułę - tak mówi porzekadło), jednak u większości producentów syntetyki mają lepkość do 5
                            Po to m. inn wymyślono syntetyki aby były "rzadkie" zimą i zachowywały wysokie parametry smarowania cały rok. Syntetyk o lepkości 10 to jakiś specyfik zagęszczany może dla silników wyczynowych, luźno pasowanych aby te silniki nie brały dużo oleju, lub dla pojazdów używanych w okolicach Równika. Myślę, że silnik 1,8 Hondy w naszych szerokościach geograf. bardziej będzie się "cieszył" z rzadszego syntetycznego oleju o klasie lepkości 0 do 5 niż z zagęszczonego syntetyku o klasie lepkości 10.
                            Może poprzedni właściciel Hondy kol. @mecenasika celowo lał olej 10W40 bo jego silnik lubił "pić olej" Oby nie!!, bo inaczej po zmianie olelu na 0 lub 5W to dopiero może piiiććć.
                            Do drugiej części postu nie mam uwag. bo tu się zgadzamy, ale patrz wyżej..

                            Comment


                            • Zamieszczone przez fireman1014 Zobacz posta
                              Dlaczego tak ostro Kolego Moderatorze?
                              Nic to nie jest ostro

                              Podajesz przykład 10W40 natomiast Grzes pisał o 10W60. Po prostu zbyt generalnie ująłeś 10W.

                              W drugiej kwestii już się zgadzacie
                              The 1st. - EJ9
                              The 2nd. - ES7
                              The 3rd. - FD7
                              The 4th. - CU2
                              ------------------------------------------------------------------

                              ------------------------------------------------------------------

                              Comment


                              • Kolejny wątek o oleju się zaczyna Proszę przyjmijcie do wiadomości że klasy lepkości to jedno, a rodzaj(syntetyk, półsyntetyk, mineralny) to drugie. Nic więcej nie mam do dodania, jeśli ktoś nie wieży niech zapyta wujka google
                                Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                                Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X