Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez krzych_u Zobacz posta
    Jaki olej polecacie "do miasta"? Do pracy mam około 8km w jedną stronę, zimą silnik może być nie do grzany? Będą się zdarzać okazyjnie dłuższe trasy.
    Cóż.. ja bym Ci polecił, ze swojego doświadczenia, olej 0W30 ACEA A3, będzie idealny do tych warunków o których piszesz. W trasach spokojnie da radę, ostatnio leciałem na swoim LM 0W30 autostradą kilkadziesiat km z pędk. 140-160km/h, silniczek tylko pykał, zero ubytku oleju temp. zewnętrzna 30st.C.
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • Zamieszczone przez krzych_u Zobacz posta
      Witam,
      Region to Pomorze, Słupsk /Ustka. Duża wilgotność w ciągu roku. O silniku nie napisałem, 1.8 benzyna.

      Wysłane z mojego C1-U02 przy użyciu Tapatalka
      A, 1,8. Zmień sobie w opisie bo tam masz 1,4.

      Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
      Cóż.. ja bym Ci polecił, ze swojego doświadczenia, olej 0W30 ACEA A3, będzie idealny do tych warunków o których piszesz. W trasach spokojnie da radę, ostatnio leciałem na swoim LM 0W30 autostradą kilkadziesiat km z pędk. 140-160km/h, silniczek tylko pykał, zero ubytku oleju temp. zewnętrzna 30st.C.
      Ale ma sens, żeby kolega wydawał (nieco) więcej kasy? W sumie mrozów u siebie nie uświadczy. 5/30 byłby równie dobry a tańszy i większy wybór. Byle tylko syntetyk a nie na bazie syntetycznej.

      Comment


      • biorąc pod uwagę krzych_u że, krótkie odcinki, a nawet bardzo krótkie, klimat umiarkowany nie ma tęgich zim na wybrzeżu, raz na jakiś czas wyjazd, to wybrałbym SAE 0W-30, lub 5W-30, takie SAE pozwoli silnikowi łatwiej pracować w zimę a w lato też wytrzyma. ACEA A3 nie jest koniecznością tu sprawdził by sie też A5 z uwagi na właśnie krótkie odcinki i częste uruchamianie silnika.
        Masz wybór: SAE 5W-30 ACEA A3 lub A5. TO będzie w dobrej cenie. Olej 0W-30 z A3 lub A5 będzie droższy.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          biorąc pod uwagę krzych_u że, krótkie odcinki, a nawet bardzo krótkie, klimat umiarkowany nie ma tęgich zim na wybrzeżu, raz na jakiś czas wyjazd, to wybrałbym SAE 0W-30, lub 5W-30, takie SAE pozwoli silnikowi łatwiej pracować w zimę a w lato też wytrzyma. ACEA A3 nie jest koniecznością tu sprawdził by sie też A5 z uwagi na właśnie krótkie odcinki i częste uruchamianie silnika.
          Masz wybór: SAE 5W-30 ACEA A3 lub A5. TO będzie w dobrej cenie. Olej 0W-30 z A3 lub A5 będzie droższy.
          Co powiecie na :
          Motul 8100 Eco-nergy 0W30 5L. - 200,5zl strona filtrytotu - czy sklep słaby?
          Ewentualnie: AMSOIL SIGNATURE SERIES 100% SYNTHETIC 0W-30 3,8L - tylko gdzie kupić oryginał?
          Last edited by krzych_u; 11-08-2018, 15:37.

          Comment


          • Amsoil to takie oleje trochę.... hm.... na naszym forum podejrzane Producent nie poddał się żadnym testom, poczytaj o tym jak chcesz, jest kilka wątków. Nawet dziś i wczoraj było pisane. Niby gwarancji już nie masz ale.... Motul jest OK ale po co Ci bańka 5 litrów? Jeśli silnik nie bierze oleju to wyrzucasz 40 zł psu w gardło. Potrzebujesz 4 litrów. Zobacz jakiego Mobila, LM, Shella, Revenola.... Dużo tego. Lepiej coś pewniejszego niż Amsoil i mniejszego niż Motul
            Filtrytotu jest OK, ale trzeba ich pilnować z wysyłką bo mają bałagan w magazynie i czasami trzeba się upomnieć o wysyłkę. Towar jest OK.

            Comment


            • To wezmę LIQUI MOLYSPECIAL TEC V 0W30 (1 litr) za 41.34zl /L x4

              Comment


              • Ja jeżdze na Neste City Pro 0W30 i śmiało polecam.

                Comment


                • Ale to energooszczedna baza syntetyczna z technologiami wzbogacającymi. Nie mówię że zły ale ja sobie bym wybrał coś syntetycznego full?
                  I nie spiesz się jak nie musisz. Ja szukałem kilka dni po necie i forum

                  Comment


                  • Sprawdzony, tani, zalewany do Civiców od lat - Shell Helix Ultra 5W-30 ACEA A3.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                      Sprawdzony, tani, zalewany do Civiców od lat - Shell Helix Ultra 5W-30 ACEA A3.
                      O no dokładnie. Nie ma co się spinać na wodotryski a i banieczka 4 litry ma. Tylko żeby nie kupić C3 bo łatwo o błąd.

                      Comment


                      • Teraz wzielem na próbe Mannol Energy Formula JP 5W30 dedykowany do japoncow vtecow i innych skosnookich wynalazkow. Zobaczymy czy poczuje roznice miedzy hondowskim dedykowanym

                        Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

                        Comment


                        • Sprawdzony, tani, zalewany do Civiców od lat - Shell Helix Ultra 5W-30 ACEA A3.
                          kiedyś jak ASO miało umowę z Shellem to lali shella i na ramkach pod rejestrację też było tam jego logo.
                          Teraz wzielem na próbe Mannol Energy Formula JP 5W30
                          Różnica będzie taka, że będziesz mieć więcej kasy na paliwo lub na drugą bańkę oleju
                          Ja ostatnio jeżdżę na mannolu większość to hydrokraki (czyli to co oferuje jak na razie większość producentów i pisze na bańkach syntetyczny...) ale niczego im nie brakuje a cena śmieszna, tylko Mannol elite 5W40 to jest syntetyk ale czy 100% to raczej nie ma co sprawdzać bo na bank nie jest wg kart produktu, Ja używam do hondy 5W50 stahlsynth i śmiga elegancko, na upały jak znalazł. I tak go zmieniam sezonowo także olej zawsze czysty i nie zużyty. Rodzime produkty też robią robotę: specol czy revline, i nie ma się co spuszczać w tematach olejowych tylko odpowiednio często wymieniać wraz z filtrem i tyle, silniki benzynowe bez doładowania nie mają ciężko. Spełnia API:SL i ACEA A3 można śmigać.
                          1.jpg
                          Last edited by rat4; 13-08-2018, 11:00.
                          4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                          Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                          https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                          Comment


                          • Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
                            Ja używam do hondy 5W50 stahlsynth i śmiga elegancko, na upały jak znalazł.
                            Co się stało, że zmieniłeś z 5W20 na 5W50? Zacząłeś jeździć oesy w rajdach? Piszę to bez jakichkolwiek złośliwości, po prostu jestem ciekaw jakie warunki zmusiły Cię do takiego przeskoku.

                            Comment


                            • Czytam że kilka osób stosuje tutaj olej z Shella. Mój mechanik też go poleca. Warto zainwestować?? Jest jakaś różnica pomiędzy shellem a innym olejem??

                              Comment


                              • Przede wszystkim tak, cenowo praktycznie nie ma różnicy przy bańce 4l jest to kwota +/- 10 zł od olejów innych podobnych, popularnych marek. Natomiast faktycznie na pewno żadnej różnicy nie poczujesz jak zalejesz oryginalny olej podobnego producenta o podobnych parametrach.
                                Ja wybrałem Shell bo wiem, że taki był lany wcześniej do mojej Hondy, taki był lany w ASO (co jak wynika z tego co napisał ktoś wyżej nie z jego jakości, a z umowy Shell z ASO) i wiem że sporo ludzi go zalewa, więc i ja jestem spokojniejszy mając w silniku to co stosowało/stosuje ASO.

                                Comment

                                Working...
                                X