Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jak już to ja bym brał EE ECO 5w30 - to samo ale z Nanodrive.
    Zrobiłem na tym oleju 3 wymiany (wymieniam co 10.000km). Nie oszczędzałem silnika (jak trzeba to i 7000rpm bywa na obrotomierzu).
    Pobór oleju zerowy.

    Jednak biorąc pod uwagę mój styl jazdy zmieniłem na TRIDENT 5w40 A3. A następny będzie MOBIL 0w40 A3.

    Te Millersy nie są warte swojej ceny. To są zwykłe hydrokraki o przeciętnych parametrach ale cenę mają jak za zboże.
    Kosztują po 170zł-190zł a parametry mają jak oleje po 100zł. Dlatego rezygnuję z Millersa.
    Last edited by bartekos; 23-04-2018, 16:52.
    Moje FD7

    Comment


    • Zamieszczone przez bartekos Zobacz posta
      To są zwykłe hydrokraki o przeciętnych parametrach ale cenę mają jak za zboże.
      Z tego co mi wiadomo, nie są to hydraki ale oleje full synthethic.
      Mój czarny 8gen

      Comment


      • Niestety, zwykle hydrokraki. Poczytaj szczegółowe karty produktów. Zapytaj w centrali Millersa w Anglii. nawet tam nie kryją tej informacji. Eco 5w30 ani trident nie mają w składzie estrów ani pao. Zwykły hc.
        Last edited by bartekos; 23-04-2018, 18:24.
        Moje FD7

        Comment


        • Honda nie ranguje olei na HC / Full / Semi itd. Nie ma na ten temat wymagań, to istnieje wyłącznie w sferze dyskusji olejowych, jak ktoś ma obsesję olejową to może lać Full ale nie musi, Honda nie stawia w tej kwestii żadnych wymagań. W jednym z tematów było to poruszane nawet otrzymał jeden z forumowiczów informację z Honda Polska że 0W-20 jest olejem mineralnym przez niektórych nazywany jako "jedyny".
          Wracając do powyższego, podejście bartekosa jest warte uwagi, i skoro już tak jestem ciągnięty za język to za 1000km wymieniam na:
          Zamieszczone przez bartekos Zobacz posta
          A następny będzie MOBIL 0w40 A3.
          pierwszy raz z SAE 5W schodzę na 0W, ale, ale jest to jeden z nielicznych olei popularnych i dostępnych od ręki w dobrej cenie przy tym full syntetyk i do tego z nieco wyższym TBN.
          Jest następcą oleju MOBIL1 Turbodiesel 0w40. Do tej pory ten olej był sygnowany jako "pod diesla" /nie mylić do diesla/, tylko pod diesla. Obecnie tej etykiety "turbodiesel" nie będzie ale skład oleju zostaje ten sam.
          Polityka firmy Mobil1 będzie teraz uniwersalna i będzie on się nazywał MOBIL1 0w40 A3/B4. Dlaczego? dlatego że jest to olej (i był) przeznaczony do samochodów osobowych. A i B już i tak wcześniej sugerowało że to olej do ZS i SI ale ludzi odstraszało "turbodiesel" a jasne jest (nie dla wszystkich) że skład olei do diesli musi być nieco bogatszy, mocniejszy, a szczególnie ważne jest pochłanianie sadzy, czyli oczyszczanie silnika, stąd wyższy TBN. Należy zatem oczekiwać i spodziewać się samych zalet.
          Olej o tak szerokim zakresie SAE i takim ACEA jest olejem "do wszystkiego". Można oszczędzać paliwo, bez problemu chroni katalizatory benzyniaków i diesli bez DPF i nadaje się do ostrej jazdy nawet w lato. Nie kupowałem go bo do tej pory był drogi pod 185zł za 4 litry, wczoraj w hurtowni Lucart widziałem go za 145zł gdzie Shell przeciętnie to 125zł.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • Zamieszczone przez bartekos Zobacz posta
            J

            Te Millersy nie są warte swojej ceny. To są zwykłe hydrokraki o przeciętnych parametrach ale cenę mają jak za zboże.
            Kosztują po 170zł-190zł a parametry mają jak oleje po 100zł. Dlatego rezygnuję z Millersa.
            A jaki jest Motul 8100 Eco-nergy 0W30 A5/B5 jakim zalałem CR-V? O którym dokładnie Mobilu 0w40 piszesz, że lepszy niż te oleje niby z wyższej półki?

            Comment


            • jaki jest:
              Zamieszczone przez kaliope Zobacz posta
              Motul 8100 Eco-nergy 0W30 A5/B5
              no to jest bardzo dobry olej Eko energy do uzyskiwania odpowiednich wyników spalania.
              Zamieszczone przez kaliope Zobacz posta
              O którym dokładnie Mobilu 0w40 piszesz
              Mobil1 NEW LIFE 0W-40 ACEA A3/B4.

              Zamieszczone przez kaliope Zobacz posta
              że lepszy niż te oleje niby z wyższej półki?
              tu jest klu sprawy. Musisz być precyzyjny ... co masz na myśli? o jaką lepszość pytasz???
              Jeden i drugi to całkowicie różne oleje. W jaki sposób chcesz porównać te oleje ??? co niby lepsze ma być? skoro one spełniają całkowicie inne wymagania?
              Motul będzie lepszy w oszczędzaniu paliwa a Mobil będzie lepszy w ochronie silnika.
              Jeśli będzie mi zależeć na wydatkach na paliwo to Motul w tym zestawieniu lepszy. O to chodzi?

              Zamieszczone przez kaliope Zobacz posta
              O którym dokładnie Mobilu 0w40 piszesz, że lepszy niż te oleje niby z wyższej półki?
              to jest za przeproszeniem bełkot.
              Są i lepsze i z wyższej półki i gorsze oleje Eko Energy.
              Są i lepsze i z wyższej półki i gorsze oleje protection.
              Jeśli pytasz o Mobila to o które kryteria lepszości Tobie chodzi w tym zestawieniu? / całe #951 wpisów o tym piszemy w kółko, i dalej czarna magia/.
              Last edited by rambo7; 24-04-2018, 08:56.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • 1. Ale po czym wiadomo, że ten Mobil lepiej smaruje a mój Motul mocniej oszczedza paliwo? Które parametry o tym mówią?

                2. Kolega pisał, że ten Millers to nie pełny syntetyk tylko hydrykrakowany, że oszukują. Które paramtery w karcie mówią o tym? Mój Motul Eco-nergy jest jaki?

                Comment


                • Jak chcesz robić dochodzenie to trzeba czytać kary MSDS od każdego oleju. Tam są ciekawe informacje. Dla mobila FS 0w40 producent podaje info o syntetycznej bazie. Również kod odpadu 13.02.06 wskazuje na syntetyk. Natomiast w karcie msds do Millersa ee Eco 5w30 producent podaje "baza olejowa nieokreślona". A co do pierwszego pytania to poczytaj o roznicach miedzy ACEA A3 a ACEA A5.
                  Moje FD7

                  Comment


                  • Zamieszczone przez bartekos Zobacz posta
                    J poczytaj o roznicach miedzy ACEA A3 a ACEA A5.
                    Czytam i nie widzę gdzie jest napisane, że A3 lepiej smaruje od A5

                    Comment


                    • Zamieszczone przez kaliope Zobacz posta
                      Czytam i nie widzę gdzie jest napisane, że A3 lepiej smaruje od A5
                      jest ciężko,... a gdzie pisaliśmy że któryś smaruje lepiej od drugiego ... skąd to wziąłeś??? ... całe prawie 1000 wpisów (tylko w tym wątku. a wątków jest 67) jest o tym, powtarzamy się.
                      Nie rozumiesz że każdy olej smaruje bardzo dobrze? każdy.
                      Każdy olej jest najlepszy jeśli jest zastosowany zgodnie z przeznaczeniem, czy rozumiesz to? bo z kontekstu zadanych pytań nie rozumiesz.
                      Zadaj sobie pytanie po co wprowadzony te Normy? ...czy na tym etapie pojmowania sprawy, rozumiesz po co i dla czego wprowadzony różnicowanie A3. A5. A1. ???
                      Czy możesz sobie wyobrazić że każdy z tej grupy smaruje zajebiście? (myślę że tak).
                      A czy możesz sobie wyobrazić że każdy z tej grypy jest najlepszy w tym do czego został zaprojektowany?
                      A czy możesz sobie wyobrazić że nie ma oleju "trzy w jednym"?
                      Zamieszczone przez kaliope Zobacz posta
                      1. Ale po czym wiadomo, że ten Mobil lepiej smaruje a mój Motul mocniej oszczedza paliwo? Które parametry o tym mówią?
                      (tutaj bez obrazy bo 90% użytkowników w to nie wnika) dla takiego użytkownika który nie musi wnikać (np. ja nie wnikam) kieruję się tym co proponuje mi Rynek olejowy trzymając się kryteriów Producenta - Hondy.
                      W każdej instrukcji obsługi Honda proponuje: Instrukcja Obsługi Honda Civic - Oleje zalecane IX-gen, X-gen, R-Type: FK2, FK8.
                      - zauważyłeś że w odniesieniu do Norm nie ma tam mowy na temat lepszego i gorszego smarowania? To po co o tym gadać? Każdy olej z każdej Normy smaruje zajebiście jeśli użytkujemy silnik odpowiednio do wybranego oleju.
                      Podajesz jakieś skany z skądś, czy wiesz co tam napisano?
                      Zamieszczone przez kaliope Zobacz posta
                      Czytam i nie widzę gdzie jest napisane, że A3 lepiej smaruje od A5
                      no bo czytać po polsku jest warunkiem koniecznym, ale niewystarczającym. Trzeba rozumieć co tam pisze.
                      Dla wielu jak TY, musi być napisane jak dla dzieci. W nomenklaturze technicznej używa się standaryzowanych pojęć i pisze tam jak byk który olej smaruje lepiej, tylko Ty tego nie widzisz, "bo musi być napisane" a napisane jest dokładnie i precyzyjnie.
                      Posiadając wiedzę na poziomie podstawowym widać po Wymaganiach - parametrach że w skrajnych warunkach, olej do oszczędzania paliwa nie nadaje się do warunków rajdu.
                      Zamieszczone przez kaliope Zobacz posta
                      Kolega pisał, że ten Millers to nie pełny syntetyk tylko hydrykrakowany, że oszukują.
                      pisałem Honda nie stawia wymagań w kwestii bazy olejowej.
                      Zamieszczone przez kaliope Zobacz posta
                      Które paramtery w karcie mówią o tym?
                      nie ma to znaczenia. Mówi o tym Karta Charakterystyki.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • Jak już Kolega wlepił ten obrazek norm, to na pewno zauważył przy specyfikacji ACEA A3 - "dla silników o ciężkich warunków pracy". Przy A5 tego nie ma. Mi by to np. dało już do myślenia.. o co "come on".. nie mówiąc już o wpływie niskiej czy wysokiej lepkości na trwałość filmu olejowego.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • ...dlatego umieć czytać nie wystarczy. Normy kolejne powstają bo wymagania środowiskowe się zmieniają szczególnie dotyczy to Europy.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            Nie rozumiesz że każdy olej smaruje bardzo dobrze?
                            …..czy rozumiesz to? bo z kontekstu zadanych pytań nie rozumiesz.
                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            ...dlatego umieć czytać nie wystarczy.
                            Rambo cały czas piszesz z sarkazmem próbujesz się wywyższyć a mnie poniżyć. Musisz być mega dumny siebie. Można Cię cenić za wiedzę ale poraża mnie Twoja pycha. Otóż umiem czytać między wierszami i to właśnie Ty powiedziałaś miedzy wierszami, że Mobil będzie lepiej smarować w tym zdaniu:
                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            Motul będzie lepszy w oszczędzaniu paliwa a Mobil będzie lepszy w ochronie silnika.
                            .
                            Ale ja jestem głupi a Ty mądry i co innego miałeś na myśli a ja po prostu nie umiem czytać ze zrozumieniem, bo ochrona silnika a smarowanie nie mają NIC ze sobą wspólnego

                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            Nie rozumiesz że każdy olej smaruje bardzo dobrze?
                            Dziękuję za cenną radę.


                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            Dla wielu jak TY, musi być napisane jak dla dzieci.
                            Czuję się 'malućki' przy Tobie.
                            Last edited by kaliope; 25-04-2018, 18:20.

                            Comment


                            • za bardzo emocjonalnie, ja wiem wątek jest długi i przebrnąć jest trudno, dlatego co jakiś czas mielimy temat o sprawy elementarne.
                              takie zarzuty mi już stawiano, jestem już przyzwyczajony, jak byś mnie znał to byś wiedział że tak nie jest. Może to wynika z tego że o olejach to piszemy od lat w kółko to samo. Jak wspominałem nie chodzi o mnie. Chodzi o Ciebie. Fakt nie umiem pisać aby nie brzmiało to sarkastycznie szczególnie wtedy gdy pisane było wielokrotnie to samo, po prostu jest mi trudno, mogę jedynie szczerze przeprosić za formę.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • rambo7 ma taki styl pisania. Jest emocjonalny i można to odebrać osobiście. Kto dłużej tu jest wie, że rambo7 jest bardzo pomocny, jedynie przy wątkach olejowych włącza opcję krucjaty. Nie bierz tego do siebie. Odrobina dystansu i jest spoko

                                @rambo7 Moim zdaniem robisz postępy, napisałeś już prostą instrukcje o olejach. I tylko czasami jak czytam Ciebie, to czuję, że łapki Ci opadają jak po raz kolejny tłumaczysz to samo.

                                Comment

                                Working...
                                X