Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Witam
    poradzicie??...Mam dwa pytania:
    Silnik w pełni sprawny, przebieg 120 kkm, ubytków nie stwierdzam i nic nie dolewam między wymianami oleju, odcinki krótkie i miejskie, wymiana oleju co 7-10 kkm, filtr oleju OEM
    1. Czy przy przejściu z oleju 5w40 A3 danego producenta na 0w40 A3 innego producenta zaleca się robić płukankę silnika??..bo przechodzę z LM synthoil 5w40 na shell helix ultra 0w40
    2. Czy w związku z przejściem z oleju opartego na PAO jw. na olej o bazie GTL jw. mam się spodziewać jakiś przykrych niespodzianek typu: pobór oleju, klepanie zaworów na zimnym itp??
    Dzięki za porady
    dareq

    Comment


    • Chcesz robić płukankę w dobrym i sprawnym silniku???? A dlaczego niby? Jak jest powód? Ja mam co prawda nalatane dużo mniej, bo auto prawie nowe i przeszedłem właśnie drogę OEM 0/20 - LM Synthoil 5/40 A3 - Motul Xmax 0/40 A3. Nic się nie dzieje, żadnego klekotania, poboru itd. Jest nieco lżej i ciszej. Masz nalatane na silniku R18 120 000 i wymieniasz olej co 10.000? No i super. Ten silnik dopiero zaczyna pracować porządnie Przed nim jeszcze jakieś 300.000 ponoć. Nie psuj go płukankami. To nie lewatywa

      Comment


      • Zamieszczone przez dareq Zobacz posta
        Witam
        poradzicie??...Mam dwa pytania:
        Silnik w pełni sprawny, przebieg 120 kkm, ubytków nie stwierdzam i nic nie dolewam między wymianami oleju, odcinki krótkie i miejskie, wymiana oleju co 7-10 kkm, filtr oleju OEM
        1. Czy przy przejściu z oleju 5w40 A3 danego producenta na 0w40 A3 innego producenta zaleca się robić płukankę silnika??..bo przechodzę z LM synthoil 5w40 na shell helix ultra 0w40
        2. Czy w związku z przejściem z oleju opartego na PAO jw. na olej o bazie GTL jw. mam się spodziewać jakiś przykrych niespodzianek typu: pobór oleju, klepanie zaworów na zimnym itp??
        Dzięki za porady
        dareq
        Lepiej pozostań przy tym samym sae i jeżeli ci zależy na oliwieo super mega parametrach to polecam ravenol(ostatnio bardzo popularny na forum) o parametrach tańszych 0w40:
        RAVENOL VollSynth Turbo VST SAE 5W-40 ist ein PAO (Polyalphaolefin) basiertes, vollsynthetisches Motorenöl mit spezieller USVO® und bewährter CleanSynto® T...

        A jeżeli zdecydujesz się na 0w40 to bez płukanki, no chyba że używałeś wcześniej i bez negatywnych oznak.

        Comment


        • Ja nie wiem... Jakaś moda na te płukanki. Silnik z niewielkim przebiegiem - zwłaszcza jak na R18, zalewany jak widać dobrymi olejami, wymienianymi wg instrukcji - co 10.000 bo ciężkie warunki. Co ta płukanka ma dać? Jakie pozytywne lub negatywne oznaki może przynieść? Nagar i szlam wypłucze? Przy tych olejach i przy takich interwałach wymiany? Pewnie, można zrobić. Nikt nie zabroni. Ale po co.

          Comment


          • Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
            300.000 ponoć.
            Ja słyszałem że conajmniej 800.000 ponoć.

            Comment


            • Dla tych, co chcą coś płukać-tak wygląda głowica po 200k. Na krzywkach nie da się wyczuć palcami zużycia.
              Przy okazji widać, jaki piach zbiera się na krawędziach po zdjęciu pokrywy zaworów (a dbam o czystość komory silnika)-ciekawe czy w aso tak misternie przed regulacją najpierw oczyszczają krawędzie. Dlatego cieszę się, że już sam robię sobie regulację i polecam każdemu.

              Comment


              • Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
                Chcesz robić płukankę w dobrym i sprawnym silniku???? A dlaczego niby? Jak jest powód? Ja mam co prawda nalatane dużo mniej, bo auto prawie nowe i przeszedłem właśnie drogę OEM 0/20 - LM Synthoil 5/40 A3 - Motul Xmax 0/40 A3. Nic się nie dzieje, żadnego klekotania, poboru itd. Jest nieco lżej i ciszej. Masz nalatane na silniku R18 120 000 i wymieniasz olej co 10.000? No i super. Ten silnik dopiero zaczyna pracować porządnie Przed nim jeszcze jakieś 300.000 ponoć. Nie psuj go płukankami. To nie lewatywa
                Dzięki
                Więc odpuszczam płukankę.Wlewam wiec shella 0w40 A3 jutro. Zastanawiam się tylko czy nie będzie go ubywać.Różnie piszą o tym shelku, że lotny, że gtl...pojeżdzę trochę to się podzielę wrażaniami.
                pozdr
                Dareq

                Comment


                • No, jak będziesz jeździł wysoko i nałogowo przekraczał 5000 RPM to na pewno od czasu do czasu się dolewka przyda W nowych też bywa, że trzeba dolać. Jak masz parszywe warunki użytkowania czy ciśniesz to nie ma przebacz. Ale to wszystko niewielkie ilości. Z tego co się zorientowałem na podstawie wpisów na forum to ilości typu 100-200 ml od wymiany do wymiany nie są niczym nadzwyczajnym. Na pewno nie jest to 1 litr na 1000 km jak w niektórych cenionych markach

                  Comment


                  • Ja też wlewam shella 5w30 za tydzień. Tylko pośpieszyłem się i kupiłem Shell Helix ultra C3:/
                    Takie pytanie stanie się coś jak zaleje C3 zamiast A3, A5 do benzyny 1.8??

                    Comment


                    • Zamieszczone przez MateuszM91 Zobacz posta
                      Ja też wlewam shella 5w30 za tydzień. Tylko pośpieszyłem się i kupiłem Shell Helix ultra C3:/
                      Takie pytanie stanie się coś jak zaleje C3 zamiast A3, A5 do benzyny 1.8??
                      Wymień. Może uda się jeszcze oddać do sklepu?
                      Czy coś się stanie? Wiesz, to oliwa do diesla z DPF ale leją takiego AMLa Shella czy innego Castrola w ASO na wymianę i jakoś te auta jeżdżą. Jakbyś miał nowy silnik, to póki co nic się nie stanie. Ale jak masz już trochę nalatane i może od czasu do czasu zalane było C3 i od czasu do czasu pociśnięte do odcinki, w upale itd.... to kto wie co się w tym silniku dzieje. Powiem tak: jakbym miał taki problem przy względnie nowym i własnym od nowości aucie, to bym ostrożnie dojeździł do wiosny i wymienił. Jakbym miał już większy przebieg i/lub nie znał dokładnej olejowej historii auta to bym to zhandlował znajomemu z dieslem. I wlał to, co powinno się wlać.
                      Last edited by chromaticall; 28-01-2018, 22:21.

                      Comment


                      • Mi tez zalali castrola c3, wczoraj wymienilem na motula a3/b4 bo szkoda mi silnika. C3 w ogole go nie chroni przy wyzszych obrotach i temperaturach, ale na spokojnej jezdzie do wiosny dojezdzisz

                        Comment


                        • Przez cały okres posiadania FK2, silnik zalewałem Motulem 5w40.
                          Silnik nigdy mi nie wziął ani kropli oleju przez cały interwał, a sam olej praktycznie do samego końca utrzymywał odcień jasnego brązu.
                          Auto dużo jeździło w wielkomiejskich korkach i także w długie trasy.
                          Motul nie jest może najtańszy, ale nie robi się syfiasty po 2 tys km jak Castrole, z którymi wcześniej miałem do czynienia.
                          Zmieniałem co 10 tys km.

                          Co do nie do końca trafionego oleju to lepiej przejechać na nim do następnej wymiany nie katując silnika, niż jeździć nie mając oleju wcale .
                          Myślę, że bardziej katalizator dostaje przez nieodpowiedni olej, niż sam silnik.
                          sigpic
                          FK2 http://www.civicforum.pl/showthread....FK2-by-maniaco
                          FK3 http://www.civicforum.pl/showthread....al-Black-Pearl
                          FK9 http://www.civicforum.pl/showthread....ec-AT-Prestige

                          Comment


                          • Dzięki koledzy za opinie, na szczęście jeszcze nic nie wlewałem. Podjadę i jutro wymienię na A3/B4.

                            Comment


                            • Panowie, a jaki olej do Civic 1.8 UFO 2008 r.?
                              Niestety poprzedni właściciel zgubił kartonik z oznaczeniem.

                              Kłania się Regulamin -przewodnik po forum, na takie pytanie powinien być od razu tryb SPAM.
                              Last edited by rambo7; 29-01-2018, 08:27. Powód: Regulamin forum pkt 3. i także z pkt 2.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez zawszehonda Zobacz posta
                                Panowie, a jaki olej do Civic 1.8 UFO 2008 r.? Niestety poprzedni właściciel zgubił kartonik z oznaczeniem.
                                No... Wątki olejowe się kłaniają. W każdej generacji Bardzo obszerna i wciagająca lektura. Polecam!!!
                                A tak poza tym to marnie, że nie wiesz co było lane. Wszystko zależy od tego jak jeździsz tak w sumie. W skrócie SAE do wyboru do koloru 0/30, 0/40, 5/30 lub 5/40 (chyba, że z jakiegoś powodu musisz lać coś gęstszego, ale to musisz sam sobie odpowiedzieć). Ja swoją się bujam poprzednio 5/40, obecnie 0/40. A ACEA albo A3 albo A5. Jeździsz grzecznie, nie ciśniesz powyżej 4000, cenisz ekologię i oszczędzasz paliwo - lejesz A5. Zależy Ci na silniku a nie na spalaniu, czasami zapędzisz się na czerwone - lejesz A3. Zerknij do naszego gen IX - tam jest cały przegląd co ludzie leją. Silnik taki sam tylko mniejsze przebiegi póki co. Sam musisz sobie odpowiedzieć czego chcesz
                                Tu masz przykłady:
                                Ponieważ ciekawy temat olejowy został już zamknięty i sporo było tam powiedziane na temat jakości i rodzajów olei itp.., chciałbym zebrać, w jednym miejscu, trochę informacji odnośnie olejów na jakich jeździmy, oraz tego co zauważyliśmy w zachowaniu naszego silnika zalanego danym olejem, np. czy silnik bierze olej, głośniej/ciszej pracuje, więcej/mniej pali, oraz inne uwagi. Myślę, że będzie to pomocne dla osób które zastanawiają się nad tym jaki olej wlać do swojej Hondzi. Proponuje


                                a tu statystyki:

                                Ponieważ ciekawy temat olejowy został już zamknięty i sporo było tam powiedziane na temat jakości i rodzajów olei itp.., chciałbym zebrać, w jednym miejscu, trochę informacji odnośnie olejów na jakich jeździmy, oraz tego co zauważyliśmy w zachowaniu naszego silnika zalanego danym olejem, np. czy silnik bierze olej, głośniej/ciszej pracuje, więcej/mniej pali, oraz inne uwagi. Myślę, że będzie to pomocne dla osób które zastanawiają się nad tym jaki olej wlać do swojej Hondzi. Proponuje

                                Ponieważ ciekawy temat olejowy został już zamknięty i sporo było tam powiedziane na temat jakości i rodzajów olei itp.., chciałbym zebrać, w jednym miejscu, trochę informacji odnośnie olejów na jakich jeździmy, oraz tego co zauważyliśmy w zachowaniu naszego silnika zalanego danym olejem, np. czy silnik bierze olej, głośniej/ciszej pracuje, więcej/mniej pali, oraz inne uwagi. Myślę, że będzie to pomocne dla osób które zastanawiają się nad tym jaki olej wlać do swojej Hondzi. Proponuje

                                Comment

                                Working...
                                X