A ja lecę shell helix 5w40 - tak mi w ASO dali? Dobrze niedobrze ?
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Jaki olej do Civica 8gen
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
jest OK tak trzymaj i wymieniaj na czas.4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide
Comment
-
Tak, wyskoczy.Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły
Comment
-
Witam...
Od dwóch lat leje do swojej hani liqui moly 5w40 synthoil high tech, trochę drogi ale podobno świetny olej syntetyczny, ale zależy mi na lepkości 0w40. Firma LM nie dystrybuuje na nasz kraj oleju 0w40, bo jak dzwoniłem do nich to powiedzieli, że 0w40 synthoil energy to olej za drogi dla polskiego klienta i nie ma sensu go tu sprzedawać. Pytanie więc: czy jeśli zmienie na 0w40 innego producenta np. Valvoline, Motul, Mobil, to czy nie ryzykuje jakimiś przygodami z silnikiem R18A2. Silnik oleju nie bierze, nic dolewam między wymianami, wymiany co 10-12 tys.km. Jazda głównie w miescie na krótkich odcinkach.
pozdr
dareq
Comment
-
Zamieszczone przez dareq Zobacz postaWitam...
Od dwóch lat leje do swojej hani liqui moly 5w40 synthoil high tech, trochę drogi ale podobno świetny olej syntetyczny, ale zależy mi na lepkości 0w40. Firma LM nie dystrybuuje na nasz kraj oleju 0w40, bo jak dzwoniłem do nich to powiedzieli, że 0w40 synthoil energy to olej za drogi dla polskiego klienta i nie ma sensu go tu sprzedawać. Pytanie więc: czy jeśli zmienie na 0w40 innego producenta np. Valvoline, Motul, Mobil, to czy nie ryzykuje jakimiś przygodami z silnikiem R18A2. Silnik oleju nie bierze, nic dolewam między wymianami, wymiany co 10-12 tys.km. Jazda głównie w miescie na krótkich odcinkach.
pozdr
dareq
Comment
-
Zamieszczone przez Bervoc Zobacz postaDlaczego zależy Ci na 0W40?
zależy mi na lepszej płynności oleju przy zimnym starcie, rankiem, zimą...i możliwie odpowiedniej ochronie silnika w letnie upały, stąd to 0w40..Boje się lać 0w20 i 0w30 ze względu na zbyt słaby film olejowy w upały, przy jeździe np. przy +30 stopni pędząć 140 km/h na autobahnie. A ty jaki lejesz do swojej hani?
Comment
-
Znalazłem ciekawy opis silnika R18 i R20, zobaczcie jakie opcje olejowe dla tego silnika proponują:
https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=834gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide
Comment
-
Ja tam nie wierzę wydawnictwu szwabskiemu Axel Springer.. co do przedostawania się benzyny do oleju to fakt, ale należy też zbadać różne typy silników bo nie we wszystkich będzie ten efekt występował. Nie ma sensu siać paniki, no chyba, że to dotyczy aut niemieckich.
Co do opinii honda europe czy tez japan to na razie szukam kontaktu aby wystosować pismo czy też zapytać się telefonicznie o zalecany olej i obawy zbyt cienkiego filmu olejowego, jak już będę coś wiedział to podzielę, się z wami wiedzą.Last edited by rat4; 19-06-2017, 12:27.4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide
Comment
-
Nie wiem czy dobrze rozumuję sformułowanie użyte w tym artykule " Po 10 tys. km testu zawartość benzyny w oleju silnikowym wynosiła 25 proc." Czyli jak wymieniam olej w silniku to zalewam pod 'full' (np. wlewam 4 litry oleju). Jeżeli po tych 10 tys. olej na bagnecie jest dalej w tym samym miejscu to wychodzi na to, że został spalony litr oleju, a na jego miejsce pojawił się litr benzyny? Czy może benzyna się przedostaje do oleju i mamy 5 litrów oleju?
Comment
Comment