Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Nie podoba mi się przesadne uzależnianie wyboru parametrów oleju od temperatury zewnętrznej/pory roku. Oczywiście, że 0W20 w zimie *szczególnie* pokaże swoje plusy - ze względu na ułatwiony rozruch. Ale nie oznacza to, że na lato lepszym wyborem będzie gęstszy olej, np. 0W30 lub 5WX. Czy to zima, czy lato - silnik po rozgrzaniu osiąga tę samą (przy sprawnym układzie chłodzenia) temperaturę pracy i to właśnie dla tej temperatury producent określa zalecane parametry. Dla benzyniaków Hondy po 2000r. jest to W20.
    Producent zaleca 0W20 zarówno ze względu na łatwiejszy rozruch (szczególnie w zimie) ale również, a właściwie PRZEDE WSZYSTKIM dlatego, że w temperaturze pracy (jednakowej w zimie i w lecie) olej 0W20 ma optymalne parametry dopasowane do ciasno spasowanego nowoczesnego silnika Hondy.

    Comment


    • #92
      Spasowane ciasno? Możliwe, tylko pytanie czemu zalecane przez Hondę oleje maja mieć klase ACEA A3B3-08 o lepkosci wiekszej lub równej niż 3,5? Ten olej tego nie spełnia (2.8), więc albo trzymamy się norma producenta, albo sami wymyślamy co jest lepsze (ciasno spasowane). Tak naprawdę ten olej nie spełnia nawet A5B5-08, bo tam jest między 2.9-3.5. Ciekawe, że producent tego oleju twierdzi inaczej .
      Co oznacza:
      "Dla benzyniaków Hondy po 2000r. jest to W20."?
      Nie doczytałem, żeby Honda polecała W20 tylko klasę oleju ACEA A3B3. Klasa lepkości powinna być dostosowana do temperatury i tego jak jeździmy, a jakość oleju (klasa ACEA) do silnika. Zgadzam się, że przy sprawnym układzie chłodzenia, temperatura w silniku może być od 140 - 200 stopni w zależności od stylu jazdy. I tak przy 200st. ten olej nie będzie już nieczgo zabezpieczał, bo jego film pójdzie się ...... Ale jeśli jeździsz małe odległości i nie kręcisz go to przy 140 st. w silniku to będzie "zajebisty" olej, choć Honda poleca oleje o większej lepkości przy 150 stopniach (>3.5).

      A kto powiedział, że ma optymalne? Nazwisko! Napisz jakie to są optymalne parametry skoro wiesz lepiej niż producent. Dowiem się i zmienie ten szajs na to co Ty lejesz. A co do temperatury w zimie i w lecie, w rozgrzanym silniku jest mocno zbliżona, zgadza się.
      Last edited by krzyzan; 24-08-2011, 13:49.

      Comment


      • #93




        Comment


        • #94
          Tak, Honda zalewa na dotarcie 0w-20, ale gdzie tu masz rekomendację i parametry optymalne?
          Jeśli dobrze pamiętam to chyba już nie ,ale jeszcze niedawno Opel, Hyunday i Citroen lały mineralny na start do niektórych modeli. Wedug Ciebie uzytkownicy tych modeli dalej powinni lać minerał?
          Wracając do tematu nikt mi nie powie że 0w-20 będzie lepiej chronił silnik nie 5w-30 czy 5w-40, po rozgrzaniu oczywiście. Miłej jazdy.

          Comment


          • #95
            Proponuję zrobić małą ankietę, żeby sprawdzić na czym jeździ większość z nas.
            Będzie wtedy łatwiej wybrać jakiś olej dla siebie.
            Proponuję wpisywać rodzaj oleju, filtra, sposób jazdy, km na rok i częstotliwość wymiany.
            Zacznę od siebie.

            Olej: Mobil 1; 5w50
            Filtr: Filtron OP575
            Jazda: umiarkowana, trasa/miasto pół na pół, 7-8 tys. km/rok
            Wymiana: 15-20 tys. km lub co 1,5/2 lata

            Comment


            • #96
              Słusznie ! ja tak zrobiłem Tu https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24704

              i co się okazało zabierać głos naród lubi ale pochwalić się (by obiektywnie czytający sam zdecydował co dla siebie lepsze) to już nie .
              300 osób oglądało co kto nalał ale 6-ciu się tylko "pochwaliło".

              Proponuję TRAFO zapodaj Nowy wątek w tej sprawie i skopiuj swój Post jako 1-szy, będzie łątwo dostępny i czytelny Post.
              Popieram inicjatywę
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #97
                Czy duża różnica jest między tymi olejami:
                MOTUL 8100 ECO-CLEAN 0W30
                MOTUL 8100 X-LITE 0W30
                Zastosowanie Honda Civic 2006r. 1.8i VTEC

                Comment


                • #98
                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  .
                  Proponuję TRAFO zapodaj Nowy wątek w tej sprawie i skopiuj swój Post jako 1-szy, będzie łątwo dostępny i czytelny Post.
                  Popieram inicjatywę
                  Mówisz i masz W dziale INNE założyłem temat o materiałach eksploatacyjnych. Do wglądu TUTAJ.
                  Każdy może tam wpisywać to co uważa za istotne. Dieslowcy też
                  Dobrze by było żeby to był temat bez większych dyskusji, sama sucha statystyka...

                  Comment


                  • #99
                    Znalazłem w auto świecie pseudo test filtrów oleju. Do wglądu TUTAJ. Test w sumie nic nie testuje, ale daje ogólny obraz tego co jest sprzedawane na rynku.

                    Comment


                    • Witam wszystkich !!!

                      Obecnie mam na budziku 40 000 (olej to BP 5000 5W40 bądź 5W50 ) zrobiłem już prawie 10 000 od ostatniej wymiany (w sumie powiedzieli mi że wymiana co 15 000) ale wolę częściej wymienić oleji stąd pytanie do Was, jaki byście polecili olej? CASTROL, MOBIL 1 a może oryginalny HOND-OWSKI? jeżeli tak to o jakich parametrach, byłbym wdzięczny a i jeszcze jedno ile kosztują filtry? do UFI-astego dziękuję !!

                      Comment


                      • Ja mam Shell Helix 5W40,jaki wlano mi w ASO.Silnik działa bez zarzutu.Auto śmiga dobrze.Więc mogę taki polecić.Ale ważne są przede wszystkim parametry oleju zalecane przez producenta silnika.Producent oleju nie jest aż tak ważny.

                        Comment


                        • U siebie mam Mobil 1 5w50 (przebieg 90kkm) i filtr Filtrona OP575 za 17zł i jestem zadowolony.
                          Następnym razem wymienię na to samo.

                          Comment


                          • Witam
                            Ostatnio zakupiłem honde civic 2011 1.8 sport i mam do Was takie pytanie odnośnie jaki olej mam zalewać przy docieraniu silnika. W serwisie powiedzieli mi żebym sprawdzał poziom oleju co 1 tys km i jeśli będzie konieczność to uzupełniał go shell 5w30 lub shell 5w40. Natomiast na forum zauważyłem posty w tym temacie ze niektórzy uzupełniali 0w20 olejem hondy. Mi w hondzie nic o tym nie wspomnieli. a jeszcze jak pytałem którego shella wybrać to powiedzieli że jest to tylko kwestia klienta i oni stosują oba te oleje bo oba są dobre i zalecane niby przez honde a różnica jest w cenie za litr. Możecie mi doradzić jakim olejem mam uzupełniać braki i jaki mam później wybrać olej do mojej hondy. Z góry dziękuje za dobre rady.

                            Comment


                            • ale jak Cię czytam to szukasz dziury w całym i powodu do pogawędki ... , czytaj forum poszerzaj wiedze ale nie głupiej ,
                              troche ironii, silnik masz wymieniony? nie sądzę... więc z jakiego powodu go chcesz docierać? skąd wpadło do głowy "docieranie"? to mi sie kojarzy z Syreną, motorkiem MZ czy Jawa i silnikiem 2-suwowym z lat 70-80tych, jeśli masz silnik nie starszy niz 2011 to chyba nie bardzo sie orientujesz o zmianach jakie zaszły w motoryzacji.
                              Co do oleju do takiego silnika 1.8 z 2011 roku, to możesz zrobić tak, wejdź do marketu zakryj oczy i wybierz co trafisz, silnika nie zatrzesz, ale tu oczywiście nieco ironizuje, więc poczytaj trochę bo w tym Poście i innych podobnych wypowiedziało się tak dużo osób na tematy olejowe że wybór jest oczywisty, zresztą już wiesz co masz nalać to po co te pytanie ...
                              Co do uzupełniania, najlepiej uzupełniać tym samym co był zalany, jak sie nie ma to dokupić, jak sie nie wie co jest w silniku to kup Lotosa na dolewki zgodnymi z wymaganymi parametrami a olej zmień max po 5000 i wtedy nalej co uważasz jeśli chodzi o producenta, może być nawet z "biedroknki" byle by dokładnie spełniał kryteria wymagane dla silnika.
                              Last edited by rambo7; 04-04-2012, 09:37.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • Może użyłem złego słowo nie docieranie a jak to powiedzieli w hondzie silnik ma się ułożyć przez pierwsze minimum 2 tys. Zadałem pytanie ponieważ czytając wcześniejsze posty to zauważyłem, że są duże rozbieżności w tym co niektórzy leja. A co do wymiany oleju to kazali po 20 tys lub po roku, mógłbyś mnie uświadomić czemu twierdzisz, że lepiej wymienić po przejechaniu 5 tys?? z góry dzięki i nie oburzaj się tak.

                                Comment

                                Working...
                                X