Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • no wiec właśnie, w tłumaczeniu forumowym brzmi to tak:
    jak najbardziej wręcz wskazane dla naszych warunków mieć 5W-40 (w takie lato jak obecne szczególnie "40" przynajmniej "40").
    ale po co panie ... możesz zalać gówno 0W20 które nam zalega i nie mamy co z tym zrobić.
    poczytaj:
    Każdy olej silnikowy zmienia swoją płynność pod wpływem temperatury. Każdy zimny olej gęstnieje, a w miarę ogrzewania robi się coraz bardziej płynny. Im więc bardziej temperatura oleju rośnie, tym ...

    a szczególnie ten fragment: (...) Jeśli jednak mamy do wyboru oleje 5W-30 i 5W-40, wybór ma poważne konsekwencje niezależnie od pory roku.(...) - facet, omawiając parametr "30" do "40" już się zastanawia nad konsekwencjami nalania "30"ki! ! a Ty mówisz z przekonaniem że "20" będzie ok bo tak zaleca aso.
    W upał +38stC! ... temat już był kilka razy na tapecie, może nie czytałeś bo był wałkowany w innej generacji VI, ale po co czytać o olejach, jak można ślepo wierzyć aso.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • Skoro producent przewiduje taki olej do danego modelu/silnika to za bardzo nie wiem dlaczego się tak "zdenerwowałeś"

      Pewne znacie tą tabele
      01_honda.jpg
      Civic VIII 1.8 Executive

      Comment


      • ja się nie "denerwuję" bo to nie moje auto , do przemyśleń tylko pozostawiam kwestię "eko" m.in "paliwooszczędny" itd, w jakich warunkach to się sprawdzi to "20" ...wtedy kiedy na polu -28stC i wtedy kiedy +38stC ...i nic Ci to nie mówi? ... tak na logikę ... jeśli nie? ... to jeździj na nim dalej .
        Powiem tylko tyle że tego silnika (panewki, pierścienie) to w technologii promu kosmicznego nie zrobili.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • Ja mam wlany Valvoline VR1 Racing 5w50 pełny syntetyk (przeb. 73 tyś silnik 1,8), czyli zachowuje swoje właściwości między -30st C a +50st C.

          Comment


          • Lord_Nikkon nasz admin żyjący w Japan twierdzi że oleje 0W-20 to nieporozumienie i chetnie by zmienił na co innego ale w Japonii o inne oleje trudno - poczytaj co ciekawego pisano na forum o 0W-20. Ciekaweostką jest to że 0W20 to nie jest syntetyczny olej. Poczytaj Hayabusa też na innych forach, moje uwagi nie są odosobnione. Generalnie dla warunków polskich olej 0W20 na pewno nie jest dobrym wyborem.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              Lord_Nikkon nasz admin żyjący w Japan twierdzi że oleje 0W-20 to nieporozumienie i chetnie by zmienił na co innego ale w Japonii o inne oleje trudno - poczytaj co ciekawego pisano na forum o 0W-20. Ciekaweostką jest to że 0W20 to nie jest syntetyczny olej. Poczytaj Hayabusa też na innych forach, moje uwagi nie są odosobnione. Generalnie dla warunków polskich olej 0W20 na pewno nie jest dobrym wyborem.
              Piszesz takie bzdury, że specjalnie się tu zarejestrowałem zeby zareagować. Przeczytaj sobie np. cały wątek olejowy na forum Accorda:

              Dowiesz sie, że do ciasno spasowanych benzynowych silników Hondy zalecany jest od lat olej 0W20 ewentualnie 0w30. Dowiesz się, że jak wielu użytkowników w naszym klimacie stosuje w Hondach oleje serii 0W-. Dowiesz się, że wielu leje ten olej do leciwych już Hond, nawet przechodząc z olejów 10W i nic się nie dzieje. Nikt nie zatarł silnika jezdżac na tak rzadkich olejach. Osobiście leję do CR-V III 2,0 amsoila 0W-30 ( wcześniej był ory Hondy 0W-20 ) i zero zużycia pomiędzy wymianami. Inni mają podobnie. Taki olej przewidzieli konstruktorzy tego silnika i tego się nalezy trzymać. A co do oleju ory Hondy, to od 2 lat jest zmieniony dostawca i olej 0W-20 jest to pełny syntetyk ( ten wcześniejszy też zresztą spelniał normy A1, B1, A5, B5). Olej 0W20 lub 0W30 jest najlepszym wyborem dla silników Hondy serii R również w Polsce i nawet w upały, ponieważ temperatura robocza silnika jest stała ( po to jest układ chłodzenia ), natomiast przy rozruchu zimnego silnika olej taki szybciej dociera we wszytskie miejsca ciasno spasowanych elementów.

              Jeśli rejestrujesz Się na Forum to zapoznaj się z proszę Regulaminem i stosuj Się do zawartych w nim ustaleń. S-team
              Last edited by syriuszteam; 04-09-2013, 12:23.

              Comment


              • Zrobiłem już 3 tyś km na tym oleju (0W20) i jest ok, nie musiałem dolewać oleju. Nie widzę problemu z stosowaniem tego oleju, skoro jest zalecany/dopuszczany przez producenta. Samochód był kupiony w Polsce i taką mam też książkę gwarancyjną i instrukcje obsługi. Skoro jest tam napisane 0w20 to dlaczego nie można go stosować ?
                Last edited by Hayabusa; 04-09-2013, 11:11.
                Civic VIII 1.8 Executive

                Comment


                • Zamieszczone przez Marlon Zobacz posta
                  Piszesz takie bzdury, że specjalnie się tu zarejestrowałem zeby zareagować.
                  to nie czytaj i stosuj co chcesz do woli.

                  Zamieszczone przez Marlon Zobacz posta
                  Dowiesz się, że jak wielu użytkowników w naszym klimacie stosuje w Hondach oleje serii 0W-.
                  co Ty nie powiesz, faktycznie niespotykane i niesamowite... niczym mega sensacja.

                  Zamieszczone przez Marlon Zobacz posta
                  Dowiesz się, że wielu leje ten olej do leciwych już Hond, nawet przechodząc z olejów 10W i nic się nie dzieje.
                  na tym forum takich użytkowników nie spotkałem, z 40 zszedł do 20. (ja piszę o parametrze 40) Ty od rzeczy, bo nie rozumiesz co czytasz...

                  Zamieszczone przez Marlon Zobacz posta
                  Nikt nie zatarł silnika jezdżac na tak rzadkich olejach.
                  fest mi rewelacja, a Ty umiesz rozumieć co czytasz? mam duże wątpliwości... ja nie piszę o rzadkich olejach jeśli nie wiesz co to jest parametr 20 /30 / 40 itd to do kogo ta mowa?

                  Zamieszczone przez Marlon Zobacz posta
                  Olej 0W20 lub 0W30 jest najlepszym wyborem dla silników Hondy serii R również w Polsce i nawet w upały, ponieważ temperatura robocza silnika jest stała ( po to jest układ chłodzenia ),
                  to ja mam zupełnie inne zdanie na ten temat, bynajmniej ja nie znam nikogo kto ma Rkę na oleju 0W-20.
                  wyjustowałem to co jest totalną bzdurą! i z kolei ja muszę zareagować, takie informacje obniżają poziom tego forum, nie masz pojęcie o czym piszesz.
                  pytanie retoryczne, Zatem dla kogo są oleje 10W60?

                  generalnie jeśli chcesz polemiki na ten temat to gdzie indziej, bo jeśli zarejestrowałeś się tu tylko po to by opowiadać mądrości to najpierw musisz dopełnić Regulaminu a tego nie zrobiłeś, wiec jeśli chcesz to możesz to jeszcze zrobić bo nie ma wyjątków.

                  jak chcesz kolego Marlon się do edukować i nie czytac bzdur na innych forach to napisz swoje rewelacje do Shella może będą chcieli na ten temat pogadać, bo mi się nie chce https://www.płaneta.pl/index.php/kla...957778825e8cee
                  cytat:
                  "W naszej strefie klimatycznej zaleca się stosowanie olejów o następujących klasach lepkości:
                  syntetyczne 5W-40
                  półsyntetyczne 10W-40
                  mineralne 15W-40"

                  więc pogadaj sobie z nimi i innymi mądrzejszymi w tej sprawie, i "nawróć" ich bo piszą wg Ciebie takie bzdury - że trzeba reagować! a są głównym dostawcą olei dla Hondy w Polsce.


                  Zamieszczone przez Hayabusa Zobacz posta
                  Skoro jest tam napisane 0w20 to dlaczego nie można go stosować ?
                  Kto powiedział i tu na forum napisał że nie można? można każdy robi ze swoim autem co chce!
                  Takiej informacji "nie można stosować 0W-20" tu na forum nie znajdziecie.
                  Last edited by rambo7; 04-09-2013, 12:16.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Nic nie poradzę na Twój powiedzmy, hmm specyficzny konserwatyzm. Tu masz oficjalne zalecenia Hondy co do stosowania olejów w ich samochodach:

                    Zobacz w jakich zakresach temperatur chodzi 0W-20 i, że jest to nawet +40 stopni C ( temp. powietrza )

                    A dla kogo jest 10W-60? Nie dla silników Hondy bynajmniej.
                    Tutaj masz oficjalny list Hondy Poland w odpowiedzi na interwencję kolegi z forum accorda co do lania takiego oleju przez ASO:
                    "Szanowny Panie,

                    Dziękujemy bardzo za pismo z dn 11.03.2013r. i wszystkie uwagi w nim zawarte.

                    Podzielam Pana opinię dotycząca stosowania oleju Shell 10W60 w silnikach samochodów Honda. Jest niewiele silników, które naprawdę potrzebują pełno syntetycznych 10W60. Są to typowo wyczynowe silniki o wysokim zakres obrotów, dużym skoku i prędkości tłoków, przez co pracujące w bardzo wysokiej temperaturze i wytrzymujące bardzo wysokie skoki ciśnienia. Duża różnica między lepkością dynamiczna i kinetyczną niekoniecznie się sprawdza w codziennej eksploatacji, czego przykładem mogły być opisywane przez Pana problemy z samochodem Civic 1.8 ( szerszy zakres lepkości, mniejsze rozrzedzanie wraz ze wzrostem temperatury). Poza tym sama lepkość nic jeszcze nie mówi o pozostałych parametrach. A więc jak szybko, albo jak wolno się starzeje, jak dobrze, a zwłaszcza jak długo chroni silnik przed korozją i szkodliwymi osadami, itd.

                    Stanowisko Hondy w tej sprawie przedstawialiśmy naszym dealerom kilkakrotnie. Już w 2009 roku stwierdziliśmy kilka przypadków zalania silników olejem Shell Racing 10W-60. Wysłaliśmy wtedy instrukcję, że olej ten nie jest dopuszczony do stosowania w żadnym silniku Hondy, sugerując m.in. że w silnikach benzynowych zastosowanie tego oleju wpłynie na zwiększone zużycie paliwa oraz narazi klienta na niepotrzebnie wysoki koszt, a zalanie nim silnika wysokoprężnego z filtrem
                    DPF doprowadzi do znacznego skrócenia żywotności tego filtra.

                    W tej chwili każdy dealer Hondy Poland jest zobowiązany do wykonywania obsługi samochodów Honda zgodnie z instrukcjami i biuletynami technicznymi dostępnymi w elektronicznym systemie Maris. Jest tam dokładnie napisane jakie oleje należy stosować do jakiego modelu. Klient jest również o tym poinformowany w Instrukcji Obsługi danego modelu, gdzie jest podana klasa oleju (tu: ACEA A3/B3, lub ACEA A5/B5), dopuszczalne lepkości i informacja o tym, że silnik zużywa olej i należy regularnie sprawdzać poziom oleju, np. podczas tankowania paliwa. Każdy klient potwierdza fakt zapoznania się z instrukcja obsługi własnoręcznym podpisem. W najbliższym czasie planujemy uzupełnić naszą stronę internetową o informacje dotyczące korzyści jakie klient ma ze stosowania oryginalnych części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

                    Oczywiście mając swój olej Hondy, cały czas rekomendujemy naszym dealerom i klientom stosowanie naszych produktów ( ulotki, akcje e-mailingowe ). W załączniku do maila, wyślę również informację na ten temat.

                    Każdy nasz dealer to niezależna firma związana z nami umową dealerską. Z uwagi na regulacje prawne dotyczące swobodnej konkurencji, nie możemy zakazać dealerom korzystania z własnych dostawców sprzedawanych produktów. Oczywiście jeśli stosowane materiały mogą zaszkodzić naszym produktom i klientom, stosownie reagujemy co ma odbicie w okresowych audytach i ocenach dealera. Proszę mi wierzyć, że oferowanie klientom najwyższej jakości usług i produktów jest naszym priorytetem, a standardy dealerskie powinny zapewnić maksymalne zadowolenie klienta. O Pana uwagach i zastrzeżeniach został poinformowany dealer (...). Niestety nie wiem czy dotyczyło to tych dealerów. Nie wymieniałem również Pana nazwiska bo jak zgaduję woli Pan pozostać anonimowy dla dealera.

                    Przepraszam w imieniu swoim i obsługującego Pana dealera, za wszelkie kłopoty które Pana spotkały i życzę przyszłego zadowolenia z naszych produktów i usług.

                    Z poważaniem "

                    Tyle w temacie i warto sie uczyć całe życie
                    pozdrawiam.

                    ps. producentem olejów OEM dla Hondy jest Indemitsu, a Shell tylko ma podpisane umowy z dielerami w PL, a tu jak wiadomo decyduje ekonomia i zysk, a nie najlepszy dobór oleju do silnika
                    Last edited by Marlon; 04-09-2013, 13:25.

                    Comment


                    • Marlon.
                      Jesli przeczytasz ze zrozumieniem to co sam piszesz i co cytujesz, to zrewidujesz albo i zweryfikujesz Swoje stanowisko.
                      Nie zwalnia Cię to jednak ze stosowania Regulaminu.
                      Powołane przez Ciebie Forum Accorda też zawiera setki polemicznych wypowiedzi i wcale nie oznacza to bezwlględnych racji któregokolwiek z piszących.
                      Piszesz w post scriptum o decydującym wpływie ekonomi i zysku a chcesz nam wmówić, że tylko Honda Poland kieruje się "dobrem klienta" i lekceważy zyski Indemitsu z którym jest związana ?
                      Jeśli tak sądzisz, to oceń też takie stwierdzenie: "Głupi pisze co wie. Mądry wie co pisze".
                      Pozdrawiam i jeszcze raz zachęcam do stosowania Regulaminu. Bez względu na Twoje poglądy w tej czy innych kwestiach.

                      Comment


                      • Lejcie sobie oleje... I tak niemal połowa z nich to podróbki nic nie mające wspólnego ze swoimi oryginalnymi odpowiednikami, nie wspominając o zachowaniu norm API/ACEA czy SAE.
                        Niestety wiem co piszę, audytowałem próbki Castrola
                        Osobiście używam 0w30 Motula8100 Eco-clean 0W-30 , ale korzystam ze znajomości by ktoś mi nie próbował sprzedać czegoś innego
                        ps. tabela doboru oleju wg Motula
                        Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                        Comment


                        • co do olejów które mienią się "Eko", "Ekonomy", "Energy" itp. to trzeba się chociaż na chwilkę zastanowić "... ale o co chodzi?..." trzeba sie zastanowić czy chodzi nam o: "oszczędzanie" silnika? czy oszczędzanie na silniku? w obecnych trendach motoryzacyjnych koncernom na pewno nie zależy na tym pierwszym do tego muszą spełniać coraz bardziej rygorystyczne wytyczne "normy" które lobbują zieloni, a jak wiemy zieloni to jedyna słuszna, pożyteczna i właściwa Idea, to oni właśnie najbardziej martwią się stanem technicznym naszych silników i bezpośrednio środkami smarnymi - które to, oczywiście są najlepsze, bo... bo tak pisze w książce obsługi .
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • Koncernom w pseudoekologię graj - im krócej auto ma życia rynkowego (w latach 90. było to średnio nawet 13 lat, obecnie stojące w salonach auta szacuje się na żywotność rzędu 7 lat do czasu kiedy naprawy będą nieopłacalne), tym więcej można wypchnąć na rynku pierwotnym. A jest to pseudoekologia a nie ekologia - jak się domyślacie nie ma 100% recyklingu, szczególnie w naszym kraju, już nie mówiąc ile magicznego CO2 do atmosfery trzeba wypuścić żeby jedno auto wyprodukować... Dlatego ja też zalecenia producenta szanuję, ale z przymrużeniem oka i wlewam sprawdzony Shell Helix Ultra 5W30 i to co max. 12 tys. km, bo chcę swoim autem pojeździć a być może i dzięki temu warto go będzie zostawić w rodzinie...
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • Krótko i na temat 0 w 30 oryginalny hondy albo schell 5 w 30 to najlepsze oleje

                              Comment


                              • Witam, jestem świeżym nabywcą Hondy Civic 1.8 Sport 2009 r z przebiegiem 72 000 km. Przyszła pora na obowiązkowe wymiany i co się okazuje zakupiłem już olej Shell 5W30 a pod maską wygrzebałem karteczkę z poprzednią wymianą oleju gdzie zaznaczone jest że wlano olej 10W40 co mnie ogromnie zaskoczyło... i teraz co z tym fantem... Komu przyszło do głowy lać taki olej ?
                                Czy wymiana na 5w30 nie zaszkodzi silnikowi (tyle razy czytałem o "rozszczelnieniach silnika"). Silnik suchy i po przejechaniu co prawda zaledwie ok 3 000 km nie zauważyłem ubytku oleju. Proszę o porady.

                                Pierwsza: Wróć do pkt 2 Regulaminu. Druga: Użyj wyszukiwarki i czytaj co już napisano. Trzecia: Nie, nie zaszkodzi.
                                Last edited by syriuszteam; 28-10-2013, 23:52.

                                Comment

                                Working...
                                X