Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czyszczenie i regulacja przepustnicy w 1.8

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Dokładnie. Jak obroty podbija to na 100% trzeba zrobić naukę bo sama się nie zrobi dlatego, że trzeba wyzerować komputer i czujnik położenia przepustnicy.
    Można to zrobić w ASO, u mechaników którzy mają HDSa albo u któregoś z kolegów z forum kto ma chińskiego HDSa z ebaya bo takich osób jest coraz więcej a tym kabelkiem idzie to ogarnąć.

    Comment


    • Zgadza się, odpinałem ją od kabli, ale czytałem wpis jednego z Kolegów z forum, że przepustnica sama się zaadoptowała po przebiegu ok 1,5-2,0 tys km dlatego poczekam.

      Jakiś czas temu czyściłem przepustnice w Mitsubishi Colt 1.1/75 KM, która również sama się "ustabilizowała" po pewnym czasie, ale oczywiście to inne auto, inny przypadek.

      No nic, dam znać jak przebiega historia z moim przypadkiem- być może komuś to się przyda. pzdr

      Comment


      • Nie jestem znawcą ale chyba to musiał być inny civic - nie VIII. Nie słyszałem o przypadku samonauczenia sie kompa nowej mapy w VIII

        Ale czekam na info - zawsze jest ten pierwszy raz. Może akurat Życzę powodzenia.


        Wysłane z Tapatalk
        Last edited by Butler; 26-10-2015, 11:11. Powód: edytujemy a nie piszemy post pod postem

        Comment


        • Przestudiowałem cały temat i wiem że nie będę tego się sam podejmował, nie moja dziedzina, po za tym problem u m nie jest złożony. Możecie mi polecić mechanika z Warszawy lub okolic który na prawdę ogarnia te samochody (civic VIII 1.8, i-shift) a nie będzie się uczył? U mnie problem wygląda następująco: na biegu jałowym momentami jest dobrze (obroty na oko 750) a momentami samochód drży, reakcja wskazówki obrotów tak minimalna że ledwo zauważalna, wahania obrotów występują najczęściej w momencie załączenia się obydwu wentylatorów chłodnic, na postoju załączają się bardzo często na bardzo krótko.
          Wydaje mi się że rzeczą wtórną jest trocho większe, również falowe drżenie auta na postoju w trybie A z wciśniętym hamulcem (w korku itp). Po wymianie sprzęgła byłem w dwóch ASO na kalibracji i-shift i w obydwu mi powiedzieli że ten typ tak ma i dlatego Honda w Civicu po lifcie wycofała się z tego rozwiązania. Z tego co czytam inny użytkownicy i-shifta na tym formu nie mają takich problemów, więc może jednak ten typ tak nie musi mieć jak zajmie się nim ktoś kto się zna.
          Dlatego ponawiam moją prośbę o namiar na sprawdzonego mechanika który zna już te auta i może pomóc.

          Comment


          • Pojeździłem trochę autem (ok 1-2 tys km w różnych warunkach) i w sumie nic się nie zmieniło. Faktycznie- mapa silnika sama się nie ustawi.

            Stąd moje pytanie, czy ktoś z Was ma możliwość podpięcia się pod komputer i wykonania autoadaptaccji przepustnicy ? jestem z Katowic- prosżę o info

            Comment


            • Przecuez jest napisane w instrukcji
              1.
              Potrzymac na 3krpm aż osiągnie 90 stopni lub włączy się wentylator
              2. Puścić gaz i auto ma sobie pochodzić na jałowym biegu min 5 min

              Komp nie potrzebny
              Mylisz mapę silnika z ustawieniem biegu jałowego.

              Comment


              • Kolego hefi, to nie tak. Kompem musisz wyzerować ECU - inaczej nici z nauki. Przerabiałem temat i wiem co mówię. Zapytaj pierwszego lepszego mechanika czy to z ASO Hondy czy takiego, który się Hondami zajmuje. Civic VIII tak ma i nic z tym nie zrobisz. A w instrukcji jest jeszcze napisane wyzerować ECU za pomocą HDS i to na samym początku. Bez tego nawet nie masz co marnować czasu. Pozdro i powodzenia.


                Wysłane z Tapatalk

                Comment


                • Tak, zerujesz ECU. Ale korekty wtryskow i reszta map sama się nauczy. Tylko ten nieszczęsny jalowy jest odporny Nie wiem czemu tak to zaprojektowali.
                  Niemniej jednak te 2 kroki we wcześniejszym moim poście pomogą.
                  Odpiete aku, czyszczona przepustnica, podłączony aku, 3krpm do temp roboczej 5 min na jałowym i jak ręką odjal

                  Comment


                  • Wszystko fajnie Hefi tylko, że jak odepniesz przepustnicę to bieg jałowy się rozwali i mus uczyć od nowa. Tak wynika instrukcji ale też wiem z praktyki. Pozatym zgadzam się z Tobą kolego

                    Comment


                    • Poszukuję sprawdzonego warsztatu w okolicy Warszawy który mógłby mi zrobić czyszczenie przepustnicy i wyzerowanie czujnika położenia przepustnicy. Czy ktoś forumowiczów może polecić jakiś warsztat który zrobi to dobrze?

                      Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

                      Comment


                      • Podłączam się do pytania, również szukam sprawdzonego warsztatu w okolicach Warszawy który zna naszego Civica a nie będzie się na nim uczył.

                        Comment


                        • Kiedyś się dowiadywałem w aso we Wrocławiu.
                          Usługa czyszczenia przepustnicy wraz z jej adaptacją 250 zł.
                          Civic VIII 1.8 Executive

                          Comment


                          • ASO rozkłada ręce - Brak adaptacji przepustnicy.

                            Witam kolegów.
                            Jest to już moje kolejne forum z którego korzystam i wierzę , że pomożecie rozwiązać problem.
                            Miesiąc temu oddałem moje ufo w ręce mechaniora na profilaktyczne czyszczenie przepustnicy ( zrobiłbym to sam ale brak czasu)
                            Po odebraniu auta i braku adaptacji przepustnicy ( mechanik nie posiadał HDS-a ) auto zaczeło być strasznie nerwowe tzn strasznie szarpie na niskich biegach przy płynnej jeździe . Przyśpiesza ok , ale obroty szaleją tzn . PO odpaleniu bez znaczenia ciepły zimny obroty wskakują 1500 - ruszam wbijam drugi bieg , noga z gazu a auto nie zwalnia , dodaje gaz 1-2 razy szarpnie i jedzie ok. Podczas dojazdu do świateł itp wciskam sprzęgło obroty silnika spadają do 700 po czym wskakują na 1500 , ponownie 1000 ( w tym momencie zatrzymuję się) i obroty wskakują na 1500 a po chwili dość mozolnie spadają do 800.
                            Podjechałem dziś do ASO . Panowie podjechali z komputerem i zaczeła się adaptacja przepustnicy , nauka obrotów na jałowym biegu , wgrali nowy soft.
                            Wynik .... Rozkładali ręce ....a skasowali 300zł
                            Proszę pomóżcie bo już nie wiem co zrobić ..
                            W ASO dość miły szef serwisu zaproponował umówić nie na kolejną wizytę i ponownie wywalić przepustnice ( może coś ten mój mechanior nie tak poskładał ) i ponownie przeprowadzić całą procedurę z komputerem.
                            Co sądzicie ???

                            Wojna to dopiero może być . Jeśli kolejne forum, to uprzedzam, panują tu pewne zasady których się trzymamy i warto je stosować by żyło się userom i funkcyjnym lepiej.
                            Pierwszy post nie w tym dziale od razu widać że Regulaminu nie doczytałeś nawet do Pkt 2. W tytułach nie piszemy słów "pomocy" i "problem" tu innych tematów nie ma!
                            Forum nie istnieje od wczoraj, przeczytaj wątki dotyczące twojego problemu i dopiero wtedy zakładaj nowy watek.
                            Fatalne wejście, konieczna poprawa, wystarczy że na innych forach jest taki burdel że nawet nie dostałeś odpowiedzi, tu może być inaczej, ale trzeba szanować zasady.
                            Uprzejmie zapraszam do nadrobienia Regulaminu oraz zapoznania się z wątkami istniejącymi jak: "czyszczenie i regulacja przepustnicy w silniku 1,8"
                            Last edited by rambo7; 10-04-2016, 18:48. Powód: Regulamin pkt 2.

                            Comment


                            • Dzwonilem do ASO Hondy w Warszawie i czyszczenie przepustnicy, wraz z adaptacją 407zł.

                              Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

                              Comment


                              • Sporo, we Wrocławiu biorą 250 zł.
                                Civic VIII 1.8 Executive

                                Comment

                                Working...
                                X