Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czyszczenie i regulacja przepustnicy w 1.8

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Luz zaworowy byl sprawdzany 12tys temu w aso (tak jest w papierach) dodatkowo sprawdzane niedawno w niezaleznym warsztacie i mechanik powiedział ze nie widział potrzeby zmiany ktorego kolwiek zaworu. Na gazie mam ok 3tys przejechane. Przed montażem WYDAJE mi sie że nie bylo z tym problemu.
    Na dzisiaj mam wiec taką teorie: montażyści do powiercenia zdejmują kolektor, więc też muszą zdemontować przepustnice.... a po takim zabiegu przydałaby sie jej adaptacja... Taką mam przynajmmiej nadzieje poki co.
    Last edited by hultaj84; 29-07-2016, 08:51. Powód: Błąd

    Comment


    • Miał może któryś z kolegów w idle learn N/A (not applicable) samochód z 2009 R18a.... Zastanawiam się czy to wina kabla (chińskiego), softu czy może coś w samochodzie (przepustnica itp)...

      Comment


      • Ostatnio miałem na PRV podobne pytanie i niestety nie wiem skąd to się bierze, ale wczoraj ustawiałem robiłem naukę jałowego znajomemu i przyszło mi do głowy, ze może masz zainstalowanego HDSa na "USA" albo "Canada".
        Może warto program przeinstalować na Europę i dać język polski? Może to by pomogło.

        Comment


        • Dzisiaj robiłem adaptację i miałem ten sam problem, not applicable. Hds był zainstalowany na USA a po przeinstalowaniu na EUROPA problemu nie było. Dodatkowo w Europie jest polska nakładka. Nie wiem dlaczego zalecana jest instalacja na USA, skoro śmiga na EUROPA.. Też mam pytanko dotyczące adaptacji.. Mianowicie auto mam na LPG a adaptację zrobiłem na benzynce. Czy powinienem na lpg, czy jest w tym jakaś różnica?

          Comment


          • Potwierdzam powyższe u mnie również po zainstalowaniu ver. Europa -> j.polski pojawiło się w nauce obrotów biegu jałowego... niezakończone (potem) zakończone.
            U mnie ta wersja USA na pewno chodziła szybciej i bez zacięć... a ta raz kompletnie mi się zawiesiła i musiałem restartować kompa...
            Ja adaptację robiłem na gazie, bo w sumie silnik będzie jeździł na gazie. Narazie z różnic jakie zauważyłem to wskazanie czujnika rel tp (jeżeli dobrze pamiętam). przed adaptacją na biegu jałowym wskazywało ~2,8st. teraz pokazuje ~2,3.... ciekawe czy zmieni to coś w temacie opadania obrotów....

            Comment


            • Byłem kolejnym użytkownikiem który miał problem z obrotami po czyszczeniu przepustnicy.
              Tutaj wielkie podziękowania szczególnie dla użytkownika "Rybacbr" bo właśnie dzięki jego sposobowi uporałem się ze skakaniem obrotów.
              Objawy standardowe, szarpanie podczas jazdy, 1500 obrotów w momencie toczenia się na luzie itp.
              Pierwsza próba adaptacji czyli trzymanie 3tyś obrotów do rozgrzania i pozostawienie auta na jałowym jakieś 5 min nic nie dało.
              Dopiero po konkretnym resecie ( gdzieś pod jakimś filmikiem wyczytałem komentarz że komuś pomogło najpierw odłączenie akumulatora a potem zwarcie razem przewodów + i - na dziesięć minut ) i zdławieniu obrotów podczas nauczania do 670 po osiągnięciu temperatury roboczej udało się okiełznać obroty.

              Comment


              • Cześć. Jestem nowy na forum. Przeglądałem całą wasza rozmowę na temat spadających obrotów. Mam ten sam problem i czy może udalo się komuś z was go rozwiązać bo niestety jest to strasznie uciążliwe? Dodam że moje obroty na rozgrzanym silniku na biegu jalowym wynoszą 650+/-10 a otwarcie przepustnicy jak sprawdzałem programem Torque to aż 13%. Pozdrawiam

                Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

                Pierwszy wpis zgodnie z Regulaminem forum "cześć" w dziale przywitań, nie w dziale technicznym, - nie pomijamy Regulaminu przy rejestracji.
                Last edited by rambo7; 18-01-2017, 19:08. Powód: Regulamin.

                Comment


                • A była czyszczona przepustnica czy nie? jak tak to potrzebny będzie kabel (HDS), jak nie (np. po odpięciu akumulatora) to można próbować uczyć obrotów bez zerowania komputera.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez TRAFO Zobacz posta
                    A była czyszczona przepustnica czy nie? jak tak to potrzebny będzie kabel (HDS), jak nie (np. po odpięciu akumulatora) to można próbować uczyć obrotów bez zerowania komputera.
                    Nie była czyszczona. Kabel zamówiłem jutro ma być. Przebieg mojego samochodu to dopiero 90 tys i możliwe ze przepustnica juz będzie do czyszczenia? Dodam że poprzedni właściciel zaniedbal wymianę filtra powietrza bo był strasznie brudny aż czarny.

                    A ile powinno wynosić otwarcie przepustnicy rozgrzanego silnika na biegu jalowym ? I czy uczenie biegu jalowego mam robić zgodnie z serwisowka czy macie jakieś inne sposoby?

                    Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

                    Proszę stosuj po sobie edycję!
                    Last edited by rambo7; 18-01-2017, 19:09. Powód: po sobie stosuj edycję.

                    Comment


                    • Ja robię tak;
                      - Nauka po czyszczeniu przepustnicy jak dla serwisówki FN2
                      - Metoda na opadanie obrotów.

                      Comment


                      • A te metody pomogły? Czy nadal są problemy z opadaniem obrotow ?

                        Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

                        Comment


                        • Mnie pomogły

                          Comment


                          • Dzięki wielkie za pomoc!

                            Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

                            Comment


                            • myślałem że obędzie sie bez czyszczenia przepustnicy ale lipa, kabelek chiński przyszedł więc skasowałem nastawy jałowego, nauczyłem od nowa i dalej to samo spadają do 500 na dojeżdżaniu do świateł, przy 660 obrotach, bo takowe mam na jałowym, kąt przeputnicy pokazuje 2.9, jeszcze jest szansa jak świece wymienie, bo i filtr wymieniony i przekaźnik omron wywalony w krzaki

                              ps. jak doczytałem na stronie \Trafo , niejaki "Rybacbr" przy tych obrotach ma 1.2 , czyli musze wyczyścić
                              Last edited by memphis; 21-01-2017, 17:06.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez memphis Zobacz posta
                                myślałem że obędzie sie bez czyszczenia przepustnicy ale lipa, kabelek chiński przyszedł więc skasowałem nastawy jałowego, nauczyłem od nowa i dalej to samo spadają do 500 na dojeżdżaniu do świateł, przy 660 obrotach, bo takowe mam na jałowym, kąt przeputnicy pokazuje 2.9, jeszcze jest szansa jak świece wymienie, bo i filtr wymieniony i przekaźnik omron wywalony w krzaki

                                ps. jak doczytałem na stronie \Trafo , niejaki "Rybacbr" przy tych obrotach ma 1.2 , czyli musze wyczyścić
                                Ja tez próbowałem pozbyć się opadajacych obrotow bez czyszczenia przepustnicy poprzez nauczenie tylko biegu jalowego od nowa ale nic nie dało. Pozostaje mi tylko czyszczenie, adaptacja i nauka biegu zobaczymy czy to pomoże. U mnie otwarcie przepustnicy wynosi 2.7.

                                Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

                                Comment

                                Working...
                                X