Witam kolegów.
Od miesiąca borykam się z problemem gaśnięcia civica podczas jazdy.
Problem pojawia się najczęściej gdy dojeżdżam do krzyżówki ,gdy zwalniam lub się zatrzymuję,i-shift hamuje biegami w trybie automat.
Najczęściej gaśnie jak jest silnik zimny,ciepły a najmniej jak jest rozgrzany.
Obroty spadają do 500 a nawet poniżej i wtedy gaśnie.
Zrobiłem próby:
-na zimnym silniku i ciepłym podczas jazdy np 40km/h wrzuciłem n a N i zahamowałem do zera...obroty spadły do zera i zgasł
co ciekaw nie na każdej próbie gaśnie,czasem obroty spadną do 450-500 silnik zadrży po czym obroty wrócą na 750.(im gwałtowniej hamuje tym większe prawdopodobieństwo ze zgaśnie)
-na gorącym silniku zrobiłem dokładnie tak samo - obroty spadły do 500 po chwili wróciły na 750 (ogólnie na gorącym silniku auto jeździ ok)
Silnik nie trzyma biegu jałowego w tym sensie ,że z opóźnieniem wraca na obroty i dlatego czasem zgaśnie.
Przeprowadziłem 3 krotną regulację luzów zaworowych,dokładnie,precyzyjnie na zimnym silniku, który stał całą dobę.
Sprawdziłem świece,wszystko ok.
Co ciekawe gdy regulowałem zawory to odpinałem akumulator by czasem nic nie pozwierać przy pracy i po każdej regulacji problem znikał na 1-2 dni,dopiero później spostrzegłem ,że to efekt odpinania akumulatora i reset komputerów.
Nie ma żadnych check engine.
Auto zachowuje się tak samo na LPG i na benzynie.
Miesiąc temu wymieniałem czujnik temperatury w chłodnicy bo świecił check.[Co ciekaw R182A ma dwa czujniki temp,przy silniku i przy chłodnicy,komputer porównuje wskazania i gdy wartości charakterystyk tych czujników są rożne i przekraczają rozbieżność > 3 st.C to wywali błąd czujnika,choć temperatura będzie odczytywana przez komputery].Po wymianie check nie wrócił i wszystko działało jak należy.
Czytałem na innym forum ,że podobny problem mają niektórzy z 1,8 I-Vtec na manual , ale nikt nie był na tyle mądry by problem rozwiązać i coś napisać dla podpowiedzi. Kalibracja biegu jałowego nic nie zmienia ,bo problem jest gdzie indziej.
Jeżeli ,ktoś ma ciekawe spostrzeżenia to zapraszam do wpisów.
Dziękuje z góry za pomoc.
Od miesiąca borykam się z problemem gaśnięcia civica podczas jazdy.
Problem pojawia się najczęściej gdy dojeżdżam do krzyżówki ,gdy zwalniam lub się zatrzymuję,i-shift hamuje biegami w trybie automat.
Najczęściej gaśnie jak jest silnik zimny,ciepły a najmniej jak jest rozgrzany.
Obroty spadają do 500 a nawet poniżej i wtedy gaśnie.
Zrobiłem próby:
-na zimnym silniku i ciepłym podczas jazdy np 40km/h wrzuciłem n a N i zahamowałem do zera...obroty spadły do zera i zgasł
co ciekaw nie na każdej próbie gaśnie,czasem obroty spadną do 450-500 silnik zadrży po czym obroty wrócą na 750.(im gwałtowniej hamuje tym większe prawdopodobieństwo ze zgaśnie)
-na gorącym silniku zrobiłem dokładnie tak samo - obroty spadły do 500 po chwili wróciły na 750 (ogólnie na gorącym silniku auto jeździ ok)
Silnik nie trzyma biegu jałowego w tym sensie ,że z opóźnieniem wraca na obroty i dlatego czasem zgaśnie.
Przeprowadziłem 3 krotną regulację luzów zaworowych,dokładnie,precyzyjnie na zimnym silniku, który stał całą dobę.
Sprawdziłem świece,wszystko ok.
Co ciekawe gdy regulowałem zawory to odpinałem akumulator by czasem nic nie pozwierać przy pracy i po każdej regulacji problem znikał na 1-2 dni,dopiero później spostrzegłem ,że to efekt odpinania akumulatora i reset komputerów.
Nie ma żadnych check engine.
Auto zachowuje się tak samo na LPG i na benzynie.
Miesiąc temu wymieniałem czujnik temperatury w chłodnicy bo świecił check.[Co ciekaw R182A ma dwa czujniki temp,przy silniku i przy chłodnicy,komputer porównuje wskazania i gdy wartości charakterystyk tych czujników są rożne i przekraczają rozbieżność > 3 st.C to wywali błąd czujnika,choć temperatura będzie odczytywana przez komputery].Po wymianie check nie wrócił i wszystko działało jak należy.
Czytałem na innym forum ,że podobny problem mają niektórzy z 1,8 I-Vtec na manual , ale nikt nie był na tyle mądry by problem rozwiązać i coś napisać dla podpowiedzi. Kalibracja biegu jałowego nic nie zmienia ,bo problem jest gdzie indziej.
Jeżeli ,ktoś ma ciekawe spostrzeżenia to zapraszam do wpisów.
Dziękuje z góry za pomoc.
Comment