Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czyszczenie i regulacja przepustnicy w 1.8

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Dziś zrobiłem test. Odpiąłem wtyczkę czujnika MAFu - od razu wyskoczył "check" i "VSA" ale nie przejmowałem się tym i zrobiłem po mieście ok 20km bez niego.
    Okazało się, że problem z obrotami zniknął.
    Co bym nie robił (oczywiście oprócz ruszania bez gazu) to obroty nie spadają tak nisko jak wcześniej. Nie zauważyłem żadnej różnicy w dynamice ani spalaniu.
    Widocznie komputer tak potrafił sobie zasymulować czujnik, że doprowadził silnik do normalnej pracy - stąd wykluczał bym soft.
    Polecam wam własne zrobić taką samą próbę i dać znać. Porównamy wyniki i może będziemy wiedzieć w która iść stronę.
    Jak macie LPG to zróbcie też proszę taki teścik na obydwu paliwach...

    PS
    MAF odpinamy (wtyczka na pokrywie filtra powietrza) przy wyciągniętym kluczyku ze stacyjki. Żeby skasować błędy odpinamy minusową klemę akumulatora, wpinamy wtyczkę czujnika i czekamy na wszelki wielki z 15 min. Podpinamy oczywiście też przy wyciągniętym kluczyku
    Last edited by TRAFO; 10-03-2014, 18:45.

    Comment


    • #17
      W tygodniu spróbuje tak zrobić.
      czy metoda na "sreberko" skasuje powstały błąd ?



      BTW:
      Update softu dokładnie którego sterownika ?
      Last edited by Hayabusa; 10-03-2014, 20:05.
      Civic VIII 1.8 Executive

      Comment


      • #18
        Nie wiem. U mnie wystarczyło odpięcie aku na 15 min.

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez TRAFO Zobacz posta
          Co bym nie robił (oczywiście oprócz ruszania bez gazu) to obroty nie spadają tak nisko jak wcześniej. Nie zauważyłem żadnej różnicy w dynamice ani spalaniu.
          Widocznie komputer tak potrafił sobie zasymulować czujnik, że doprowadził silnik do normalnej pracy - stąd wykluczał bym soft.
          A moim zdaniem twój test dowodzi tego ze update może pomóc, bo ECU odczytuje MAF w taki sposób, który powoduje wahniecie obrotów.
          Serwisowka 8 gen

          Comment


          • #20
            Tak, tyle że tego wcześniej nie było.
            To mi wygląda jakby był problem z MAFem albo lewym powietrzem - o ile komputer symuluje sobie większą ilość niż normalnie przepływającą przez MAF,
            czyli symulacja = MAF+lewe
            Sam nie wiem...
            Przydało by się zrobić taki test w autach bez i z upgrade'm softu.

            Comment


            • #21
              Jeżeli odepniesz przepływomierz to ECU silnika korzysta z fabrycznej mapy.Tryb awaryjny-świeci check jednak umożliwia to jazdę bo komputer przeliczy sobie proporcje powietrza które zasysa przy określonych obrotach-tak by utrzymać odpowiednią mieszaninę powietrza i benzyny.
              Na pewno jazda bez przepływomierza będzie nie ekonomiczna bo dodatkowo on informuje silnik o temp. zasysanego powietrza -informacje temp.powietrza +masa powietrza podają ECU precyzyjne informacje o tym ile benzyny podać na wtryski dla zachowania ekonomi i odpowiedniej palności mieszanki.

              Jednak doświadczenie ,które zrobiłeś pokazuje że albo jest nieszczelność w okolicy przepływomierza (wtedy błędnie jest informowane ECU o ilości powietrza )lub problem jest z przepływomierzem,jest rozkalibrowany i jeszcze błędu check nie pokaże.
              W dieslu przepływki lubią padać w dziwny sposób (rozkalibrować się)-na dowód podam przykład jak w 1.9JTD wariował przepływomierz i kolega kupił nowy i 3-tnie wymieniał zanim trafił na odpowiednio skalibrowany.Profesjonalne firmy tuningowe oferują kalibrację przepływomierzy,co dowodzi że mogą one sprawiać problem chociaż ogólnie działają.
              CIVIC 1.8 I-VTEC Executive I-SHIFT
              LPG Stag 300 Premium +Hana

              Comment


              • #22
                Jak to przepływka to o ile czyszczenie nie pomoże to chyba trzeba by się przygotować na spore koszty. Kupował już ją ktoś? Są jakieś zamienniki?
                A o ile to nie MAF, to problem z nieszczelnością może być w różnym miejscu za obudową filtra. Ostatnio wyciągałem pokrywę filtra, to może coś być na łączeniu obudowy filtra z rurą w kier. przepustnicy.
                Problem jest dość powszechny w różnych autach, wystarczy wpisać w google "spadanie obrotów przy hamowaniu", więc to temat "uniwersalny" i trzeba by tylko wyciągnąć i rozpracować cześć wspólną.
                Musze jeszcze sprawdzić, czy obroty spadają przy wciśnięciu samego sprzęgła czy przy sprzęgle i hamowaniu - bo jakoś nie zwróciłem uwagi. Czytałem na innym forum, że czasem lewe dostaje się od jakiegoś układu podciśnienia serwa hamulcowego, tylko nie wiem co to jest i czy w naszych autach coś takiego jest.
                Niestety dzieciak mi się rozchorował i do końca tygodnia jestem uziemiony i nie będę miał kiedy nic potestować

                Comment


                • #23
                  Zamieszczone przez TRAFO Zobacz posta
                  Jak to przepływka to o ile czyszczenie nie pomoże to chyba trzeba by się przygotować na spore koszty. Kupował już ją ktoś? Są jakieś zamienniki?
                  W serwisie w Anglii MAF to koszt po przeliczeniu około 1200 zl. Trochę chore. Ewentualnie używka bez gwarancji, ze będzie lepsza niż ta która jest teraz.
                  Serwisowka 8 gen

                  Comment


                  • #24
                    Czy możecie rozwinąć temat aktualizacji softu ?
                    Civic VIII 1.8 Executive

                    Comment


                    • #25
                      Czyszczenie przepustnicy R18A2

                      Teraz piszę popijając piwko

                      Dlaczego? Już wyjaśniam.
                      Gazownik polecił przeczyszczenie przepustnicy-bo w hondach jest to częsty problem.

                      1.Wymontowałem obudowę filtra powietrza.
                      przepustnic 1.jpg

                      2.Wypiąłem 3 wężyki i z ciągnąłem króciec gumowy co daje dostęp do 4 śrub 12tek mocującą przepustnice.
                      Widać teraz gniazdo ,w którym siedziała przepustnica

                      za przepustnicą.jpg

                      3.Przepustnica w moich rękach-zobaczcie uważnie na nagary i bród.
                      przepustnica przed czy..jpg
                      przep.przed czysz 2.jpg
                      przep.przed czysz. 3.jpg
                      4.Czyszczenie przepustnicy ujawnia nagar na ściankach klapy i przepustnicy
                      czyściwo i przepustnica.jpg
                      -TUTAJ SEDNO PROBLEMÓW CZARNY NAGAR ZMIENIAJĄCY GEOMETRIE SZCZELINY-
                      nagar w przepustnicy.jpg
                      5.Po wyczyszczeniu nagaru widać prawidłową szczelinę minimalną przepustnicy odpowiedzialną za obroty biegu jałowego i nie tylko
                      po czyszczeniu przepust..jpg
                      po czyszczeniu błysk klapy.jpg
                      po czyszczeniu 2 strona.jpg
                      UWAGA na oryginalny lakier molibdenowy(foto poniżej) przy łożyskach klapy-nie wolno go zdrapać.
                      Ja używałem do czyszczenia markowy ręcznik papierowy carrefour i WD40
                      WD-40 rozpylam na papier i czyszczę kanały oraz krawędzie klapy ,na których też jest nagar.
                      miejsca lakieru molibdenowego.jpg
                      6.Nagar i bród był w kanale za przepustnica,wyczyściłem ile tylko mogłem.
                      czyszczenie kanału dolotowego.jpg

                      Po uruchomieniu silnika i wykonanej próbie jazdy-BYŁEM W SZOKU!
                      To jest inna honda civic .Jazda płynna jak w automacie z hydrokinetycznym sprzęgłem.
                      Przeprowadziłem rożne próby- oboroty nie spadają niżej niż 750-800 a do tego delikatniej i nie ma drgań i wibracji.
                      Ruszanie płynne jak nigdy dotąd.Do tego cofanie w i-shift idzie płynnie,bez szarpania i gwałtownego skoku.....od początku kiedy kupiłem auto w 2012r cofanie przyprawiało mnie o nerwicę.Automat nie mógł odpowiednio ustawić momentu i albo szarpał albo boksował kołami.
                      Ruszanie pod wzniesienie przód i tył to poezja...świetnie auto wysprzęgla i płynnie reguluje momentem podczas zmiany biegów.

                      Zabieg razem z fotkami to 1h.
                      Potrzebne klucze nasadowe 10 i 12 , kombinerki i śrubokręt krzyżak do opasek.
                      Pamiętamy o odpięciu akumulatora na początek.



                      Tak dla wyjaśnień.Nie ma czegoś takiego jak adaptacja przepustnicy tylko kalibracja biegu jałowego. Polega ona na tym ze nagrzewamy silnik przez trzymanie na obrotach ok 3000,później zostawiamy na biegu jałowym na 5min ,aż włączą się wentylatory chłodnicy.
                      Bieg jałowy skalibrowany i jazda.
                      Ja tak zrobiłem,chociaż przed kalibracja jak jechałem to wszystko pięknie pracowało- pięknie to chyba najlepsze określenie jazdy tym Civiciem z I-SHIFT
                      Last edited by GT-3000; 11-03-2014, 19:08.
                      CIVIC 1.8 I-VTEC Executive I-SHIFT
                      LPG Stag 300 Premium +Hana

                      Comment


                      • #26
                        Zamieszczone przez Hayabusa Zobacz posta
                        Czy możecie rozwinąć temat aktualizacji softu ?
                        Też jestem ciekawy.
                        Nie wiem jak nowsze wersje, ale ta moja ma coś takiego, że jak wykręcę wyżej 3500 i zmieniam bieg to obroty jeszcze przez chwilę idą w górę co jest trochę irytujące.
                        Nie wiem tylko czy to kwestia przełączania się iVTECa czy samego oprogramowania komputera.

                        Zamieszczone przez GT-3000 Zobacz posta
                        Gazownik polecił przeczyszczenie przepustnicy-bo w hondach jest to częsty problem.
                        Po uruchomieniu silnika i wykonanej próbie jazdy-BYŁEM W SZOKU!
                        To jest inna honda civic .Jazda płynna jak w automacie z hydrokinetycznym sprzęgłem.
                        Przeprowadziłem rożne próby- oboroty nie spadają niżej niż 750-800 a do tego delikatniej i nie ma drgań i wibracji...
                        No to wlałeś nadzieję w moje serce tym bardziej że przy cofaniu mam podobne objawy do twoich. To w przyszłym tygodniu pewnie wezmę się za tę przepustnicę.

                        PS.
                        Demontowałeś podszybie? W serwisówce piszą że trzeba, a w opisie nie wspominasz czy dało się odkręcić przepustnicę bez tego?
                        Last edited by TRAFO; 12-03-2014, 11:32.

                        Comment


                        • #27
                          Nie trzeba odkręcać podszybie ,więcej z tym zabawy niż pożytku,po ściągnięciu węża krótkiego miedzy przepustnicą a filtrem pow. mamy taki dostęp ze nasadka 12-tka z grzechotka całą robotę załatwia. Tylko trzeba mieć krótki śrubokręt krzyżak by opaski poluzować na tym wężu.

                          Życzę szybkiej naprawy
                          CIVIC 1.8 I-VTEC Executive I-SHIFT
                          LPG Stag 300 Premium +Hana

                          Comment


                          • #28
                            Zamieszczone przez TRAFO Zobacz posta
                            Nie wiem jak nowsze wersje, ale ta moja ma coś takiego, że jak wykręcę wyżej 3500 i zmieniam bieg to obroty jeszcze przez chwilę idą w górę co jest trochę irytujące.
                            Nie wiem tylko czy to kwestia przełączania się iVTECa czy samego oprogramowania komputera.
                            Mam Honde z 2007r i takiego objawu nie mam.
                            Serwisowka 8 gen

                            Comment


                            • #29
                              Dość mocno to widać, jak wyskoczy się zaraz nad 3500 i wciśnie sprzęgło. Zanim wbije się bieg to obroty podskakują, silnik wyje a żona krzyczy
                              Od razu po wrzuceniu biegu i puszczeniu sprzęgła obroty się stabilizują.

                              Comment


                              • #30
                                Będzie trzeba zrobić to samo , bo mam podobny problem
                                Last edited by zajceff; 13-03-2014, 11:57.

                                Comment

                                Working...
                                X