Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik 1.8 140 KM - jaki jest?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez clockworkman64 Zobacz posta
    Zrobiłem remont w zeszłym tygodniu. Były standardowe pierścienie, tłoki zostały stare bo były w dobrym stanie. W ogóle wszystko poza pierścieniami było w dobrym stanie i nawet gniazda zaworowe były tylko w minimalnym stopniu wypalone, co jak na przebieg 80 tys km na LPG jest dobrym wynikiem.
    Jaki koszt- z ciekawości?

    Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

    Comment


    • Zamieszczone przez rysiol1 Zobacz posta
      Jaki koszt- z ciekawości?

      Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
      Pisałem dwie strony temu: 2500zł

      Comment


      • Rany co wy się tak martwicie tym poborem oleju masakra jak to czytam.... silniki za grosze tak jak już pisały osoby tutaj wcześniej. Róbcie dolewki i tyle , jak się nie podoba i ból ściska ze trzeba dolewać to zmięcie furę na coś niemieckiego i tam to wogole będziecie wszystko wymieniać :P smigam hondami od 15 lat zawsze coś dolewam i jakoś nigdy mi silnik nie padł... ale wiem ktos trafi na zajechany egz. bo podczas kupna cieszył sie ze trafiła sie okazja no to teraz dopłaci do tego i tyle... życie

        Comment


        • Zamieszczone przez clockworkman64 Zobacz posta
          W ogóle wszystko poza pierścieniami było w dobrym stanie i nawet gniazda zaworowe były tylko w minimalnym stopniu wypalone, co jak na przebieg 80 tys km na LPG jest dobrym wynikiem
          A w jaki sposób było oceniane zużycie pierścieni? Zmień mechanika.

          Comment


          • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
            A w jaki sposób było oceniane zużycie pierścieni? Zmień mechanika.
            A co tym razem mechanik zrobił źle? Pierścienie olejowe na dwóch tłokach były "podwinięte" do góry, pozostałe dwa miały były względnie proste ale miały mniejsze średnice niż powinny mieć.

            Comment


            • Zamieszczone przez Mati87 Zobacz posta
              Rany co wy się tak martwicie tym poborem oleju masakra jak to czytam.... silniki za grosze tak jak już pisały osoby tutaj wcześniej. Róbcie dolewki i tyle , jak się nie podoba i ból ściska ze trzeba dolewać to zmięcie furę na coś niemieckiego i tam to wogole będziecie wszystko wymieniać :P smigam hondami od 15 lat zawsze coś dolewam i jakoś nigdy mi silnik nie padł... ale wiem ktos trafi na zajechany egz. bo podczas kupna cieszył sie ze trafiła sie okazja no to teraz dopłaci do tego i tyle... życie
              Dla Ciebie być może to niewielki problem, ale dla mnie dolewka 0,5l oleju raz na tydzień to gruba przesada. Gdybym robił 6000km rocznie to faktycznie bym się tym nie przejmował... Poza tym ja mam tak, że jak coś nie gra z moim samochodem to denerwuje mnie to i prędzej czy później muszę to naprawić.

              Comment


              • Zamieszczone przez clockworkman64 Zobacz posta
                Pierścienie olejowe na dwóch tłokach były "podwinięte" do góry
                To nie możliwe, musiał je w jakiś dziwny sposób sam to zrobić.

                Zamieszczone przez clockworkman64 Zobacz posta
                pozostałe dwa miały były względnie proste ale miały mniejsze średnice niż powinny mieć
                Żeby mieć pewność, trzeba każdy z nich wsadzić w cylinder i pomierzyć, raczej mieszczą się w normie.
                A gniazda zaworowe raczej nie powinny być w żadnym stopniu wypalone, chyba że jeździłeś na ubogiej mieszance, lub regulacja zaworów byłą źle robiona, albo przebieg 500 tyś km+.

                Comment


                • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                  To nie możliwe, musiał je w jakiś dziwny sposób sam to zrobić.


                  Żeby mieć pewność, trzeba każdy z nich wsadzić w cylinder i pomierzyć, raczej mieszczą się w normie.
                  A gniazda zaworowe raczej nie powinny być w żadnym stopniu wypalone, chyba że jeździłeś na ubogiej mieszance, lub regulacja zaworów byłą źle robiona, albo przebieg 500 tyś km+.
                  Nie wiem, być może, natomiast po remoncie silnik nie pobiera oleju. Z tego co pamiętam to mechanik mierzył pierścienie również wewnątrz cylindrów. Gniazda zaworowe były ciemne, jednak nie miały ubytków. Czy po takim remoncie powinienem przez jakiś czas jeździć wolniej i na niższych obrotach?

                  Comment


                  • Zamieszczone przez clockworkman64 Zobacz posta
                    Czy po takim remoncie powinienem przez jakiś czas jeździć wolniej i na niższych obrotach
                    Nie wręcz przeciwnie jeźdźij dynamicznie lub normalnie tak jakby nic w silniku nie było robione.
                    Ja swoje silniki docierałem wg motomana, choć ten ostatni R20A3 głównie na początku przez pierwsze 500km a potem jeździłem tak jakby nic nie było robione.
                    Szkoły docierania są różne, jeżeli byś się zdecydował na zamulanie na początku to lepiej po prostu udawać że naprawy silnika nie było.

                    Comment


                    • nie wiem jaki jest , bo przypominam sobie o nim tylko jak trzeba zmienić olej

                      Comment


                      • Panowie, nie daję rady szczelnie zmontować części wskazanych strzałką na poniższym zdjęciu. Pozostaje luka: pół centymetra pomiędzy plastikową rurą biegnąca w dół, zakończoną na górze gąbką, a górną pokrywą, powiedzmy, taką jajowatą w kształcie
                        Do czego to jest dolot: powietrze do kabiny pasażerskiej?
                        Czy można to ewentualnie owinąć szerszą taśmą izolacyjną, celem uszczelnienia?

                        20191101_100430.jpg
                        http://www.dadrl.org.uk
                        http://www.lightmare.org

                        Comment


                        • To jest praktycznie ostatnia część układanki od dolotu powietrza.
                          EP3 -> FN1+ -> FC1

                          Comment


                          • OK, ale dolotu do silnika (filtra powietrza i kolektora wlotowego), czy dolotu do kabiny pasażerskiej (przez filtr kabinowy oczywiście)?
                            http://www.dadrl.org.uk
                            http://www.lightmare.org

                            Comment


                            • Dolotu do silnika

                              Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                              Comment


                              • Wracając do meritum tematu "Silnik 1.8 140 KM - jaki jest?", miałem okazję pojeździć kilka dni w Niemczech, głównie autostradami. O ile u nas obroty pow. 4 tys. zdarzają się przy wyprzedzaniu i na krótką chwilę, to tam była okazja pojechać autostradą na 6 biegu, z większą prędkością i posłuchać na spokojnie jak 1,8 chodzi.

                                Otóż, jest wyraźna zmiana dźwięku pracy silnika, właśnie pow. 4 tys. obrotów, wiadomo silnik przechodzi z cyklu Atkinsona na cykl Otto (jeśli mylę się, prośba o poprawę). Na wyższych obrotach pracuje wydając niższy dźwięk, całkiem przyjemny jak na seryjny wydech. A i przy obciążeniu auta jedną osobą, mocy nie brakuje (wiadomo jak ktoś jeździ V6 3l biturbo, to nie ma co porównywać). Mruczy przyjemnie i jak na wolnossaka zbiera się całkiem fajnie.
                                http://www.dadrl.org.uk
                                http://www.lightmare.org

                                Comment

                                Working...
                                X