Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik 1.8 140 KM - jaki jest?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Potwierdzam, dźwięk silnika jest fajny dopiero przy 160km/h. Niestety przy 140 buczy niezbyt przyjemnie

    Comment


    • Witam. Chciałbym zapytać forumowiczów. jak wygląda kwestia vtec'a czy jest tam coś co się psuje. silnik w moim samochodzie ma przebieg 124kkm (2007 rocznik). jest dół, jest środek, ale szczerze powiedziawszy to góra nie powala, kreci się chętnie do odcięcia ale nie czuć, momentu w którym ten vtec się załącza. dziękuje z góry za sugestie

      Comment


      • Nie ma tam nic co się psuje, tylko trzeba dbać o olej. Konkurencja pod względem niezawodności i trwałości wypada tylko gorzej. Rekordowe przebiegi dla tego silnika to wl Polsce 764 tys km a w USA ponad mln mil. Rozwiązanie zmiennych faz rozrządu w tym silniku pamięta jeszcze lata 80-te, brak koła zmiennych faz rozrządu.

        Comment


        • Lorak w R18 nie poczujesz Vtec kicku p9niewaz takiego nie ma. Tutaj jest vtec nastawiony na ekonomie.

          Gdzieś chyba na forum szerzej Alix pisał o tym temacie.

          Ja tam na swoje R18 nie narzekalem:



          Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
          The 1st. - EJ9
          The 2nd. - ES7
          The 3rd. - FD7
          The 4th. - CU2
          ------------------------------------------------------------------

          ------------------------------------------------------------------

          Comment


          • Chodziło mi bardziej o to czy coś się psuje w przypadku zmiennych faz rozrządu? odnoszę wrażenie, że niewiele się dzieje w górnym zakresie obrotów

            Comment


            • Aha. Myślałem, ze może coś zmienne fazy rozrządu niedomagają. Nie narzekam na przyspieszenie myślałem, że w pewnym zakresie obrotów czuć jak to określiłeś "kick"

              Comment


              • Niestety tego nie ma.

                Jeśli dobrze pamiętam to w okolicach 4100 wydłuża się kanały kolektora dolotowego.


                W R18 vtec działa inaczej. Mianowicie przy określonych warunkach w zakresie do 3500 tyś. Obrotów silnik pracuje w trybie ekonomicznym. Ja u siebie przy reglashu podnosilem te granice na 3700 rpm.

                Puść się nie ma co. Jak pisał gkill. Lać dobry olej pilnować stanu i oska

                Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
                The 1st. - EJ9
                The 2nd. - ES7
                The 3rd. - FD7
                The 4th. - CU2
                ------------------------------------------------------------------

                ------------------------------------------------------------------

                Comment


                • Przerabiałem to i na kicka nie licz jeśli wciskasz gaz w podłogę od dolnych obrotów.
                  Jeśli chcesz sprawdzić załączanie iVTEC musisz zrobić tak:
                  Trzymasz pedał gazu powiedzmy na 20-30% na jednym biegu i starasz się cały czas zwiększać obroty delikatnie wciskając gaz. Jeśli uda Ci się nie przekroczyć granicy wciśnięcia pedału gazu o pewną liczbę procentową (pewnie okolo 60-70% od której również załącza się iVTEC) to w okolicach 4000 (lub jak kolega wyżej napisał - 3500) uda Ci się odczuć lekkiego kopa i uruchomienie systemu iVTEC.

                  Jeśli dusisz pedał gazu do oporu, zawory i dolot jest (chyba) cały czas na opcji "performance" a nie eco i kopa nie odczujesz.

                  Również brakuje mi tego kopa.

                  @Crisownik: na ile można przesunąć granicę załączania iVTEC?
                  Last edited by hondamanone; 21-11-2020, 20:52.

                  Comment


                  • Jak w swoim R20A3 nie wiem co to ten kick, ale czuję, że jak wyprzedzam na niskich obrotach to trwa to długo a jak już zaczyna przekraczać 4000 tys obr to czuję, że wyrywa do przodu i przy 4800-5000 obr czuć ten max moment obrotowy.

                    Comment


                    • To nie zalaczanie A odlaczanie vtec econo można przesunąć. Nie wiem o ile, ale pewnie komp przyjmie wartość obrotową jaką mu ustawia, Ale gość który mi robił flash mówił że nie ma sensu wyżej bo i tak warunki pozostałe raczej wyżej nie będą spełniane.

                      Tutaj niestety nazwa jest myląca, bo iVTEC choćby w k20 czy k24 nie ma to wiele wspólnego poza nazwą

                      Gkill zdaje wiem że R20 jest co nieco podobne do R18 A w R18 właśnie przy okolicach 4100 rpm otwierają się klapki wydluzajace dolot.


                      Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
                      Last edited by Crisownik; 21-11-2020, 22:35.
                      The 1st. - EJ9
                      The 2nd. - ES7
                      The 3rd. - FD7
                      The 4th. - CU2
                      ------------------------------------------------------------------

                      ------------------------------------------------------------------

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Crisownik Zobacz posta
                        Gkill zdaje wiem że R20 jest co nieco podobne do R18 A w R18 właśnie przy okolicach 4100 rpm otwierają się klapki wydluzajace dolot.
                        To w R20 tego nie ma? Jesteś pewny? Wiem, że klapy są.
                        Wiem, że zawory otwierają się identycznie jak w f serii z VI gena accorda.
                        Last edited by gkill; 21-11-2020, 23:12.

                        Comment


                        • Działenie I-VTEC w R18

                          Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
                          ... to w okolicach 4000 (lub jak kolega wyżej napisał - 3500) uda Ci się odczuć lekkiego kopa i uruchomienie systemu iVTEC. ...
                          W kwestii warunków włączania/uruchamia I-VTEC w R18 było już kilka razy pisane na tym forum. Najbliżej jest w tym wątku w poście #49 kolegi Alix, tu:
                          http://www.civicforum.pl/showthread....highlight=1500
                          Skorzystałem też z opisu na stronie kolegi TRAFO i podłączenia się diodą LED do elektrozaworu sterującego I-VTEC. Jestem z tego bardzo zadowolony, bo widzę kiedy się włącza, a kiedy się wyłącza . Polecam to rozwiązanie . Zastanawia mnie, dlaczego producent takiej istotnej kontrolki (przynajmniej jak dla mnie) nie wyprowadzili na blat w standardzie.

                          Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
                          ... @Crisownik: na ile można przesunąć granicę załączania iVTEC? ...
                          U mnie reflash poszerzył granice działania.
                          Jeśli chodzi o górę, to o ile pamiętam zostało ustawione na ~4,5kRPM, ale w praktyce:
                          1) na VI biegu z tego nie korzystam, bo tak szybko nie jeżdżę, poza tym myślę, że z uwagi na obciążenie i tak I-VTEC się będzie już wyłączać wcześniej
                          2) na niższych biegach nie utrzymuję stabilnie takich prędkości obrotowych bo, albo przyspieszam obciążając silnik na tyle mocno, że I-VTEC się nie włącza, albo włączam wyższy bieg kontynuując jazdę z niższymi obrotami.
                          Natomiast widzę, że z dołu potrafi się włączyć już przy 1,3kRPM, np. podczas wolnej jazdy na niższych biegach np. w korku.

                          Comment


                          • @onore: Dzięki za sprostowanie mojej nieco niefachowej ale po prostu organoleptycznej wypowiedzi.

                            Comment


                            • Panowie, czy w R18A2 występuje też uszczelka z małym sitkiem zaworu sterującego zmiennymi fazami rozrządu?
                              http://www.dadrl.org.uk
                              http://www.lightmare.org

                              Comment


                              • Tak. Ostatnio u siebie zmieniałem bo miałem całą lewą stronę silnika zarzyganą olejem. Kupiłem na jarusnet.

                                Comment

                                Working...
                                X