Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik 1.8 140 KM - jaki jest?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez andi23ct Zobacz posta
    wyje ten silnik niesamowicie 3,5 tysiaca obrotow
    dlatego należy unikać takich obrotów - po co się męczyć, polecam 4,5 tys.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • Dobrze mówisz ale mój mechanik powiedział ze na gazie lepiej unikać takich wysokich obrotów bo się zawory przepalaja ale ja mu nie wierzę bo to niemiecki specjalista

      Comment


      • Zamieszczone przez andi23ct Zobacz posta
        unikać takich wysokich obrotów bo się zawory przepalaja ale ja mu nie wierzę bo to niemiecki specjalista
        No i w niemieckich autach (może poza silnikami BMW, które też "lubią" obroty, mają VANOSa itp.) - zgoda W Hondzie to się dopiero przy 4200 uruchamia lepsze oddychanie (zmienia się geometria kolektora dolotowego), działa w pełni natrysk na denka tłoków etc. itp. Przepalone zawory...? A widzisz tu coś takiego w dziale silników, żeby komuś się stało albo narzekał...? W jakiejkolwiek generacji? Ja nie stronię od wysokich obrotów i ten silnik ma się na nich znakomicie.
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • Tak mówił niemiecki mechanik po kupnie Hani z instalacją gazową żebym nie jeździł powyżej 3000 tys obrotów heheh co jest równoznaczne prędkości ok. 120 na godzinę albo i nie

          Comment


          • Jak zbyt uboga mieszanka ustawiona to kazdy zawor pojdzie.
            Niech ustawi sensownie instalke i nie bedzie problemow nawet przy 6k rpm
            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

            Comment


            • I tak i nie. Gaz ma inną kaloryczność i temperaturę spalania i nawet przy bogatszej mieszance warunki nie są do końca takie same jak na benzynie. A jak wiadomo im większe obroty - tym większe obciążenie cieplne silnika i jego głowicy (w tym zaworów). Dlatego np. Skoda w fabrycznych instalacjach przy przekroczeniu 4000rpm silnik automatycznie przełącza na zasilanie benzynowe. Tutaj akurat przychyliłbym się do opinii mechanika, że na LPG nie żyłowałbym wysokich obrotów za często. Jak chcesz sobie poszaleć - IMO bezpieczniej dla auta na ten czas przełączyć się na Pb. A jak się wyszalejesz do odcinki ile trzeba wrócisz sobie do zasilania LPG Przynajmniej ja bym tak robił jak już.

              To tylko moja opinia Fanów LPG proszę o nie wieszanie na mnie psów.
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • Nie sadze zeby autor jezdzil caly czas w przedziale 4,5-6k rpm, bo tak sie jezdzi tylko na torze.
                Nawet na autostradzie utrzymywanie non stop w okolicach 5k rpm sie nie zdarza.
                Tak wiec prawidlowo wyregulowana instalacja powinna dzialac prawidlowo

                Skoda trzesie tyłkiem, bo to LR przez ASO montowane jest na słabych podzespołach (do tego na autoadaptacji) i się boją o koszty gwarancyjne.
                W Octavii 1.6 dotrysk byl od 3100rpm, a calkowite przejscie na pb od 4 k rpm.

                Zreszta problemem Hondy są raczej obroty jałowe, a nie te wysokie. Co mozna wywnioskowac z problemow na forum.

                No a jak sie ktos naprawde boi to gaziarz niech ustawi dotrysk PB od 4,8 k rpm np. 25% i temp bedzie nizsza.
                Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                Comment


                • ja tak robie jak chcem szalec to cisne na benzynce a jak chcem oszczedzac jade na gazie i gitara

                  Comment


                  • Silnik jest bardzo elastyczny, spalanie w trasie jakie udało mi się uzyskać to 6,1 l/100 a komputer pokazywał momentami 4,9/100km także można stwierdzić że komputer kłamie.
                    W mieście zje 8-9 litrów.
                    Silnik osiągami i tak powala konkurencję, fakt przełożenia biegów są długie. Spalanie można powiedzieć jak diesel także gratuluję Japończykom.
                    4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                    Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                    https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                    Comment


                    • Kolego, momentami, jak ledwo muskasz pedał gazu, to spalanie może być jeszcze mniejsze. Ważne jest to ile wychodzi ci średnio. I wg. moich obliczeń komputer dość wiernie pokazuje spalanie. Mój rekord na trasie to 5,2, ale przy emeryckiej jeździe z silnikiem 1.8 w benzynie.
                      Honda Civic IX HB 1.8, Ford Focus MK4 ST

                      Comment


                      • Może i masz rację, to co komputer pokazuje to średnie spalanie a nie chwilowe gdyby zebrać to wszystko do kupy może by wyszło tyle co w realu, większość użytkowników mówi o zaniżaniu komputera pokładowego o ~0.5L.
                        U mnie raz pokazał 4,8 przy lekkim nachyleniu jezdni zjazd na 6 biegu muskanie gazu lub jazda bez przyciskania gazu.
                        Co ciekawe w cyklu miejskim zatrzymuje się do wartości 8,5 lub 8,8 i więcej nie chce pokazać.
                        Szkoda, że nie ma spalania w czasie rzeczywistym, ale i bez tego da się żyć
                        DSC_0033.jpg
                        4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                        Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                        https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                        Comment


                        • Oj tam coś słabo się staracie Ten silnik ma potencjał na niezłe wyniki tak chwilowej średniej:

                          uploadfromtaptalk1449812536740.jpg

                          Jak i na nieco większym kilometrazu przyzwoitej:

                          uploadfromtaptalk1449812577389.jpg
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • Latem takie wyniki da się bez problemu wycisnąć najmniej na trasie 230 km miałem 4,7. Na krótszych trasach zdarzało się też mniej, ale wynik zazwyczaj był niszczony przez wjazd do Warszawy :P.

                            A np teraz przy temperaturach oscylujących w okolicach 0 stopni najmniej udało mi się 5,5 l/100 km, więc jest różnica . W sumie wystarczy dwa-trzy razy przycisnąć, podciągnąć pod czerwone i nagle na tej samej trasie (około 20 km) mam litr w górę .

                            EDIT: Poza tym komputer bardzo dokładnie wskazuje spalanie, na prawie 30 tankowań 4 razy pomylił się o więcej niż 0,1 l/100 km na całym baku, więc bardzo dobrze . Zazwyczaj są to różnice około 0,03-0,06, ale sumie ciężko u niego o taką dokładność .
                            Last edited by PJW; 14-12-2015, 20:32.

                            Comment


                            • PJW ale komputer jest tak dokładny w 9gen. W 8gen nieco potrafi zanizac, im krótszy dystans tym bardziej, bo juz dlugodystansowe wyniki (kilka tys. km) są zazwyczaj bliskie prawdy
                              ............................C I V I C
                              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                              . .
                              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                              Comment


                              • Z lekką zazdrością czytam posty poprzedników. Ja (co prawda z automatem) nigdy nie zszedłem na trasie poniżej 6l/100, a nogę mam lekką.

                                Comment

                                Working...
                                X