a ja mam pytanie o nośność.Mam 1,4 z 2008 roku, uparłem się na w miarę lekkie (adekwatnie do budżetu) 17" na lato. Zdecydowałem się na węższe felgi 7J i chciałem kupić opony 205/50 R17 89V (Taki zestaw ważyłby tyle samo co moje obecne 16). Według producenta powinno być to 91H lub 91V. Wiem że między 89 a 91 jest 35kg różnicy w nośności i mam lekkie wątpliwości. Co mi poradzicie ?
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Opony i Felgi do Civic 8gen - Kompendium
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Spokojnie...
Indeks 91 jest do 615kg / koło
Indeks 89 jest do 580kg / koło
Nie wydaje mi się byś masą całkowitą kiedykolwiek zbliżył się do takiej masy auta.
Skutkiem przejścia na niższy indeks może być większy komfort podróży z powodu mniejszej ilości wzmocnień w oponie (mniejszej jej sztywności).
Jednocześnie w zakrętach będzie trochę mniej stabilna, ale to raczej dotyczy ekstremalnych sytuacji.
Moim zdaniem do 1.4 to właściwy tok myślenia.Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły
Comment
-
Mam pytanie. Niedawno nabyłem Sedana 1.8 i chcę kupić alu na lato. Mam możliwość wzięcia Felg 17''x7,5J firmy CMS.
Mają odsadzenie ET38 i otwór centrujący 67mm.
Czy to odsadzenie i otwór jest właściwe, bo szerokość felgi wydaje się dobra na oponę 205 lub 215, którą chcę założyć?Last edited by doctorpit; 12-03-2016, 18:04.
Comment
-
Doktorze...
Zakładam, że sedan jaki kupiłeś ma koła o nominalnej wielkości czyli 16 cali oponę 205/55
Pierwsza sprawa otwór centrujący - w tych felgach 67, więc musisz mieć pierścień aby zmniejszyć go do 64.1
Piszesz że masz do założenia 205 lub 215
Czyli masz jakieś dwa rodzaje opon? 205 to dla 7.5 już skrajna felga, dla 215 ok (choć nominalne 7.0)
Offset + szerokość felgi spowoduje wysunięcie o 25mm w stosunku do nominału w 4D VIII
Comment
-
Teraz mam założone 195/55/15 na stalówkach (zimówki).
Nie posiadam jeszcze opon letnich, ale w/w rozmiarach myślałem. Nie jest pewne że je wezmę, skoro to będzie przeszkadzało w eksploatacji.
Właśnie tego "wysunięcia" się obawiam.
Ujmując sprawę krótko.
Chcę na lato mieć alu 17'', szerokość opony jest do uzgodnienia, ale nie chcę za szerokiej, głównie pokonuję długie trasy i jeżdżę w miare spokojnie.
Może coś doradzicie... Budżet na dzień dzisiejszy ograniczam sobie do 1700zł... Może ktoś ma coś w tym przedziale...?
Comment
-
Do spokojnej jazdy proponowałbym 205/50R17 na feldze 7,0 z osadzeniem raczej nie wiekszym niż ET40, chociaż przy oponie 205 ET38 powinno być bezproblemowe w sensie nic nie będzie o nic ocierac.
Dlaczego węższa felga? Bo jak dasz 205 na 7,5 to zrobisz sobie lekki naciąg, co z jednej strony może spowodować zmniejszenie komfortu jazdy, a z drugiej strony spowoduje, że opona nie będzie oslaniac felgi i każdy podjazd pod małym kątem do krawężnika będzie grozić jej odrapaniem. Naciąg fajnie wygląda w tuningowanych obniżonych autach, koło wydaje się wizualnie większe, ale praktyczne na co dzień to nie jest. Jeśli chodzi o wysunięcie opony do tak do 15mm zwykle jest w miarę bezpieczne i pozytywnie wpływa na wygląd, więc jak już poprawić wygląd auta nową felgą to lekko ET od seryjnego zmniejszyć warto, z resztą aftermarketowe felgi nie mają zwykle tak wysokich ET jak seryjne w Hondzie, więc bardzo ułatwi to zakupy. Zbyt duże ET to nie tylko ryzyko przycierania o nadkole, ale też zwiększenie obciążenia zawieszenia - może prowadzić do szybszego jego zużycia, bo działa wtedy na niego większy moment siły na każdej dziurze.
W takim budżecie jest ogromny wybór. Zobacz sobie jakąś przymierzalnie, np. www.felgi.pl - chociaż samego tego sklepu to ja raczej nie polecam, ech... ale przymierzalnię maja niezłą. Możesz nawet załadować fotkę wlasnego autka do przymiarki.
A... nie pomyliłeś sie z tymi oponami co masz? Bo z tego co kojarzę to powinno byc albo 195/65R15 albo 205/55R16?............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Tylko pamiętaj, że do tego auta jak 215 o powinny być na mniejszym profilu 45 (215/45R17). To może nieco zmniejszyć komfort podróży i minimalnie prześwit. Ale na dłuższe, szczególnie autostradowe trasy większa opona i felga mają szansę dać nieco lepszą stabilność, a im mniejszy prześwit tym lepszy dla spalania...............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Jeśli szerokość felgi będzie 7 lub 7,5" co możesz dać nawet ET35 i nie powinno obcierać (mam zimowe 17" ET33 7,5J)
Przy 8" ET38 chyba będzie ok.Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły
Comment
-
Aczkolwiek pamiętajmy że tak mamy w hatchbacku - nie dam sobie głowy urwać ile zapasu jest w sedanie, tam jest inny zawias z tyłu...............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Witam. Dla podniesienia komfortu jazdy myślę o zakupie takich opon 205/60 R16. Chodzi o wygodę aby nie jechało się jak wozem drabiniastym na naszych wspaniałych drogach. N dzień dzisiejszy mam 225/45 R17 (Fajnie się jedzie jak jest dobra droga, po nawet niewielkich dziurkach w drodze to masakra). Proszę o poradę cobyście zamontowali.
Comment
Comment