Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Opony i Felgi do Civic 8gen - Kompendium

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Opony i Felgi do Civic 8gen - Kompendium

    Kompendium wiedzy - informacje o oponach i felgach parametrach jakie były stosowane w Civic VIII generacji.

    __________Specyfikacja dla 3D i 5D (UFO) / Sedan / Hybryda__________

    Nurtuje Cię pytanie:
    - jakie rozmiary felg wchodzą?
    - czy te felgi będą pasować?
    - czy mogę założyć taką* a taką oponę?
    - jakie max ET dobrać?
    - jakie śruby / otwory / piasta
    - itp.


    Silnik Honda Civic 3/4/5 drzwi - VIII generacja Dane techniczne:
    Silnik benzynowy (L13A7)
    Silnik benzynowy (R18A1, R18A2)
    Silnik diesla (N22A)
    Silnik benzynowy (R16A2)
    Silnik benzynowy (K20Z2)
    Silnik benzynowy (K20Z4)

    __________________________________________________ _
    Rozmiar felgi Średnica: 15"
    Szerokość: 6,5J
    Rozstaw szpilek: 5x114,3mm
    Osadzenie ET: 45
    Otwór centrujący: 64,1mm

    Optymalna opona: 195/65/15

    Rozmiar felgi ZAPAS - dojazdówka
    T/135/90/D15 - 100M
    lub
    T/135/70/D15 - 99M
    Rozstaw szpilek: 5x114.3mm
    Osadzenie ET: 45
    Otwór centrujący: 64,1mm
    Ciśnienie 4,2Mpa

    __________________________________________________ __
    Rozmiar felgi Średnica: 16"
    Szerokość: 6,5J
    Rozstaw śrub: 5x114,3mm
    Odsadzenie ET: 50
    Otwór centrujący: 64,1mm

    Fabryczna opona NOMINALNA: 205/55/16 - 91H lub 205/55/16 - 91V

    Rozmiar felgi ZAPAS - dojazdówka
    T/135/90/D15 - 100M
    Rozstaw szpilek: 5x114.3mm
    Osadzenie ET: 55
    Otwór centrujący: 64,1mm
    Ciśnienie 4,2Mpa

    __________________________________________________ __
    Rozmiar felgi Średnica: 17"
    Szerokość: 7J
    Rozstaw szpilek: 5x114.3mm
    Osadzenie ET: 55
    Otwór centrujący: 64,1mm

    Fabryczna opona NOMINALNA: 225/45/17 - 91Y

    Alternatywny rozmiar (nieoficjalny!): 205/50/17

    Rozmiar felgi ZAPAS - dojazdówka
    T/135/80/D16 101M
    Rozstaw szpilek: 5x114.3mm
    Osadzenie ET: 55
    Otwór centrujący: 64,1mm
    Ciśnienie 4,2Mpa

    __________________________________________________ ____
    Rozmiar felgi Średnica 18"
    Szerokość : 7,5J
    Rozstaw szpilek: 5x114.3mm
    Osadzenie ET: 55
    Otwór centrujący: 64,1mm

    Fabryczna opona NOMINALNA: 225/40/18 - 88Y

    Rozmiar felgi ZAPAS - dojazdówka
    T/155/90/D17 - 101M (informacja bez weryfikacji!)
    Rozstaw szpilek: 5x114.3mm
    Osadzenie ET: 55
    Otwór centrujący: 64,1mm
    Ciśnienie 4,2Mpa
    _________________________________________________
    Rozmiar FELGI Hybryda:
    Rozmiar felgi Średnica: 15"
    Szerokość: 6J
    Odsadzenie ET: 45
    Rozstaw śrub nominalnie: 5x114.3
    Otwór centrujący: 64,1mm

    Optymalna opona: 195/65/15

    _________________________________________________

    Zalecane ciśnienie w oponach dla wersji benzynowych i diesla: https://www.civicforum.pl/showthread...852#post252852
    _________________________________________________

    KOŁPAKI / NAKRĘTKI

    2006-8
    - nakrętki przelotowe
    - kołpaki nakładane na wcisk

    2009-10
    - nakrętki kryte
    - kołpaki przykręcane

    Moment [Nm] dokręcenia kół: https://www.oponaok.pl/dokrecanie-kol/


    UWAGA - podsumowanie informacji o kołach zapasowych dla wersji europejskich: https://www.civicforum.pl/showthread...951#post220951

    ------------------------------------------------------------------------------------------------
    Wątek będę uzupełniał o wiedzę na podstawie wyłącznie danych fabrycznych. Kto taką wiedzę posiada proszę o pisanie posta pod spodem z umieszczeniem np foto z danych Książki Serwisowej - by nie było niedomówień czy coś jest zalecane czy nie.
    Załączone pliki
    Last edited by rambo7; 13-01-2021, 13:34.
    Kierownik Działu Diesla

  • #2
    ja mam takie pytanie jaki zakres min/max może być odsadzenie i ta szerokość felgi 6,5j-7j taki może być min/max???
    Last edited by rambo7; 05-06-2014, 13:54. Powód: błąd.
    http://www.civicforum.pl/showthread....Civic-2006-1-8

    Comment


    • #3
      a czy zamiast seryjnej 225/40/18 można wrzucić 225/45/18?
      Oczywiście mam na myśli letnie opony.

      Comment


      • #4
        Znam kilka Civiców VIIIgen z takimi oponami i problemu nie ma. Jeden nawet jeździ tak w zimowym setupie.
        1. Licznik przestanie przekłamywać (bo normalnie zawyża) bo zwiększamy średnicę koła, trzeba uważać przed pomiarami prędkości.
        2. Można odczuć słabsze przyspieszenie (raczej minimalnie), ale jednocześnie na poszczególnych biegach osiągniemy troszkę wyższe prędkości.
        Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

        Comment


        • #5
          Obecnie mam 225/45/17 i kupiłem sobie następny komplet tym razem 18. Mają wrzucone kapcie 225/40/18 i porównywałem to różnicy w średnicy ogólnej nie ma wcale. Trochę się właśnie obawiam tego profilu 40, mam nadzieję że na 45 będzie trochę lepszy "komfort".

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez joker_wmb Zobacz posta
            porównywałem to różnicy w średnicy ogólnej nie ma wcale
            No bo to jest dobrze dobrany zamiennik.

            Comment


            • #7
              mam pytanie obecnie mam opony 225/45/17 czy opony 205/50 zmieszczą się na te felgi i czy nie będzie ocierało o nadkole, ktoś może posiada takie opony na felgach 17''?

              mod: zapraszam do działu powitalnego (2 Pkt. Regulaminu).

              Comment


              • #8
                sprawdź tam https://www.opony.com.pl/narzedzia/z...pon/245/45r17/
                ja już to zrobiłem i zmieszczą się nawet 205/55. Przy rozmiarze 205/50 licznik będzie Ci zawyżał wskazania bo to... zły zamiennik

                Comment


                • #9
                  To że licznik na seryjnym rozmiarze zawyża, to jest prawda w 95% aut, bo takie auto wydaje się szybsze, a jego użytkownik jest bezpieczniejszy i dostaje mniej mandatów - dlatego tak się robi. Tak samo jest i w Civic - u mnie ok. 3-4 % w stosunku do wskazania z GPS, które należy pamiętać też nie zawsze jest idealnie dokładne. Jest to zgodne z normą homologacyjną dla prędkościomierza - do 7 %.

                  Zamieszczone przez fireman1014 Zobacz posta
                  Przy rozmiarze 205/50 licznik będzie Ci zawyżał wskazania bo to... zły zamiennik
                  Jest dokładnie odwrotnie niż piszesz (wpisałeś błędnie zamienniki opon 245/45R17 zamiast 225/45R17):



                  Norma wielkości dla prawidłowego zamiennika to +/- 2% średnicy seryjnej opony - jak widać 205/50R17 jest tu zamiennikiem jak najbardziej prawidłowym (rozmiar praktycznie idealnie taki sam jak zalecanych 225/45R17) natomiast 205/55 nie powinien być stosowany, gdyż różnica wielkości to aż 3,5%. Mieścić się może i zmieści, ale jak będzie w załadowanym aucie w zimie, o łańcuchach nie wspominając - to już tylko na własne ryzyko - może być różnie z nadkolami... Większe koło to także większy jego ciężar i moment pędu = gorsze przyspieszenia, gorsze hamowania, większa bezwładność na zakrętach, większe obciążenie zawieszenia, na końcu do powyższych na dokładkę dopiero dopisałbym że niefabryczne wskazania licznika - bo dla mnie przy w/w to już najmniej ważne... Nie twierdzę, że jeździć się nie da - być może się da. Ale nikomu nie należy polecać takiej opony, która nie kwalifikuje się na zamiennik tutaj, w kompendium danych fabrycznych.

                  Zamieszczone przez dawidd6 Zobacz posta
                  ktoś może posiada takie opony na felgach 17''
                  Nie posiadam sam, ale znam dwa 8geny, które z powodzeniem na takowych jeżdżą. Jest to tak naprawdę najbardziej odpowiedni zamiennik dla 17'', dobrze też funkcjonuje z seryjnymi felgami o szerokości 7,0; jako że to opony wręcz bardziej do niej pasujące i kupowane dla komfortu można dodatkowo wziąć nieco mniejszy niż zalecany indeks prędkości. Niektórzy jeżdżą jeszcze też bezproblemowo na 215/50R17 - różnica jest rzędu granicznego 2%, więc można uznać za zamiennik. Pytanie po co chcesz zrezygnować z 225/45R17. Jeżeli to przez stary mit sprzed wieków, że zimówki powinny być węższe to polecam poczytać: https://www.civicforum.pl/showthread...on-a-pora-roku . Widzę tylko jeden w miarę racjonalny powód aby taki ruch zrobić: nieco większy komfort; choć różnica nie jest wielka dla 205/50R17, bo tak naprawdę wysokość ścianki bocznej opony jest praktycznie ta sama jak widać wyżej; tutaj teoretycznie nieco wyższa 215/50R17 ma szansę być lepszym wyborem. Teoretycznie z 205 też można by skorzystać z nieco mniejszych oporów i wagi - niższe spalanie / szansa na minimalnie lepsze osiągi, ale z drugiej strony ten zamiennik zwykle jest droższy od seryjnego profilu 225/45 bo bardziej nietypowy, więc pytanie, czy się zwróci; jednocześnie traci się na przyczepności węższej opony więc w kwestii osiągów to odrobinę "zamienił stryjek siekierkę na kijek".
                  Załączone pliki
                  Last edited by Alix; 02-01-2015, 16:45.
                  ............................C I V I C
                  .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                  . .
                  Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                  Comment


                  • #10
                    Dziękuje za porade.Chodzi mi tylko o komfort , ale jak różnica jest niewielka to szkoda zachodu. Chyba, że zamienić na mniejszy rozmiar i założyć 16 205/55. W sumie to fajnie się jezdzi na tych oponach tylko jak się wjedzie na paciepy to jest kiepsko.

                    Comment


                    • #11
                      Tu także sporo zależy od opon. Jeżeli masz seryjne, kilkuletnie Micheliny lub nawet Bridgestone a zmienisz je na bardziej komfortowe np. Uniroyal czy Goodyear i nowsze (raz że guma z czasem twardnieje a dwa że obecnie z opon do aut usportowionych stały się one rozmiarem popularnym więc są nieco inaczej robione) to już jest dużo na plus z komfortem nawet bez zmiany rozmiaru - u mnie tak zdecydowanie się stało. Oczywiście, największą różnicę zrobi tu przejscie na 205/55R16, ale auto straci nieco na wlasciwosciach jezdnych no i trzeba zmieniac felgi...
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • #12
                        witam czy mógłby ktoś wrzucić wklejkę prawidłowego ciśnienia w oponach

                        mod: zapraszam do działu powitalnego (2 Pkt. Regulaminu).
                        Last edited by Gość; 15-02-2015, 08:42.

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez luki15157 Zobacz posta
                          wklejkę prawidłowego ciśnienia w oponach
                          Proszę:



                          Słowo komentarza: to jest fotka z wklejki z mojego auta - 1.8 Executive - myślę, że adekwatne dla wszystkich benzynowych wersji 1.4 i 1.8 poza S/Base (tam były opony 15 cali). Inne opony i ciśnienia może mieć Type R (tam są 18 cali) oraz diesel (większy ciężar na przedniej osi). Do ewentualnej weryfikacji dla innych wersji - proszę kolegów o uzupełnienie o skany z adekwatnych wklejek lub potwierdzenie że w innych wersjach silnikowych jest tak samo. Dodam, że obecnie niektóre gumy 225/45R17 Y są robione już jako popularny, a nie jak niegdyś usportowiony model; stąd na bardziej miękkich ściankach bocznych na wąskiej seryjnej feldze 7,0 mogą mieć spore ugięcie (efekt niemal "kapcia" mimo niby prawidłowego ciśnienia) - ja nawet jeżdżąc sam mam raczej z ciśnienia rzędu 2,3-2,4 bar, wtedy opona zachowuje się i wygląda jak powinna, z moich obserwacji wtedy też ściera się równomierniej. Do takich opon jednak optymalne wydają się felgi nieco szersze niż seryjne 7,0 - np. na 7,5 tego problemu nie ma. Ale to już zależy od opony (w moim przypadku Goodyear Eagle F1 A2) i oczywiście jeżeli efekt ewidentnie nie występuje, należy się trzymać zaleceń na wlepce.

                          Ponieważ często jest dyskusja jaki rozmiar opon wybrać 16 vs 17 czy nawet 18 cali - przy okazji polecam do poczytania ciekawy test z Auto Motor i Sport co do optymalnego rozmiaru opon - Civic w tym teście zapewne wypadłby analogicznie jak Audi A3 - podobnej wielkości i klasy hatchback z przednim napędem i lekko sportową nutą w zestrojeniu zawieszenia:

                          Rozmiary opon 16 vs 17 vs 18.pdf

                          Wynikałoby, że użyte w większości naszych aut 225/45R17 mogą być są optymalnymi do tego typu aut Plusy, minusy... i koszty do oceny co dla kogo ważne
                          Załączone pliki
                          Last edited by Alix; 22-02-2015, 22:51.
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • #14
                            2.2 I-CTDi Executive FK3

                            Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                            Comment


                            • #15
                              We wcześniejszym fragmencie tego wątku zastanawiałem się nad zamianą seryjnych 225/45/17 na 225/45/18. Z opini wynika, że będzie wporzo. A co sądzicie o dołożeniu kolejnych mm do szerokości? np. 235/45/18? Jeżeli nie komplet to może sam tył?

                              Comment

                              Working...
                              X