Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Cewka kompresora UFO Civic VIII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Raz na jakiś cza trafia się oporny z powodu rdzy,ale psikniesz ,wkręcisz śrubę na ośce z powrotem i na drugi,trzeci dzień schodzi ręką.

    Comment


    • #47
      Witam. Czeka mnie wymiana cewki - przerwany obieg wewnątrz. Wie ktoś gdzie kupić dobrą cewkę, żeby za chwilę znowu nie padła? Z tego co wyczytałem to Termotec to dziadostwo. Znalazłem na necie jakies od 70 zł do 150zł, ale ciężko określić producenta.
      https://www.e-sklep-laser-sinex.pl/p...ci-EM-037/4003,
      https://www.autoklimatyzacjaswift.pl...order=1&id=416,
      https://allegro.pl/cewka-elektomagne...161718926.html
      Druga sprawa, to czy da radę wymienić to z kanału? Dziś zaglądałem od spodu na podnośniku i widzię, że troche tam ciasno z miejscem.

      Comment


      • #48
        Zamieszczone przez pablo85 Zobacz posta
        troche tam ciasno z miejscem
        Niestety tak jest już ze wszystkim ,nikt na to teraz nie patrzy projektując auta

        Comment


        • #49
          Pytanie, czy wymiana sprzęgła kompresora w 1,4 jest mocno skąplikowana? Czy da się zrobić w warunkach blokowych ?

          Comment


          • #50
            Da się.To jest prosta czynność. Nie pamiętam tylko czy trzeba go odwrócić żeby mieć dostęp,ale na pewno czynnika nie ruszasz.

            Comment


            • #51
              Jak mogę ustalić rodzaj cewki, a właściwie chce kupić całe koło, wraz ze sprzęgłem i cewką do mojego Civica UFO 2010r 1.8 5d, tylko nie wiem jaki dokładnie jest tam model kompresora, bo nigdzie nie mogę dopatrzeć się jakiekolwiek tabliczki znamionowej na tym kompresorze aby ustalić jego producenta czy model. Były stosowane jakieś różne modele czy może tylko jeden ? Nie zdejmując osłony silnika, idzie jakoś ustalić te szczegóły ? Jakiego producenta zamienniki najlepiej zamówić w całym komplecie kolo, sprzęgło i cewka, moze macie jakieś pewne miejsca to wdzięczny byl bym za link.

              Comment


              • #52
                Zestaw sprzęgła czyli koło i tarczka 38900-RNC-Z51
                cewka: 38924-RNA-A01
                Źródło od kolegi m26:
                japancars.ru
                Zmień sobie komplet dla spokoju nie jest to kosmiczny koszt, mi wytrzymało ~250kkm zanim zaczęło się źlizgać. Kosztowało mnie to jakieś 265 zł.
                Nie cuduj tam nie było różnych sprzęgieł do 1,8 jest takie same od dekady także luz.
                Last edited by rat4; 09-02-2019, 17:35.
                4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                Comment


                • #53
                  Czyli jak wynika z podanego przez ciebie nr kat to jest to SANDEN i nie ma obaw że coś będzie nie pasowało ? Problem jednak w tym, że wujek Google po numerze nie znajduje żadnych ofert w sklepach PL., masz może jakiś link do naszych sklepów PL gdzie dostanę ten zestaw ? Był bym wdzięczny, bo nie bardzo chce zamawiać gdzieś na Ali.... czy innych rosyjskich stronach.

                  Comment


                  • #55
                    Panowie - szybkie pytanie. W sobotę oddałem auto na przegląd klimy (działała), auto odebrałem, ale ku mojemu zdziwieniu w niedzielę odpalam klimę (było gorąco) i nie chłodzi. Facet z serwisu powiedział, że czynnika praktycznie nie musieli uzupełniać, że ładnie trzyma i że niby wszystko hula. To nie moja pierwsza wizyta w tym serwisie i zawsze było ok.
                    Dzisiaj byłem tam znowu i powiedzieli że to może być uszkodzona cewka, że szczelina jakaś dziwnie duża? Przecież przy tym się chyba nie grzebie w trakcie zwykłych czynności serwisowych. Pytanie czy złą diagnostyką można uszkodzić cewkę? Nie wiem czy mam się z nimi wykłócać czy zakupić po prostu nową cewkę i zapomnieć.

                    Cewkę znalazłem taką:


                    Nada się to do czegoś? Civic VIII 1.8 140KM R18A2

                    Comment


                    • #56
                      jeśli podłączali się do przyłączy serwisowych i stwierdzili że "prawie nie musieli" - ale dobili to tylko się cieszyć nie ma tam już co robić. Nie sądzę by coś popsuli. Zbiegiem okoliczności lub konsekwencją prawidłowej ilości czynnika i nieco większego ciśnienia niż było wcześniej to dla dość wysłużonej sprężarki za duże wymagania. Ona dobrze pracowała gdy czynnika było nieco mniej i mniejsze ciśnienia teraz jest jak fabryka nakazała, ale sprężarka nie jest ja fabryczna tylko przechodzona. Jeśli faktycznie jakieś niedomaganie przy cewce to to jest po stronie użytkownika (urządzenia się zużywają) a nie po str. serwisanta. Ja bym mostów nie palił tym bardziej że nie dali nigdy powodów do narzekań. Cewka jak widzisz po temacie o cewce to dość częsty przypadek, szczególnie gdy ktoś ponad 10 lat (a widzę 2008) jeździ non stop z załączoną sprężarką czy trzeba czy nie trzeba np. w zimę.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #57
                        Zamieszczone przez Mqzi Zobacz posta
                        Panowie - szybkie pytanie. W sobotę oddałem auto na przegląd klimy (działała), auto odebrałem, ale ku mojemu zdziwieniu w niedzielę odpalam klimę (było gorąco) i nie chłodzi. Facet z serwisu powiedział, że czynnika praktycznie nie musieli uzupełniać, że ładnie trzyma i że niby wszystko hula. To nie moja pierwsza wizyta w tym serwisie i zawsze było ok.
                        Dzisiaj byłem tam znowu i powiedzieli że to może być uszkodzona cewka, że szczelina jakaś dziwnie duża? Przecież przy tym się chyba nie grzebie w trakcie zwykłych czynności serwisowych. Pytanie czy złą diagnostyką można uszkodzić cewkę? Nie wiem czy mam się z nimi wykłócać czy zakupić po prostu nową cewkę i zapomnieć.

                        Cewkę znalazłem taką:


                        Nada się to do czegoś? Civic VIII 1.8 140KM R18A2
                        Zacznij od testu na zworkę i ew. sprawdzeniu przekaźnika. Może przez zbieg okoliczności akurat wysiadł w tym momencie?

                        Comment


                        • #58
                          Dzięki panowie - wstępnie sprawdzone i chyba faktycznie cewka poległa. Kupie ją, zawiozę w sobotę do serwisu i zobaczymy. Najwyżej się odda jeśli nie będzie potrzebna

                          Comment


                          • #59
                            Przeczytałem cały wątek i chyba muszę wymienić cewkę.
                            Na początku wymieniłem przekaźnik (grzechotka) na ten od Fiata. Wszystko działało dobrze jak nie było gorąco. Dwa dni temu (było 29oC w cieniu), uruchomiłem klimatyzację i po 20min jazdy zaczęło lecieć ciepłe powietrze.

                            Wyciągnąłem przekaźnik i zrobiłem test mostkujac kabelkiem gniazdo (info z forum), niestety nie słychać cyknięcia sprężarki.
                            Czy coś jeszcze mogło się zepsuć oprócz cewki?

                            Zastanawiam się co wymienić cewkę czy od razu ze sprzęgłem, chyba że jeszcze coś? Trudno wymienić oba elementy? Ktoś poleci konkretny model sprzęgła i cewki?

                            Dodatkowo mam prośbę, czy mógłby ktoś zerknąć czy właściwe mam bezpieczniki bo mam wątpliwości do tego pod przekaźnikiem klimy, czy nie jest zły wsadzony . IMG_20190608_154537.jpg

                            ... Kupiłem auto rok temu i przeszedłem większość przypadłości, które mają ufo:
                            -skrzypienie pedału sprzęgła,
                            -dźwięk gumy przy kręceniu kierownica,
                            -tempomat - czujnik położenia pedału sprzęgła,
                            -lusterka nie składały się
                            -opadające gumy amortyzatorow przód
                            -teraz ta klima, przekaźnik, cewka (?) ... Już nie chce przeglądać strony trafo bo znowu coś wykracze [emoji6]
                            Last edited by krzych_u; 08-06-2019, 18:38.

                            Comment


                            • #60
                              Pod przekaźnikiem jest 40 a potem 7,5 od sprzęgła klimy. zgadza się jest okej. Nie jestem pewny tych 15 dalej jutro spojrze i napisze
                              ja też miałem teraz dziwną jazdę :P w czwartek padł przekaźnik miałem juz fiatowski na podmianę. ale okazało się że razem z przekaźnikiem do krainy wiecznych łowów poszedł bezpiecznik Grzechotka była chyba zrobił kuku i poszło zwarcie

                              Comment

                              Working...
                              X