Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Cewka kompresora UFO Civic VIII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    IMG_20220603_095216.jpg
    Czy chodzi o tą podkładkę nr 6 ???

    Comment


    • #92
      TAK o tą podkładkę

      Comment


      • #93
        A czy tego segera też muszę ściągać ???
        Edit podkładka usunięta autko chodzi już 20 minut klima działa jak narazie
        Last edited by sebcio76; 04-06-2022, 15:50.

        Comment


        • #94
          HE he no to już wiesz że nie mususz a jak tam stan tarczy ????

          Comment


          • #95
            Tarcza OK dzięki wszystkim za pomoc

            Comment


            • #96
              Witam,
              Mam problem z klimatyzacja i po diagnozie jaką bylem w stanie sam wykonać (bezpieczniki i przekaźnik) podejrzewam zepsute sprzęgło klimatyzacji, tudzież sama cewkę ale tego tak dokładnie nie sprawdzałem. Czynnik został uzupełniony. Mechanik miał zdiagnozować źródło uszkodzenia klimy ale eh… szkoda gadać... Mam umówioną wizytę na diagnozę u innego w ten czwartek a w miedzyczasie szukam pasującego zestawu sprzęgła i cewki (majac nadzieje, ze to bedzie tylko to) i tu się pojawia problem.
              Upatrzyłem ogólnodostępną cześć zamienna firmy RIDEX, która na każdej stronie widnieje jako pasująca do HONDY 2005-, FN, FK 1.8 benz, 140KM ale po dokładnym zweryfikowaniu dostaje odpowiedz, ze ta cześć nie pasuje i dostaje odnośnik do innej części która akurat jest nie dostępna (i jest ponad dwa razy droższa).

              Sprzęgło RIDEX, które według opisu powinno pasować:


              Zamiennik proponowany przez doradców (niedostępny, ma inny opis modelu):


              Czy ktoś ma doświadczenia z tym sprzęgłem (RIDEX 1236M0003) i może potwierdzić, że ono pasuje? Po ponad 90 opiniach kupujących jestem w stanie mniemać, że jest to często wybierana cześć.

              Dla ścisłości mój model:
              HONDA Civic VIII 1.8 benz, 140KM FK, 2010 r.

              Comment


              • #97
                PO wpisaniu na Allegro- Honda civic VIII sprzęgło klimatyzacji , wywaliło całe multum wyników , najtańsze za 160 zet.
                MNie padła rok temu cewka i założyłem sprzęgło thermoteca. Pasuje ale jest sporo regulacji bo albo coś mechanik pokręcił albo to sprzęgło tak ma . Ale założyłem 4 mm podkładek żeby ustawić szczelinę.
                założyłęś zworkę zamiast przekaźnika??? tam jeszcze pod maską do sprzęgła idzie pojedyńczy przewód i jest złacze . Może tam jest rozłączone sprawdź , tamtędy idzie +12 do zasilania cewki.

                Comment


                • #98
                  Dzięki za odp. Tak, jest ich trochę. Siedzę za granicą i ciężko z dostępnością na dużych portalach, z których można ją tu wymienić. Udało mi się ją dorwać a teraz zabieram się za dalszą część diagnozy. Przekaźnik sprawdzałem wykonując zworkę bezpośrednio w skrzynce bezpieczników. Jak się uda sprawdzę też ten przewód.

                  Comment


                  • #99
                    Dasz radę przewód wierzchem idzie. Kompa bym jeszcze podpiął.
                    Jak nie masz gdzie lub drogo u ciebie jest to kup u Żółtych braci za niecałe 200 zeta. Mówię o interfejsie diagnostycznym

                    Comment


                    • Zamieszczone przez falcong700 Zobacz posta
                      Mówię o interfejsie diagnostycznym
                      falcong700 a co można zdiagnozować takim interfejsem w przypadku niedziałającej klimy? Gdzie jest obwód przerwany? Pokaże ciśnienie w obwodzie w różnych miejscach?
                      Mam coś takiego ale działa tylko z bardzo prostymi appkami i pozuje tylko faktyczne błędy czyli gdy zapali się "check engine". W tym przypadku nic nie pokazało. Chyba że można się za pomocą tego połączyć z bardziej zawansowanym programem.



                      Kupiłem w końcu to sprzęgło ridex i będę próbował je zmienić. Wcześniej jeszcze sprawdzę multimetrem czy sama cewka nie ma przerwanego obwodu.

                      Comment


                      • Nie pokaże gdzie obwód jest przerwany. Z klimy pokaże ciśnienie. nie w różnych miejscach tylko tam gdzie czujnik.

                        Comment


                        • Witam,
                          wczoraj było pierwsze podejście do wymiany sprzęgła i cewki. Z pozytywów zostaje jedynie to, że udało się zdiagnozować zepsutą cewkę - brak zamkniętego obwodu. Nie udało mi się jednak dostać do pierścienie segeara trzymającego koło pasowe. Po prostu brak tam jest miejsca a do tego "oczka" pierścienia skierowane są w kierunku tyłu auta i nawet po uchwyceniu go ich nie da się rozewrzeć cęgów. Miałem do dyspozycji kilka różnych modeli i żadne nie sprostały zadaniu w tej pozycji. Nie demontowałem zbiornika płynu spryskiwaczy ale nie pomogłoby to w tym przypadku. W najgorszym przypadku dam czynnik do spuszczenia i zdemontuje sprzęgło ale przed tym mam jeszcze jeden pomysł.
                          Czy ktoś próbował odkręcić sprężarkę i pozostawić ją wiszącą na przewodach czynnika? Czy zwiększy to pole manewru do dostania się do pierścienia? Może ktoś ma sprawdzony patent jak go wyciągnąć?

                          Comment


                          • Trzeba puknąć koło lub seger żeby się poluzował. Jak koło napiera na seger to zapomnij, że szczypcami go zdejmiesz.
                            Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
                            Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

                            Comment


                            • Sam nie wymieniałem, nie mam do tego ani sprzętu ani nerwów. " Wrobiłem" w to mojego kumpla mechanika. Kłał mnie tak przez telefon że od razu z flaszką pojechałem.
                              Ale z tego co wiem bez odkręcenia się nie bardzo da . On nie spuszczał czynnika. odkręcił i zostawił na przewodach. Jaki miał patent nie wiem

                              Comment


                              • Witam,
                                dzięki za cynk z pierścieniami, następnym razem zastosuję. Przedwczoraj zastosowałem swój pomysł i to z sukcesem. Sprężarkę można odkręcić i zostawić na przewodach, można ją w tedy obrócić i dostać się do pierścienia prostymi szczypcami. Wymiana cewki poskutkowała naprawieniem sprzęgła.
                                Jeszcze komentarz do sprzęgła RIDEX 1236M0003. Według informacji na stronach sprzedawców sprzęgło powinno pasować ale konsultanci zapewniają, że nie jest kompatybilne z HONDA Civic VIII 1.8 benz. 140KM (FK, FN).



                                Cewka i koło pasowe są identyczne z oryginałem i pasują ale po założeniu nowej tarczy na koło miała ona kontakt z kołem. Oryginalna podkładka dystansowa była niewystarczająca. Tarcze różnią się od siebie minimalnie grubością. Nie miałem tego czasu zmierzyć ani sfotografować. Wrzucę jeszcze zdjęcie nowej tarczy i postaram się znaleźć zdjęcie oryginalnej w intrenecie dla porównania. Założyłem w końcu starą tarczę i dała ona szczelinę ok. 0.45mm. Do nowego sprzęgła należy zaopatrzyć się w parę podkładek dystansowych. Są dostępne na allegro, sam takie kupiłem ale w złym rozmiarze i nie mogłem ich zastosować .

                                Comment

                                Working...
                                X