Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Cewka kompresora UFO Civic VIII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    stan 550g (+/- 30g) standard, czujnik ciśnienia czuwa nad załączeniem sprężarki, z tego co piszą użytkownicy to potrafi się uruchomić nawet jak brakuje 350g. ale wtedy sprężarka pracuje non stop co jest od razu informacją że coś jest nie tak. Sprężarka a nie ma prawa pracować non stop (tak jak lodówka w domu, nie pracuje non stop).
    Zamieszczone przez Miczel Zobacz posta
    Jeżeli przekaźnik bedzie ok i ciśnienie w porzadku, to co dalej?
    załączyć jak będzie 30stC i się cieszyć chłodem.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #32
      Ok, badania przeprowadzone. Miałem nadzieję, że to ten przekaźnik.. Niestety (lub stety), działa on poprawnie. Upewniłem się jeszcze raz co do cewki, również wszystko ok (po podłączeniu na krótko cewki sprężarki, załącza ją i nie można ruszyć kołem).
      I teraz najlepsze! Posprawdzałem wszystko itp, odpalam auto i włączam klimę, ku mojemu zdziwieniu słyszę, jak załącza się sprężarka i klima chłodzi. Wyskoczyłem z auta i patrzę pod maskę - tak, sprężarka załączona. Włączyłem i wyłączyłem parę razy, żeby się upewnić, wszystko grało, do czasu.. Spróbowałem włączyć AC po raz kolejny i cisza.. Nic nie rusza, jedynie wentylator od klimy czasami.. Klikając AC, słychać załączający się przekaźnik, także prąd ginie gdzieś po drodze lub jakiś sygnał nie pozwala załączyć sprężarki. Także nie wiem o co tutaj chodzi. Może na zimnym silniku (o ile to ma coś do tego) klima się załącza, a jak się chwile rozgrzeje to coś się dzieje? Parę dni temu byłem sprawdzić szczelność, ilość czynnika itp, klima wtedy nie ruszyła, nie załączyło sprężarki (silnik był oczywiście rozgrzany). Jutro rano sprawdzę na zimnym, czy odpali klima.
      Ktoś jakieś sugestie/propozycje, co to może być?
      Last edited by Miczel; 20-06-2018, 20:44.

      Comment


      • #33
        W serwisówce jest opis sprawdzenia obwodu zasilania cewki;

        Z tego co gdzieś czytałem, to w środku cewki jest zamontowany termik, który rozwiera obwód w przypadku kiedy cewka zbyt mocno się nagrzeje.
        Nigdy tego co prawda nie robiłem, ale proponował bym, żeby w przypadku kiedy jest problem - przekaźnik cyknie ale sprężarka się nie włączy - szybko wpiąć omomierz w obwód cewki i sprawdzić czy jest przejście.
        Wg. serwisówki jeden z końców cewki jest przy alternatorze (masa) a drugiego szukał bym w jednym ze styków roboczych w gnieździe przekaźnika - oczywiście nie ten do którego dochodzi napięcie;

        W sprężarce jest coś takiego jak wyłącznik cieplny, można też tą samą metodą spróbować sprawdzić czy przechodzi przez niego prąd;

        i

        Comment


        • #34
          pytałeś o ilość czynnika, to ile masz teraz czynnika???.. to ja zapytam czy dostałeś potwierdzenie ile jest go w ukłądzie? skoro była klima sprawdzana? jak była sprawdzana to musisz to widzieć na wyświetlaczu maszyny lub dostać wydruk.
          Widziałeś na własne oczy ile czynnika jest w układzie? bo jak tylko Ci powiedzieli, to nie jest żadna informacja. Masz zrobioną próbę próżniową minimum 20 min? widziałeś ten proces? stałeś obok i widziałeś zegar na maszynie (nie drgnął 20 min) że jest szczelna? bo jak nie widziałeś i/lub nie masz tego na panierze to równie dobrze mogą ściemniać.
          Klima może mieć nieszczelność i zejdzie ciśnienie w parę dni. Twój opis pasuje jak ulał do sytuacji gdy masz nieszczelny układ, czyli pracuje na zimnym nie pracuje na rozgrzanym.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #35
            Po całej nocy stania auta na dworze, poszedłem o 5 rano odpalić i sprawdzić klimę, niestety nie załączyła się, po wciśnięciu przycisku AC włączył sie tylko wentylator. Klikając przycisk słychać przekaźnik. Także robi się coraz ciekawiej.. w necie na forach innych marek, czytałem ze moze to byc problem z czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej, ale wtedy powinna klima na zimnym silniku załączyć chyba.. co do czynnika, gosciu sprawdzał przy mnie, tzn spuścił stary czynnik (niecałe 300g), pozniej wlasnie chyba ozonowanie, bo program 20min i pozniej sprawdzaliśmy na nowym czynniku i lipa.. moze gość cos namieszał.. Sam nie wiem co o nim myśleć. Może warto skoczyć do jakiegos lepszego serwisu..
            Co myślicie o teoriach temp plynu chłodniczego itp?

            Comment


            • #36
              Zamieszczone przez Miczel Zobacz posta
              czytałem ze moze to byc problem z czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej,
              to nie ma nic do rzeczy.
              Masz 2 wiatraki, jeden od chłodzenia obiegu cieczy drugi od chłodzenia skraplacza. Czujnik cieczy, nie ma nic do czujnika ciśnienia A/C.
              Zamieszczone przez Miczel Zobacz posta
              po wciśnięciu przycisku AC włączył sie tylko wentylator.
              bo tak jest, w momencie wciśnięcia przycisku A/C startuje zawsze wentylator (nawet o ile pamiętam to nawet 2 na raz.)
              Zamieszczone przez Miczel Zobacz posta
              spuścił stary czynnik (niecałe 300g)
              noo ok, czyli brakowało 270g. połowa prawie.
              Zamieszczone przez Miczel Zobacz posta
              pozniej wlasnie chyba ozonowanie
              nie nie, ozonowanie to dopiero jak uzupełni układ o wymaganą ilość 550g. Ozonuje się kabinę a nie instalację. Mówimy o instalacji, co tam było robione.
              Zamieszczone przez Miczel Zobacz posta
              bo program 20min
              20 min to jest czas potrzebny na wytworzenie i utrzymanie próżni. kolejne 20 min to uzupełnianie układu olejem i czynnikiem i kolejne 10 min sprawdzenia skuteczności. Gdzie się podziało 30 min z procesu testu technicznego ?
              Moim zdaniem nie masz czynnika.
              Pytam, widziałeś wyniki po teście technicyzm (ok, facet nie maił papieru do drukarki maszyny, więc nie wydrukował wyników testu??) no to na wyświetlaczu widziałeś wyniki testu techniczego?
              - wynik ilość zadawkowanego gram oleju? no i cena. (cena oczywiście ustalona umownie przez warsztat).
              - wynik ilość zadawkowanego gram czynnika, no i cena
              - wynik próżni?
              - czynnik tzw kontrast? cena.
              - cena za podłączenie maszyny.
              No musisz mieć na to papiery, wydruk rachunek, albo przynajmniej na oczy widzieć wyświetlacz - zrób sobie foto tego wyświetlacza w maszynie - tam wszystko jest wyświetlane.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #37
                Ok, zostałem zabity pytaniami
                Trochę dziwne, że po nabiciu niby do ponad 400g (Mówił, że wchodzi ~480g chyba) klima nie chciała ruszyć?
                Spędziłem tam więcej niż 20min, gościu nie wyglądał na jakiegoś matacza, oczywiście chodziło mi o próżnię z tym czasem.
                Dla mnie jest dziwne to, że klima ruszyła po mojej ingerencji, jak bawiłem się w załączanie cewki na krótko, jak sprawdzałem przekaźnik itp, a na następny dzień na zimnym już cisza..
                U mnie załącza się jeden wentylator, ten prawy (stojąc przodem do auta).
                Jutro jadę do innego serwisu i wszystko wypytam, zrobią kontrast i wszystko co tam możliwe, dam znać co wyszło.
                Dzięki za poświęcony czas!

                Robi się coraz ciekawiej - jestem po wizycie w serwisie. Odzyskane 140g czynnika (chociaż poprzedni gościu, który napełniał, twierdził, że uzupełnił tak jak było, czyli ponad 200g, może coś przekręcił lub 100g czynnika gdzieś uciekło?) oraz 6ml oleju...
                Robiono próbę szczelności próżnią i na wydruku jest 'bez wycieku'. Próbowali 2 razy nabić klimę i dwa razy polegli, weszło tylko 160g czynnika i 10ml oleju..
                Co może być powodem takiej sytuacji?
                Oni obstawiali, że osuszacz zapchany lub inne jakieś filterki w grodzi, o ile są takie w ogóle.
                Jakieś pomysły? Może sprężarka padła?
                Last edited by Lukas; 23-06-2018, 20:50. Powód: Połączenie postów.

                Comment


                • #38
                  no wiec widzisz, coś nie halo z układem, ale dziwi mnie że nie dociekali co jest grane? czyli to nie jest warsztat, a "dobijacze klimy". Do "dobijaczy" się nie jeździ, bo wydajesz kasę 2 razy. Musi być serwis który potrafi ustalić co jest grane? Czyli jeśli mówią Ci (a ty masz obowiązek to sprawdzić!) że weszło w układ 160g czynnika to już masz Ty i ten facet informację - coś nie halo z układem.
                  Podłączenie do maszyny - przeprowadza cały cykl, czyli odzyskuje cały czynnik z układu, potem go dawkuje i przeprowadza cały cykl od początku - tak jak by to była pierwszy raz w życiu nabijana klima.
                  Czyli jeśli podłączenie do maszyny wykazało że weszło 160g czynnika i facet mówi że "pełny" no to już wiesz że coś jest nie tak. Pełny to 550g. +/- 30g.
                  Osuszacz może być zatkany, sprężarka też może być uszkodzona.
                  Aby rozważać o przyczynach to trzeba znać historię auta? ja jej nie znam.
                  Natomiast Ty być może? jeśli auto masz odpowiednio długo.
                  Więc jeśli jeździłeś 9 lat w trybie AUTO i sprężarka pracowała 4 pory roku to możliwe że już wyzionęła ducha. To że na krótko ją uruchomiłeś to normalne, jak bym cię podłączył do prądu też byś zaczął skakać , jak zmusisz urządzenie (każde) do pracy to będzie pracować aż się rozpadnie. Po to są zabezpieczenia aby nie uszkodzić urządzenia.
                  Osuszacz, najczęściej ulega uszkodzeniu gdy klima długo nie działa, gdy ma układ nieszczelność i się czeka z usunięciem nieszczelności, np. od zeszłej zimy do lata, bo ...a teraz mi a/c niepotrzebna na wiosnę się tym zajmę, to najgorsze podejście, to oznacza że będzie do wymiany więcej czyli osuszacz nabiera wilgoci i nie suszy, a sprężarka koroduje od środka.
                  Tak że szukaj warsztatu co potrafi ustalić przyczynę, lub od razu szukaj sprężarki i osuszacza. No i oczywiście aby nie spieprzyć zakupionych części to koniecznie było by dobrze przy załadunku czynnika wprowadzić kontrast i skontrolować wycieki z łączeń kołnierzowych rurek, bo jak jest gdzieś nieszczelność to wymiana nowych części nie ma sensu.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #39
                    Niestety tylko do takiego zakładu mogłem sie udać, ponieważ jestem jeszcze pare dni za granicą. Mechanik dał mi cały wydruk, odzysk i nabicie i tak 2-3 razy robił, wiec wszystko mam na papierze. Autko niedawno kupione, więc nie mam pojęcia jak kto używał klimatyzacji.. tzn na krótko to podłączyłem tylko cewkę, zeby sprawdzić czy załącza sprzęgło (na zgaszonym aucie), dopiero pozniej odpaliłem, ale wtedy juz było wszystko fabrycznie podłączone i o dziwo chwile zagadała.. Chyba nie mam wyboru, rozglądam się za częściami juz teraz, najwyżej zwrócę jak mi mechanik PL w czwartek zdiagnozuje cos innego.. Dzięki za pomoc, dokończę historie pod koniec tygodnia.

                    Skąd info na temat takiej ilości czynnika? Wszędzie pisze, ze 425+-25g chyba?
                    Last edited by Miczel; 25-06-2018, 23:28.

                    Comment


                    • #40
                      Zamieszczone przez Miczel Zobacz posta
                      Autko niedawno kupione, więc nie mam pojęcia jak kto używał klimatyzacji..
                      a no właśnie dlatego o to pytałem, bo ludzie nie potrafią użytkować A/C, w sporej części sami skracają żywotność układu. Większość ludzi traktuje samochód jak urządzenie, nie zastanawia się nad użytkowaniem. (9 lat jazdy a/c w trybie AUTO = 27 lat używania a/c tylko w lato. Jest różnica? . jest. ) Wszystko ma swoje granice zużycia. Zakładam że ktoś miał już z tego powodu kłopoty i m.in z tego powodu się sprzedaje auta, ale akurat A/C to stosunkowo tani układ części (dobre zamienniki) są dostępne i w miarę tanie.
                      Zamieszczone przez Miczel Zobacz posta
                      Skąd info na temat takiej ilości czynnika?
                      Możliwe że masz rację. (w 7 gen jest ponad 500g)

                      HONDA
                      Rok
                      R134a
                      +/-
                      Olej
                      Ilość oleju
                      Accord VII (CG/CH/CK) 03.97-12.03 Denso comp. 525 25 PAG46 160
                      Accord VII (CG/CH/CK) 03.97-12.03 Sanden comp. 525 25 PAG46 130
                      Accord VII Coupé (CG) 12.97-06.03 625 25 PAG46 160
                      Accord VIII (CL/CM)Petrol 02.03-2008 550 25 PAG46 130
                      Accord VIII (CL/CM)Diesel 01.04-2008 475 25 PAG46 160
                      Accord IX (CU 07.08- 475 25 PAG46 180
                      Civic VII (EM2/EU/EP/ES/EV) 03.99-02.06 525 25 PAG46 140
                      Civic VIII (FD/FK/FN) 09.05- 425 (RHD 475) 25 PAG46 140
                      CR-V II (RD) 12.01-09.06 500 25 PAG46 140
                      CR-V III 10.06- 460 30 PAG46 180
                      FR-V (BE) 02.05-2009 525 25 PAG46 120
                      HR-V (GH) 03.99-2005 600 25 PAG46 140
                      HR-V (GH) 03.99-2005 + Rear evaporator 750 25 PAG46 170
                      Insight (ZE)Hybrid 04.00-12.06 525 25 PAG46 140
                      Insight II 04.09- 475 25 PAG46 80
                      Jazz II (GD) 03.02-07.08 425 25 PAG46 85
                      Jazz III (GE) 07.08- 400 20 PAG46 85
                      Legend III (KA9) 02.96-2006 725 25 PAG46 140
                      Legend IV (KB) 05.06-2008 475 25 PAG46 200
                      S2000 (AP) 03.99-2009 625 25 PAG46 140
                      Stream (RN)2.0i 16V 05.01-2007 525 25 PAG46 130-180
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #41
                        Na wejściu przewodów klimy do wnętrza jest zawór ,wygląda to mniej więcej tak
                        ms-241482.jpg
                        W zaworze jest dysza rozprężna ,w tym miejscu czynnik traci ciśnienie i temperaturę.
                        Jest zapchany lub uszkodzony.Jeśli jest czysty to należy go po prostu wymienić.
                        Nr OEM tego zaworu to 80220-SMG-E41
                        Do tego powinieneś bezwzględnie wymienić osuszacz.Jeśli w dyszy będą opiłki to kmpresor rółwnież należy wymienić,a układ wypłukać i wydmuchać bardzo dokładnie.
                        Opieram się na tym co napisałeś w kwestii wymiany czynnika i objawach jakie przedstawiasz,ale wszystko wskazuje na to że układ jest zasyfiony i część czynnika została uwięziona.Należy odzyskać czynnik a potem niestety luzować połączenia i sprawdzać w którym miejscu zostało ciśnienie.Nie mam pełnej wiedzy bo przy aucie nie stoję i pomacać nie mogę,ale całkiem możliwe że masz też zapchany któryś wentyl,bo na logikę biorąc to właśnie wynika ze schematu połączeń.
                        kl.jpgkl2.jpg
                        Załączone pliki

                        Comment


                        • #42
                          Dzisiaj kolejny zonk. Nieświadomie jechałem na załączonej klimie (wiem, z taka ilością oleju i czynnika to wyrok dla sprężarki), po prostu zapomniałem o tym, bo i tak nie chodziła. Jadę, aż tu nagle przyjemny chłodek z kratek leci.. mowię, co jest graneee, od razu sie zatrzymałem, patrzę pod maskę, a tam sprężarka elegancko załączona.. od razu wyłączyłem ze względu na smarowanie itp. Działo sie to przy temp 23st, rozgrzanym silniku oraz temp klimy na 'low'. Ktoś mi powie, o co tutaj chodzi?! (Wynika z tego, ze klima nawet na 160g sie włączyła)
                          Nie zauważyłem postu m26. Dzięki za trop, osuszacz zamówiony, poszukam dyszy, a ze sprężarka jeszcze się wstrzymam, zobaczymy co powie serwis w czwartek/piątek.
                          Last edited by Miczel; 26-06-2018, 23:06.

                          Comment


                          • #43
                            Zamieszczone przez Miczel Zobacz posta
                            wiem, z taka ilością oleju i czynnika to wyrok dla sprężarki
                            no nie za bardzo, układ A/C ma zabezpieczenie przez załączeniem z małą ilością czynnika, tak że spokojnie to że przycisk był na ON , nic się nie stanie, nic się nie popsuje zabezpieczenia nie pozwolą zdemolować sprężarki.
                            Jeśli się załączyła to znaczy że jest na tyle sprawna że działa, zabezpieczenia pozwoliły na uruchomienia bo widocznie odebrały sygnały żę jest wymagane ciśnienie i trza było jechać na A/C tak długo ile się da, aby sprawdzić czy się wyłączy za kilka km.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #44
                              Pojechałem do serwisu klimatyzacji, napełnili ją bez problemu. Mimo tego klimatyzacja nie chciała sie załączyć, elektronik podpial komputer i stwierdził, ze klima była 'zablokowana' i tylko odblokował komputerem i wszystko działa! To są jakieś cuda na kiju. Póki co wszystko jest Ok, chłodzi aż miło :< Dziękuje za wszystkie odpowiedzi!

                              Comment


                              • #45
                                Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                                Możesz naprawić sobie sam.Do cewki jest dostep po zdjęciu pasa i kola,niczego nie spuszczasz więc sprzęt nie jest Ci potrzebny.
                                A jak dostać się do koła? Czy zejdzie z frezu bez kładzenia sprężarki na stół?

                                Comment

                                Working...
                                X