Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

D16V1 przepustnica

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Dziś nie chciało mi się demontować dolotu. Wyjąłem akumulator, wcisnąłem kilka razy hamulec, oczyściłem klemy i zaciski, podłączyłem. Odpaliłem z powyłączanymi odbiornikami, zagrzał się, wentylator włączył się i wyłączył kilka razy. Trzymałem zapalony silnik jeszcze 10 minut po pierwszym włączeniu wentylatora. Silnik cały czas ładnie trzymał obroty około 750-800 (z obrotomierza). Zgasiłem, odpaliłem, pojechałem i dupa - dalej to samo.
    Wrzucam jeszcze screeny (sorry za różowy motyw - laptop dziewczyny :P ) z programu z wykresami z sond lambda (przed dzisiejszą adaptacją). Silnik odpalony nie pamiętam czy zimny czy lekko ciepły. Przedostatni screen to silnik już na pewno zagrzany, a ostatni to kilka minut postoju i po włączeniu i wyłączeniu się wentylatora.

    sonda 2.jpg

    sonda 1.jpg

    sonda 3.jpg

    sonda po wentylatorze.jpg

    Jak się auto odpali i nie dotyka gazu, to jest w miarę ok, tzn. obroty jałowe do przyjęcia, a jak się dotknie gazu to wariuje. Jak silnik średnio zagrzany (~70 *C), to jest w miarę ok, a jak się dobrze zagrzeje, to są jaja.
    Nie pojmuję, czemu po czyszczeniu przepustnicy, a przed wymianą rozrządu i regulacją zaworów wszystko było idealnie, a po tym się spieprzyło. Może gdzieś mechanicy zrobili nieszczelność, a może wtedy po regulacji zaworów dopiero wyszło na jaw jakieś niedomaganie.
    Last edited by kubsztyk; 16-10-2017, 22:07.

    Comment


    • #47
      Sensor 1 jest wzorcowo,sensor 2 jest nieistotny bo nie ma wplywu na pracę silnika (to kontrola dopalana w kacie)

      Comment


      • #48
        Najchętniej bym wymienił przepustnicę na inną używkę, ale już szkoda mi kasy na ten samochód. I tak jestem już do niego uwiązany.

        Comment


        • #49
          Da się jakoś sprawdzić silniczek krokowy? Do którego przewodu trzeba się wpiąć, żeby zmierzyć napięcie na TPS? Da radę wpiąć się w przewód jakoś przez wtyczkę? Ja coś czuję, że jednak zaszkodziło usunięcie fabrycznego uszczelnienia w przepustnicy przy czyszczeniu. Chociaż dziwne że po czyszczeniu było wszystko ok, a dopiero po wymianie rozrządu i regulacji zaworów zaczęły się problemy.

          Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

          Comment


          • #50
            Zamieszczone przez kubsztyk Zobacz posta
            Do którego przewodu trzeba się wpiąć, żeby zmierzyć napięcie na TPS? Da radę wpiąć się w przewód jakoś przez wtyczkę?
            Wystarczy zmienić program do interfejsu ,na taki który podaje napięcie a nie wartość przetworzoną na stopień uchylenia.
            Jak koniecznie chcesz miernikiem,to nic prostrzego znaleźć ,bo jest tylko plus,minus i wskazanie.
            Masz trzy kombinacje i wszystkie trzy musisz wykonać, pomiaru dokonuje się między przewodami i nie inaczej,bo komputer ma swoją osobną masę i zasilanie dla czujników.Ten sam pomiar musisz wykonać przy samym komputerze-ma się pokryć.

            Comment


            • #51
              Dobra, biorę multimetr, czarny do minusa na aku, a czerwony do którego przewodu na tps? Bo wiem że ma być 0,48V na zamknięciu i 4,5V na pełnym otwarciu przepustnicy

              Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

              Comment


              • #52
                Przeczytaj jeszcze raz co napisałem,tylko ze zrozumieniem.
                Nie do plusa czy minusa aku,bo minus czy plus z komputera to nie to samo co masa czy plus z akumulatora.
                TPS jest zasilany napięciem 5v i jest to napięcie mierzone między dodatnim i ujemnym przewodem zasilania ,natomiast mierzone od poziomu minusa aku może być całkiem inne i jest zależne od przyłączy samego komputera i jego stanu.
                Masz trzy przewody i trzy kombinacje (kierunek podłączenia multimetru jest nieistotny,najwyżej będziesz miał znaczek minus przed wartością)
                jedna kombinacja to pomiar napięcia,druga nie pokaze nic,albo jakieś ochłapy które w tym przypadku są nam niepotrzebne,
                trzecia kombinacja to wartość napięcia sygnału mierzona przez komputer.
                Do kości wciska się od strony przewodu spinacz biurowy-nie dziurawimy przewodów bo po kilku latach zostanie pusta izolacja.
                Pomiar wykonany przy kości czujnika ma dać tren sam wynik co pomiar przy kości komputera-tylko takie mierzenie weryfikuje sprawność czujnika i przewodów i żadne inne.

                Comment


                • #53
                  Dobra, na razie dałem sobie spokój z pomiarami.
                  Natomiast wykonałem procedurę adaptacji wg instrukcji na anglojęzycznym forum:
                  1. Zagrzałem silnik.
                  2. Wyjąłem bezpiecznik FI ECU 15A pod maską. Włożyłem.
                  3. Odpaliłem silnik bez odbiorników na ponad 10 minut na jałowych o obrotach. Obroty na początku były na poziomie 700 obrotów, skończyło się na 800. Zgasiłem.
                  4. Odpaliłem, włączyłem światła i ogrzewanie i pojezdziłem.
                  Jaka była moja radość, gdy na pierwszych i drugich światłach przy wyrzuceniu na luz obroty trzymały się na poziomie 1300, a po zatrzymaniu spadały do około 800. Niestety, na kolejnych światłach było gorzej, aż w końcu falowanie po zatrzymaniu powróciło (1300-1700) i obroty przy dojeżdżaniu wynosiły 1800. Na obrotach jałowych 900-1000. Myślę, żeby wyjąć przepustnicę, poluzować śruby od klapki i przy pomocy szczelinomierza wycentrować klapkę, a następnie zmniejszyć jej minimalne uchylenie śrubką na tyle, ile się da, żeby się nie przycinała i potem znów zrobić adaptację wg powyższego schematu. No chyba, że podczas czyszczenia coś się stało z silniczkiem krokowym. Być może całkowite usunięcie fabrycznego uszczelnienia z klapki przepustnicy i z jej korpusu spowodowało obecną sytuację.
                  Czy do adaptacji dobrze jest odłączyć czujnik EVAP?
                  Czy po odłączeniu wtyczki od krokowca obroty powinny wynosić 500 1/min? Może to by dało jakąś wskazówkę na temat nadmiernego przepływu powietrza.
                  Na korpusie elektromagnesu silniczka są otwory "fasolki" - czy przykrecenie elektromagnesu w złej pozycji może powodować nie domykanie się przesłony w krokowcu, czy może to i tak się samo ustawia przy adaptacji?

                  Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
                  Last edited by kubsztyk; 18-10-2017, 09:01.

                  Comment


                  • #54
                    Zacznijmy od tego że adaptacja przepustnicy nie dotyczy konstrukcji z linką.
                    Npisałem wcześniej żebyś spróbował regulować zderzak do wartości 9% -zrób to.
                    Przestawienie zaworu może mieć wpływ,to możesz bezkarnie weryfikować ile chcesz metodą prób i błędów,wszystko w tej materii jest przywracalne.
                    Zamieszczone przez kubsztyk Zobacz posta
                    Czy do adaptacji dobrze jest odłączyć czujnik EVAP?
                    Taki czujnik nie istnieje.

                    Comment


                    • #55
                      Zamieszczone przez kubsztyk Zobacz posta
                      Na korpusie elektromagnesu silniczka są otwory "fasolki" - czy przykrecenie elektromagnesu w złej pozycji może powodować nie domykanie się przesłony w krokowcu, czy może to i tak się samo ustawia przy adaptacji?
                      Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                      Przestawienie zaworu może mieć wpływ,to możesz bezkarnie weryfikować ile chcesz metodą prób i błędów,wszystko w tej materii jest przywracalne.
                      I tu był pies pogrzebany. Autko naprawione po 2,5 tygodnia
                      W korpusie elektromagnesu, jak wspomniałem, są dwa podłużne otwory. Wcześniej przykręciłem go do korpusu silniczka ustawiając otwory po środku względem śrub. Dziś przykręciłem ten elektromagnes przekręcając go w taki sposób, żeby przysłona w silniczku maksymalnie jak to możliwe zasłaniała kanał powietrzny. Znikło falowanie obrotów, szarpanie przy toczeniu się na niskich obrotach, szarpanie przy dodawaniu i puszczaniu gazu. Wykonałem reset kompa i naukę wolnych obrotów w sposób opisany w poprzednim moim poście. Potem pojeździłem trochę, włączając i wyłączając na jakiś czas klimę, odbiorniki elektryczne. Komputer jeszcze się nie może zdecydować jakie obroty ma trzymać po jeździe przy włączonych światłach i wentylacji. Raz ustawia je na 850, raz na 700. Myślę, że jeszcze sporo benzyny w baku przepłynie, zanim się już "nauczy".
                      Dodatkowo, popuściłem śrubę regulacyjną przepustnicy na najniższy możliwy poziom bez przycinania się klapki.
                      Last edited by kubsztyk; 18-10-2017, 22:57.

                      Comment


                      • #56
                        Podłączyłem auto do komputera i tps jest teraz 9,0...9,4%. Natomiast obroty jałowe wynoszą 650 wg kompa. Jakie są prawidłowe obroty dla tego silnika? Instrukcja zaleca regulację obrotów co jakiś interwał. Jest śruba do ich regulacji? Czy warto przestawić odrobinę elekteomagnes na iacv czy komputer sam je mimo wszystko przestawi? Pytam, bo rzadko, ale czasami obroty przy zatrzymywaniu lekko spadają, a potem się podnoszą. No i te obroty jałowe chyba lekko za niskie, bo czuć drgania na siedzeniu i podłodze.
                        A może cierpliwie wyjeździć bak benzyny i czekać aż się samo nastawi i skalibruje?

                        Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
                        Last edited by kubsztyk; 20-10-2017, 09:03.

                        Comment


                        • #57
                          Dziś odpalam auto po całej nocy i połowie dnia, ruszam, jade i przy każdym wysprzęgleniu silnik mi gasł. Dopóki silnik nie osiągnie jako takiej temperatury. Potem go dławi i obroty spadają do 500. Na gorącym silniku obroty 650.

                          Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

                          Comment


                          • #58
                            Zamieszczone przez kubsztyk Zobacz posta
                            Dziś odpalam auto po całej nocy i połowie dnia, ruszam, jade i przy każdym wysprzęgleniu silnik mi gasł. Dopóki silnik nie osiągnie jako takiej temperatury. Potem go dławi i obroty spadają do 500. Na gorącym silniku obroty 650.

                            Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
                            Hej
                            Podepne się pod temat. Druga moja honda ten sam silnik co twój.
                            Udało ci się coś zrobić?
                            Mam podobny objaw. Też tuż po odpaleniu na zimnym trzyma tak z 1500 obrotów po przejechaniu około 500m zaczynają spadać czasami wręcz gwałtownie aż gaśnie..
                            Dodam mały szczegół 2 miesiące temu rozrząd zawory świece zrobione. Autko pięknie chodziło brak objawów jak wyżej.
                            Założony Lpg jakieś 3tyg temu. Odebrane wszystko w porządku. Mapy ok pokryły się zrobione tak z 1500km poprawki długoterminowe na poziomie -0.8, 0 zależy czy miasto czy trasa..tak z 2tyg temu po ruszeniu check i mil wypadanie zapłonu tuz po ruszeniu tak przy 1300obrotów szarpanie przez moment temperatura wzrasta rozgrzewa się i jest ok. Błąd skasowany wraca po 3 dniach: tylko wypadanie raz to jest tylko 1, kiedy indziej random. Kilka dni ok i znów. Na ciepłym gdy dojeżdżam do świateł wysprzeglam i obroty spadają na raty 1300, po chwili 1000, po chwili 800, czasami nawet do 400-500 i wraca do 800. Zlokalizowane luźny przewód podciśnienia do reduktora luźna opaska trochę pomogło bardziej płynnie wraca na wolne ale nadal na raty.
                            2 dni gazownik szukał nieszczelności zaklina się że wszystko szczelnie. Psikalem gaźnik clean wszystkie połączenia nic bez zauważalnych zmian obrotów.
                            Jak juz.opadną nie faluja. MAP 30-32 chyba trochę dużo? Czy nie powinno być niżej?
                            Najgorsze to że po uszczelnieniu tej opaski gaśnie na zimnym dopóki się nie rozgrzeje i objaw bardzo losowy.
                            Zaczynam się zastanawiać czy krokowy do wyczyszczenia może się zawieszac i dawać takie objawy ale skąd wypadanie zapłonu...losowe tylko na zimnym...

                            Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

                            Last edited by rdzenny; 31-10-2017, 19:43.

                            Comment


                            • #59
                              Zrób zrzut z puszczonym pedałem gazu
                              14.14 - MAP 80 jakby za dużo trochę.
                              Zrób kasowanie blędów,potem przejedź kilka kilometrów na benzynie i odstaw auto bez przełączania na gaz.
                              Zmniejsz przerwy na świecach,bo wypadanie zapłonów to przebicia na cewkach.Mozesz tez kupić sobie takie jak dedykowane ale z gotowa przerwa 0.9 (w NGK jest to taka sama swieca ale bez dopisku 11 na końcu kodu)

                              Comment


                              • #60
                                Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                                Zrób zrzut z puszczonym pedałem gazu
                                14.14 - MAP 80 jakby za dużo trochę.
                                Zrób kasowanie blędów,potem przejedź kilka kilometrów na benzynie i odstaw auto bez przełączania na gaz.
                                Zmniejsz przerwy na świecach,bo wypadanie zapłonów to przebicia na cewkach.Mozesz tez kupić sobie takie jak dedykowane ale z gotowa przerwa 0.9 (w NGK jest to taka sama swieca ale bez dopisku 11 na końcu kodu)
                                Świece denso k16tt przerwa 0.9.
                                Zająłem filtr powietrza, i przepustnice pozakładałem cybanty / opaski na wszystkich wezach od gazu podciśnienia i na nawiertkach też. Umyłem przepustnice i napsikalem do krokowca carbcleanerem..od zimnego do 2krotnego włączenia wentylatora szedł bez falowania obrotów. Na jalowym stoi ładnie nie falują jeśli już to minimalnie 680-720rpm. Przejechałem się i znów przy dojechaniu do świateł lub po zatrzymaniu trzyma przez 3-4 sekundy tak 1200-1300 i schodzi do wolnych później wrzucę linki do filmów


                                Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
                                Zdjęcia z przed czyszczenia 10 rano
                                Później juz po złożeniu 14 z groszami aż się rozgrzal
                                Last edited by rdzenny; 01-11-2017, 16:18.

                                Comment

                                Working...
                                X