Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wymiana oleju w skrzyni.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Okrywanie swoich produktów m.in olejów przekładniowych, peleryną tajemniczości i wyjątkowości, nie zdradzając oficjalnych międzynarodowych normatywnych specyfikacji, jako to robi Honda Ltd., między innymi w IO (instrukcji obsługi) produkowanych aut, tym samym sugerując swoim klientom, że tylko ich oleje przekładniowe gwarantują poprawną pracę układu, jest praktyką prowadzoną przez prawie wszystkie korporacje międzynarodowe, nie tylko motoryzacyjne i ma to znaczenie czysto biznesowe- i ja to rozumiem. Honda przecież nie napisze " lejcie GL-4, 75W80 w IO" bo nie jest to podejście biznesowe do zagadnienia. Indemitsu Kosan też potrzebuje ciągłego zbytu by istnieć, lepiej dla nich napisać na opakowaniu "Honda performance..." niż posłużyć się odp. numerem normy/specyfikacji.
    Sam pracuję w korporacji. Jednak jeśli firma handlowa w specjalności stricte motoryzacyjnej, która nie jest przecież ASO, sugeruje wyłącznie i jednostronnie klientom produkty w tak wąskiej ofercie zamiennikowej/lub bez zamienników, choć ma oczywiście pełne do tego prawo, nie jest wg mnie podejściem jakiego oczekujemy na forum, gdzie ludzie oprócz czytania IO i rozmowy z Panem w sklepie za ladą, włączają swoje myślenie.
    Poza tym jeśli już mowa o kosztach zakupu takiego oleju, to dla kierowcy który wyda więcej o 50 zł raz na 4 lata oczywiście nie ma to znaczenia, ale dla Haparts, który załóżmy sprzeda 100 butelek miesięcznie MTF-3 za 75zł/szt zamiast za 35 zł/szt. zdecydowanie ma znaczenie - z punktu biznesowego też to rozumiem. Podobnie jest z filtrami oleju, powietrza i najpopularniejszymi produktami eksploatacyjnymi jak paski, el. hamulcowe etc., amortyzatory etc. magia słowa "Honda" na opakowaniu robi dobry wynik finansowy, poza tym nikt nie zakwestionuje jakości takich produktów, bo to przecież Honda, ale od sklepu motoryzacyjnego oczekuję jednak więcej otwartości, tym bardziej jeśli jego przedstawiciel wszedł między forumowiczów, gdzie większość posiada auta już poza gwarancją producenta i korzysta pełną gębą z asortymentów aftermarketowych.
    Last edited by dareq; 20-02-2020, 11:34.

    Comment


    • Zamieszczone przez dareq Zobacz posta
      Jednak jeśli firma handlowa w specjalności stricte motoryzacyjnej, która nie jest przecież ASO, sugeruje wyłącznie i jednostronnie klientom produkty w tak wąskiej ofercie zamiennikowej/lub bez zamienników, choć ma oczywiście pełne do tego prawo, nie jest wg mnie podejściem jakiego oczekujemy na forum, gdzie ludzie oprócz czytania IO i rozmowy z Panem w sklepie za ladą, włączają swoje myślenie.
      Co to jest "IO"?

      Zamieszczone przez dareq Zobacz posta
      przedstawiciel wszedł między forumowiczów, gdzie większość posiada auta już poza gwarancją producenta i korzysta pełną gębą z asortymentów aftermarketowych.
      Przedstawiciel jest forumowiczem jak każdy inny i był nim zanim powstało to forum, a argument, że po gwarancji wszyscy nagle sami z własnej woli chcą stosować części gorszej jakości jest dziwny. Na gwarancji też można i należy uciekać od części oferowanych przez producenta jeżeli wiadomo, że są gorsze od zamienników.

      Comment


      • Zamieszczone przez TakTyk Zobacz posta
        Przedstawiciel jest forumowiczem jak każdy inny i był nim zanim powstało to forum, a argument, że po gwarancji wszyscy nagle sami z własnej woli chcą stosować części gorszej jakości jest dziwny. Na gwarancji też można i należy uciekać od części oferowanych przez producenta jeżeli wiadomo, że są gorsze od zamienników.
        Konkurencja robi znacznie lepsze oleje. Pewnie znowu padnie pytanie dla czego są lepsze, a niby dla czego mają być oem lepsze, nie muszą być gorsze, ale nie są też lepsze, tylko znacznie droższe. Taki z Pana forumowicz jak ze mnie biznesmen.

        Comment


        • Zamieszczone przez TakTyk Zobacz posta
          Na gwarancji też można i należy uciekać od części oferowanych przez producenta jeżeli wiadomo, że są gorsze od zamienników.
          Więc ponawiam pytanie do osoby która sprzedaje hektolitry tego oleju:
          W czym lepszy jest MTF Honda/MTF-3 Honda od zamiennika oleju firmy "nie honda", który jest w specyfikacji GL-4, lepkości 75W80, a producent załóżmy dodatkowo deklaruje spełnienie wymagań Hondy?
          Proszę mnie przekonać/i nie tylko mnie, że mając Hondę z manualną skrzynią biegów poza gwarancją, warto dopłacić do tego oleju, który Pan sprzedaje, zamiast pójść za zaoszczędzone pieniądze na pizzę z żoną?
          Uprzedzam, że argument "dla świętego spokoju" mnie nie przekona. Idę o zakład, że Pan nie wie, pomimo Pana kontaktów handlowych, szkoleń itp., utrwala i podtrzymuje Pan mit obiegowy w tym temacie w sumie to Pana rozumiem...
          Na wielu forach zagranicznych stawiane jest to samo pytanie, niestety bez sensownej odpowiedzi.
          IO-instrukcja obsługi
          dziękuję za dyskusje, nie ma sensu więcej bić piany w temacie-uważam, no chyba że coś faktycznie odkrywczego Pan napisze
          Last edited by dareq; 20-02-2020, 11:37.

          Comment


          • Zamieszczone przez dareq Zobacz posta
            Więc ponawiam pytanie do osoby która sprzedaje hektolitry tego oleju: [B]W czym lepszy jest MTF Honda/MTF-3 Honda od zamiennika oleju firmy "nie honda", który jest w specyfikacji GL-4, lepkości 75W80, a producent załóżmy dodatkowo deklaruje spełnienie wymagań Hondy?
            Nie mogę się do tego odnieść, bo nie odpowiadam za zamienniki oleju firmy niehonda, który napisał sobie, że jego olej spełnia specyfikację, która nie jest oficjalnie pubulikowana.

            Zamieszczone przez dareq Zobacz posta
            Proszę mnie przekonać/i nie tylko mnie, że mając Hondę z manualną skrzynią biegów poza gwarancją, warto dopłacić do tego oleju, który Pan sprzedaje, zamiast pójść za zaoszczędzone pieniądze na pizzę z żoną?
            Ale ja nie mam zamiaru nikogo do niczego przekonywać. Jeżeli nie przekonuje Pana kilkadziesiąt milionów samochodów poruszających się bezawaryjnie po drogach na całym świecie ze skrzyniami, które smarowane są tym olejem to nie wiem co może przekonać, a na pewno nie jakiś jeden wpis na forum. A pieniądze można zaoszczędzić kupując oryginalne płyny Honda poza ASO - wystarczające, żeby zjeść z żoną Pizzę

            dziękuję za dyskusje, nie ma sensu więcej bić piany w temacie-uważam, no chyba że coś faktycznie odkrywczego Pan napisze

            Comment


            • Zamieszczone przez TakTyk Zobacz posta
              Nie mogę się do tego odnieść, bo nie odpowiadam za zamienniki oleju firmy niehonda, który napisał sobie, że jego olej spełnia specyfikację, która nie jest oficjalnie pubulikowana.
              Jak nie jest, jak jest opublikowana:
              RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80 ist ein vollsynthetisches Leichtlauf-Getriebeöl auf PAO Basis für moderne Schaltgetriebe. RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80 ist konzipiert...

              Comment


              • Comment


                • Zamieszczone przez TakTyk Zobacz posta
                  Nie mogę się do tego odnieść, bo nie odpowiadam za zamienniki oleju firmy niehonda, który napisał sobie, że jego olej spełnia specyfikację, która nie jest oficjalnie pubulikowana.
                  Za jakość MTF-3 Honda też Pan nie odpowiada, tylko producent tego oleju.
                  Za produkt odpowiada producent, i za to co jest napisane na etykiecie, a nie handlowiec.
                  Za produkt np. Ravenola MTF-2 odpowiada f-ma Ravenol, która wymienia nr specyfikacji Hondy na etykiecie, więc także nie Pan - możemy więc spać spokojnie.
                  Za konsekwencje wyboru oleju nieMTF-Honda, odpowiada właściciel samochodu.
                  Za to że mnóstwo samochodów m.in. w USA i Kanadzie marki Honda nie jeździ na oryginalnym MTF-e od Hondy (oprócz tych jeżdżących oczywiście) i że nic z tego powodu złego w tych skrzyniach się nie dzieje, bo te auta jeżdżą, odpowiada użytkownik i olej przekładniowy spełniający odpowiednie wymagania i specyfikacje. Napisałem, to z własnego doświadczenia, bo sam płaciłem w $ za wymianę oleju w skrzyni w ASO w Calgary w Hondzie CRV - i zapewniam Pana, że to nie był MTF Honda.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                    Czy olej ATF źle wpływa na skrzynię w porównaniu z MTF i likwidacja haczenia nie jest wystarczającym powodem, aby go używać ?
                    Na te pytania powinniśmy szukać odpowiedzi - bez odchodzenia w emocje i inne sprawy.
                    Spróbuj a się przekonasz. Ja już nic innego do manualnych skrzyń nie zaleje.

                    Comment


                    • @TakTyk
                      Przyglądam się Twoim wpisom od dłuższego czasu... Głównie nas straszysz i kompletnie nie pomagasz.
                      Nie wiem jak inni, ale ja dla zasady kupię olej w ASO, niż Tobie dam zarobić złotówkę. Bo dla mnie biznes to zaufanie, a nie straszenie. Tobie nie ufam.

                      Comment


                      • Powiem tak ,posiadam civica IX sedan z 2015 roku ,jestem pierwszym właścicielem ,aktualny przebieg to 38 tys km.Przez ten okres skrzynia biegów pracowała bez zarzutu ale od około 2 miesięcy przy wrzucaniu drugiego biegu zaczęło lekko haczyć .Postanowiłem więc samodzielnie wymienić olej w skrzyni ,zalałem olej hondy MTF-3 zamówiony w haparts ,koszt oleju 140 zł.Po kilku dniach od wymiany biegi wchodzą leciutko jak dawniej, łącznie z dwójką która wchodzi kolokwialnie mówiąc jak w masło bez najmniejszego oporu.Pozdrawiam forumowiczów.

                        Comment


                        • Pomogła Ci wymiana oleju a nie sam olej , widocznie fabryczny hondy też MTF się zużył, warto wymienić szybciej niż mówi IO.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez megipan Zobacz posta
                            Pomogła Ci wymiana oleju a nie sam olej , widocznie fabryczny hondy też MTF się zużył, warto wymienić szybciej niż mówi IO.
                            Niestety ale ten olej właśnie wytrzymuje około 40 tyś km, czyli tyle samo w moim starym d14z6 wytrzymał castrol 75w80, obecnie ATF już przekroczył ten interwał i jest tak samo jak po wymianie.

                            Comment


                            • Ja zgodnie z waszymi sugestiami wymieniłem olej w skrzyni profilaktycznie (auto 2014 rok 30 tys.przebiegu) zdecydowałem się na oryginał Hondy MTF. Nie zauważyłem różnicy po wymianie. Skrzynia pracuje tak samo jak przed czyli bardzo dobrze. Na marginesie byłem przy wymianie i specjalnie oglądałem zlewany olej - był "czysty". Pozdrawiam

                              Comment


                              • Jeśli chodzi o Haparts to podobnie było z olejem silnikowym OEM. Podobno TYLKO ONI mają aktualną instrukcję która mówi o zalewaniu oleju TYLKO I WYŁĄCZNIE 0W20. Oczywiście jak poprosiłem o skan chociaż tej jednej strony gdzie jest to napisane to zostałem olany.

                                Comment

                                Working...
                                X