Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wymiana oleju w skrzyni.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Został mi olej TUTELA TRANSMISSION EXPERYA 75W i nie mam co z nim zrobić czy można go lać do hondy skrzynia manualna? Czy lepiej kupić coś coś innego?
    Last edited by carving85; 14-10-2020, 10:51.

    Comment


    • Zamieszczone przez carving85 Zobacz posta
      Domyślnie

      Został mi olej TUTELA TRANSMISSION EXPERYA 75W i nie mam co z nim zrobić czy można go lać do hondy skrzynia manualna? Czy lepiej kupić coś coś innego?
      Spełnia normę API GL4, powinien się nadać.

      Comment


      • To jeszcze tak dla upewnienia się czy wchodzi tylko 1.9litra? Manualna skrzynia diesel 2.2. Bo z tego co widzę w necie to do tego leją 2.2 litra oleju do skrzyni
        Last edited by carving85; 16-10-2020, 22:39.

        Comment


        • Wymieniałem olej w skrzyni na forum znalazłem, że do skrzyni wchodzi 1,9l a ja teraz studiuję instrukcję, a tam jak byk napisane że wchodzi 1,4l
          Co się może stać jak się wlało więcej oleju ?
          Last edited by Alwin; 13-11-2020, 16:50.

          Comment


          • Technicznie nic konkretnego przy małych prędkościach, jednakże wraz ze wzrostem obciążenia skrzyni możesz znaleźć olej na asfalcie z powodu wypchania uszczelniacza i zalania sprzęgła, choć w pierwszej kolejności powinno zalać komorę silnika przez odpowietrznik skrzyni górą, raczej nie warto ryzykować.

            Comment


            • Jak by niby miało zalać silnik przez olej ze skrzyni biegów? To nie motocykl. Kolega się pomylił.
              Last edited by gkill; 13-11-2020, 18:08.

              Comment


              • Zamieszczone przez Alwin Zobacz posta
                Wymieniałem olej w skrzyni na forum znalazłem, że do skrzyni wchodzi 1,9l a ja teraz studiuję instrukcję, a tam jak byk napisane że wchodzi 1,4l
                Co się może stać jak się wlało więcej oleju ?
                Przy prawidłowej procedurze wymiany oleju w manualnej skrzyni biegów , nie ma możliwości wlania więcej oleju niż producent przewidział. Skoro wlałeś jakimś cudem więcej, to nie pozostaje nic innego jak postawić auto na poziomej powieżchni, zdemontować osłonę silnika,odkręcić korek kontrolno-wlewowy i poczekać aż nadmiar oleju wypłynie, po czym zakręcić korek,umyć pozostałości oleju na obudowie dyferencjału , zamontować osłonę silnika i cieszyć się jazdą
                Last edited by piter77; 13-11-2020, 17:31.

                Comment


                • Jeśli ktoś zmieniłby olej, w tej skrzyni biegów, tak jak mówi serwisówka, to nie byłoby tego dylematu. Tak to jest jak się nie chce, chodź na chwilę, zerknąć w necie, jak w danym aucie wykonuje się daną czynność serwisową...
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • Nic poza spalaniem się nie zmieni.

                    Comment


                    • u góry skrzyni na wybieraku masz odpowietrznik skrzyni, gumowy kapselek, który może przepuścić olej. Zastanawiamy się nad czymś co się stanie a za ten czas śrubka kontrolna nadmiaru była by odkręcona i stan oleju wyrównany. M26 ma rację, teoretyzujemy a zastanawiające ile mieści się oleju w tej skrzyni, w Hondzie jest przeważnie 1,9-2,2l też się zdziwiłem, że w Civicu 1,4l .

                      Comment


                      • R18Z4 - do wymiany 1,4L. Zalanie suchej skrzyni 1,6L.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez maciej_mariusz Zobacz posta
                          zastanawiające ile mieści się oleju w tej skrzyni, w Hondzie jest przeważnie 1,9-2,2l też się zdziwiłem, że w Civicu 1,4l .
                          Tak czy siak trzeba kupić 2 litry, a wlewając go przez otwór, który jest zarazem kontrolnym, nie wlejemy i tak więcej- ponad poziom tegoż otworu.. tak wiec to co zostanie, da nam dokładną informacje ile wchodzi oleju do tej skrzyni. Tutaj, tak właściwie, nie jest w ogóle potrzebna nam ta wiedza, chyba, że kupujemy olej na ilość litrów, a nie na opakowania.
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • Za wysoki stan jest akceptowalny,ale za niski to dla skrzyni tragedia.Tam nie ma pompy która ciągnie z dna,a ochlapywanie kółek nie wystarcza,muszą się moczyć.Już sam fakt stosowania łożysk z powiększonym luzem mówi o warunkach w jakich pracują,nie wspominając o tym że większość to nie "zz" tylko golasy i to klasy premium,olej musi przez nie przepływać całym możliwym bogactwem bo się po prostu przypalą.Jak ktoś nie jest pewien i nalewa przez wybierak czy czujniki ,to niech z tego zrezygnuje najlepiej,ew. na koniec sprawdzi.
                            Dodam że prawdziwie profesionalny remont skrzyni jest wyzwaniem z którym nie poradzi sobie 90% zawodowych mechaników,to nie prosty jak cep silnik tylko bardzo precyzyjny mechanizm.

                            Comment


                            • Dziś miałem dostęp do kanału i chciałem zlać nadmiar oleju. Niestety nie mam dostępu do service manual, więc nie wiem gdzie dokładnie znajduje sie korek wlewowy. Zakładam ze jest to ten korek "odkrecony" widoczny na zdjęciu.
                              Niestety nadmiar oleju nie wyleciał więc zastanawiam się czy to ten korek?
                              IMG_20201211_131607_copy_1843x909.jpg

                              Comment


                              • To nie ten korek, on służy do rozchylenia pierścienia zabezpieczającego (bodajże dyferencjału). Korek do wlewania bardziej po prawej za półosią, korek do spustu jest pod półosią.



                                Last edited by pablo_see; 11-12-2020, 15:23.
                                Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
                                Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

                                Comment

                                Working...
                                X