Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Remont silnika tłoki R1A_R3A rocznik 2012 - Zbiórka

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Co do płukanek, to są na bazie nafty lub pochodnych, część zostaje w silniku nie zleci całkowicie, jeśli zalejemy nowy olej część niewielka wymiesza się z nowym olejem, jednak jest w silniku, zawsze nieco wpadnie do wydechu może to ma związek P0420. Ja jestem zwolennikiem nieco lepszych olejów i nieco krótszego interwału wymiany, w swoich silnikach nie stosowałem płukanek nigdy. Tam nie ma co płukać to mój motor po 120tys km: https://www.civicforum.pl/attachment...1&d=1285692464

    na pewno rocznik 2012 jako czas, sam w sobie był "ciekawy". To czasy gdy wszyscy ostro kombinowali z odchudzaniem silników na maxa. W Hondzie wiemy o pierścieniach, tłokach, blokach silników z mikropęknięciami i to nie tylko w benzynie ale i w dieslu też:
    Krwawiący 1.6 i-DTEC

    jak może ściankami puszczać silnik olej, jest to nie do pomyślenia. To nie koniec bo znane są identyczne przypadki silników Hyundaya 1,4 (100KM) i30 w tych silnikach też zachodzi zjawisko pocenia się ścianek w profilach wzmocnień bloku silnika i nie ma się co dziwić bo silnik zerżnięty z Hondy. Skoda Octawia 1,6, czy Superb 1,4T, pierścienie i tłoki to samo co w Hondzie "papierowe" po 0,5mm biorą olej jak wściekłe. Gdzieś ta motoryzacja się zagalopowała i zagubiła w tym ekologicznym galopie.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      Skoda Octawia 1,6, czy Superb 1,4T, pierścienie i tłoki to samo co w Hondzie "papierowe" po 0,5mm biorą olej jak wściekłe
      Rambo w tym przypadku jest odwrotnie bo to hondy pierścienie będą bardziej papierowe ponieważ:
      R3a - 1,0x0,8x1,5
      vag - 1,2x1,2(lub1,5)x1,5
      standard w hondach - 1,2x1,2x2,0 aczkolwiek to standardowe olejowe są bardziej papierowe niż jakiekolwiek inne. Odpowiednie materiały zapewniają niezawodność.

      Comment


      • Znajomy kupił właśnie też 12r.i m/innymi wymienił świece,mechanik sprawdził przy okazji i ma ferelne tłoki-na jego uwagę ów mechanik stwierdził żeby tylko jak poważny problem miał dolewanie oleju bo nie wie jakie problemy mają inni,a gdyby wiedział to by nie narzekał-to tak na marginesie.

        Comment


        • To ja może dodam ze od roku po wymianie oleju na Honda 0W20 nie mam już problemu z błędem Katalizatora P0420
          Last edited by hondamanone; 25-08-2020, 22:35.

          Comment


          • Hej. Tak sobie pomyślałem, może warto by było jednak roztoczyć rowki w tłokach pod standardowe pierścienie? Ciekawe co sądzą o tym forumowi inżynierowie? M26 może Ty coś od siebie dodasz? Wg mnie jak najbardziej można, tylko dodatkowo rozwiercić otwory w rowku od olejowego pierścienia, miejsca na poszerzenie sporo i oczywiście trzymać się luzów podanych w instrukcji serwisowej. Wrzucam zdjęcie dla przypomnienia jak tłoki wadliwe wyglądają. Sporo warsztatów specjalizujących się w remontach silników tak właśnie robi.

            Tlok.jpg

            Comment


            • też już zadałem tu kiedyś to pytanie ale nikt nie podjął się tematu. W mojej opinii (inżyniera po budowie maszyn) jest to do wykonania pod kątem technologicznym jak najbardziej. Potrzebna jest: dobra tokarka, wiertarka stołowa + stabilny uchwyt i przede wszystkim kumaty operator. Nie wiem tylko jak wygląda szczegółowo proces produkcji tłoków w fabryce. Być może tłoki po obróbce skrawaniem są w jakiś sposób ulepszane cieplnie lub jakąś powłoką chemiczną i w zasadzie o to miałbym tylko obawy. W przypadku gdy z takiego tłoka odejmie się materiału to w miejscach gdzie go ubyło może nastąpić pogorszenie jego właściwości wytrzymałościowych i taki rowek pod pierścienie może się szybciej ukruszyć.

              Niemniej jednak tak jak pisałem powyżej nie wiem jak wygląda proces produkcji i obróbki tłoków w fabryce OE, a to jest w tym przypadku kluczowe by odpowiedzieć konkretnie na to pytanie. Wiem jednak, że są ludzie którzy poszerzają rowki pod pierścienie. Profesor Chris w jednym z odcinków mówił, że zdemontował tłoki by dać do przetoczenia rowki pod pierścienie... więc chyba coś jest na rzeczy

              Comment


              • Tak od zawsze się robiło i nie ma w tym żadnej magii.Takie przerabianie części wywodzi się jeszcze z czasów kiedy w sklepach niczego nie było i okazywało się niejednokrotnie że to znosi wiecej niz fabryczne graty.Dobrym przykladem jest np mercedes do którego wkładało się pierścionki z Zetora.Dzisiaj robi sie to z innych pobódek,ale sie robi i to działa.Minus tego jest taki że waga pierścienia rośnie i rowki w silnikach kręconych po prostu się rozbijają o wiele szybciej.
                Nie wiadomo jaki wpływ na tempo zużycia będzie miał fakt że olej cieniutki.
                Trzeba sprawdzić głębokość rowka i nowego pierścienia,bo tutaj to już wiadomo ze rowek głębszy to i siła docisku do tulei też wzrośnie a to z kolei na pewno szybciej "położy" chon. Ja bym tak zrobił w swoim silniku,na pewno też jak jest duzo miesa to zaryzykował bym zwiększenie ilości otworów.
                Nie czytałem tematu,przyznam sie,ale trzeba dobrze poogladać i wylowic wszystkie różnice miedzy tlokami,bo to tez bedzie dobra wskazówka do tego na czym szczególnie się skupić.

                Sorki za znaki,ale czasem klawa plata figle.
                Last edited by m26; 09-09-2020, 14:32.

                Comment


                • A nie azotują przypadkiem tych tłoków ? To jest obróbka która nadaje lepsze własności trybologiczne dla danego elementu. Na dobrej tokarce, jak najbardziej robota do wykonania, tylko trzeba by było najpierw mieć wymiary rowków tego "dobrego" tłoka.
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                    A nie azotują przypadkiem tych tłoków ?
                    Możliwe,tego się raczej nie dowiesz...

                    Comment


                    • utwardzanie myślę, że jest też do ogarnięcia, tylko zaraz się okaże , że lepiej kupić tłoki nowe

                      Comment


                      • 2k za nowe tłoki - tragedii nie ma.
                        Kolega w Toyocie za chwilę wymienia pierścienie i uszczelniacze zaworowe - temat od 3k z robota. Pobór 1l/500km oleju

                        U mnie póki co stabilnie po wymianie oleju. Za chwilę minie 1000km i naskrobię jak z olejem

                        Comment


                        • Jaka to Toyota?
                          Kiedyś już o tym pisałem, że od 2005 roku toyota pakuje cały czas te same pierścienie bardzo podobne do tych w hondach z 1,8 i 2,0 z roczników 2012, olejowy i pierwszy pierścień uszczelniający są niemal identyczne. Znajomy kupił parę lat temu avensisa 2014 rok 1,8 i brała 0,7 l na 1000 km, twierdzi, że płukanie silnika zredukowało niemal do 0 spalanie oleju, w co nie chcę mi się wierzyć, pewnie nie chce się przyznać a wiem że sporo czasu u mechanika spędziła, w aso na serwisie również.
                          Last edited by gkill; 11-09-2020, 07:00.

                          Comment


                          • Toyota Avensis. Co do rocznika to pierwsza wersja czyli 1997-2003, strzelam ze 2000. Auto wcześniej nie brało oleju, ew. znikome ilości (roczne). Z dnia na dzień 0,5l a potem 1l...
                            W przypadku Civica nowe tłoki 2000zł + uszczelniacze + robota = koło 6000 wydaje się realną kwotą o której tutaj wspominaliśmy.
                            Last edited by hondamanone; 11-09-2020, 10:57.

                            Comment


                            • Poprzednio miałem verso 1.8 pojemności z 2002r i branie oleju było normą przewidzianą w instrukcji obsługi

                              Comment


                              • Jak i w Hondzie. Ale zgodnie ustaliliśmy że może to być powiedzmy 1-2l od wymiany do wymiany, a nie jak przewiduje instrukcja - do 1l/1000km (Co przy przebiegu 20000km daje nam przepał 20l !!!)

                                @Ahc9 - jak u Ciebie z poborem w sławetnym roczniku?

                                A tak btw.: POBÓR OLEJU PO WYMIANIE PIERŚCIENI TŁOKOWYCH, PRZYCZYNA PROBLEMU I ROZWIĄZANIE:

                                https://www.youtube.com/watch?v=WiZdMkgBRB0 (Prof. Chris)

                                U Profesora Chrisa (YT) w warsztacie do wymiany pierścieni kwalifikują się jednostki które osiągają bądź przekraczają pobór 0,5l/1000km
                                Last edited by hondamanone; 12-09-2020, 11:23.

                                Comment

                                Working...
                                X