Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Remont silnika tłoki R1A_R3A rocznik 2012 - Zbiórka

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • A jeśli zawozisz własny olej na wymianę do ASO to... będą oddawali klientowi zużyty??? Bo teraz chyba ASO nie ma ograniczenia w oddawaniu zużytego oleju, ale jeśli kupi np. 100 l z kaucją to będzie mogło oddać też 100 l i za tyle odzyskać kaucję - więc olej "przyniesiony" przez klienta raczej zostanie mu zwrócony jako przepracowany.
    I rozumiem, że przy zakupie nowego sklep przyjmie zużyty podobnie, jak to ma miejsce z akumulatorami? Raczej chyba nie, więc albo będziesz szukał jakiegoś "punktu skupu" który na podstawie paragonu zwróci kaucję, albo....
    był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
    jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
    sigpic
    http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic

    Comment


    • ... zapłacisz kolejny podatek, który oficjalnie nie jest podatkiem :/

      Comment


      • Zamieszczone przez Cojakco Zobacz posta
        ... zapłacisz kolejny podatek, który oficjalnie nie jest podatkiem :/
        I o to w tej zmianie chodzi
        był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
        jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
        sigpic
        http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic

        Comment


        • Być może już sama wymiana oleju w warsztacie będzie upoważniała do odzyskania kaucji.
          Warsztaty mają podpisane umowy z firmami odbierającymi stary olej,więc to co zleci z aut nie trafi do lasu.
          Niezależnie od tego ile oddasz dostaniesz zwrot całej kaucji.
          Ja jestem akurat za obłożeniem tego jakimiś przepisami,bo szlag mnie nieraz trafia jak za garażami stoją pożucone butelki z olejem,albo bańka leży w koszu na śmieci
          przy parkingu.Przepis musi być jednak dopracowany a nie nastawiony na bicie po kiermanie.

          Comment


          • Szanowni Koledzy,

            jadąc dziś do pracy zorientowałem się, że właśnie przejechałem 30.000 km od momentu wymiany tłoków. Zrozumiałe, ze temat budzi coraz mniejsze emocje, bo powoli przesiadamy się do nowszych aut, ale zainteresowanym chcę napisać, że mimo przejechanych kilometrów nic się nie zmienia - nadal nie wykonuje żadnych dolewek oleju między wymianami. Dodam, że po remoncie znacznie częściej odwiedzam czerwone pole obrotomierza. Olej zalewam do poziomu Max lub 1-2 mm powyżej i przy mniej więcej takim samym stanie (po prostu trudno zmierzyć ubytek) dojeżdżam do ok. 10 tys. km, przy których wykonuje kolejna wymianę. Przy ostatnich dwóch wymianach stosowałem płukankę Millers IT Flushing (pół na pół ze zwykłym olejem), ale chce pójść za radą @m26 i przy najbliższej okazji w ogóle zrezygnować z płukanki. Ostatnie ponad 9 tys. km przejechałem na AMSOil SS 0W30 i prawdopodobnie pozostanę przy tym oleju lub ewentualnie wrócę do Ravenola SSO 0W30 USVO.

            30 tys. km z nowymi tłokami to 25-30 litrów oleju, których nie musiałem dolewać do silnika, więc łatwo stwierdzić, że niemała część kosztów remontu już mi się zwróciła.

            W międzyczasie miałem pewne problemy, które sygnalizowałem na forum. Błąd P0420, który kasowałem, gdy tylko się pojawiał, zacząłem przyjmować z większym spokojem, tzn. po upewnieniu się, ze "Check" nie dotyczy innej usterki, odłączam skaner bez kasowania. Obecnie błąd pojawia się sporadycznie (raz na kilka pełnych tankowań) i dość szybko samoczynnie gaśnie. Dwie strony wcześniej (w tym wątku) wspomniałem o dziwnym dźwięku na gorącym silniku. Żeby znaleźć przyczynę, musiałbym w pierwszej kolejności sprawdzić, czy łańcuszek rozrządu nie jest nadmiernie wyciągnięty, na co, niestety, nie miałem na razie czasu. Natomiast wraz z minięciem największych upałów i nieco chłodniejszymi porankami zauważyłem, że dźwięk jest cichszy, a na krótszych odcinkach (nawet do ok. 40 km) spokojniejszej jazdy nie pojawia się w ogóle. Temat jednak oczywiście wymaga zbadania.
            Last edited by MiCyran; 24-08-2020, 12:53.

            Comment


            • Informacja o użytkowaniach którzy zmienili tłoki z R3A na R1A jest cenna bo utwierdza w przekonaniu że taka operacja działa (oczywiście warunek kupić zestaw używanych tłoków w dobrej kondycji).
              Co do płukanek, to na tyle stosujesz dobry olej i wymieniasz za w czasu że nie ma potrzeby płukania.


              Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
              miałem pewne problemy, które sygnalizowałem na forum. Błąd P0420,(...) Temat jednak oczywiście wymaga zbadania
              ...znasz finał tego tematu?
              Nagły brak mocy podczas wyprzedzania ( DTC P0420)

              2012 jest coraz bardziej "sławny".
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                ...znasz finał tego tematu?
                Znam, co więcej bałem się tego samego. Kupiłem nawet klucz do sondy, żeby móc obejrzeć katalizator od środka. Jak to jednak bywa z moim zapałem, kiedy problem się uspokoił, kamerki już nie kupiłem... Nim rozwiązanie swojego problemu opisał kolega @Imagine, trochę jeździłem rejestrując temperatury pierwszej sondy. Nie wskazywały one, aby mieszanka miałaby być za uboga (tzn. mierzone temperatury nie były jakieś niebezpiecznie wysokie; oczywiście same wskazania sondy, jak również jedynie niewielkie korekty, także wskazywały poprawny skład spalin). Chyba, że temperatura sondy i temperatura katalizatora niekoniecznie idą w parze, no... to byłem naiwny...
                Last edited by MiCyran; 24-08-2020, 13:27.

                Comment


                • Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
                  Chyba, że temperatura sondy i temperatura katalizatora niekoniecznie idą w parze, no... to byłem naiwny...
                  W prawidłowo działającym silniku temperatura spalin i katalizatora będzie podobna, powiedzmy na rozgrzanym silniku około 500-600stC, ale jeśli np. sonda ma defekt i ECM na podstawie informacji (obarczony błędem takiej informacji) dobiera nieco bogatszą mieszankę to po jakimś przebiegu (wcześniej niż zakładana żywotność kata) on się rozpadnie od temp np 750stC. np świece nie mają iskry jak trzeba, i ECM próbując zrekompensować dawkuje większą dawkę ta częściowo niespalona leci w kata i go dodatkowo przegrzewa. Płyn chłodzący z mikropęknięć też daje się we znaki dla kata. Problemy z P0420 nie są oczywiste, wymagają sporo zaangażowania i wielu analiz diagnostycznych.

                  ale to tak przy okazji skoro wspomniałeś o problemie z P0420, nie chce nabijać tematu bo chciałbym by czytający zapoznani się z Twoim wpisem #635. To jest najważniejsze.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    Problemy z P0420 nie są oczywiste, wymagają sporo zaangażowania i wielu analiz diagnostycznych.
                    [...]nie chce nabijać tematu[...]
                    Oczywiście, @Rambo, rozumiem. Ja sam o błędzie P0420 wspominam tylko dlatego, że chcę, aby mój "raport" był rzetelny i przedstawiał możliwie najpełniej obecną sytuację. A nuż okaże się, że objawy, które pojawiły się u mnie, maja jakieś powiązanie z wcześniejszym apetytem silnika na olej, albo z samym remontem. Zaskakująca dla mnie była relacja @emvipi, u którego, po kompleksowym remoncie w renomowanym serwisie, pojawiły się podobne objawy.

                    P.S. U mnie pod dużym obciążeniem i na wysokich obrotach temperatura sondy/katalizatora dochodziła chwilami do 680-700°C, ale podczas spokojniejszej jazdy była w pobliżu 600°C, częściej mniej, czasem nieznacznie więcej. Nie wiem, jak jest w innych modelach Hondy, ale w R18Z4 katalizator znajduje się zaraz za kolektorem wydechowym.
                    Last edited by MiCyran; 25-08-2020, 07:56.

                    Comment


                    • Mogą to być pozostałości po spalonym oleju, widocznie samo ciśnienie i wysoką temperatura nie jest w stanie wyczyścić katalizatora i poprawić jego wydajność. Z pewnością nie wymieniałbym katalizatora z tak blachego powodu ale może pokusiłbym się o jakieś jego chemiczne i mechaniczne czyszczenie.

                      Comment


                      • @gkill, też początkowo o tym myślałem, ale po lekturze rożnych opracowań muszę przyznać rację @Rambo, że w silniku benzynowym zapchanie katalizatora jest trudne.

                        Comment


                        • A więc skąd ten błąd P0420, może trzeba szukać tam gdzie ludzki błąd. Ja miewałem ten błąd w obu autach, w civicu pomogło czyszczenie a w Accordzie szybkie dotarcie gratów w silniku po wymianie tłoków(docieranie na ostro początkowo a potem deptanie ile popadnie).

                          Comment


                          • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                            A więc skąd ten błąd P0420, może trzeba szukać tam gdzie ludzki błąd.
                            To jest pytanie!!! Najciekawsze jest to, że jeszcze 7 tys. km temu błąd potrafił wyskakiwać co drugie uruchomienie silnika (oczywiście z każdorazowym kasowaniem), teraz - np. po 1.5 tys. km i samoczynnie gaśnie po następnych kilkudziesięciu. U siebie dostrzegam korelację zwiększonej częstotliwości P0420 z zastosowaniem dodatków do olejów. Im więcej czasu upływa od aplikacji, tym rzadziej ten błąd się pojawia. Ciekawe jednak, że przed remontem (przez 40 tys. km) P0420 nie pojawił się ani razu.
                            Last edited by MiCyran; 24-08-2020, 21:26.

                            Comment


                            • Więc może to płukanki.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
                                A nuż okaże się, że objawy, które pojawiły się u mnie, maja jakieś powiązanie z wcześniejszym apetytem silnika na olej, albo ze samym remontem. Zaskakująca dla mnie była relacja @emvipi, u którego, po kompleksowym remoncie w renomowanym serwisie, pojawiły się podobne objawy.
                                Po 5 tys km błąd wciąż się pokazuje, po czym znika i tak w koło Macieju. I nawet ciężko mi powiedzieć czy więcej czasu on jest, czy go nie ma - trochę się już na te lampki uodporniłem. Zaryzykowałbym stwierdzenie, że rozkłada się to tak po połowie. Szef serwisu wykonującego remont też nie potrafił wskazać przyczyny. Wspomniał natomiast, że podobny przypadek miał/ma inny klient, który remontował u nich silnik.
                                Czas chyba zmienić stację, a potem zastosować inny olej. Może to coś da..

                                Comment

                                Working...
                                X