Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Remont silnika tłoki R1A_R3A rocznik 2012 - Zbiórka

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez TakTyk Zobacz posta
    Czyli wyszło Ciebie tyle co zestaw serwisowy oryginalny HONDA (cztery nowe tłoki z pierścieniami) z ........ To że w ASO jest dwa razy drożej to norma...

    Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka
    Umiesz liczyć?
    Za wszystkie części wyszło poniżej 1tys zł (pierścienie, uszczelniacze, uszczelki, planowanie głowicy, uszczelka pod głowicę, olej i filtry) + robocizna.
    Robocizna czy nowy zestaw czy same pierścienie taka sama - różni się ceną.
    W HAPARTS zestaw 2tys zł, w ASO po zmęczeniu chcieli 2700zł


    Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
    Rowki roztoczyłeś a jeszcze nawet nagarów dobrze nie wyczyściłeś.
    Pierścienie do silnika R18A1 - 1,2x1,2x2
    Nagar był czyszczony po, spokojnie Na szybko trzeba było zawieźć do zakładu tłoki, bo inaczej termin następny za ok tydzień był
    Mechanik takie akcje robił nie raz - zajmuje się "zakuwaniem" silników

    Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
    Tylko poszerzenie ? Według jakiego wymiaru? Miałeś jakieś wytyczne pod te pierścienie ? Moim zdaniem to trochę ryzykowana robota.. dużo już km zrobiłeś ?
    Rowki były dobierane do pierścieni - elektronicznie - warunek konieczny, aby zrobili to docelowe pierścienie - zakład też nie pierwszy z łapanki.
    Robili takie przeróbki nie raz (Honda, VW, Opel)

    Jest to kolejne auto tak zrobione, wcześniejsze zrobiły ok. 15tys i 5tys km. Nic się nie dzieje - oleju nie pije w litrach jest mniejsze spalanie (trochę wyższa kompresja)
    Last edited by Grzechu; 09-02-2021, 10:10.

    Comment


    • Zamieszczone przez lukas-comp Zobacz posta
      Rowki były dobierane do pierścieni - elektronicznie - warunek konieczny, aby zrobili to docelowe pierścienie - zakład też nie pierwszy z łapanki.
      Robili takie przeróbki nie raz (Honda, VW, Opel)

      Jest to kolejne auto tak zrobione, wcześniejsze zrobiły ok. 15tys i 5tys km. Nic się nie dzieje - oleju nie pije w litrach jest mniejsze spalanie (trochę wyższa kompresja)
      Czyli wiedziałeś dokładnie co robisz, grunt to przemyślana robota i fachowy wykonawca, no i dobrze. Jest to kolejna alternatywa dla chcących naprawiać swoje auto.
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • Wszystko przez podejście Hondy i ASO - przecież mieści się w normie 1l/1000km, ale jak Pan chce to wiemy o tym i mamy zestaw cały za ... miliony monet Swoją drogą takie Audi sprzedaje oryginalne tłoki trochę ponad 300zł i pierścienie po 300zł komplet, a nie na 1 sztukę - więc wychodzi sporo taniej od Hondy - więc cenią się bardzo

        Comment


        • Zamieszczone przez lukas-comp Zobacz posta
          Swoją drogą takie Audi sprzedaje oryginalne tłoki trochę ponad 300zł i pierścienie po 300zł komplet
          A co w tym dziwnego skoro zapotrzebowanie jest ogromne i jakość na pewno niższa niż oem honda.

          Też nie jest tak do końca jak piszesz:

          4szt zamiennika:


          vw oem 1 szt:



          Pamiętaj też, że korbowody w hondach są dokładnie wyważone co do 0,5g i nie ważne ile cylindrów 2,3,4,6 a w takim samochodzie z grupy vag są rozbieżności dość spore.
          Last edited by gkill; 09-02-2021, 10:56.

          Comment


          • Zamieszczone przez lukas-comp Zobacz posta
            Wszystko przez podejście Hondy i ASO - przecież mieści się w normie 1l/1000km, ale jak Pan chce to wiemy o tym i mamy zestaw cały za ... miliony monet Swoją drogą takie Audi sprzedaje oryginalne tłoki trochę ponad 300zł i pierścienie po 300zł komplet, a nie na 1 sztukę - więc wychodzi sporo taniej od Hondy - więc cenią się bardzo
            Chyba nie chcesz porównywać jakości niemieckich silników Audi do najlepszych na świecie jednostek napędowych? To naturalne, że lepsze kosztuje więcej...

            Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

            Comment


            • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
              A co w tym dziwnego skoro zapotrzebowanie jest ogromne i jakość na pewno niższa niż oem honda.

              Też nie jest tak do końca jak piszesz:

              4szt zamiennika:


              vw oem 1 szt:



              Pamiętaj też, że korbowody w hondach są dokładnie wyważone co do 0,5g i nie ważne ile cylindrów 2,3,4,6 a w takim samochodzie z grupy vag są rozbieżności dość spore.
              300zł za tłok x4 = 1200zł i 300zł za komplet pierścieni = 1500zł w ASO, nie z Allegro.
              To samo w Hondzie za 2700zł

              Zamieszczone przez TakTyk Zobacz posta
              Chyba nie chcesz porównywać jakości niemieckich silników Audi do najlepszych na świecie jednostek napędowych? To naturalne, że lepsze kosztuje więcej...
              Proszę Cię, obudź się i wyciągnij ręke z nocnika. Może tak było 15-20lat temu Motoryzacja jednak cały czas się zmienia.
              W samochodach do tyrania (HDI od PSA) wymieniam olej co 25-30tys km, nakręcone mają po 300-400tys km i jeżdżą cały czas dalej. Do tego nie biorą oleju, osprzęt fabryczny Zrób tak w R18xx interwały po 30tys km to zaraz będzie remont
              Last edited by lukas-comp; 09-02-2021, 20:51.

              Comment


              • Zamieszczone przez lukas-comp Zobacz posta
                To samo w Hondzie za 2700zł
                koszt w haparts 2000 zł. Jak było pisane wyżej części oryginalne honda oem nie da się porównać z oem vag, to zupełnie inna jakość.
                W aso różnie z cenami, myślę że jakbyś spytał w paru innych aso to byś znalazł w podobnej cenie co w haparts, ale to i tak nie ważne, zrobiłbym na twoim miejscu to samo aczkolwiek ja w swoim r20a3 wymieniłem na używane tłoki od R18z4 z 2015 roku(360 zł za 4 szt w dużo lepszym stanie niż zdemontowane).

                Zamieszczone przez lukas-comp Zobacz posta
                W samochodach do tyrania (HDI od PSA) wymieniam olej co 25-30tys km, nakręcone mają po 300-400tys km i jeżdżą cały czas dalej
                Tak Ci się tylko wydaje, są to jedne z najlepszych diesli, ale niestety się psują i to dość mocno porównując z r serią, do tego przy takich interwałach wymiany oleju rekordowego przebiegu nie zrobią. A tak naprawdę to tych silników nie można porównywać. Czy widziałeś kiedyś pierścienie z takiego silnika? Wyglądają jak podkowa, załóż taki do benzyniaka a długo nie pojeździsz, zaraz rozklepie rowek w tłoku, do tego szybciej zetrze gładź cylindrową. Zgadza się, że diesle lepiej znoszą longlife, wynika to z tego, że pierścienie mają kilka razy więcej naddatku materiału na wytarcie, do tego otwory w olejowych tak wielkie, że możesz głowę wsadzić, panewki szersze co najmniej 5mm, czopy o średnicy większej co najmniej 10mm. Siedzę sporo w necie i czytam, nie znajdziesz drugiego tak trwałego i niezawodnego silnika jak R seria, nawet patrząc na volvo 2,4, który wytrzyma podobne przebiegi, to jednak nie ma tak trwałego rozrządu i częściej się psuje, toyota valvematic ma awaryjne pompy cieczy chłodzącej, także można przyjąć, że R seria to najlepsze silniki na świecie pod kontem niezawodności i trwałości w swoich klasach, w polskich warunkach wytrzymują spokojnie 800 tyś km a w Ameryce mln mil i więcej.

                Kuzyn opowiadał o koleżance w pracy, która ma jakiegoś peugeota z 2,0 hdi(przebieg niespełna 200 tyś km, mają go od kilku lat), obecnie mąż mechanik naprawia silnik bo obróciła się panewka, całe szczęście że sam to robi i skończyło się na kilku tysiach.

                A pro po twojego egzemplarza masz rok modelowy 2013 a produkcji 2012? Mój accord wyprodukowany w kwietniu 2011 roku a modelowo 2012.
                Last edited by gkill; 10-02-2021, 07:22.

                Comment


                • Spoko, nie chce mi się przepychać, który silnik jest lepszy, który gorszy. Dla mnie Honda z benzyną skończyła się na Accordzie VIII, Civicu VIII. Teraz ekologia zabiła wszystkie nowsze benzynowe silniki - nie tylko w Hondzie
                  Co do auta to produkcja była początek stycznia 2013.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez lukas-comp Zobacz posta
                    Co do auta to produkcja była początek stycznia 2013.
                    Czyli to będą ostatnie sztuki z R3A.

                    Comment


                    • Nie do końca wiedziałem gdzie ten post wpisać, ale że temat jest w sumie o braniu oleju to.. Ja mam co mam (12r) choć oleju (motul 0w30) jakoś nie brał w nadmiarze do początku-ataku zimy. Do pracy mam tylko 7km ,a i ostatnie dni w zasadzie zmuszają do jazdy z hamowaniem silnikiem i zauważyłem ubytek większy oleju niż do tej pory-silnik nie ma czasu na porządne nagrzanie się. Kolega ma 13r. ,a z numeru auta i wybicia ma taki silnik co ja choć na olej (shell 0w30) nie narzekał a do pracy ma 11km. W połowie stycznia zrobił numer z czasów poloneza -zasłonił dół chłodnicy. z tym że dalej nie ma mowy o jakiejś normalnej jeździe jak latem. Jednak jak sprawdzał większy ubytek oleju spadł, za to szybciej jest ciepło i dla silnika i w kabinie. Czy częściową receptą jest temperatura pracy silnika? Czasy zakrywanych chłodnic minęły ,ja nie będę kolegi blokował niech dalej tak jeździ -dam znać za jakiś czas.

                      Comment


                      • Hej bo nie jest to dla mnie jasne, problem tłoków dotyczy silników 1,8 czy wszystkich z początku produkcji?


                        precyzyjna odpowiedź jest w tym temacie, poczytaj od początku, pierwsze kilka stron wpisów już wyjaśnia wszystko, potem to już tylko dyskusja.

                        Pierwszy post dodajemy w dziale przywitań. Regulamin pkt 2
                        Last edited by rambo7; 04-03-2021, 14:32. Powód: Regulamin forum.

                        Comment


                        • Wpisałem sobie na szybko nr katalogowy 06131-R1A-305 w google i szczerze mówiąc średnio z dostępnością tego zestawu obecnie.
                          Oryginały tylko i wyłącznie w przypadku ewentualnego serwisu ? Ktoś naprawiał na zamiennikach ?
                          Dmucham na zimne i wolałbym zabezpieczyć się na przyszłość gdyby się nagle okazało że zacznie mi brać olej w ilości powiedzmy 0,5 l/1000km.
                          Z góry sory, być możę gdzieś w tym temacie przewijają się już odpowiedzi na moje pytania ale jest sporo postów, które z głównym wątkiem nie mają za wiele wspólnego i ciężko się czyta takie wywody..
                          Być może ktoś jest też w podobnym położeniu co ja.

                          Comment


                          • Najtaniej i dobrze to trzeba poszukać tłoków od r18a2 używanych do tego pierścienie tłokowe riken bądź teikoku pistons, uszczelniacze zaworowe epman racing, uszczelka głowicy Victor reinz, elring, corteco, uszczelka kolektora wydechowego peyen, pasta uszczelniająca renzosil lub dirko, reszta raczej pozostaje fabryczna. Jak ktoś ogarnięty to w tysiaku się zmieści.

                            Comment


                            • Thx., pozostaje tylko pogadać ze znajomym mechanikiem żeby polował na tłoki od R18Z4 albo od R18A2 (bo rozumiem że pasują) a reszta bez problemu dostępna od ręki ?

                              Comment


                              • Tak. Prosta sprawa...

                                Comment

                                Working...
                                X