Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Remont silnika tłoki R1A_R3A rocznik 2012 - Zbiórka

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez maciej_mariusz Zobacz posta
    Wkładając nominalne zamienniki (nominale) bez uprzedniego sprawdzenia luzu, bawicie się w ruletke. Albo się uda albo się nie uda "
    Było mówione, że:
    Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
    Tak jak M26 napisał bez dodatkowej obróbki wału. Dla świętego spokoju użyłbym Paska pomiarowego luzu silnika Plastic Gauge.
    Ale faktem jest, że nie będzie to już tak dokładnie spasowane jak w fabryce, ale wystarczająco by jeździć długo bez problemów nawet w warunkach dużych obciążeń i prędkości obrotowych.

    W starym civicu mam na pałę założone, bo mi nie zależy, auto jest obecnie raczej delikatnie traktowane, czasem trochę ostrzej, ważne, by za 2 lata dojechało na złom. Jak na razie się nie zapowiada, by panewki miały paść.
    Last edited by gkill; 05-01-2021, 07:04.

    Comment


    • A jaki luz jest prawidłowy ?
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
        A jaki luz jest prawidłowy ?
        Myślę, że pomiędzy 0,02 mm a 0,05 mm będzie ok, ale lepiej niech ktoś z większym doświadczeniem się wypowie.

        Comment


        • Jest tak, jak pisze @gkill.

          Panewki główne.pdf
          Panewki korbowodowe.pdf

          Jeśli jednocześnie jest tak, jak napisał @maciej_mariusz:

          Zamieszczone przez maciej_mariusz Zobacz posta
          Aftemarketowe ACL,KING robione są w wymiarowaniu OEM czarnej jak pamiętam.
          to chyba rzeczywiście nie bardzo jest się czego obawiać, ponieważ zastosowanie grubej ("czarnej") panewki stwarza jedynie ryzyko delikatnie za ciasnego spasowania, jednak wymiany dokonujemy zwykle na etapie, kiedy i wał trochę straci już na swojej średnicy.
          Last edited by MiCyran; 05-01-2021, 07:56.

          Comment


          • Zamieszczone przez maciej_mariusz Zobacz posta
            Żadna firma poza Honda OEM tego nie potrafi
            Potrafi.Japończycy robią to prawie we wszystkich swoich silnikach tak jak w Hondach a reszta świata dopiero się uczy.
            Pewnie że dobrze jest mieć wybór,ale nawet jak wyjdzie Ci pasowanie najluźniejsze to i tak będzie to ideał w porównaniu do całej grupy silników gdzie takiego wyboru nie ma.Przecież Ople czy jakieś Fordy nie rozlatywały się po roku,też swoje wytrzymywały.
            Oczywiście nie odważył bym się tego zrobić we współczesnym silniku smarowanym siuśkami,ale takie z dedykowanym 5w40 bez problemu zapewni dobre warunki pracy w starszych jednostkach.
            Nie do końca wiec jest to ruletka bo jak byś nie zrobił to nie wdupisz.
            Wal porysowany to rzecz jasna śmieć i nie warto w niego inwestować.

            Comment


            • MiCyran masz rację bez problemu obrobią aftermarketowe jak i uczynił to m26. Trzeba by motor chyba z milionem km lub bez oleju by się nie udało. Ja i tak musiałem zmienić panewki i bardziej obciążone czopy na wale zewnętrzne, właśnie by bliżej nominału zamówiłem niebieskie a zamontowane i tak Taicho bo trochę grubsze od ACL. Oem niebieska płynęła 2 miechy i sobie leży na półce już tak 100tkm.
              m26 to był cytat chyba z 2000r civic forum, także może wtedy to jeszcze tylko Honda tak czyniła . Przyczyną tego powodu, jest specyfika produkcji wału powierzchniowo utwardzanego, nie było możliwości szlifu stąd różne rozmiary panewek. Mamy możliwość marginesu od -do a nie jest on mały, na samych panewkach mamy 0,021mm manewru.przy luzie 0,02-0,045
              Last edited by maciej_mariusz; 05-01-2021, 22:27.

              Comment


              • Idąc za postem @m26, próbowałem znaleźć informacje, w jakich jeszcze autach stosuje się rozszerzoną gradację grubości panewek, ale poza relatywnie mocnymi autami (Mercedasami, Subaru (np. BRZ) i Toyocie GT86, plus kilka motocykli) niestety nic nie znalazłem. Może źle szukałem, ale chyba nie jest to rozwiązanie powszechne. Przy okazji znalazłem dość ciekawy artykuł o projektowaniu łożysk pod wysokie moce: https://dsportmag.com/the-tech/the-s...le-complexity/

                Comment


                • Słabo szukałeś jednak.Popatrz sobie w Japancars ru. -takie coś mi na biegu do głowy przyszło...

                  Comment


                  • Cześć, mam pytanie, czy użycie dodatku LM uszczelniającego układ smarowania silnika po płukance i wymianie oleju może chociaż troszkę ograniczyć zużycie oleju? Staram się jak mogę odsunąć w czasie wymianę tłoków i pierścieni.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez DS72 Zobacz posta
                      czy użycie dodatku LM uszczelniającego układ smarowania
                      Może być jeszcze gorzej po takim preparacie..
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • Nie rób tego,Grzechu dobrze prawi.
                        Dzisiejsze oleje można dolewkami na pałę jedynie zniszczyć

                        Comment


                        • Ja radzę nie zwlekać z remontem, bo sądza i nagar ze spalonego oleju może szkodzić np gładzi cylindrowej, zaworowi EGR, katalizatorowi, zaworom i gniazdom zaworowym w głowicy, aczkolwiek nie jest to tsi by zaraz trzeba było wymieniać tuleje cylindrowe bo porysowane.

                          Comment


                          • Czytałem ostatnio, że robili test takiego środka w silniku benzynowym i ponoć działa w ten sposób że zmiękcza stwardniałe uszczelki gumowe, między innymi też uszczelniacze zaworowe, pomyślałam więc, że może chociaż troszkę pomoże. Ale skoro nie, to nie. Będę miał w takim razie pewnie niedługo CIVIC a na sprzedaż.

                            Comment


                            • Ja u siebie przed wymianą tłoków zastosowałem taki środek i nic on nie dał, mimo tego, że 4 uszczelniacze wydechowe puszczały. Wymiana uszczelniaczy zmniejszyła spalanie ze średnio 1,5 l/1000km do max 0,5 l/1000km. Jeżeli chcesz zmniejszyć spalanie oleju to masz 2 opcje:
                              1 - całkowite wyeliminowanie hamowaniem silnikiem,
                              2 - najlepsza możliwa opcja to wymianą tłoków wraz z pierścieniami + uszczelniacze zaworowe itp.....

                              Comment


                              • Zamieszczone przez DS72 Zobacz posta
                                Będę miał w takim razie pewnie niedługo CIVIC a na sprzedaż.
                                Igła od dziadka,księdza,kobiety,zmarłego męża,syna który wyjechał czy może piąte auto w rodzinie albo potrzebne większe na wózek dla trojaków?
                                Last edited by m26; 11-01-2021, 14:30.

                                Comment

                                Working...
                                X