Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Remont silnika tłoki R1A_R3A rocznik 2012 - Zbiórka

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Swoją drogą nie rozważał nikt z Was przetoczenia rowków pierścieniowych w tłoku R3A by dopasować do niego pierścienie z R1A?

    Comment


    • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
      Gdzie ty widzisz ten film?
      Daj linka bo ja nie widzę.
      Od 20.07 min. https://youtu.be/IKBUnIaSCf8

      Comment


      • Zamieszczone przez piter77 Zobacz posta
        Domyślnie

        Wczoraj oglądałem prof.Crisa na you tube , i ma na warsztacie silnik J37A2 bodajże od Legenda i tam też wspomniał o wadliwych pierścieniach, pokazywał tłoki już po przetoczeniu na grubsze pierścienie. Tak więc Honda nie tylko w R-serii kombinowała ze zmniejszeniem oporów .
        Chciałbym zobaczyć te wadliwe pierścienie, bo może się okazać, że wszystkie silniki hondy od 2001 roku mają wadliwe pierścienie.

        Comment


        • Co prawda pierścieni ani tłoków pokazać nie mogę, ale w kwestii zawężania numerów silników biorących olej mogę poinformować że mój civic w karcie pojazdu w miejscu "numer silnika" na wpis R18Z4 - 2011697 i przy przebiegu około 110 000km, jeździe po Poznaniu (korki) nie bierze grama oleju. Rok produkcji 2013, daty produkcji co do dnia nie jestem w stanie ustalić ale pierwsza rejestracja to 15.07.2013

          Comment


          • Również 2013 Data pierwszej rejestracji 26.03 Numer Silnika R18Z4-2011294, co by z nim nie robić grama oleju nie bierze.

            Comment


            • A ja mam w karcie pojazdu R18A2-1013520 czyli silnik z 8-mej gen.. Ktoś tu pewnie coś pomylił w salonie. Mój także nie bierze oleju. Ciekawe czy numery można odczytać na silniku? Są gdzieś wytłoczone, może jest jakaś tabliczka? Jeśli tak to gdzie jej szukać?

              Comment


              • Kluczowa jest zatem jedynka na pierwszej pozycji. Możliwe, że Wasze silniki, @ayrton i @Jogii, to w pewnym sensie nowsza "generacja". Ciekawe, czy istnieją silniki o numerach R18Z4-10XXXXX (gdzie XXXXX to więcej niż 30320) oraz czy zmiana tłoków i pierścieni to jedyna zmiana, która dokonała się wraz ze zmianą "generacji".

                Co do lokalizacji numeru silnika, to może pomocne okazą się wpisy tu i tu.
                Last edited by MiCyran; 02-03-2020, 21:02.

                Comment


                • Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
                  Kluczowa jest zatem jedynka na pierwszej pozycji. Możliwe, że Wasze silniki, @ayrton i @Jogii, to w pewnym sensie nowsza "generacja".
                  i to może by potwierdzało, gdyż moja Hania z 2013 roku ma silnik R18Z4-2010811 i oleju (odpukać) nie bierze - 90kkm najechane w 75 % w ruchu miejskim i dużo hamowania silnikiem.
                  pozdrowienia

                  Comment


                  • Witajcie,

                    auto odebrane. Jeździ. Silnik działa i poza tłokami (oczywiście R3A) był i jest w zasadzie w znakomitej kondycji. Teraz docieranie, słuchanie, sprawdzanie wycieków i za 1000km wymiana oleju. Prócz wymiany tłoków: wymiana uszczelniaczy, wymiana świec (całe w nagarze), regeneracja głowicy (szlifowanie tego i owego, nie pamiętam gdzie, ale w wielu miejscach).

                    Tak wyglądał jeden z tłoków.
                    20200317_172216a.jpg
                    Last edited by emvipi; 17-03-2020, 21:01.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez emvipi Zobacz posta
                      auto odebrane. Jeździ. Silnik działa i poza tłokami (oczywiście R3A) był i jest w zasadzie w znakomitej kondycji.
                      Gratulacje,

                      Zamieszczone przez emvipi Zobacz posta
                      Prócz wymiany tłoków: wymiana uszczelniaczy, wymiana świec (całe w nagarze), regeneracja głowicy (szlifowanie tego i owego, nie pamiętam gdzie, ale w wielu miejscach).
                      możesz zdradzić jaki koszt był tej zabawy?

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Borus Zobacz posta


                        możesz zdradzić jaki koszt był tej zabawy?
                        Wyszło tyle ile usłyszałem przed robotą - 6800. Przy okazji dodatkowo parę drobiazgów, tarcze/klocki przód i olej w skrzyni biegów. Auto mechanicznie jest prawie jak nowe.

                        Comment


                        • Sporo kasy - ale jest pewność i komfort,
                          jeszcze raz gratulacje

                          Comment


                          • Zamieszczone przez emvipi Zobacz posta
                            Wyszło tyle ile usłyszałem przed robotą - 6800. Przy okazji dodatkowo parę drobiazgów, tarcze/klocki przód i olej w skrzyni biegów. Auto mechanicznie jest prawie jak nowe.
                            Współczuję kosztów, to moje dwie wypłaty. Ale naciągają.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                              Współczuję kosztów, to moje dwie wypłaty. Ale naciągają.
                              Gdyby silniki były w takich cenach, jak do wersji VIII (1000 zl) to bym się nie zastanawiał nad swapem. Niestety nie miałem czasu i siły na szukanie kogoś, kto zrobi to taniej. Auto w takim stanie, jak było, nie nadawało się ani do jazdy (pobór 1L na 700km), ani do sprzedaży (wada ukryta). Zależało mi po prostu by zrobił to ktoś, kto mi poda cenę z góry, ma w tym doświadczenie i zrobi to dobrze. Zapewne podobne koszty są w innych warszawskich warsztatach.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez emvipi Zobacz posta
                                Gdyby silniki były w takich cenach, jak do wersji VIII (1000 zl) to bym się nie zastanawiał nad swapem
                                Jak bym miał R18z4 to w celu obniżenia kosztów kupiłbym używane tłoki od R18A2, które różnią się tym, że nie mają warstwy MOS2 i 1800 zł do przodu, bynajmniej tak bym zrobił aczkolwiek nie wiem czy takich rad udzielałbym na forum. Tłoki w silnikach R18Z4, R18A2, R20A3 w praktyce są na wzajem zamienne, ale pewnie honda takich zmian nie dopuszcza.

                                Comment

                                Working...
                                X