Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Remont silnika tłoki R1A_R3A rocznik 2012 - Zbiórka

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Oczywiście masz rację! Wydawało mi się, że gdy zdejmowałem panewki ze swoich korbowodów, to po bokach, wzdłuż obwodu pozostawał delikatnie wystający rant. Poszedłem do piwnicy, aby to sprawdzić - rzeczywiście nasze korbowody bez panewek wyglądają w tym miejscu identycznie. Jedynie w miejscu połączenia łba ze stopą korbowodu z jednej strony mamy wnęki na zamek, a z drugiej strony poprzeczny rowek powstały przez symetryczne ścięcie krawędzi obu elementów. Dzięki!
    Last edited by MiCyran; 12-02-2020, 16:24.

    Comment


    • Panowie, mam pytanie, jak już dojrzeję do myśli o remoncie silnika, to gdzie mogę go dobrze zrobić w Warszawie lub okolicach, polecacie kogoś ?

      Comment


      • Zamieszczone przez koraser18 Zobacz posta
        Panowie, mam pytanie, jak już dojrzeję do myśli o remoncie silnika, to gdzie mogę go dobrze zrobić w Warszawie lub okolicach, polecacie kogoś ?
        Ja będę robił, 2.03 zaczynam. Mam polecony warsztat, tłoki zarezerwowane, termin też. Jak zrobią to przekażę wrażenia.

        Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka

        Comment


        • Zamieszczone przez koraser18 Zobacz posta
          Panowie, mam pytanie, jak już dojrzeję do myśli o remoncie silnika, to gdzie mogę go dobrze zrobić w Warszawie lub okolicach, polecacie kogoś ?
          Jhm.com.pl

          Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

          Comment


          • Zamieszczone przez TakTyk Zobacz posta
            Jhm.com.pl

            Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka
            Skąd wiesz? [emoji16]

            Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka

            Comment


            • Zamieszczone przez emvipi Zobacz posta
              Skąd wiesz? [emoji16]
              To nie jest trudne - serwis samochodów marki Honda w Polsce, przeprowadzi taki zabieg bezbłędnie i zna sprawę jest tylko jeden

              Comment


              • Ja powoli myśle ze łatwiej, taniej i rozsądniej zmienić silnik na „poekotłokowy” z niskim przebiegiem..

                Comment


                • Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
                  Ja powoli myśle ze łatwiej, taniej i rozsądniej zmienić silnik na „poekotłokowy” z niskim przebiegiem..
                  Patrząc na ceny tych silników (przynajmniej na allegro) wyjdzie na to samo. Chyba, że ktoś ma jakieś dojście do tańszego silnika niz 4,5kzl.
                  Wiele osób mi odradzało swap, bo w sumie nie wiadomo co ten silnik przeszedł.

                  Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka

                  Comment


                  • Zamieszczone przez emvipi Zobacz posta
                    Wiele osób mi odradzało swap, bo w sumie nie wiadomo co ten silnik przeszedł.
                    +1 (minimum dziesięć znaków)

                    Comment


                    • nie zbadałem tematu... nie sadziłem, że te silniki chodzą po 4500zł... i to te z 2012r

                      Comment


                      • Honda w niektórych europejskich krajach wykazuje odrobinę (ale tylko odrobinę!) więcej dobrej woli, aniżeli Honda Polska. Przynajmniej nie idzie w zaparte, że problemu nie ma:

                        https://www.civinfo.com/threads/oil-...1/post-5490929.

                        Nie zmienia to faktu, że taka naprawa wg ich cennika i tak jest absurdalnie droga. Ale zarazem jest to jakaś wskazówka (a przynajmniej precedens, na który można się powołać) dla pierwszych właścicieli 2012-ek z krajowych salonów.
                        Last edited by MiCyran; 19-02-2020, 22:14.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
                          Nie zmienia to faktu, że taka naprawa wg ich cennika i tak jest absurdalnie droga. Ale zarazem jest to jakaś wskazówka (a przynajmniej precedens, na który można się powołać) dla pierwszych właścicieli 2012-ek z krajowych salonów.
                          Powoływanie się w Honda Poland na słowa anonimowego forumowicza opisującego negocjacje z anonimowym dealerem na nieznanych nikomu warunkach, z drugiego końca Europy, hm... Michał - jeżeli tak mogę No biznesowo to nie zadziała. Gdyby Honda Poland chciała te auta naprawiać, to by im kasy ze sprzedaży centrali na 10% aut nie starczyło.

                          Wy w ogóle pisaliście w tej sprawie coś do Japonii, albo UK? Zróbcie sobie zrzutę co najmniej na tłumacza i jakiegoś kanelcario-prawniko-pisarza i działajcie.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez TakTyk Zobacz posta
                            Wy w ogóle pisaliście w tej sprawie coś do Japonii, albo UK? Zróbcie sobie zrzutę co najmniej na tłumacza i jakiegoś kanelcario-prawniko-pisarza i działajcie.
                            Nie ukrywam, że choć twórca tego wątku widział inny cel dla tytułowej "zrzutki", to nie raz sugerowałem zasięgniecie pomocy prawnej, na którą mogłyby pójść zebrane fundusze. Ale powiem wprost: brak jest nam wystarczających argumentów. Kiedy wątek się rodził, mieliśmy wiele sygnałów o nieprawidłowościach, ale zaledwie dwa potwierdzone przypadki tych "eko"-tłoków i żadnych informacji ze strony Hondy. W sumie, dziś jest niewiele lepiej... Do Japonii, z tego, co wiem, nikt nie pisał, ale do europejskiej centrali oraz do lokalnych przedstawicielstw, przynajmniej we Francji i Rumuni, już tak - wiem to od znajomych z brytyjskiego forum. I nadal zero odzewu.

                            A sprawa może być naprawdę śliska dla Hondy... Gdybyśmy wiedzieli dokładnie, które silniki (numery seryjne) zostały wyposażone w te tłoki, to można by ocenić, jak długo Honda przygotowywała się do wdrożenia tej innowacji. Chodzi mi o to, czy wspomniane tłoki pojawiły się od razu wraz z 9 generacją, czy może na samym początku wyszły jeszcze jakieś serie z klasycznymi rozwiązaniami znanymi z R18A2. Byłaby to też wskazówka, czy nie był to jedynie zabieg umożliwiający przejście testów homologacyjnych, a to już pozwalałoby prawnikom stworzyć naprawdę solidną linię obrony naszych racji. Z drugiej strony, gdyby istniały jeszcze jakieś inne modyfikacje tych tłoków, byłby to trudny do obalenia dowód, że koncern w tamtym czasie w poszukiwaniu nowych proekologicznych rozwiązań "błądził we mgle". Podejrzewam (ale znów tylko podejrzewam), że tą wadą obciążone są w znakomitej większości silniki, które trafiały na rynek europejski, dlatego nie wiem, czy tak do końca powinniśmy winić tutaj tokijską centralę. Z kolei, gdybyśmy znali precyzyjne wytyczne dotyczące zaleceń olejowych, to wielu użytkowników aut z grupy podwyższonego ryzyka mogłoby winą przynajmniej częściowo obarczać ASO, wysuwając żądanie partycypowania w kosztach napraw. I takich "gdyby" można by mnożyć. Honda milczy - moim zdaniem - nie dlatego, że w wewnętrznych, kuluarowych rozmowach nadal jest przekonana, że to nie był błąd, ale panowie decydenci doskonale wiedzą, że jakiekolwiek oficjalne stanowisko by przedstawili, to spadnie na nich ogromna fala krytyki. A ognisko, do którego nie dolewa się paliwa, wypali się szybciej... Z braku głębszej argumentacji i z punktu widzenia jedynie praw konsumenta, zarówno ich regulacji narodowych, jak i ogólnoeuropejskich, wszystkie nasze żądania są według mojej skromnej wiedzy bezzasadne.

                            Raz jeszcze podkreślę, ja wobec Honda Polska nie mogę mieć żadnych oczekiwań, bo auto pochodzi z importu, ale jeśli jakieś wspólne działanie może pomóc choćby tylko właścicielom aut kupionych w salonach krajowych - bez wahania się dokładam.

                            P.S. Ogółem Hond Civic MR'2012 roku sprzedano w Europie 41 tys. sztuk (cztery wersje silnikowe, w tym R18Z1 oraz R18Z4). Mamy informację, że 34850 silników R18Z4 (tak przypuszczam, bo jak się wczytać w nieoficjalny komunikat Hondy Polska, to brak tam precyzyjnej informacji) zostało wyposażonych w tłoki "R3A" (cokolwiek to znaczy). Jeśli dodatkowo przyjmiemy, że część aut z tymi silnikami trafiło na rynek dopiero w 2013 roku, to rozróżnienie, gdy chodzi o zalecenia olejowe, na auta europejskie i pozaeuropejskie może mieć głębsze znaczenie. Ale to taka luźna myśl - znów nie poparta żadnymi dowodami...
                            Last edited by MiCyran; 20-02-2020, 12:08.

                            Comment


                            • Byłem dziś w ASO Hondy i trochę się dowiedziałem w temacie słynnych 2012tek. Wadliwe tłoki R3A występują do numeru silnika 1030320. Do tych silników nie ma dostępnych nominalnych pierścieni - dokładnie jak wspominali to już koledzy powyżej. Są dostępne tylko pierścienie na pierwszy szlif o 0,25mm większe. Drugą i bardziej sensowną opcją jest wymiana tłoków i pierścieni na R1A do których nominalne pierścienie są już dostępne. Mam numer silnika zaczynający się od 101xxxx z końca 2012 więc najprawdopodobniej mam owe tłoki. Auto mam zbyt krótko by stwierdzić czy i ile oleju mi spala. Przebieg póki co poniżej 60 tyś. Przy wymianie oleju 1000 km temu zastosowałem płukanke. Będę ją stosował przy każdej wymianie oleju i będę pisał jakie są rezultaty. Jeśli to nie pomoże to nastawiam się na wymianę tłoków.

                              Comment


                              • W końcu jakiś konkret! Wielkie dzięki! @marcinz89, a czy może dowiedziałeś się, czy dotyczy to wszystkich silników począwszy od numeru 1000001? Poza tym, w moim przypadku końcówka VIN-u jest o 24 większa niż numer silnika (poniżej 1004000). Gdyby było odwrotnie, łatwiej byłoby mi to zrozumieć. Co z pozostałymi autami? Z informacji, które otrzymałeś, wynikają dwa dość ważne wnioski. Istnieje wcale nie takie małe prawdopodobieństwo, że niektóre silniki z puli tych wadliwych trafiły do Civic-ów sprzedanych w 2013 roku (ogółem w 2012 w Europie sprzedano 40999 Civic-i i chyba można przyjąć, że zdecydowana większość HB 1.8 trafiła właśnie tutaj). Drugi wniosek jest taki, że ponad 4 tys. innych aut, pozostałych modeli Hondy (głównie Accordy), także jest wyposażone w te tłoki. Myślę, że gdybyśmy zaczęli z większą determinacją wyciągać od ASO dalsze informacje, jest szansa, ze pojawi się jakiś oficjalny komunikat ze strony europejskiej centrali.
                                Last edited by MiCyran; 27-02-2020, 23:05.

                                Comment

                                Working...
                                X