Oczywiście masz rację! Wydawało mi się, że gdy zdejmowałem panewki ze swoich korbowodów, to po bokach, wzdłuż obwodu pozostawał delikatnie wystający rant. Poszedłem do piwnicy, aby to sprawdzić - rzeczywiście nasze korbowody bez panewek wyglądają w tym miejscu identycznie. Jedynie w miejscu połączenia łba ze stopą korbowodu z jednej strony mamy wnęki na zamek, a z drugiej strony poprzeczny rowek powstały przez symetryczne ścięcie krawędzi obu elementów. Dzięki!
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Remont silnika tłoki R1A_R3A rocznik 2012 - Zbiórka
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Zamieszczone przez koraser18 Zobacz postaPanowie, mam pytanie, jak już dojrzeję do myśli o remoncie silnika, to gdzie mogę go dobrze zrobić w Warszawie lub okolicach, polecacie kogoś ?
Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka
Comment
-
Zamieszczone przez koraser18 Zobacz postaPanowie, mam pytanie, jak już dojrzeję do myśli o remoncie silnika, to gdzie mogę go dobrze zrobić w Warszawie lub okolicach, polecacie kogoś ?
Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka
Comment
-
Zamieszczone przez TakTyk Zobacz postaJhm.com.pl
Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka
Comment
-
Zamieszczone przez emvipi Zobacz postaSkąd wiesz? [emoji16]
Comment
-
Zamieszczone przez hondamanone Zobacz postaJa powoli myśle ze łatwiej, taniej i rozsądniej zmienić silnik na „poekotłokowy” z niskim przebiegiem..
Wiele osób mi odradzało swap, bo w sumie nie wiadomo co ten silnik przeszedł.
Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka
Comment
-
Zamieszczone przez emvipi Zobacz postaWiele osób mi odradzało swap, bo w sumie nie wiadomo co ten silnik przeszedł.
Comment
-
Honda w niektórych europejskich krajach wykazuje odrobinę (ale tylko odrobinę!) więcej dobrej woli, aniżeli Honda Polska. Przynajmniej nie idzie w zaparte, że problemu nie ma:
https://www.civinfo.com/threads/oil-...1/post-5490929.
Nie zmienia to faktu, że taka naprawa wg ich cennika i tak jest absurdalnie droga. Ale zarazem jest to jakaś wskazówka (a przynajmniej precedens, na który można się powołać) dla pierwszych właścicieli 2012-ek z krajowych salonów.Last edited by MiCyran; 19-02-2020, 22:14.
Comment
-
Zamieszczone przez MiCyran Zobacz postaNie zmienia to faktu, że taka naprawa wg ich cennika i tak jest absurdalnie droga. Ale zarazem jest to jakaś wskazówka (a przynajmniej precedens, na który można się powołać) dla pierwszych właścicieli 2012-ek z krajowych salonów.No biznesowo to nie zadziała. Gdyby Honda Poland chciała te auta naprawiać, to by im kasy ze sprzedaży centrali na 10% aut nie starczyło.
Wy w ogóle pisaliście w tej sprawie coś do Japonii, albo UK? Zróbcie sobie zrzutę co najmniej na tłumacza i jakiegoś kanelcario-prawniko-pisarza i działajcie.
Comment
-
Zamieszczone przez TakTyk Zobacz postaWy w ogóle pisaliście w tej sprawie coś do Japonii, albo UK? Zróbcie sobie zrzutę co najmniej na tłumacza i jakiegoś kanelcario-prawniko-pisarza i działajcie.
A sprawa może być naprawdę śliska dla Hondy... Gdybyśmy wiedzieli dokładnie, które silniki (numery seryjne) zostały wyposażone w te tłoki, to można by ocenić, jak długo Honda przygotowywała się do wdrożenia tej innowacji. Chodzi mi o to, czy wspomniane tłoki pojawiły się od razu wraz z 9 generacją, czy może na samym początku wyszły jeszcze jakieś serie z klasycznymi rozwiązaniami znanymi z R18A2. Byłaby to też wskazówka, czy nie był to jedynie zabieg umożliwiający przejście testów homologacyjnych, a to już pozwalałoby prawnikom stworzyć naprawdę solidną linię obrony naszych racji. Z drugiej strony, gdyby istniały jeszcze jakieś inne modyfikacje tych tłoków, byłby to trudny do obalenia dowód, że koncern w tamtym czasie w poszukiwaniu nowych proekologicznych rozwiązań "błądził we mgle". Podejrzewam (ale znów tylko podejrzewam), że tą wadą obciążone są w znakomitej większości silniki, które trafiały na rynek europejski, dlatego nie wiem, czy tak do końca powinniśmy winić tutaj tokijską centralę. Z kolei, gdybyśmy znali precyzyjne wytyczne dotyczące zaleceń olejowych, to wielu użytkowników aut z grupy podwyższonego ryzyka mogłoby winą przynajmniej częściowo obarczać ASO, wysuwając żądanie partycypowania w kosztach napraw. I takich "gdyby" można by mnożyć. Honda milczy - moim zdaniem - nie dlatego, że w wewnętrznych, kuluarowych rozmowach nadal jest przekonana, że to nie był błąd, ale panowie decydenci doskonale wiedzą, że jakiekolwiek oficjalne stanowisko by przedstawili, to spadnie na nich ogromna fala krytyki. A ognisko, do którego nie dolewa się paliwa, wypali się szybciej... Z braku głębszej argumentacji i z punktu widzenia jedynie praw konsumenta, zarówno ich regulacji narodowych, jak i ogólnoeuropejskich, wszystkie nasze żądania są według mojej skromnej wiedzy bezzasadne.
Raz jeszcze podkreślę, ja wobec Honda Polska nie mogę mieć żadnych oczekiwań, bo auto pochodzi z importu, ale jeśli jakieś wspólne działanie może pomóc choćby tylko właścicielom aut kupionych w salonach krajowych - bez wahania się dokładam.
P.S. Ogółem Hond Civic MR'2012 roku sprzedano w Europie 41 tys. sztuk (cztery wersje silnikowe, w tym R18Z1 oraz R18Z4). Mamy informację, że 34850 silników R18Z4 (tak przypuszczam, bo jak się wczytać w nieoficjalny komunikat Hondy Polska, to brak tam precyzyjnej informacji) zostało wyposażonych w tłoki "R3A" (cokolwiek to znaczy). Jeśli dodatkowo przyjmiemy, że część aut z tymi silnikami trafiło na rynek dopiero w 2013 roku, to rozróżnienie, gdy chodzi o zalecenia olejowe, na auta europejskie i pozaeuropejskie może mieć głębsze znaczenie. Ale to taka luźna myśl - znów nie poparta żadnymi dowodami...Last edited by MiCyran; 20-02-2020, 12:08.
Comment
-
Byłem dziś w ASO Hondy i trochę się dowiedziałem w temacie słynnych 2012tek. Wadliwe tłoki R3A występują do numeru silnika 1030320. Do tych silników nie ma dostępnych nominalnych pierścieni - dokładnie jak wspominali to już koledzy powyżej. Są dostępne tylko pierścienie na pierwszy szlif o 0,25mm większe. Drugą i bardziej sensowną opcją jest wymiana tłoków i pierścieni na R1A do których nominalne pierścienie są już dostępne. Mam numer silnika zaczynający się od 101xxxx z końca 2012 więc najprawdopodobniej mam owe tłoki. Auto mam zbyt krótko by stwierdzić czy i ile oleju mi spala. Przebieg póki co poniżej 60 tyś. Przy wymianie oleju 1000 km temu zastosowałem płukanke. Będę ją stosował przy każdej wymianie oleju i będę pisał jakie są rezultaty. Jeśli to nie pomoże to nastawiam się na wymianę tłoków.
Comment
-
W końcu jakiś konkret! Wielkie dzięki! @marcinz89, a czy może dowiedziałeś się, czy dotyczy to wszystkich silników począwszy od numeru 1000001? Poza tym, w moim przypadku końcówka VIN-u jest o 24 większa niż numer silnika (poniżej 1004000). Gdyby było odwrotnie, łatwiej byłoby mi to zrozumieć. Co z pozostałymi autami? Z informacji, które otrzymałeś, wynikają dwa dość ważne wnioski. Istnieje wcale nie takie małe prawdopodobieństwo, że niektóre silniki z puli tych wadliwych trafiły do Civic-ów sprzedanych w 2013 roku (ogółem w 2012 w Europie sprzedano 40999 Civic-i i chyba można przyjąć, że zdecydowana większość HB 1.8 trafiła właśnie tutaj). Drugi wniosek jest taki, że ponad 4 tys. innych aut, pozostałych modeli Hondy (głównie Accordy), także jest wyposażone w te tłoki. Myślę, że gdybyśmy zaczęli z większą determinacją wyciągać od ASO dalsze informacje, jest szansa, ze pojawi się jakiś oficjalny komunikat ze strony europejskiej centrali.Last edited by MiCyran; 27-02-2020, 23:05.
Comment
Comment