Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Remont silnika tłoki R1A_R3A rocznik 2012 - Zbiórka

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
    Wkleiłem ten film bo obrazuje co się dzieje gdy "stoją" pierścienie olejowe
    Ale na tym filmie olejowe pierścienie wcale nie stoją, za to te tradycyjne w hondzie(było o tym wiele razy na tym i wielu innych forach poświęconych hondzie) potrafią stać(nie właściwa eksploatacja) a wtedy spala też olej bez specjalnych eco pierścieni takich jak w tłokach R3A i grupie vag.
    Patrząc jeszcze na ten film naprawa silnika tsi i tfsi jest znacznie bardziej skomplikowana i jako taki mechanik co robił dla emvpi wyceniłbym 2 razy drożej, 3/4 silnika wymienili, nawet albo honowali cylindry albo wymienili blok w nowym silniku, porażka, niska jakość części na pierwszy montaż, nie chciałbym taki silnik naprawiać, aczkolwiek inaczej jest jak silnik na stole a inaczej jak samochód na kanale i trzeba skakać góra dół i pilnować sterylności itp, ogólnie rzecz biorą silnik pomyłka, prawie jak jednorazówka.

    Cytat Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
    https://www.youtube.com/watch?v=h4ncokYKWq4
    Obejrzałem jeszcze raz dokładnie ten film i stwierdzam, że jest on dla laików.
    Zaskoczyły mnie jeszcze słowa lektora, że w prawie każdym silniku tsi tfsi porysowane i zużyte będą tuleje cylindrowe i prowadnice zaworów co jest nie do pomyślenia w hondzie.
    Last edited by gkill; 26-03-2020, 08:29.

    Comment


    • Kamerką nie sprawdzałem jeszcze [czekam na wakacje] ale napisałem do Hondy tym razem do Aries w Warszawie [wcześniej Białystok] maila z pytaniem i VINem o tłoki i dostałem taką informację:
      Nr. Katalogowy tłoków w pańskim modelu:
      13020-R1A-A00



      Pozdrawiam

      -------------------

      Aries Motor
      ul. Arkuszowa 11
      01-934 Warszawa

      tel: +48 22 839 50 07
      fax: +48 22 839 79 84
      e-mail: [email protected]
      Wiem wiem, że kol. MiCyran pisał we wcześniejszym poście:
      Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
      Z jakiegoś nieznanego mi powodu ASO nadal nie mają dostępu do baz zawierających numery VIN pojazdów lub ew. numery seryjne silników z wadliwymi tłokami "R3A". To, co Tobie zaproponował ten miły pan, to tłoki na pierwszy szlif cylindra... Teoretycznie nawet mógłbyś mieć te nadwymiarowe tłoki "R1A", ale to musiałoby świadczyć o ogromnych problemach Hondy z utrzymaniem jakości silników produkowanych w tamtym czasie.
      Ale co oni w tych ASO niby wiedzą wszystko, a jak coś się zapytasz to...

      Comment


      • Rocky a jaki masz numer silnika? Jaki masz przebieg i czy masz problem poboru oleju?

        Comment


        • Przebieg 66K. Skąd taki mały przebieg? Mam drugie auto z którego częściej korzystam. Oleju ani mm nie bierze. Pytam się żeby się dowiedzieć czy mój egzemplarz też to czeka i co dalej robić. Gdzie sprawdzić nr. silnika? Pod machą widać? Czy po nr. VIN?
          Last edited by Rocky; 31-03-2020, 23:48.

          Comment


          • Zamieszczone przez Rocky Zobacz posta
            Przebieg 66K. Skąd taki mały przebieg? Mam drugie auto z którego częściej korzystam. Oleju ani mm nie bierze. Pytam się żeby się dowiedzieć czy mój egzemplarz też to czeka i co dalej robić. Gdzie sprawdzić nr. silnika? Pod machą widać? Czy po nr. VIN?
            Na tabliczce pod drzwiami kierowcy, wyryty na najnizszym rzędzie.

            Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka

            Comment


            • Zamieszczone przez Rocky Zobacz posta
              Pytam się żeby się dowiedzieć czy mój egzemplarz też to czeka i co dalej robić
              Jest taki wpis w instrukcji obsługi|(accord VIII polift i civic IX):
              "W samochodach bez systemu przypominania o przeglądzie
              wymiana oleju silnikowego
              warunki trudne max 6 miesięcy i max 5 tyś km
              warunki normalne max 10 tyś km i max 12 miesięcy"
              i tego należy się trzymać to wówczas taki stan silnia jaki masz powinien się bardzo długo utrzymywać.
              Last edited by gkill; 01-04-2020, 07:10.

              Comment


              • Ja stosuję metodę warunków trudnych bo ciągle krótkie odcinki i olej mam zawsze świeży i czysty a pod pokrywą oleju jasno bez nagarów.
                4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                Comment


                • Zamieszczone przez marcinz89 Zobacz posta
                  Byłem dziś w ASO Hondy i trochę się dowiedziałem w temacie słynnych 2012tek. Wadliwe tłoki R3A występują do numeru silnika 1030320. Do tych silników nie ma dostępnych nominalnych pierścieni - dokładnie jak wspominali to już koledzy powyżej. Są dostępne tylko pierścienie na pierwszy szlif o 0,25mm większe. Drugą i bardziej sensowną opcją jest wymiana tłoków i pierścieni na R1A do których nominalne pierścienie są już dostępne. Mam numer silnika zaczynający się od 101xxxx z końca 2012 więc najprawdopodobniej mam owe tłoki. Auto mam zbyt krótko by stwierdzić czy i ile oleju mi spala. Przebieg póki co poniżej 60 tyś. Przy wymianie oleju 1000 km temu zastosowałem płukanke. Będę ją stosował przy każdej wymianie oleju i będę pisał jakie są rezultaty. Jeśli to nie pomoże to nastawiam się na wymianę tłoków.
                  Wychodzi na to, że moje wadliwe no ale zawsze jest jakaś nadzieja...
                  civic 2.jpg

                  Tą kamerką muszę jednak sprawdzić.
                  Last edited by Rocky; 01-04-2020, 22:00.

                  Comment


                  • Póki nie masz problemów z poborem to nie masz co się stresować. Zalewaj tylko dobrą oliwę na czas. Auto masz od nowości?

                    Comment


                    • Kupiłem od kolesia, który pracuje bądź pracował w salonie Hondy. 2 latka. Teraz tak sobie pomyślałem, że może ci ludzie z ASO dowiedzieli się o tym problemie i dlatego sprzedał szybko auto. Może ktoś ma silnik z nr. zaczynający się od 102 i ten defekt? hondamanone oliwa zawsze na czas. Ostatnio nawet się pomyliłem i zalałem po 8 tys. Tak zawsze przed 10K zalewam.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Rocky Zobacz posta
                        Kupiłem od kolesia, który pracuje bądź pracował w salonie Hondy. 2 latka. Teraz tak sobie pomyślałem, że może ci ludzie z ASO dowiedzieli się o tym problemie i dlatego sprzedał szybko auto.
                        To raczej nie możliwe, auto z początku produkcji raptem 2 lata i już problemy z olejem, ale na fabrycznym 0w20 może zapalił się mu komunikat o niskim stanie oleju w silniku, bynajmniej w kuzynki X 1,5 turbo po przebiegu 5 tyś km od nowości wyjechali w dłuższą trasę po autostradzie cały czas 150-190 czasem nawet 200 i zapaliła się kontrolka niskiego stanu oleju.

                        Comment


                        • Chodzi o IX gena, a 2 lata to gość który sprzedał auto pracował w ASO Hondy

                          Comment


                          • Zamieszczone przez bravossi Zobacz posta
                            Domyślnie

                            Chodzi o IX gena, a 2 lata to gość który sprzedał auto pracował w ASO Hondy
                            A co Ty my ślisz, że ja czytać nie umiem? Podałem taki przykład jako strach przed jakością silnika, który w przyszłości może spalać większe ilości oleju silnikowego.

                            Comment


                            • @Rocky: czyli masz jeszcze gwarancje na auto skoro używka z salonu? Ile masz to auto, ile przejechałeś km, że twierdzisz że poboru nie ma?
                              Co do jazdy autostradowej to potwierdzam - miałem taki przypadek. Auto niewiele brało oliwy a nagle na autostradzie w drodze na lotnisko gdzieś wessało 1l oleju i check oil. Więc radzę sprawdzać REGULARNIE stan oleju.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                                A co Ty my ślisz, że ja czytać nie umiem? Podałem taki przykład jako strach przed jakością silnika, który w przyszłości może spalać większe ilości oleju silnikowego.
                                Zluzuj majty, nie przyszłoby mi do głowy porównywanie uturbionego 1,5 do wolnossaka z ewidentną wadą

                                Comment

                                Working...
                                X