Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Remont silnika tłoki R1A_R3A rocznik 2012 - Zbiórka

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
    Jak bym miał R18z4 to w celu obniżenia kosztów kupiłbym używane tłoki od R18A2, które różnią się tym, że nie mają warstwy MOS2 i 1800 zł do przodu, bynajmniej tak bym zrobił aczkolwiek nie wiem czy takich rad udzielałbym na forum
    Gdybym miał znajomego mechanika, który by potrafił ocenić, czy takie używki są ok, czy nie, tudzież znałbym się na tym sam i miał na to czas to pewnie bym też tak zrobił. Tylko zawsze ryzyko jest takie, że z tymi używkami będzie coś nie ok i cała oszczędność pójdzie się za chwilę kochać.
    Podczas rozmów dwoma warsztatami miałem wrażenie, że podchodzą do tematu zerojedynkowo: jak chcesz mieć pewność i gwarancję robimy po naszemu albo nie robimy w ogóle. Półśrodków nie uznawali.


    Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka

    Comment


    • Zamieszczone przez emvipi Zobacz posta
      że podchodzą do tematu zerojedynkowo: jak chcesz mieć pewność i gwarancję robimy po naszemu albo nie robimy w ogóle. Półśrodków nie uznawali.
      Wcale się im nie dziwię, aczkolwiek sporą prowizję każdy pobrał:
      np zakład remontujący głowicę musiał usunąć nagar i dotrzeć zawory wydechowe, ciekawe co zrobił, czy za dużo czy tyle ile trzeba i tak skasował od 1000-2000 zł,
      mechanicy jeżeli już raz ten silnik rozkręcali to idzie jak po maśle, naprawdę niewiele roboty, tylko trochę więcej niż przy d serii.
      Trochę męczę ale na pocieszenie powiem, że w rodzinie był remontowany silnik subaru 2,5 koszt około 12 tyś zł i się nie powiodło, wali CO2 do układu chłodzenia, prawdopodobnie w sądzie wylądują.

      Comment


      • emvipi: Gratuluje odwagi że się podjąłeś remontu. Takiej kwoty się spodziewałem. Tłoki nowe wsadzałeś? Ile km miałeś najechane?

        Comment


        • Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
          emvipi: Gratuluje odwagi że się podjąłeś remontu. Takiej kwoty się spodziewałem. Tłoki nowe wsadzałeś? Ile km miałeś najechane?
          Dziękuję.

          Tłoki nowe, nie inaczej. To główny punkt programu. Na dziś mam 140kkm, problem narastał od jakichś 60kkm. I usłyszałem opinię, że każdy z tych silników z R3A prędzej czy później będzie miał ten problem.


          Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka

          Comment


          • Zamieszczone przez emvipi Zobacz posta
            Dziękuję.

            Tłoki nowe, nie inaczej. To główny punkt programu. Na dziś mam 140kkm, problem narastał od jakichś 60kkm. I usłyszałem opinię, że każdy z tych silników z R3A prędzej czy później będzie miał ten problem.


            Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka
            140 tys km przebiegu, to naprawa nowego nie zuzytego silnika. 4500 zł to już max za naprawę.
            Last edited by gkill; 18-03-2020, 20:19.

            Comment


            • @emvipi: zapomniałem zapytać: jaki olej zalałeś i jaki zalejesz po docieraniu? (tak z czystej ciekawości)

              Comment


              • Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
                @emvipi: zapomniałem zapytać: jaki olej zalałeś i jaki zalejesz po docieraniu? (tak z czystej ciekawości)
                Motul 8100 5w30 a5/b5. Nie było zastrzeżeń że strony warsztatu, pytałem o to specjalnie. I taki zaleję zapewne po 1000km, choć jeszcze się upewnię.

                Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka

                Comment


                • Oj Panowie nie ma co się sprzeczać czy zapłacił dużo czy mało, dla jednego to 10 wypłat dla drugiego 1/3 punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
                  Miejmy nadzieje że problem ustanie raz na zawsze a kolega bęszie się dzielił zdobytą wiedzą

                  Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

                  Comment


                  • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                    140 tys km przebiegu, to naprawa nowego nie zuzytego silnika. 4500 zł to już max za naprawę.
                    Znajdź zatem warsztat, co za tyle to zrobi i daj namiary na forum, niech wszyscy tam się zgłoszą. Jeżeli przepłaciłem, to przynajmniej moja nauczka posłuży innym. Będzie mi miło.

                    Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka

                    Comment


                    • Zamieszczone przez emvipi Zobacz posta
                      Znajdź zatem warsztat, co za tyle to zrobi i daj namiary na forum
                      Myślę że tu się zmieścisz w 4 tysiach:
                      Witamy Państwa na naszej stronie internetowej. Zachęcamy do zapoznania się z przedstawioną tu bogatą ofertą. Na poszczególnych podstronach odnajdą Państwo opisy i przykładowe zdjęcia wykonywanych przez nas usług. Mamy nadzieje, że ich zakres pozwoli rozwiązać dotykające Państwa problemy związane z szeroko pojętą mechaniką pojazdową.

                      Kolega remontował tam silnik 2,0 bmw e90 i przy tym silniku jest znacznie więcej roboty niż przy R18z4.
                      Ja w tym warsztacie planowałem 2 razy głowicę i raz wymieniałem tulejki korbowodów. Zakład ten ma wszystko co niezbędne przy remontach silników.
                      Nie ważne że przepłaciłeś, ważne że nie chla oleju. Niestety ale te ceny w warsztatach to szara rzeczywistość, dla tego się cieszę że sam naprawiam, zaoszczędziłem przy naprawie swojego wadliwego R20A3 około 5 tyś zł i 2 tyś przy d14z6
                      Last edited by gkill; 18-03-2020, 21:45.

                      Comment


                      • emvipi czy masz rachunek lub mógłbyś napisać koszty części i roboty? Chodzi mi o wykaz części które Ci wymienili prócz tłoków (które uszczelki, śruby głowicy itd.).

                        Comment


                        • Zamieszczone przez marcinz89 Zobacz posta
                          emvipi czy masz rachunek lub mógłbyś napisać koszty części i roboty? Chodzi mi o wykaz części które Ci wymienili prócz tłoków (które uszczelki, śruby głowicy itd.).
                          Niestety, tu nie pomogę, nie brałem wykazu. Wiem, że tłoki/pierścienie, uszczelniacze zaworowe, uszczelka głowicy, świece, szlify głowicy, płyn chłodzący, filtr powietrza. Zapytam dokładniej przy wymianie oleju.
                          Jakby co to myślę, że możesz zadzwonić do JHM i taki kosztorys Ci bez problemu dadzą.

                          Edit: Takie dwa podstawowe składniki to komplet tłoki/pierścienie - 2kzł i robota z rozebraniem i złożeniem silnika - 2,5-3kzł (tyle samo wyceniał mi to inny warsztat).

                          Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka
                          Last edited by emvipi; 18-03-2020, 22:39.

                          Comment


                          • Tutaj problem objaśniony na podstawie silników TSI/TFSI:

                            Comment


                            • Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
                              Tutaj problem objaśniony na podstawie silników TSI/TFSI:
                              https://www.youtube.com/watch?v=h4ncokYKWq4
                              W grupie vag w silnikach tfsi TSI problem wygląda inaczej, pisałem o tym wiele razy w tym wątku jak i w innych.

                              Comment


                              • @gkill: popraw mnie w takim razie
                                Wkleiłem ten film bo obrazuje co się dzieje gdy "stoją" pierścienie olejowe. Wyjaśnione jest też dlaczego naprawa nie kosztuje 500zł. Podobno konsekwencje w Civicu są mniej wyraźne lub właściwie ich nie ma (poza nagarem i problemami z katalizatorem).
                                Last edited by hondamanone; 25-03-2020, 20:30.

                                Comment

                                Working...
                                X