Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Remont silnika tłoki R1A_R3A rocznik 2012 - Zbiórka

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • @TakTyk: Jaki przebieg miał ten Accord? Jakie są objawy kończących się/wypalonych zaworów?

    Comment


    • Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
      @TakTyk: Jaki przebieg miał ten Accord? Jakie są objawy kończących się/wypalonych zaworów?
      109, albo 119 tysięcy (nie pamiętam dokładnie), ale jakoś mocno niewiele.

      Sprawa jest taka, że klient miał silnik, który palił olej, ale z pewnych powodów zamiast silnik naprawić to oleju dolewał (każdy powody ku temu ma swoje). I nic by się nie stało zapewne podczas "normalnego" użytkowania, i nic podczas "normalnego" użytkowania się też nie dzieje. Przypadek ten, jak i wszystkie podobne które znam, to autostrada, 180km/h-200km/h i wtedy po parudziesięciu minutach pracy tak obciążonej jednostki, w komorze spalania do której regularnie dostaje się olej robi się dziura w zaworze. Objawów wcześniej nie ma.

      I do wszystkich, którzy zaraz będą skakać przeze mnie jak przez kozła: nie pytajcie mnie jakie tam zachodzi zjawisko. Ja wiem, że "stare" D serie i B serie, a nawet K serie orane non stop i żłopiące olej mają się dobrze a taka sytuacja jest nie do pomyślenia. W R się zdarza i ostrzegam, bo rachunek za naprawę z 3 robi się na 5 w ciągu chwili (tak na oko - kwestia tego ile roboty przy głowicy będzie, co się stanie przy okazji i jakich zaworów użyje się do naprawy, czy też w grę pójdzie używana głowica - o którą nie jest łatwo).

      Comment


      • Z tego co kojarzę to nagar zgromadzony w komorze spalania może się zajarzyc i być może to jest przyczyną. W każdym razie to pojedynczy przypadek, który jest bez znaczenia. Na forum accorda pisza, że r seria lepiej spisuje się na LPG niż k seria.

        Comment


        • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
          Z tego co kojarzę to nagar zgromadzony w komorze spalania może się zajarzyc i być może to jest przyczyną. W każdym razie to pojedynczy przypadek, który jest bez znaczenia. Na forum accorda pisza, że r seria lepiej spisuje się na LPG niż k seria.
          Tak, na razie tylko kilka takich pojedynczych przypadków, każdy kolejny też będzie pojedynczy [emoji1836]

          Comment


          • Ciekawe kto to udokumentowal? Bo jak na razie takich przypadków nie było ani na Civic forum ani na accordklubpolska. A takie zajarzenie się nagaru który osiąga bardzo wysoką temperaturę i w konsekwencji było przyczyną wypalonych zaworów itp., zdarzało się też w silnikach innych producentów. Tak czy inaczej musiało dojść do podparcia zaworów.
            Last edited by gkill; 19-01-2020, 12:55.

            Comment


            • Jest jeszcze jedno o czym nikt nie wspomina, tym jednym przypadkiem może być właściciel pojazdu nie mający do czynienia wcześniej z marką Honda, który nie wie, że w prawie nowym samochodzie, z małym przebiegiem trzeba dokonywać jakże archaicznej regulacji zaworów. Panie a to trzeba.....? Prędzej dopatrywał bym się z braku regulacji wypalenia gniazd zaworów, od samoistnego zapłonu mieszanki dopatrywał bym się raczej stopienia tłoka.

              Comment


              • Hola, hola. Regulacja zaworów to nie jest nic archaicznego. Wręcz odwrotnie. To proces który dotyczy każdego silnika, który ma sportowe aspiracje i każdy, kto kupuje samochód marki Honda powinien o tym wiedzieć, bo chyba właśnie dla geniuszu silników się te auta kupuje?

                P.S. W innych samochodach się zaworów nie reguluje? Przecież to jak oddychanie, sprawa oczywista dla wysookoobrotowych jednostek i naturalna dla silników spalinowych jak to, że trzeba je tankować i zmieniać w nich olej...

                Comment


                • Chyba nie zrozumiałeś aluzji. Większa połowa tego forum wie i rozumie dlaczego Honda od dawien dawna stosuje to rozwiazanie a inni idą z duchem czasu, mody. Stosują niby niezawodne i proste rozwiązania, gdzie niejednokrotnie trzeba rozebrać pół silnika lub kompletnie go zdemontować do regulacji- kontroli luzu zaworowego, w tego typu jednostkach nawet Aso czasem twierdzi, że nie ma takiej potrzeby.

                  Również z zastosowania tego rozwiązania, dla silników wysokoobrotowych jestem z Hondą na dwóch i czterech kolach od ponad 20 lat

                  W innych samochodach się nic nie robi przecież to wynajem długoterminowy.........

                  Comment


                  • Byłem dzisiaj w ASO Hondy i poprosiłem o sprawdzenie po nr. VIN jakie mam tłoki. Miły Pan wpisał numer i znalazł tylko coś takiego jak na fotce:
                    IMG_20200122_182441.jpg
                    Rozumiem, że posiadam R1A?
                    Tak w ogóle czy komuś z R1A bierze olej? U mnie przejechane prawie 60K i nawet mm.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Rocky Zobacz posta
                      Byłem dzisiaj w ASO Hondy i poprosiłem o sprawdzenie po nr. VIN jakie mam tłoki. Miły Pan wpisał numer i znalazł tylko coś takiego jak na fotce:
                      Z jakiegoś nieznanego mi powodu ASO nadal nie mają dostępu do baz zawierających numery VIN pojazdów lub ew. numery seryjne silników z wadliwymi tłokami "R3A". To, co Tobie zaproponował ten miły pan, to tłoki na pierwszy szlif cylindra... Teoretycznie nawet mógłbyś mieć te nadwymiarowe tłoki "R1A", ale to musiałoby świadczyć o ogromnych problemach Hondy z utrzymaniem jakości silników produkowanych w tamtym czasie. Może bardziej konkretnie odpowie Tobie @TakTyk.

                      Zamieszczone przez Rocky Zobacz posta
                      Tak w ogóle czy komuś z R1A bierze olej? U mnie przejechane prawie 60K i nawet mm.
                      Tak naprawdę nie wiadomo, czy jakiekolwiek Civic-i 1.8 5D z 2012 roku mają tłoki "R1A" (nominalne). U mnie problem z ubytkiem oleju zaczął poważnie przybierać na sile po 90 tys. km.
                      Last edited by MiCyran; 23-01-2020, 00:48.

                      Comment


                      • Ciekawostka o tyle, że wg tego co wstawiłeś komplet tłoków w ASO kosztuje 1560 zł a w haparts 2000

                        Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

                        Comment


                        • Zamieszczone przez bober52644 Zobacz posta
                          Ciekawostka o tyle, że wg tego co wstawiłeś komplet tłoków w ASO kosztuje 1560 zł a w haparts 2000
                          To jest (390 PLN) cena netto, niestety...
                          Last edited by MiCyran; 23-01-2020, 01:06.

                          Comment


                          • @Rocky: Mi się wydaje, że masz tłoki R3A - do sprawdzenia jakąkolwiek kamerka inspekcyjną przez gniazdo na świece. Zostaw auto w ASO i poproś o wymianę pierścieni skoro są tacy pewni R1A

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Rocky Zobacz posta
                              Byłem dzisiaj w ASO Hondy i poprosiłem o sprawdzenie po nr. VIN jakie mam tłoki. Miły Pan wpisał numer i znalazł tylko coś takiego jak na fotce:
                              Rozumiem, że posiadam R1A?
                              Tak w ogóle czy komuś z R1A bierze olej? U mnie przejechane prawie 60K i nawet mm.
                              Ja też pytałem ASO i też wyszło po nr VIN, że mam R1A, natomiast Haparts odpisało, że mam te, które "mogą spowodować większe zużycie oleju", ale numeru nie podali.
                              Jeśli chodzi o zużycie, to do ponad 60 tyś. km też nie zauważyłem zużycia oleju, a potem założyłem lpg i zacząłem dolewać ok. 1l/10.000 km.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
                                @Rocky: Mi się wydaje, że masz tłoki R3A - do sprawdzenia jakąkolwiek kamerka inspekcyjną przez gniazdo na świece. Zostaw auto w ASO i poproś o wymianę pierścieni skoro są tacy pewni R1A
                                Wiesz co zrobi ASO- rozbiorą a jak będą problemy to złożą że niby zrobione i skasują kilka tysięcy za robotę-także droga zabawa może wyjść.

                                Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

                                Comment

                                Working...
                                X