Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Remont silnika tłoki R1A_R3A rocznik 2012 - Zbiórka

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jakie tam koszty dla nich, oni obracają niewyobrażalną kasą. Nie wiem na ile ta informacja o R3A ujrzy światło dzienne, ale zwątpienie potencjalnych nabywców w stwierdzenie: Honda=niezawodność/dobre i trwałe silniki - to dopiero są koszty dla firmy.

    Comment


    • Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
      Teoria całkiem zgrabna, ale przypuszczam, że równie winny jest sam pierścień olejowy i wąskie kanaliki w tłoku, które uniemożliwiały swobodny odpływ nadmiaru oleju z gładzi, a ten przez "upośledzony" pierścień kompresyjno-zgarniający dostawał się do komory spalania
      Nie chciałem się powtarzać bo już o olejowym pisałem we wcześniejszych postach. Olejowe aby się zakoksować muszą skądś dostać te produkty spalania a pomiędzy komorą spalania a nimi są jeszcze pierścienie uszczelniające(w tym układzie brak pierścienia kompresyjno-zgarniającego), gdyby nie tak mała wysokość, grubość pierścienia olejowego w którym ciasno siedzi sprężyna, w ogóle cały zachodzi koksem. W porównaniu z tradycyjnym olejowym ma znacznie większą sprężystość, ponieważ wewnątrz zawsze dociska go sprężyna do gładzi cylindra i nigdy się nie odkształca. W wyniku zakoksowania otworów, sprężyny w pierścieniu olejowym nadmiar oleju na gładzi cylindra nie odpływa do miski, w tłoku kanaliki są małe ale nie stanowi to problemu.
      Last edited by gkill; 05-11-2019, 07:03.

      Comment


      • Nic, tylko przetłumaczyć odpowiedź Hondy i wrzucić na zagraniczne fora. Może się okaże, że to nie takie "jednostkowe"przypadki.

        Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

        Comment


        • Zamieszczone przez piter77 Zobacz posta
          No i Honda przyznała się że zamontowała tłoki R3A w 34850 egzemplaży z 2012 roku w celu zwiększenia osiągów i wydajności silnika i że w związku z tym może występować w niektórych autach podwyższone zużycie oleju, i że nie przeprowadzała żadnych kampanii naprawczych i że zmieniła te tłoki w ,,procesie unowocześniania modelu"
          masz linka do tego oświadczenia? nie mogę znaleźć ani na stronie Hondy, google też nie pomaga... co do samej sprawy chyba pozostaje tylko zbieranie jak największej ilości użytkowników wadliwych (to chyba nie nadużycie) egzemplarzy, również spoza PL i ciśnięcie Hondy, może media się bardziej zainteresują sprawą...

          Comment


          • Chyba tylko nagłośnienie sprawy w mediach i włączenie naszych eko-obrońców planety może przynieść jakiś skutek. 35 tys. nawet tylko hipotetycznych "trucicieli" środowiska potwierdzonych przez Hondę i brak jakichkolwiek działań w celu zmniejszenia tej liczby to niezły temat. Szczególnie w kontekście postrzegania marki i silników Hondy.
            był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
            jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
            sigpic
            http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic

            Comment


            • Zamieszczone przez ZbyszekS Zobacz posta
              Chyba tylko nagłośnienie sprawy w mediach i włączenie naszych eko-obrońców planety może przynieść jakiś skutek. 35 tys. nawet tylko hipotetycznych "trucicieli" środowiska potwierdzonych przez Hondę i brak jakichkolwiek działań w celu zmniejszenia tej liczby to niezły temat. Szczególnie w kontekście postrzegania marki i silników Hondy.
              Dokładnie tak jak mówisz. Myślę, że dobrym ruchem było by zebranie trochę ludu, napisanie oficjalnego pisma podpisanego przez wszystkich użytkowników i wysyłanie hurtowo do redakcji, portali motoryzacyjnych, znanych dziennikarzy. Pomoc prawna również była by nieoceniona jednak to już koszty, wymagało by również finansowego zaangażowania.

              Comment


              • Zamieszczone przez marcel_ck Zobacz posta
                masz linka do tego oświadczenia? nie mogę znaleźć ani na stronie Hondy, google też nie pomaga... co do samej sprawy chyba pozostaje tylko zbieranie jak największej ilości użytkowników wadliwych (to chyba nie nadużycie) egzemplarzy, również spoza PL i ciśnięcie Hondy, może media się bardziej zainteresują sprawą...
                https://youtu.be/Uz2jmBCujrM

                Od 3:25. Nie ma za co.

                Wysłane przy użyciu Tapatalka

                Comment


                • Zamieszczone przez ZbyszekS Zobacz posta
                  Chyba tylko nagłośnienie sprawy w mediach i włączenie naszych eko-obrońców planety może przynieść jakiś skutek. 35 tys. nawet tylko hipotetycznych "trucicieli" środowiska potwierdzonych przez Hondę i brak jakichkolwiek działań w celu zmniejszenia tej liczby to niezły temat. Szczególnie w kontekście postrzegania marki i silników Hondy.
                  Wczoraj, po emisji MotoDziennika, umieściłem na stronie brytyjskiego forum Civic-a link do fragmentu nagrania z pytaniami i odpowiedziami Hondy. Nie pytając wcześniej o zgodę p. Jacka Balkana, nie chciałem przepisywać treści korespondencji pomiędzy Nim i Hondą, ale mam nadzieje, że kanał MD bez przeszkód można oglądać w całej Europie.

                  Comment


                  • Czyli księgowi i ekoterroryści maczali w tym palce, honda została zainfekowana ekowirusem, chyba kończy się era silników trwałych jak honda a to smutna wiadomość. Zepsuli to co kiedyś działało, niesamowite.
                    Sōichirō Honda się w grobie przewraca.
                    4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                    Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                    https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                    Comment


                    • @rat4, okolica 2012 roku to dopiero początek infekcji, a do momentu wejścia na rynek X generacji trwał okres wylegania. Teraz mamy już pełnoobjawową fazę choroby.

                      Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
                      Zepsuli to co kiedyś działało, niesamowite.
                      I tak i nie, i tym gorzej dla Hondy... Najgorsze w tym wszystkim jest to, że tłoki R1A ("kolejny etap udoskonaleń dokonywanych w modelu Civic", J.B) konstrukcyjnie są identyczne z tymi z pierwszej generacji UFO (silniki R18A). Gdyby brać pod uwagę same wymiary pierścieni, to 1:1 jest to to samo. R3A to ewidentnie ślepa uliczka, co Honda bardzo szybko zauważyła - niestety kosztem ok. 35 tys. użytkowników Civic-ów i zapewne szerokiej rzeszy nabywców Accordów.

                      Comment


                      • Honda dała ciała a odpowiedzią zaśmiała się w oczy.
                        Ciekawe co na to UOKIK
                        Przecież akcje serwisowe czasami z powodu takich bzdur, a tu bezczelną gebą do klientów jadą.
                        Swoją drogą, to może taki drugi "Dieselgate" a raczej "Gasgate"
                        Homologowali inny silnik a potem ukradkiem wstawili nowe tłoki, które pierwotnie z jakiegoś powodu chcieli zmienić- a tym powodem była ekologia.
                        To skoro wrócili do starych to chyba coś tu nie gra z homologacją


                        Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

                        Comment


                        • Zamieszczone przez rysiol1 Zobacz posta
                          Honda dała ciała a odpowiedzią zaśmiała się w oczy.
                          Ciekawe co na to UOKIK
                          Przecież akcje serwisowe czasami z powodu takich bzdur, a tu bezczelną gebą do klientów jadą.
                          Swoją drogą, to może taki drugi "Dieselgate" a raczej "Gasgate"
                          Homologowali inny silnik a potem ukradkiem wstawili nowe tłoki, które pierwotnie z jakiegoś powodu chcieli zmienić- a tym powodem była ekologia.
                          To skoro wrócili do starych to chyba coś tu nie gra z homologacją


                          Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
                          Z ich miejsca siedzenia odpowiedź jak najbardziej na miejscu. Po co się od razu narażać na koszty? Pewnie czekają na rozwój wydarzeń, liczą że sprawa ucichnie. Na razie tylko grupka forumowiczów i jeden dziennikarz poruszyli temat więc dla nich to żaden problem olać na razie sprawę. Dlatego mam nadzieję, że sprawa będzie bardziej rozdmuchana, może wtedy prewencyjnie przeprowadzi akcję serwisową. UOKIK UOKIKIEM, jeśli rzeczywiście sprawa dotyczy ekologii to chyba UE będzie powodem, przez który Honda może zacząć się martwić

                          Comment


                          • Napięta atmosfera, wiec może zażartuję: R3A zastosowano w celu zwiększenia osiągów = poproszę forumowicza z R3A o wizytę na hamowni

                            Comment


                            • Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
                              Napięta atmosfera, wiec może zażartuję: R3A zastosowano w celu zwiększenia osiągów = poproszę forumowicza z R3A o wizytę na hamowni
                              O tym samym pomyślałem.
                              Już wiem czemu moje auto jest takie mułowate - nie mam ultraszybkich tłoków R3A.
                              Pocieszeniem może być tylko fakt, że poziom oleju schodzi w dolne części bagnetu dopiero po ok. 10kkm, kiedy pora już powoli myśleć o kolejnej wymianie.

                              Wysłane przy użyciu Tapatalka

                              Comment


                              • Przy okazji wymiany opon, skorzystałem z kamerki u mechanika i jestem (nie)szcześliwym posiadaczem tłoków R3A. Trafić na silnik jeden z blisko 40 000 to chyba sztuka. Powinienem zagrać w totka
                                PHOTO-2019-11-09-12-42-01.jpg

                                Ja widać sporo jest nagaru
                                Dodam, że świece mam 100% do wymiany. Nie były czarne czy usmarowane olejem. Ale bardzo dużo nagaru koloru popielatego/jak popiół
                                Jeśli chodzi o ilość spalanego oleju to jestem cały czas w trakcie weryfikacji po wymianie na OEM 0W20.

                                Ps. Cóż to za 2 rysy na tłoku aż do "gołego"?
                                Last edited by hondamanone; 09-11-2019, 16:19.

                                Comment

                                Working...
                                X