Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez rigid Zobacz posta
    mogę pozostawić filtr oleju /oryginał Hondy i wymienić tylko olej?
    nie podniecaj się tym że to filtr Hondy , wiem że on kosztował więcej niż Filtron ale to nie jakieś cudo techniki, a filtr. Wymiana oleju zawsze z filtrem. Dlatego, aby nie bolało, to lepiej kupować popularne filtry znanych producentów które są naprawdę tanie i dobre, niż bawić się w logo marki, bo za markę płacisz, a wkład w nim to wcale lepszy być nie musi.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • Zamieszczone przez rigid Zobacz posta
      Pytanie: mogę pozostawić filtr oleju /oryginał Hondy i wymienić tylko olej?
      Nie warto stosować tego oryginalnego filtra, ponieważ ten z poniższej aukcji to to samo:



      Biorąc pod uwagę ile kosztuje ten zamiennik, to należy wymienić dla świętego spokoju.
      U mnie w garażu leżą aż 4 sztuki kupione na zapas.

      Comment


      • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        nie podniecaj się tym że to filtr Hondy , wiem że on kosztował więcej niż Filtron ale to nie jakieś cudo techniki, a filtr. Wymiana oleju zawsze z filtrem. Dlatego, aby nie bolało, to lepiej kupować popularne filtry znanych producentów które są naprawdę tanie i dobre, niż bawić się w logo marki, bo za markę płacisz, a wkład w nim to wcale lepszy być nie musi.
        No to wymieniam. Nie chodzi o koszty - dwa filtry OEM jeszcze leżą w garażu. Byloby mniej roboty poprostu, użyłbym pompki elektrycznej do wypompowywania starego oleju i nie trzeba by było nurkować pod samochód

        Comment


        • Grzechu dlaczego w tabeli nie ma podanej bazy olejowej danego oleju?

          Comment


          • Dzień Dobry
            Do tej pory jeżdziłem na oleju Honda 0W20 chciałbym zmienić na coś tańszego i dobrego
            znalezłem według vin OLEJ SILNIKOWY VALVOLINE SYNPOWER FE 0W-20 https://sharena21.springcm.com/Publi...b-ac162d889bd1
            lub proszę doradzić jazda przeważnie miasto
            lub LIQUI MOLY SPECIAL TEC V 0W30 5L 2853 VOLVO A5/B5
            Pozdrawiam

            Comment


            • Zamieszczone przez mirek58 Zobacz posta
              LIQUI MOLY SPECIAL TEC V 0W30 5L 2853 VOLVO A5/B5
              ten olej zaprojektowano dla Volvo na warunki skandynawskie, który miał mieć Normę ACEA A5 czyli popiołowy, czyli pożądany dla uzyskania trwałości silnika. Natomiast jeśli jest użytkowany w klimacie umiarkowanym to zgodnie z tym SAE ma wykazywać oszczędności paliwa w zimę.
              Generalnie o jednym i o drugim można powiedzieć to samo:
              SynPower™ FE Motor Oil SAE 0W-20 Całkowicie syntetyczny olej silnikowy klasy Premium. Opracowany pod kątem zapewnienia najwyższej wydajności i ochrony we wszystkich warunkach pracy. Formuła spełniająca wymogi najnowszych standardów wiodących producentów silników. Zastosowania Opracowany do stosowania praktycznie we wszystkich samochodach, lekkich samochodach ciężarowych i furgonetkach z silnikami na benzynę, olej napędowy i gaz płynny, do których zalecany jest olej klasy 0W-20. Szczególnie zalecany do samochodów osobowych Volvo wykorzystujących tzw. architekturę silnikową Volvo (ang. Volvo Engine Architecture, skrót VEA) - mechanizm napędowy Drive-E. Odpowiedni do innych samochodów osobowych, do których zalecany jest olej SAE 0W-20, spełniający wymogi normy ACEA A1/B1. Na przykład do niektórych modeli Honda, Subaru i Suzuki. Przed użyciem należy zapoznać się z instrukcją obsługi. Charakterystyka i zalety Aprobaty Volvo VCC RBS0-2AE Poziomy sprawności ACEA C5 Najwyższa ochrona i wydajność Olej silnikowy SynPower został opracowany na podstawie bardzo wysokiej jakości olejów bazowych i najnowszych dodatków w celu zapewnienia niezrównanej ochrony i wydajności we wszystkich warunkach pracy. Formuła spełniająca wymogi najnowszych standardów wiodących producentów silników. Oszczędność paliwa Niska lepkość i specjalne dodatki zapewniają maksymalną redukcję tarcia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa. Zaaprobowany przez firmę Volvo Oficjalnie zatwierdzony przez firmę Volvo do wymian serwisowych zgodnie ze specyfikacją Volvo VCC RBS0-2AE. Doskonała wydajność w niskich temperaturach Natychmiastowy przepływ oleju w niskich temperaturach gwarantuje łatwe uruchamianie zimnego silnika i optymalne smarowanie w ciągu kilku sekund od zapłonu. Czystość silnika Utrzymuje silnik w idealnej czystości poprzez minimalizację osadów. Ochrona przed zużyciem Zapewnia niezrównaną ochronę przed zużyciem we wszystkich warunkach pracy.

              Treść jest napisana w specyficzny sposób tak, aby unikać treści powiedzianych wprost, lub sugerować coś co można zrozumieć "po swojemu", np. ostatnie zdanie:
              "Zapewnia niezrównaną ochronę przed zużyciem we wszystkich warunkach pracy" oczywiście chodzi o warunki pracy silnika w temperaturze Skandynawskiej zimy, czyli miasta, trasy lub innych warunków. Nie należy mylić tego z np treścią " Zapewnia niezrównaną ochronę przed zużyciem we wszystkich temperaturach otoczenia pracy."
              Honda wymaga oleju odpowiedniego i pisze dokładnie tak: "stosuj olej odpowiedni do warunków i temperatury otoczenia". Tu producent oleju obiecał Ci tylko 50% z treści wymagania Hondy.
              Je tez w treści "opracowany na podstawie bardzo wysokiej jakości olejów bazowych" czyli nie pisze wprost syntetycznych. Tu akurat prawda bo większość 0W-20 to bazy mineralne bo w nich łatwiej rozpuszczają się dodatki niż w bazie syntetycznej.
              Mirek, Ty jeździsz w mieście w lato? czy nie? bo jak nie jeździsz, to wybór SAE ok, bo jak jeździsz a w tym mieście stoisz w korku a na polu jest +36stC a na asfalcie 54stC klimka chodzi na maxa? to zastanów się po co Ci olej na Skandynawię gdy silnik chce się roztopić z gorąca?
              Last edited by rambo7; 30-11-2023, 14:54.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                ten olej zaprojektowano dla Volvo na warunki skandynawskie, który miał mieć Normę ACEA A5 czyli popiołowy, czyli pożądany dla uzyskania trwałości silnika. Natomiast jeśli jest użytkowany w klimacie umiarkowanym to zgodnie z tym SAE ma wykazywać oszczędności paliwa w zimę.
                Generalnie o jednym i o drugim można powiedzieć to samo:
                SynPower™ FE Motor Oil SAE 0W-20 Całkowicie syntetyczny olej silnikowy klasy Premium. Opracowany pod kątem zapewnienia najwyższej wydajności i ochrony we wszystkich warunkach pracy. Formuła spełniająca wymogi najnowszych standardów wiodących producentów silników. Zastosowania Opracowany do stosowania praktycznie we wszystkich samochodach, lekkich samochodach ciężarowych i furgonetkach z silnikami na benzynę, olej napędowy i gaz płynny, do których zalecany jest olej klasy 0W-20. Szczególnie zalecany do samochodów osobowych Volvo wykorzystujących tzw. architekturę silnikową Volvo (ang. Volvo Engine Architecture, skrót VEA) - mechanizm napędowy Drive-E. Odpowiedni do innych samochodów osobowych, do których zalecany jest olej SAE 0W-20, spełniający wymogi normy ACEA A1/B1. Na przykład do niektórych modeli Honda, Subaru i Suzuki. Przed użyciem należy zapoznać się z instrukcją obsługi. Charakterystyka i zalety Aprobaty Volvo VCC RBS0-2AE Poziomy sprawności ACEA C5 Najwyższa ochrona i wydajność Olej silnikowy SynPower został opracowany na podstawie bardzo wysokiej jakości olejów bazowych i najnowszych dodatków w celu zapewnienia niezrównanej ochrony i wydajności we wszystkich warunkach pracy. Formuła spełniająca wymogi najnowszych standardów wiodących producentów silników. Oszczędność paliwa Niska lepkość i specjalne dodatki zapewniają maksymalną redukcję tarcia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa. Zaaprobowany przez firmę Volvo Oficjalnie zatwierdzony przez firmę Volvo do wymian serwisowych zgodnie ze specyfikacją Volvo VCC RBS0-2AE. Doskonała wydajność w niskich temperaturach Natychmiastowy przepływ oleju w niskich temperaturach gwarantuje łatwe uruchamianie zimnego silnika i optymalne smarowanie w ciągu kilku sekund od zapłonu. Czystość silnika Utrzymuje silnik w idealnej czystości poprzez minimalizację osadów. Ochrona przed zużyciem Zapewnia niezrównaną ochronę przed zużyciem we wszystkich warunkach pracy.

                Treść jest napisana w specyficzny sposób tak, aby unikać treści powiedzianych wprost, lub sugerować coś co można zrozumieć "po swojemu", np. ostatnie zdanie:
                "Zapewnia niezrównaną ochronę przed zużyciem we wszystkich warunkach pracy" oczywiście chodzi o warunki pracy silnika w temperaturze Skandynawskiej zimy, czyli miasta, trasy lub innych warunków. Nie należy mylić tego z np treścią " Zapewnia niezrównaną ochronę przed zużyciem we wszystkich temperaturach otoczenia pracy."
                Honda wymaga oleju odpowiedniego i pisze dokładnie tak: "stosuj olej odpowiedni do warunków i temperatury otoczenia". Tu producent oleju obiecał Ci tylko 50% z treści wymagania Hondy.
                Je tez w treści "opracowany na podstawie bardzo wysokiej jakości olejów bazowych" czyli nie pisze wprost syntetycznych. Tu akurat prawda bo większość 0W-20 to bazy mineralne bo w nich łatwiej rozpuszczają się dodatki niż w bazie syntetycznej.
                Mirek, Ty jeździsz w mieście w lato? czy nie? bo jak nie jeździsz, to wybór SAE ok, bo jak jeździsz a w tym mieście stoisz w korku a na polu jest +36stC a na asfalcie 54stC klimka chodzi na maxa? to zastanów się po co Ci olej na Skandynawię gdy silnik chce się roztopić z gorąca?
                Dzięki za odpowiedż te oleje doradzał mi sklep stacjonarny a weług vin to także wychodziło podobnie 0W20 0W30 5W30
                To jaki olej według Ciebie mógłbym zastosować,trasa 90% miasto reszta S7 także z ograniczeniami
                może motul ,liqui moly ,castrol,AMSOIL 0W20 SIGNATURE SERIES
                Last edited by mirek58; 30-11-2023, 15:12.

                Comment


                • "ten olej zaprojektowano dla Volvo na warunki skandynawskie, który miał mieć Normę ACEA A5 czyli popiołowy, czyli pożądany dla uzyskania trwałości silnika. "

                  Hmm a nie przypadkiem a3, a olej z normą A5 eko?

                  Tak wałkowane było w tym temacie.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez mirek58 Zobacz posta
                    Dzięki za odpowiedż te oleje doradzał mi sklep stacjonarny a weług vin to także wychodziło podobnie 0W20 0W30 5W30
                    Mirek za dużo nie kombinuj z tymi olejami, mają spełniać wymagania producenta dla danego silnika i tyle.. powyższe lepkości są ok, z tym, że kieruj się tą temperaturą otoczenia (w prawdzie, rysunek nie od Hondy, ale od Kii, ale wrzuciłem, go żeby pokazać, jak ważne jest SAE - lepkość oleju.. a więc temperatura otoczenia w jakiej pracuje silnik) Poniżej wszystko widać, a jaką tam markę weźmiesz to "wsio ryba", jeszcze jedna ważna rzecz, to taka, aby olej wymieniać z interwałem nie większym niże 6-15tys.km, w zależności od warunków jazdy.

                    oilsae.jpg

                    Moim zdaniem, w naszych warunkach klimatycznych, tą optymalną lepkością- całoroczną, jest lepkość 5W30, może być ACEA A5 jaki i A3. Gdybym latał ciągle ekspresówkami, wybierałbym ACEA A3.
                    Last edited by Grzechu; 30-11-2023, 20:29.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Mirku, czyli wnioski powinieneś mieć takie: Jakość oleju określa często cena, ale nie należy przesadzać bo twój standardowy silnik wielkoprodukcyjny nie potrzebuje super oleju, a biorac pod uwagę twoje warunki więc wystarczy dobry olej aż nad to i wymieniany na czas. Sprawa SAE jest prosta, nie mieszkasz w Skandynawii więc musisz wziąć pod uwagę temperaturę otoczenia, a tego wymaga definicja (czym się kierować) Hondy.
                      Nic się nie zmienia, Honda mówi, nalej dobry olej (dobry to markowy, zgodny z Normami) i odpowiedni do temp. otoczenia. Nasze lata europejskie są coraz cieplejsze i kluczowe jest wziąć pod uwagę skrajnie wysokie temperatury, szczególnie w miastach, gdzie beton i asfalt trzyma temp. nawet kilka dni jak się chłodniej zrobi w okresie letnim. Skoro mieszkasz w mieście to nie są Ci obce warunki że całą noc otwarte okno spać nie idzie taki gorąc.
                      Jeśli znajdziesz olej o Normie ACEA A3 lub A5 o lepkości SAE 5W-30 to super (weź pod uwagę że takiej konfiguracji jest mało, nie ma za wiele olejów o takiej konfiguracji) Jak nie znajdziesz to np. ja (bo zapytałeś mnie czemu ja wybrałem 40?) właśnie dlatego wybrałem 5W-40 bo jest zdecydowanie szerszy wybór w tej dokładnie konfiguracji A3/5W-40. Robię około 12tys km rocznie od lat i mogę jedynie potwierdzić że to bardzo dobry wybór.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • Myślę o tym oleju RAVENOL FDS 5W30 CleanSynto USVO API SL/CF, ACEA A1/B1, C5, ACEA A5/B5, Licencja: API SL
                        Zalecany jako olej całoroczny do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla do stosowania w samochodach osobowych, kombi, vanach, furgonetkach i podobnych pojazdach marek Ford, Renault, Toyota, Hyundai, KIA, Mazda, Honda, Nissan oraz Mitsubishi, gdy wymagana jest specyfikacja ACEA A5/B5.
                        Przez 7 lat przebieg ok.60 tyś

                        Pozdr

                        Comment


                        • Zamieszczone przez mirek58 Zobacz posta
                          Myślę o tym oleju RAVENOL FDS 5W30 CleanSynto USVO API SL/CF, ACEA A1/B1, C5, ACEA A5/B5, Licencja: API SL
                          No git Olej jak najbardziej ok! Tylko ta cena...
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • Dzień dobry.Jeśli wezmę dwa syntetyki,5w30 i 5w40 i je zmieszam4 to będzie 5w35.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez bernek Zobacz posta
                              Dzień dobry.Jeśli wezmę dwa syntetyki,5w30 i 5w40 i je zmieszam4 to będzie 5w35.
                              Nie powinno stosować się wznaczacej ilości mieszania olejów, chyba ze jako dolewka to w ostateczności, bo każdy olej moze posiadać inna bazę olejową

                              A ja panowie polece olej tani polski specol gold sn 0W30 o dobrych parametrach cena przystepna dzieki czemu można go wymienić 2razy w roku za jedyne 120pln
                              Last edited by Grzechu; 20-05-2024, 07:57.

                              Comment


                              • Wymiana oleju też kosztuje (chyba że dłubiesz sam) plus filtr oleju (jeśli w takim scenariuszu planujesz).
                                Ze dwadzieścia złotych więcej kosztuje Shell 5W30 A3/B4 i da radę przez te 10 tys. bez problemu.

                                Nie to, że mam coś do Specola, jeździłem na nim w innej Hondzie ale jakoś ochów-achów nie było. Silnika nie zarżnąłem ale też nie było jakichś specjalnych zachwytów. Olej jak olej...

                                Comment

                                Working...
                                X